Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcdde930e49386c098b47a1/80
Foto: Tehnika

Odgađa se otvaranje prvog Marriott hotela u Hrvatskoj: " I cijeli Split je na gubitku"

Do kraja mjeseca, očekuje se rješenje suda kojim će biti definiran poslovni status dioničkog društva Tehnika, desetljećima jedne od vodećih građevinskih tvrtki za visokogradnju na domaćem i inozemnim tržištima

Veleposlanik SAD-a u Hrvatskoj Robert Kohorst jučer je posjetio „Dalmatia Tower“ u izgradnji, u kojem će se smjestiti prvi Marriott hotel u Hrvatskoj. Ovog tjedna očekuje se i rješenje suda o sudbini glavnog izvođača na objektu, tvrtke Tehnika d.d., nakon čega će biti poznato nastavljaju li s realizacijom najvišeg objekta u Hrvatskoj ili će posao preuzeti drugi izvođač. 

- Žao nam je zbog situacije u kojoj se Tehnika našla, suradnja je bila vrlo korektna, no mi želimo završiti projekt u što kraćem roku. Sa svakim danom koji prolazi ne samo naša tvrtka, nego je i cijeli Split na gubitku zbog otvorenog gradilišta koje se nalazi na samom ulazu u grad. Unatoč poslovnim problemima, s glavnim izvođačem radova još uvijek imamo obvezujući ugovor o gradnji što nas je dovelo u situaciju da će umjesto u sezoni 2019., prvi hrvatski Marriott prve goste primiti u sezoni 2020. godine. – izjavio je Josip Komar, predsjednik Uprave tvrtke investitora, Westgate Tower d.o.o.

Kako je riječ o prvom direktnom ulaganju tvrtke Marriott International u Hrvatskoj, jučer je u obilazak gradilišta stigao i Veleposlanik SAD-a u RH Robert Kohorst. U pratnji g. Komara i Marija Grabovca, direktora razvoja Westgate Tower d.o.o., Veleposlanik je obišao postojeći toranj i gradilište Dalmatia Tower-a, izrazivši zadovoljstvo viđenim i osobnu podršku investitoru.

Do kraja mjeseca, očekuje se rješenje suda kojim će biti definiran poslovni status dioničkog društva Tehnika, desetljećima jedne od vodećih građevinskih tvrtki za visokogradnju na domaćem i inozemnim tržištima. „Razgovaramo i s drugim, potencijalnim izvođačem radova u slučaju njihove duže nemogućnosti nastavka gradnje. S postojećim ili novim izvođačem, gradnja se nastavlja u studenom.“ – odgovorio je Komar na pitanje što će se dogoditi u slučaju da ishod za poslovanje Tehnike ne bude pozitivan.

Kao što je već poznato, projekt „Vrata Splita“ sastoji se od dva objekta od kojih prvi ima prizemlje i 12 etaža i trenutačno je sjedište integrirane OTP Banke Hrvatska. Drugi toranj će se sastojat od prizemlja i 27 katova te s ukupnih 115 metara bit će najviša građevina u Hrvatskoj. Courtyard by Marriott, business brend priznate svjetske grupacije Marriott International smjestit će se na višim katovima, od 16. do 26., te će svaka od 190 soba i četiri apartmana imati pogled na more. U planu su i konferencijski sadržaji na zasebnoj etaži, wellness s teretanom, ugostiteljski sadržaji te vidikovac za građane i posjetitelje, na samom vrhu tornja. 

hr Mon Oct 22 2018 16:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c49adb00e493815898b45cd/80
Foto: FlixBus

FlixBus najavljuje još jednu uspješnu sezonu: Ovog proljeća putujte direktno iz Splita prema nekoliko europskih gradova

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

Svakog proljeća FlixBus, europski broj 1 u prijevozu putnika, u svoju mrežu autobusnih linija pridružuje nekoliko desetaka novih destinacija koje do sada nisu bile dostupne putnicima direktno te se istovremeno povećava i frekvencija polazaka. Tako iz Hrvatske se sve jednostavnije može doći do 28 europskih zemalja koje FlixBus povezuje, ali se i jednostavnije putuje diljem Hrvatske.

Početkom travnja krenuo je novi val povezivanja kojim se povećava frekventnost polazaka iz Splita prema destinacijama u Njemačkoj poput Münchena, Stuttgarta ili Frankfurta.   Uz Prag koji je svakodnevno dostupan noćnom linijom s polaskom u 16:25 sati, Split se dodatno direktno povezuje i s Bečom s polascima u 10:30 i 21:10 sati.

Već u lipnju kreće drugi val širenja FlixBus zelenih linija koje donose veći broj polazaka iz Splita i Trogira prema Ljubljani pa će tako putnici moći birati između 4 dnevna polaska. Po prvi puta Split se povezuje direktno i s Budimpeštom te Siofokom, mađarskim turističkim odredištem poznatim po pješčanim plažama uz Blatno jezero.

Sve destinacije do kojih se može stići iz Splita mogu se provjeriti putem besplatne mobilne aplikacije ili putem FlixBus web stranice. Osim direktnih putovanja, iz Splita se može nastaviti putovanja i dalje u Europu jednom kartom. Karte su dostupne u prodaji te putnici iz Hrvatske mogu već sada planirati uskrsna (proljetna) putovanja prema navedenim destinacijama.

Split postaje novi FlixBus hub u Hrvatskoj zahvaljujući suradnji s brojnim domaćim prijevoznicima

FlixBus kao najveći autobusni prijevoznik u Europi s najširom mrežom linija od 350.000 dnevnih veza kroz 28 europskih zemalja i 2000 destinacija, postaje sve dostupniji gradovima Hrvatske. Nakon Zagreba, kao najvećeg čvorište linija FllixBusa u Hrvatskoj, Split postaje drugi najveći hub gdje se tijekom ljetne sezone očekuje i do 37 dnevnih polazaka. Snažan rast i razvoj mreže autobusnih linija iz Splita omogućen je zahvaljujući mnogobrojnim domaćim lokalnim autobusnim partnerima iz svih dijelova Hrvatske koji predstavljaju operativni dio poslovnog modela FlixBusa. Lica splitske regije odgovorna za besprijekorno provođenje svakodnevnih vožnji i zelenu FlixBus flotu upravo su autobusni partneri Delminium Travel teHiems

Dok se Hiems pridružio FlixBus grupi prošle godine te u svom voznom parku raspolaže s 4 FlixBus autobusa, Delminium Travel pridružio se u veljači ove godine s 4 potpuno nova autobusa opremljenih prema FlixBus europskim standardima. Do početka sezone u vozni park partnera stižu dodatna 3 FlixBus autobusa. U Split pristižu i partneri iz drugih dijelova Hrvatske poput Knežević prijevoza iz Plitvičkih jezera, Vinceka iz Varaždina te Autoherca iz Imotskog sa svojom flotom zelenih autobusa. Autobusi splitskih partnera zaduženi su za sigurnost i udobnost putnika na direktnim putovanjima unutar Hrvatske, od Dubrovnika, Splita, Imotskog do Zagreba te prema Bosni i Hercegovini, Italiji, Austriji, Mađarskoj, Češkoj i Njemačkoj.

Putnicima na raspolaganju svi benefiti zelene FlixBus mreže

Putujući Europom, FlixBus putnicima omogućen je besplatan Wi-Fi, utičnice, više prostora između sjedala, besplatna prtljaga te mogućnost promjene i otkaza rezervacije do 15 minuta prije polaska. FlixBus aplikacija preuzima se potpuno besplatno te je dostupna i na hrvatskom jeziku. Osim jednostavne i brze kupovine karata, putem aplikacije šalju se obavijesti o promotivnim ponudama koje su dostupne isključivo za kupovinu karata putem aplikacije, dostupni su odgovori na najčešća pitanja, obavijesti o mogućim kašnjenjima autobusa zahvaljujući GPS live trackingu, navigacija do najbliže stanice te detaljne informacije o svakoj kupljenoj karti i QR kodu koji je zamjena za printanu kartu.

hr Tue Apr 16 2019 13:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb4bf2b29111cec4a8b45aa/80
Foto: PIXABAY

Veliki uspjeh naše najveće otočke tvornice: 900 tona svježe tune otišlo je put Japana

Tuna je jedna od najcjenjenijih riba i spada među najskuplje prehrambene proizvode u svijetu, a rašireno je mišljenje da se u Jadranskom moru uzgaja najbolja tuna, pa je time i najznačajnija riba za hrvatsko gospodarstvo.

Ona je jedan od pet najvažnijih hrvatskih izvoznih proizvoda. Inače, za ovaj biznis karakteristične su snažne promjene na tržištu, što ovisi o cijeni (i snazi jena) na japanskim burzama. Proteklih tjedana više od 90 posto plavoperajne tune iz hrvatskih je uzgajališta otišlo u svijet, ponajviše u Japan. Izvezli smo oko 3800 tona za približno 50 milijuna eura.

Samo iz "Sardine" u Postirama japanski brodovi-hladnjače izvukli su 900 tona svježe delikatese. Ulovljeni primjerci od desetak kilograma utovljeni su na pet do šest puta veću težinu i idealni su za sushi i sashimi.

Iako su im zadovoljni Japanci kupili cijelu proizvodnju, do zadnjeg kilograma, zadovoljstvo na Braču nije potpuno. Naime, zbog stalnog povećanja godišnjih ulovnih kvota, povećava se i proizvodnja omiljenog bluefina, ali sukladno zakonu ponude i potražnje tuni je zbog toga pala cijena, tvrdi Slobodna Dalmacija.

– Oporavak stoka tune na Mediteranu dovodi do toga da za istu cijenu sada treba proizvesti znatno više, pa i gotovo dvostruke količine tune. Snalazimo se, radimo uštede u proizvodnji tražimo nova tržišta – kaže Mislav Bezmalinović, predsjednik uprave "Sardine".

Sve procjene govore da je u moru postignut balans – i tune i srdele, kojom se tune pretežito hrane. "Volio bih", ističe Bezmalinović, "da se zbog stabilnosti u moru i cijena na tržištu, kvote više ne povećavaju".

No, izgleda za to baš i nema. Na sastanku 52 članice ICCAT-a (Međunarodna komisija za očuvanje i zaštitu atlantskih tuna) odlučeno je da će hrvatska godišnja kvota za izlov tune sa 779,84 tona u 2018. u ovoj godini porasti na 862,79 tona, a 2020. premašiti 900 tona.

To neće biti povijesni maksimum. U Jadranu je svojedobno bilo dopušteno uloviti i 1155 tona tune za daljnji uzgoj, da bi s međunarodnim zabranama zbog sve veće ugroženosti te vrste kvota pala i na 400-tinjak tona. No, u međuvremenu tuna je spašena, a s njom i cijeli niz radnih mjesta koja su direktno ili indirektno povezana s plavoperajnom tunom.

Ove godine lovna sezona počinje 26. svibnja i trajat će do 15. srpnja, dakle 45 umjesto uobičajenih 30 dana. Rezultat ovisi o vremenskim prilikama jer se tuna lovi po suncu i bonaci, kada se sita digne na površinu i odmara. Često i u hladovini velikih brodova. Prošlog svibnja i lipnja, zahvaljujući uranjenom ljetu, lovilo se lako a riba je bila kvalitetnija nego prethodnih godina. Ciljaju se primjerci od 9 do 11 kilograma jer imaju najbolji prirast u godinu i pol dana uzgoja. Veći od 500 posto. Lani je prosjek bio 11 kilograma. Većina tune u Jadranu uhvati se kod otoka Jabuke.

Hrvatska ima posebnu povlasticu. Naši tunolovci mogu svoju kvotu loviti u Jadranskom moru i bilo gdje u Sredozemlju ili istočnom dijelu Atlantika. Stranci kod nas baš i ne mogu. Preciznije, u Jadranu smijemo loviti tune od minimalno osam kilograma i 75 centimetara dužine, a ostale članice ICCAT-a od minimalno 30 kilograma.

– Od 2006. imamo derogaciju, izuzeće, da se u Jadranskom moru riba manja od 30 kilograma može loviti isključivo radi uzgoja. Zato je mi uzgajamo godinu i pol dana, a ostale zemlje drže tunu nekoliko mjeseci i onda daju u prodaju – pojašnjava Kristijan Zanki, direktor ribolova "Sardine" i predsjednik grupacije tunouzgajivača pri Klasteru marikulture.

Ulovna i uzgojna praksa plavoperajne tune u nas značajno je drugačija nego u ostatku Mediterana, što je posljedica bioloških i ekoloških značajki ovog stoka. Naime, u vrijeme ribolovne sezone (svibanj i lipanj), odrasla tuna se okuplja u Mediteranu radi mrijesta, a Jadran u ovom razdoblju predstavlja hranilište za mlađahne primjerke. To je odredilo ulovnu i uzgojnu praksu plavoperajne tune u Jadranskom moru, gdje je uzgojni ciklus od 18 do čak 32 mjeseca.

S druge strane, u ostatku Mediterana (Španjolska, Malta, Turska), uzgoj se temelji na ulovu odraslih jedinki veličine više od 30 kg i njihovu kratkotrajnom zadržavanju u kavezima (oko pola godine) radi povećanja udjela masti, nakon čega se tijekom zimskih mjeseci izlovljavaju i izvoze.

Ukratko, oni tove, a mi uzgajamo tunu.

hr Mon Apr 15 2019 19:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ad599b52af47f217f8b46d1/80
Foto: Pixabay

U utorak ponovno raste cijena goriva

U utorak bi ponovno trebale porasti cijene goriva, barem tako neslužbeno doznaje portal cijenegoriva.info
Spremnik od 50 litara Eurosupera 95 trebao bi biti sedam kuna skuplji, Eurodizela pet kuna, a pet kuna trebao bi poskupjeti i spremnik autoplina.  
hr Mon Apr 15 2019 18:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb46c1729111cea4a8b457a/80

Uz nogometaše Hajduka i izvrsne popuste u Splitu otvoren novouređeni multimedijski T-Centar

Inovativan prostor dizajniran je prema najvišim tehnološkim i estetskim standardima te predstavlja najnaprednije usluge na drugačiji način. Svečanom otvorenju prisustvovali su omiljeni nogometaši Hajduka Ante Palaversa i Ardian Ismajli. Posjetitelje T-Centra u Jokeru očekuju popusti na uređaje, pokloni iznenađenja i mogućnost sudjelovanja u nagradnoj igri.

Danas je u splitskom trgovačkom centru Joker otvoren novouređeni T-Centar Hrvatskog Telekoma – multimedijsko prodajno mjesto nove generacije. T-Centar u Splitu dizajniran je prema najvišim tehnološkim i estetskim standardima u kojem će se korisnici kroz digitalne sadržaje na jednostavan i zanimljiv način moći upoznati sa svim proizvodima i uslugama u ponudi Hrvatskog Telekoma. Nova generacija prodajnih mjesta Hrvatskog Telekoma u potpunosti je prilagođena korisnicima i njihovom iskustvu prilikom kupovine. Baš kao što je to na svim prodajnim mjestima svjetskih tehnoloških divova.

Cijeli portfelj uređaja koji T-Centar nudi u novom prostoru je smješten na jednu centralnu poziciju što uvelike olakšava snalaženje kupaca i finalni odabir optimalnog uređaja za svakog korisnika. Ponuda vrhunskih uređaja obogaćena je i novitetima poput pametnih satova, a uz stručno prodajno osoblje korisnicima su na raspolaganju i predstavnici Samsunga kako bi predstavili sve benefite proizvoda i usluga.

Hrvatski Telekom pripremio je brojne popuste i posebne pogodnosti za svakog posjetitelja, između ostalog, svaki je posjetitelj na poklon dobio uskrsnu sirnicu, tradicionalni hrvatski uskrsni specijalitet, a prvi kupci su osvojili i dodatne nagrade. Svečanom otvorenju su prisustvovali i posebni gosti Ante Palaversa i Ardian Ismajli, poznati nogometaši Hajduka koji su se družili s posjetiteljima T-Centra.

hr Mon Apr 15 2019 13:34:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .