Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/588d05681eea8f813a8b458e/80
Foto: HGSS

Ovo su HGSS-ovci koji su humorom osvojili društvene mreže

Hrvatska gorska služba spašavanja na društvenim je mrežama svojim crnohumornim objavama postala pravi hit. Evo tko su ljudi koji na šaljiv način upozoravaju o različitim opasnostima kako turiste, tako i Hrvate.

Nije da je HGSS-u ikad zafalilo simpatija iz redova hrvatskih građana, no lucidni tvitovi na temu turista u japankama, neopreznih lovaca na pokemone ili pak političara koji stječu popularnost na račun HGSS-ovog truda osvojili su već odavno srca konzumenata društvenih mreža, medija, a posljedično i šire javnosti. Rezultati su višetruko korisni – u zamjenu za ogroman broj lajkova, HGSS je postao prva hrvatska interventna služba koja je ostvarila direktni kontakt s građanima, povećavajući njihovu svijest o potrebi sigurnog kretanja u prirodi i ponašanju u kritičnim situacijama. Njihov trud nije prošao nezamijećeno ni u stručnim krugovima, pa je tako HGSS ove godine kao prvi kolektiv ikad nominiran za nagradu Hrvatskog komunikatora godine u izboru Hrvatske udruge za odnose s javnošću.

Ovaj neobični hrvatski twitterski fenomen i zasigurno jedinstveni primjer PR-a među gorskim službama spašavanja diljem svijeta, nije se naravno dogodio sam od sebe. Iako se autor zabavnih tvitova nikad nije htio predstavljati imenom i prezimenom, Novi list otkrio je da se iza popularnih internetskih dosjetki krije dugogodišnji HGSS-ovac Christian Nikolić, informatičar i vodič potražnih pasa koji danas cijelu ovu PR priču opisuje kao pažljivo osmišljeni eksperiment.

- Komunikacija putem društvenih mreža mi je zanimljiva još od kraja devedesetih godina, no prije otprilike šest, sedam godina, kada sam još radio u reklamnoj agenciji 'Bruketa i Žinić', počeo sam malo više istraživati njihov javni doseg. Paralelno s time želio sam pronaći najbolji način da HGSS poboljša komunikaciju s građanima. Tada se internetska stranica HGSS-a rijetko posjećivala i na nju su dolazili samo novinari u sezoni kiselih krastavaca. Puno ljudi nije pojma imalo da stranica uopće postoji, iako se i tada na njoj moglo naći cijeli niz korisnih savjeta - objasnio je Nikolić koji je smatrao da se to može popraviti većim angažmanom na društvenim mrežama.

Nakon što je dobio dozvolu službe, krenuo je s eksperimentiranjem. Isprva se kaže, sve odvijalo polako, no pravu moć ove vrste direktne komunikacije s građanima pokazali su događaji tijekom žestoke zime 2012. godine kad je snijeg zatrpao veći dio Hrvatske. - Mediji su tih tjedana počeli intenzivno pratiti naš račun na Twitteru i s njega prenositi informacije. Ubrzo se pokazalo da nam je to najlakši način komunikacije s javnošću. To nam je bilo izuzetno važno zbog brzine širenja korisnih informacija. Primjerice, za vrijeme te zime 2012. godine dogodilo se par slučajeva 'lažnih uzbuna' – zvali bi da je netko zapeo u snijegu, došla bi ralica i mi, a onda bi ispalo da netko samo želi da mu se prije pročisti put. Tada smo počeli intenzivno tvitati informacije i moliti ljude da to ne rade, jer takvi pozivi ugrožavaju život - prisjetio se Nikolić.

Logika iza cijele ove komunikacijske priče možda se i može činiti naoko jednostavna, no Nikolić je ubrzo shvatio da za uspješan prodor u javnost treba dobro poznavati informacijsku prirodu društvenih mreža. Twitter je odabrao zbog kratkog i jezgrovitog koncepta. Na Twitteru se, kaže, mora koncentrirati na 140 znakova i ciljano birati svaku riječ. Crni humor, jedna od taktika kojom se HGSS-ovci i inače bore protiv strahota kojih se nagledaju na akcijama, odradio je zadatak privlačenja pažnje na objave koje u suhoparnom obliku možda nikad ne bi imale isti efekt.

- Bio je to i način da razbijemo famu koja se podignula oko HGSS-a. Ljudi nisu bili sasvim sigurni ni kako da dođu do nas, i imali su razne predodžbe, gotovo kao da smo neka mitska bića. Lijepo je čuti da nas netko zove herojima, no na terenu je to dvostruki mač. Kad ideš u akciju, ljudi ugledaju nas, 'crvene mundire', i misle da je to sad to. A spašavanje je uvijek jako kompleksno do samog kraja - kazao je Nikolić.

Uz njega se za objave na Twitteru, Facebooku i Youtubeu danas brine i Jadran Kapović, a njihova mala PR služba dio je HGSS-ove Komisije za informiranje i analitiku koju trenutno vodi Branimir Vučković. Prošle godine iz njihove je radionice proizašla i cijela kampanja "Dear tourist" u javnosti prepoznatljiva po duhovitim tekstovima kojima se HGSS na engleskom obraća turistima i moli ih da se suzdrže od plivanja noću do najbližeg otoka ili odlaska u planinu bez vode kako "ne bi postali dio prirodne selekcije". Da ne bi sve ostalo na upozorenjima, u tekstovima se i ciljano obavještavalo da je spašavanje besplatno, kako bi se izbjegle situacije u kojima se turisti libe pozvati pomoć iz straha da će za to morati izdvojiti poveću cifru.

Intenzivna komunikacija s građanima u formi vijesti o akcijama i onoga što Nikolić zove prevencijskih obavijesti brzo je dala dobre rezultate. - Prvo što sam primjetio je da su nas novinari počeli intenzivnije pratiti i koristiti naše informacije. No ono što je također bilo značajno je da su se i sami građani počeli javljati, komentirati, davati neke prijedloge. Bilo je par dojava o akcijama preko društvenih mreža ali smo zamolili ljude da to ne rade jer je puno efikasnije nazvati 112. Dobili smo i puno savjeta, primjerice nedavno se javila osoba koja je stručnjak za dronove i dala nam par korisnih opaski - pojašnjava Nikolić.

Primjer prisutnosti HGSS-a na hrvatskom internetskom prostoru nije, međutim, tek poučna hrvatska priča. U novo medijsko doba u kojem društvene mreže sve više diktiraju protok informacija, spremnost javnih službi da se njima koriste doslovno može spašavati živote. Dobar primjer za to su razne katastrofične situacije poput velikih potresa ili terorističkih napada kada se građani uvelike služe Facebookom kako bi javili bližnjima da su dobro ili pak Twitterom da ponude smještaj ljudima u nevolji. U ogromnoj količini informacija koje u takvim prilikama kolaju internetom, pravodobna obavijest neke interventne službe uvijek zlata vrijedi.

Christian Nikolić nimalo ne sumnja da je to budućnost kvalitetnije komunikacije između institucija i građana. "Mnogi još uvijek ne razumiju da današnji mladi ljudi – populacija koja sve češće odlazi u brda i prirodu, uglavnom crpe informacije s društvenih mreža, služe se aplikacijama na mobitelu, stalno su na wifi-ju... Danas postoji mogućnost da službe direktno komuniciraju s ljudima na terenu i smatram da to treba iskoristiti. U ekstremnim situacijama ima puno trolova koji putem društvenih mreža šire paniku i mnogi su – primjerice terorističke organizacije – toga itekako svjesni", upozorio je Nikolić navodeći kao pozitivan primjer berlinski MUP koji već odavno koristi Twitter kako bi komunicirao s građanima i zaustavljao širenje krivih informacija i potencijalne panike, piše Novi list.

hr Mon Jan 30 2017 09:01:29 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae182782af47fa0968b45fe/80
Foto: Radio Imotski

U Prapratnici uređeno spomen obilježje pripadniku Treće imotske bojne, Mati Jurošu

Uređenje su omogućili Grad Imotski, udruga “Imotski sokolovi“ uz podršku poduzetnika Mire Rogića

Prigodnim okupljanjem u Prapratnici, uređeno je spomen obilježje na mjestu pogibije Mate Juroša, pripadnika Treće imotske bojne, koji je na tom mjestu poginuo 26. travnja 1992. godine.  Ovom prigodom je postavljena i spomen ploča “Imotskih sokolova“, udruge koja skrbi o svim tekovinama Domovinskog rata.

Uređenje su omogućili Grad Imotski, udruga “Imotski sokolovi“ uz podršku poduzetnika Mire Rogića.

Događaju su nazočili gradonačelnik Imotskog Ivan Budalić, koji je i sam kao dragovoljac sudjelovao u Domovinskom ratu; načelnici općina Neum i Ravno; članovi udruge “Imotski sokolovi“ te brojni pripadnici 3. imotske bojne, koja je u Domovinskom ratu sudjelovala u mnogim borbenim aktivnostima, gdje god je to bilo potrebno.

Već spomenuta  udruga nastavlja sa svojim daljnjim radom i aktivnostima, na različitim projektima održavanja sjećanja na ljude i događaje koji su obilježili važnu epohu u procesu stvaranja države
hr Thu Apr 26 2018 09:40:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae0e3d32af47fde928b46d2/80

Selački vatrogasci europskim novcem do svog vatrogasnog doma

DVD Selca osnovano je 1991. godine, no još uvijek nema vatrogasni dom.
Iako DVD Selca postoji već 27 godina, još uvijek nema krov nad glavom. Barem ne vlastiti, a još manje adekvatan. Ideja i potreba za vatrogasnim domom odavno postoji, no dugih šest godina trebalo je da se stvari pokrenu s mjesta. Naime, u tih šest godina prikupljeno je ukupno 25 kilograma papira koji su vodili onom jednom, bez kojeg ne mogu ni početi s izgradnjom- građevinskoj dozvoli. 

Dobivanjem građevinske dozvole tek su korak bliže svome cilju. Sada je potrebno osigurati sredstva, što se planira apliciranjem na natječaje EU fondova, a zatim se može krenuti i s izgradnjom. Ako sve bude teklo po planu, vatrogasci bi u novi vatrogasni dom mogli useliti za neke dvije do tri godine. 

U posljednjih nekoliko godina promijenili su nekoliko podstanarskih adresa, no uvjeti za rad su daleko od normalnih. S novim domom napokon bi dobili sve što im treba, a koristi od njega imali bi i stanovnici cijelog istočnog dijela otoka Brača. 

- Važnost je ovog projekta velika jer se s problemom neadekvatnoga prostora Društvo susreće još od samog osnutka 1991. godine. Tijekom godina Društvo je u više navrata mijenjalo prostore koje je koristilo upravo zato jer nisu bili adekvatni i bez osnovnih uvjeta za rad i smještaj opreme. Problem je to s kojim se i danas suočavamo. Cilj projekta vatrogasnog doma je, osim stvaranja osnovnih uvjeta za rad vatrogasaca, bolja povezanost lokalnog stanovništva i obogaćivanje društvenog života istočnog dijela otoka. Prostorije bi koristilo lokalno stanovništvo za druženja i razna događanja, baš kao i djeca iz vrtića i škole, a na taj način bi se naš rad približio nekim budućim naraštajima vatrogasaca.- kazao nam je predsjednik DVD-a Selca Tino Štambuk.

Zemljište je već osigurano, riječ je o dvije tisuće kvadrata površine između Selca i Sumartina, a Dom bi zauzeo površinu od 1150 kvadrata. Projekt su izradile arhitektice splitskog Studia R, Maja Gudić Jurač i Ivana Štambuk Poduje, a vrijednost projekta izgradnje i nabave vatrogasne opreme procjenjuje se na nekih deset milijuna kuna. 

- Koliko god se Općina, na čelu sa Ivanom Marijančevićem, trudila, ipak sama ne može isfinancirati cijeli projekt. Zato bi nam sredstva EU fondova dobro došla. A baš kao i do sada, očekujemo i veliku pomoć i podršku od strane države i županije za razvoj vatrogastva, posebice u priobalnim mjestima i na otocima.- kazao nam je Štambuk.

Uz vatrogasni toranj koji bi služio za vježbe, nalazio bi se
garažni prostor za smještaj vozila, servis vozila i opreme kao i smještaj vatrogasne opreme, komunikacijski- dojavni centar, uredi, svlačionice, prostori za tjelovježbu i za dnevni odmor vatrogasaca, spavaonice. Predviđena je predavaonica u kojoj bi se održavali tečajevi, obuke i seminari.

Usporedbe radi, u prostoru u kojem su trenutno smješteni vatrogasci DVD-a Selca (kojih je inače 35, od toga 25 operativaca), nema niti sanitarnog čvora, što znači da nema niti tuševa da bi se mogli otuširati nakon intervencija. Također, nakon svakog malo jačeg naleta vjetra potrebno je popravljati krov i prozore koji su prekriveni tek najlonom. Uvjeti su to kakve nisu zaslužili...


hr Thu Apr 26 2018 08:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae0c6332af47f4b898b48f5/80
Foto: dnevnik.hr

HDZ ima najlošiji rejting od pobjede, SDP i dalje pada

Redovito mjesečno istraživanje Dnevnika Nove TV pokazuje kako su HDZ i SDP dvije vodeće stranke koje mjesecima malo po malo gube potporu. HDZ-u je prošao mjesec ratifikacije, ali i podjela stranke zbog Istanbulske konvencije i ima najlošiji rejting od pobjede.

Travanj tako završava s potporom 27,6 posto birača. No, stranka već pet mjeseci ima silaznu putanju. Za HDZ je ovo najlošiji rejting od izbora, a gore su stajali samo u kolovozu 2016 kada su uživali potporu 26,2 posto birača, javlja dnevnik.hr.

SDP je travanj završio s 18 posto potpore. I ta stranka zadnjih mjeseci, točnije njih četiri, bilježi pad s 20,9 na 18 posto.

Živi zid pak 9. mjesec malo po malo raste i travanj završavaju s potporom od 13,8 posto.

Most u travnju, kao i u mjesecima prije, ima gotovo jedinstvenu potporu, a to je 7,1 posto.

Hrast i Neovisni za Hrvatsku profitirali na Istanbulskoj

Od ostalih stranaka, HSS bilježi potporu 4,6 posto. Milan Bandić za svoju stranku ima potporu od 3 posto, Pametno je na 2,9 posto, IDS je, kao regionalna stranka, na 2,6 posto, a HSU ima potporu od 1,9 posto. Zato HRAST nakon mjeseci s potporom manjom od 1 posto, u travnju kada je napustio i vladajuću koalicijuuživa potporu od 1,4 posto. Slično je i sa strankom Neovisno za Hrvatsku s potporom od 1,2 posto. HNS je pak na 1 posto i jedan od lošijih rejtinga otkad ta stranka postoji. Promijenimo Hrvatsku je na 1 posto, a ostale stranke imaju manje od 1 posto ili ukupno dobivaju 5,2 posto podrške. Primjerice, GLAS uživa potporu od 0,7 posto, a Reformisti Radimira Čačića 0,5 posto. Neodlučnih je 8,6 posto.

Tko su birači vodećih stranaka?

HDZ-ovi birači su dominatnije osobe starije od 60 godina, točnije, ima ih 33 posto. Tu su i birači s osnovnom školom (36 posto) te birači u Dalmaciji, njih 42 posto.

SDP-ovi birači su više zastupljeniji kod građana starijih od 60 godina (23 posto), s VSS-om (20 posto) te birači u Zagrebu i okolici, njih 25 posto.

Birači Živog Zida iznadzastupljeni su kod građana mlađih do 30 godina (22 posto), u gradu (16 posto), ali i u Istri i Primorju s potporom od 21 posto.

Vladi sve manja potpora

Vlada već 3 mjesec ima sve manju i manju potporu za svoje politike. U ovom trenutku ne odobrava ih 62 posto građana, odobrava njih 26 posto dok ne zna njih 12 posto. 

Koalicija opstaje

Sreća za Plenkovićev kabinet je da većina birača misli kako će vlada odraditi mandat do kraja ili do 2020. To misli njih 71 posto, protivi se njih 19 posto, a ne zna njih 10 posto. Zanimljivo, birači svih stranka većinom misle da će vlada opstati. Osim 88 posto HDZ-ovih, tu je i 71 posto SDP-ovih birača, 75 posto birača Živog zida te 71 posto birača Mosta.

Pesimizam opet raste

Iako je nakratko, prije par mjeseci, zaustavljen rast pesimizma, on već drugi mjesec raste. Sada 70 posto građana misli da zemlja ide u lošem smjeru, a njih 18 posto misli suprotno. Tek 12 posto ne zna.

Napomena: Istraživanje je za Dnevnik Nove TV provela agencija IPSOS između 1. i 20. u mjesecu na uzorku od 988 punoljetnih građana iz cijele Hrvatske. Maksimalna pogreška uzorka iznosi +/- 3,3%, a za rejtinge stranaka +/-3,6%. 

hr Wed Apr 25 2018 20:19:01 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59faf29db9e03e649a8b459b/80
Foto: Vlada RH

Stiže beneficirani radni staž za stjuardese, ali ne i za liječnike hitne službe

Premijer Andrej Plenković održao je u srijedu u Banskim dvorima sastanak sa članovima Gospodarsko-socijalnog vijeća (GSV), na kojem se razgovaralo o poboljšanju socijalnog dijaloga između Vlade, poslodavaca i sindikata, te o Nacionalnom planu reformi za 2018., kojem su se predstavnici sindikata usprotivili dok su ga predstavnici poslodavaca podržali.

Ministar rada i mirovinskog sustava Marko Pavić izjavio je nakon gotovo trosatnog sastanka da je glavna tema bila jačanje socijalnog dijaloga, pri čemu je Vlada iskazala spremnost da se ratificira Konvencija 144 Međunarodne organizacije rada, koja predviđa jačanje socijalnog dijaloga, u što će biti usmjerena sredstva iz Europskog socijalnog fonda, piše tportal.

Pavić je pritom najavio kako će za cijeli paket jačanja socijalnog dijaloga biti izdvojeno preko 100 milijuna kuna, čime se želi naglasili važnost socijalnih partnera.

Bilo je govora i o Nacionalnom planu reformi za 2018. godinu, pri čemu su potpredsjednica Vlade i ministrica gospodarstva Martina Dalić i ministar financija Zdravko Marić predstavili glavne obrise reformi.

‘Dijalog Vlade i socijalnih partnera će se nastaviti i za šest mjeseci imat ćemo novi razgovor. Do tada smo dogovorili konkretne mjere, koje želimo razvijati kako bi ojačali socijalni dijalog i impute od HUP-a i reprezentativnih sindikata uključili u izradu zakonodavnih akata’, rekao je Pavić.

Gordana Deranja iz Hrvatske udruge poslodavaca (HUP) ocijenila je da sastanci s premijerom i ministrima osiguravaju ozbiljnost u radu GSV-a i uvažavanju socijalnog dijaloga.

‘Želimo svi zajedno raditi na kvalitetnim zakonima koji će imati brzu implementaciju u gospodarskom i svakom drugom obliku života. Kad se mi usuglasimo, onda će biti manje problema i dilema oko njihove primjene’, rekla je Deranja.

Predsjednik Hrvatske udruge radničkih sindikata Miroslav Hrašćanec izjavio je kako je premijer Plenković pokazao veliku zainteresiranost i volju da se upozna s problemima i mogućnostima poboljšanja tripartitnog socijalnog dijaloga.

‘Spomenuli smo i Nacionalni plan reformi za 2018. koji sindikati na nedavnoj sjednici GSV-a načelno nisu podržali. Dogovorili smo tematske sjednice o najvećim reformama iz Nacionalnog programa, a to su mirovinska i zdravstvena reforma, koje će se još jedom raspraviti na kvalitetniji način’, rekao je Hrašćanec.

Ministar Pavić komentirao je i prosvjed koji su za 30. travnja najavili liječnici iz hitne medicine tražeći beneficirani radni staž, koji će u sklopu mirovinske reforme biti uređen novim zakonom.

Naglasio je kako je za ulazak na listu takvih zanimanja potrebna stručna studija na osnovu koje će Vlada razmotriti zahtjeve za priznavanjem beneficiranog radnog staža. Najavio je da će Vlada poduprijeti zahtjev za beneficiranim radnim stažom stjuardesa.

hr Wed Apr 25 2018 19:50:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .