Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585afd981eea8f8e7c8b456a/80
Foto: Kazalište Marina Držića gostuje na sceni Hrvatskog narodnog kazališta Split road komedijom Bjegunke Pierrea Palmadea i Christophea Duthurona u režiji Nenni Delmestre i s Milkom Podrug Kokotović i Ksenijom Prohaskom kao protagonisticama u utorak 27. prosinca u 19:30h.

Splitsko gostovanje hit-komedija Bjegunke dubrovačkog kazališta

Kazalište Marina Držića gostuje na sceni Hrvatskog narodnog kazališta Split road komedijom Bjegunke Pierrea Palmadea i Christophea Duthurona u režiji Nenni Delmestre i s Milkom Podrug Kokotović i Ksenijom Prohaskom kao protagonisticama u utorak 27. prosinca u 19:30h.

Komedija Bjegunke (Fugueses) apsolutni je kazališni hit od svog pojavljivanja na pariškim kazališnim daskama 2007. Osam milijuna gledatelja vidjelo je zadnju predstavu premijerne produkcije poznatog kazališta Théâtre des Variétés de Paris koju je TV France 2 prenosila uživo, što je najveća gledanost neke predstave na francuskoj televiziji svih vremena. Komad autorskog dvojca Pierrea Palmadea i Christophea Duthurona redateljica Nenni Delmestre postavila je krajem rujna u dubrovačkom Kazalištu Marina Držića, a uloge dviju potpuno različitih žena, koje u zajedničkom bijegu ostvaruju prijateljstvo za cijeli život, povjerene su istinskim divama hrvatskog glumišta Milki Podrug Kokotović i Kseniji Prohaski.

Vanda bježi iz staračkog doma Dalija, a Ivana iz svoje kuće na kćerkin osamnaesti rođendan. U ovoj teatarskoj road komediji, čija osnovna tema na prvi pogled silno podsjeća na kultni film Thelma i Louise, dvije naizgled potpuno različite žene ujedinjuju njihovi bijegovi od svakodnevice. Zabavna i nepretenciozna ali dirljiva, predstava je to koja komične situacije pretvara u jake emotivne trenutke, a emocije u komediju. Bjegunke su praizvedene 2007. na sceni pariškog Théâtre des Variétés u produkciji glumica Line Renaud i Muriel Robin koje su igrale u komadu, a predstavu je režirao koautor Christophe Duthuron. Bilo je zamišljeno da predstava bude na repertoaru mjesec dana, ali se zbog ogromnog uspjeha i interesa publike zadržala više od četiri mjeseca, kada su je glumice zbog prije dogovorenih projekata morale prekinuti. U planu je snimanje filma po mega-uspješnom predlošku kazališne drame.

30. rujna ove godine dubrovačko je Kazalište Marina Držića premijerno postavilo Bjegunke s doajenkom našeg glumišta, Milkom Podrug Kokotović u ulozi Vande i nacionalnom dramskom prvakinjom Ksenijom Prohaskom kao Ivanom čiju je igru kritika ocijenila impresivnom. Dvije izuzetne glumice, proslavljena Milka Podrug Kokotović, slavodobitnica Nagrade hrvatskog glumišta za cjelokupni umjetnički rad i Ksenija Prohaska, nacionalna prvakinja HNK Split, u režiji Nenni Delmestre koja je od ovog mjeseca nositeljica visokog državnog odlikovanja reda Danice hrvatske s likom Marka Marulića kojom ju je za osobite zasluge za kulturu i njeno promicanje u Republici Hrvatskoj i u svijetu odlikovala Predsjednica Republike. Predstava se igra u prijevodu Dore Slakoper, a autorski tim osim redateljice Delmestre čine još i Lina Vengoechea koja je kreirala scenu i kostime, te izabrala scensku glazbu i oblikovatelj svjetla Zoran Mihanović.

Facebook komentari

hr Thu Dec 22 2016 08:16:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5916ee8cb9e03e27088b462b/80

Loš, ali potreban: Stres potiče bolje pamćenje?

Način na koji kontrolirate emocije i koliko ste smireni pod stresom, uvelike utječe na vaše konačne rezultate. Međutim, koliko god može biti loš, stres je apsolutno potreban. Jer da bi nešto poduzeo, mozak mora osjetiti barem malu količinu stresa
Istraživanje kalifornijskog sveučilišta Berkeley, pokazalo je da iznenadni naleti stresa potiču mozak na obnavljanje stanica koje su zaslužne za bolje pamćenje. No to vrijedi samo ako stres nije dugotrajan.

Isprekidani stres je ono što mozak čini 'budnim' - objašnjava voditeljica istraživanja Elizabeth Kirby

dugotrajno izlaganje stresu loše utječe na zdravlje srca, mentalno zdravlje, tjelesnu težinu, ali i kognitivne sposobnosti. Top menadžeri razvili su strategije koje im pomažu nositi se sa stresom. I bez obzira na okolnosti, uz njih su manje anksiozni. Iako se neke od ovih 10 strategija možda čine očitima, važno je naučiti kada i kako ih upotrijebiti bez obzira na količinu stresa.

1. NAUČITE CIJENITI ONO ŠTO IMATE

Odvojite nekoliko minuta i prisjetite se na čemu ste zahvalni. Ova svakodnevna navika smanjuje hormon stresa za 23 posto.

2. PRESTANITE SE PITATI "ŠTO AKO"

Konačni ishod jednostavno je nemoguće predvidjeti. Prestanite se zamarati s mogućim scenarijima, nego se se fokusirajte na aktivnosti koje će vas smiriti i količinu stresa staviti pod kontrolu.

3. POZITIVNE MISLI OSLOBODIT ĆE VAS DUGOTRAJNOG STRESA

Pomozite mozgu da ne "vrluda" i svjesno mu plasirajte pozitivne misli. Ako imate loš dan i prepuni ste negativnog razmišljanja malo je teže preusmjeriti pažnju. Jedan od alata je da razmislite o danu i pronađete barem jednu pozitivnu stvar. Ukoliko je nema, vratite se unatrag, na jučer ili čak protekli tjedan.

4. ISKLJUČITE SE 

Ne možete biti dostupni 24/7. Napravite stanku. Namjerno isključite mobitel ili jednostavno uzmite odmor od provjeravanja elektroničke pošte. Ako si to ne možete dozvoliti tijekom tjedna, ovakve navike možete isprobati vikendom. Počnite tako da ste "offline" u vrijeme kada ste i inače najmanje traženi, na primjer nedjeljom ujutro.

5. OPREZNO S KAVOM

Prevelike količine kofeina potiču izlučivanje adrenalina. Tijelo je u preuzbuđenom stanju stresa i u ključnim situacijama, umjesto razuma, prevladavaju emocije.

6. NIŠTA BEZ SNA

Nikada nije dovoljno ponavljati koliko je spavanje važno za emocionalnu inteligenciju i stres. Kad spavamo, mozak se doslovno ponovno puni. Nedostatak sna podiže količinu stresa i ako nismo pod njegovim utjecajem.

7. RECITE "NE" NEGATIVNOM RAZMIŠLJANJU

Što više razmišljamo negativno, to više ono ima moć nad nama. Ako vjerujete negativnim unutarnjim glasovima, vrijeme je da ih zapišete na komad papira. Doslovno ostavite sve što radite i zapišite ono o čemu razmišljate. Ako usporite negativan trend, bit ćete racionalniji i lakše ćete razlučivati stvari. Ipak, izjave se ponekad i na papiru mogu činit kao činjenice. U tom slučaju obratite se bliskoj osobi. Neka ona bude vaš "glas razuma".

8. PROMIJENITE PERSPEKTIVU

Na okolnosti ne možete utjecati, ali možete utjecati na to kako na njih reagirate. Prije nego potrošite previše vremena na razmišljanje koliko je nešto negativno, stavite stvari u realne okvire. Pomoći će ako izlistate točno određene stvari zbog koji nešto nije kako bi trebalo biti.

9. DIŠITE

Budite u trenutku, svjesni svog daha. Tako će se mozak koncentrirati samo na ono što trenutačno obavlja. U trenucima stresa, pronađite miran kutak, sjednite uspravno i duboko dišite. Pokušajte razmišljati samo o disanju.

10. NE MORATE SVE SAMI

Kako bi ostali smireni i produktivni, detektirajte svoje slabe strane te za njih pronađite pomoć ljudi oko sebe. Ponekad jednostavan razgovor s kolegom može "razbistriti" stvari. Ljudi koji nisu emotivno uključeni u neki zadatak, lakše će uočiti problem, ukoliko postoji. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 14:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f3846cb47398542c8b4679/80
Foto: Pixabay

Ne bacajte ljuske luka!

Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti
Bacate li ljuske od luka kada ste u kuhinji i kuhate? Prije nego što ih bacite u knatu za smeće, dobro razmislite. Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti.

1. Ako kuhate povrtnu juhu, slobodno ubacite i cijelu glavicu luka s ljuskama. Osim što će dobiti ljepšu boju, juha će biti puno ukusnija i zdravija zbog mikroelemenata kojih ima puno više nego u samom luku.

2. Ako ste primijetili da vaša biljka ne izgleda baš zdravo, pripremiti otopinu od ljuski luka i vode s kojom ćete zalijevati vašu biljku s vremena na vrijeme.

3. Čaj od luka može pomoći kod grčeva. U šalicu vruće vode ubacite jednu žlicu ljuski od luka i pustite neka odstoji 10 minuta. Procijedite i pijte oko 200 ml svake večeri. Važno je napomenuti kako čaj od luka ne bi trebale piti dojilje i trudnice.

4. Ljuske od luka uz usitnjenu koru od hrasta odličan su način za dobivanje svijetlosmeđe boje kose.

5. Ako volite peći svoj kruh, slobodno možete ubaciti jednu čajnu žličicu mljevenih ljuskica od luka. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 13:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5856b0341eea8f5f658b45dc/80
Foto: Pixabay

Facebook priprema stroža pravila o objavljivanju na društvenoj mreži

Dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja

Facebook je nedavno najavio oštrija pravila koja bi se primjenjivala na sadržaj koji se objavljuje na toj društvenoj mreži.

No, dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja.

A da im posao nije lak najbolje govore podaci prema kojima tjedno administratori na Facebooku dobiju prijavu za više od 6,5 milijuna potencijalno lažnih profila. - piše zimo.hr

Glavni je problem što Facebook do sad nije imao konkretnu politiku rješavanja pa su različiti administratori na različite načine rješavali isti problem.

Jedan od najvećih problema su korisnici koji koriste "live" funkciju za snimanje i emitiranje situacija u kojima pokušavaju samoubojstvo. Iako bi takav sadržaj Facebook trebao blokirati, prema dokumentu trebalo bi ga dopustiti kako se ne bi "cenzurirali ili kažnjavati ljude koji su u nevolji".

Iako iz Facebooka nisu željeli komentirati dokument ističu kako intenzivno rade na jačanju sigurnosne politike.

"Veoma nam je važno zaštititi ljude na Facebooku. Naporno radimo kako bi učinili Facebook što sigurnijim, a da očuvamo slobodu govora. To zahtjeva mnogo razmišljanja o detaljima i često teškim pitanjima", istaknula je u izjavi za Reuters Monica Bickert, Facebookova šefica za globalnu politiku.

Potvrdila je kako koriste softver koji prepoznaje i blokira uznemirujuće snimke, ali i istaknula kako je još uvijek u ranom stadiju razvoja. - piše zimo.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5923ecd6b9e03e97178b45e2/80
Foto: Pixabay

Trešnje - prirodni lijek uz koji ćete lakše mršavjeti

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona
S dolaskom toplijih dana na svoje dolaze i ljubitelji trešanja, voća za koje se od davnina govori da pomaže u slučaju mnogih tegoba. Dobar su izvor vitamina C, B i A, bioflavonoida, elagične kiseline, antocijanina i melatonina - sastojaka koji pomažu u borbi protiv raka, u prevenciji srčanih bolesti, ali i u ublažavanju bolova uzrokovanim gihtom i artritisom, kao i glavoboljom. - piše tportal

Svaka trešnja sadrži tek četiri kalorije, čime je to voće jedno od onih s najnižim glikemijskim indeksom, a ujedno sadrži dobitnu kombinaciju anti-aging antioksidanta. U 100 grama svježih trešanja nalazi se 82 g vode, 0,2 g masti, 1 g bjelančevina, 16 g ugljikohidrata, 12 g šećera i 2,1 g vlakana.

Saveznice u borbi s brojnim bolestima

Osim što su ukusne, dokazano je da su itekako zdrave za mnogobrojne tegobe, pa su tako istraživanja pokazala da povoljno djeluju u slučaju dijabetesa jer snižavaju razinu šećera u krvi, kao i razinu LD kolesterola, a mogu biti od koristi i u prevenciji karcinoma debelog crijeva.

Isto tako, kliničke su studije dokazale da se konzumiranjem ovih crvenih i slatkih plodova ublažavaju bolovi povezani s gihtom, a osim toga, budući da su bogati kalijem, povoljno djeluju na izlučivanje vode iz organizma. Zanimljivo je i da su trešnje bogate antioksidantima, odnosno flavonidima, prirodnim protuupalnim sredstvima kojima se ublažavaju simptomi alergije i astme.

Pomažu i kod nesanice jer sadrže melatonin, baš poput breskvi, šljiva ili marelica. Osim toga, sadrže elagičnu kiselinu koja djeluje protuupalno i ublažava bolove u mišićima.

Pomažu u mršavljenju

Antibakterijske supstance pronađene u trešnjama sprečavaju stvaranje zubnih naslaga, ali i nastanak karijesa, kao i problema s desnima poput parodontoze.

Ono što će se svidjeti svima koji žele dovesti svoje tijelo u formu prije odlaska na plažu podatak je da antocijanin iz tamnih trešanja može smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu.

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona. - piše tportal 

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .