Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b718ddacb557a3c658b48a9/80

Pametno: Uljanik je žrtva iste loše politike koja je Hrvatsku dovela na dno Europe

Problemi oko Uljanika, koji su eskalirali ovih dana, mogli su se odavno prepoznati i riješiti na vrijeme, da je politika bila odgovorna. Zato je nužno istražiti odgovornost svih aktera ove tužne priče, a problem riješiti stručno i dugoročno, bez populizma koji izjeda i upropaštava cijelo naše društvo.

– Uljanik je stradao i prestat će postojati u obliku kakav je danas iz više razloga. Najvažniji je možda spektakularna neodgovornost Uprave, koja već godinama gomila gubitke i vozi brod direktno u zid, bez promišljanja koliko je to katastrofalno loš potez. Drugi razlog su neodgovorne vlade koje su, po starom hrvatskom običaju, zatvarale oči nad problemima i garantirale za poslove za koje se iz aviona vidjelo da ne mogu biti uspješni. Treći razlog je krivi model privatizacije, u koji su se svojedobno političari zaklinjali kao idealan, a sada je jasno da je to bilo potpuno krivo. Zanimljivo, nitko do sada nije postavljao pitanje odgovornosti. Zato mi iz stranke Pametno smatramo da se političari odgovorni za ovakvo stanje moraju povući s političke scene, a Uprava promptno smijeniti, prije nego što se uopće nastavi proces rješavanja problema, u bilo kojem scenariju. 

“Iz nekog razloga Uljanik d.d. je za prošlu godinu iskazao nevjerojatnih 1,2 milijarde kuna gubitka. Da, dobro ste pročitali, gubitak u prošloj godini je preko milijarde i dvjesto milijuna kuna i to nije prenesen iz prošlih godina. Uljanik brodogradilište d.d. već niz godina iskazuje velike gubitke u rasponu od 240 do 460 milijuna kuna prošle godine, a jedini koji u grupi posluju pozitivno su 3. maj d.d. ali i njihova dobit značajno pada iz godine u godinu. Pozajmica od preko 500 milijuna kuna dana Uljaniku dovela je 3. maj u blokadu i velike probleme u poslovanju, te je bila predmet i anonimne kaznene prijave.” naglašava Ante Renić, član predsjedništva stranke Pametno,  i nastavlja: “Postavlja se pitanje što se to dogodilo da se iskazuju iznimno veliki gubici u poslovanju, preveliki i za našu brodogradnju, te kako to da uprave tih društava nisu smijenjene i nikome ne odgovaraju za izuzetno loše rezultate poslovanja. Radnici imaju veliki paket dionica od privatizacije no očigledno to nije pomoglo u boljem upravljanju brodogradilištem, pa bi se i oni trebali zapitati tko ih je to prevario takvim predstavljanjem. Država kao vlasnik značajnog dijela dionica poslovično loše i inertno upravlja svojom imovinom, osim ako se iza brda ne valjaju neki drugi interesi.”

 “Drugi razlog propasti je sama brodogradnja koja je uvijek politici bila zahvalna jer pumpa brojeve kao što su izvoz i zaposlenost, no pumpa i državne subvencije, sanacije, kupovinu socijalnog mira. To naravno ide iz naših džepova pa nikoga naizgled ne boli. I u bivšoj državi koja se najviše okoristila velikim uzletom brodogradnje u sedamdesetim godinama, ona nije bila moguća i isplativa bez državnih subvencija. Zadnjih desetljeća kad je to postao biznis velikih i sofisticiranih azijskih brodogradilišta u Europi je evidentno povlačenje iz tog poslovanja, a čak i u Koreji njihova vlada osmišljava posebne programe i poticaje kako bi preusmjerila dio tvrtki iz brodogradnje, baš zbog velikih oscilacija u tom tržištu.”, smatra Maja Vehovec, potpredsjednica stranke Pametno, te zaključuje: “Ova vlada, kao i sve prije nje, i dalje ne radi aktivno na strategiji industrijske politike, već sada kad je kasno za sve, traži načine kako da još našeg proračunskog novca ubaci u brodogradilište i kupi si malo mira.”

Ante Renić zaključuje: “Jednostavnog izlaza za Uljanik sada nema, vjerojatno slijedi kakav stečaj s preustrojem ili bez njega, možda ne odmah ako naši ‘genijalci’ nađu način kako da prikriveno subvencioniraju brodogradnju, još jednom. S obzirom da su u cijelom procesu uključeni i javni novci, koji pripadaju svima nama, nužno je javno objaviti sve vladine dokumente, od prijedloga restrukturiranja do analize Ministarstva financija. Teško će se naći i strateški partner jer onih zainteresiranih za brodogradnju baš i nema, a s ovima koji se u zadnje vrijeme spominju treba biti izuzetno oprezan, da se brodogradilišta ne pretvore hotelske resorte za male pare u sumnjivim i od javnosti skrivenim radnjama. Industrija se ne razvija gaseći požare tu i tamo, tu je potrebna dugoročna vizija i razvoj. Uljanik je, nažalost, još jedna od tvrtki koja će platiti cijenu nečinjenja.”

hr Thu Aug 23 2018 15:08:08 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d11143929111c63df8b4573/80
Foto: HGSS Makarska

HGSS u akciji: Spasili dezorijentiranog muškarca u stanju polusvijesti

Ovih dana vladaju velike vrućine, pa HGSS Makarska apelira, pogotovo na stariju populaciju, da se drže hlada i piju puno tekućine
Danas 24.06.2019. u 11:54 sati na dežurni telefon HGSS stanice Makarska od HMP Makarska došla je dojava da se unesrećeni strani državljanin nalazi na nepristupačnom dijelu poluotoka Osejave u Makarskoj, te da je dezorijentiran i u stanju polusvijesti.

Troje spašavatelja već u 11:58 sati s navalnim vozilom izlaze na teren te pružaju asistenciju HMP. U 12:28 sati unesrećeni strani državljanin izvučen je do dijela gdje je moguće pristupiti vozilom, te je tom prilikom predan djelatnicima HMP iz Makarske.

Ovih dana vladaju velike vrućine, pa 
HGSS Makarska apelira, pogotovo na stariju populaciju, da se drže hlada i piju puno tekućine.
hr Mon Jun 24 2019 20:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d10bcae29111cd1dd8b4584/80
Foto: Screenshot

Dvije važne pouke policijske potjere za obijesnim prometnim prekršiteljem u Splitu

Za bježanje policiji nakon počinjenja teškog prekršaja, uz ostalo, treba uvesti 12 kaznenih bodova, dakle izravno poništenje vozačke dozvole, a policijska vozila trebaju imati više snage, na tome se ne smije štedjeti!

Vozaču koji u jednoj situaciji bezobzirno napravi niz najtežih prometnih prekršaja i kaznenih dijela, pogotovo ako bježi policiji, ne treba dati drugu šansu u prometu! 

Uz ostale mjere,treba mu smjesta poništiti vozačku dozvolu. Po modelu izravnog crvenog kartona u prometu treba dobiti 12 kaznenih bodova, što znači izravno poništenje vozačke dozvole (ne oduzimanje)! 

To je prva važna pouka policijske potjere koju je objavio Index.hr, u Splitu, 20. lipnja 2019.u 5:40, policijskog vozila Ford Focus Turnier 1.5 TDCi za Volkswagen Polom, kojim je upravljao krajnje neodgovorni, obijesni 21-godišnjak, prethodno zaustavljen nakon prolaska kroz crveno svjetlo. 

Bude li prijepora i otpora uvođenju te mjere, objavljena snimka može poslužiti kao školski primjer nužnosti. Ovo je prometno nedjelo 'par excellence' za 12 kaznenih bodova, dakle izravno poništenje vozačke dozvole.

Drugi je važan poučak iz snimke višekratni neuspješni pokušaj policije da pretekne obijesnog, krajnje bezobzirnog vozača, čime se znatno otežao i zakomplicirao policijski postupak te povećali rizici nesreće u postupku potjere odnosno produžetku obijesne vožnje nakon što je neodgovorni vozač uspio pobjeći.

Usto se smanjila izvjesnost i zakomplicirao postupak hvatanja i zaustavljanja obijesnog vozača, uz trošenje dodatnih policijskih resursa, goriva, opreme, djelatnika...

Često sam ukazivao kako je višestruko nepametno štedjeti na snazi policijskih vozila te u specifikaciji snage, pri sljedećoj javnoj nabavi treba ići barem stepenice više! 

Da je policijski Ford Focus Turnier umjesto turbodizelašem 1.5 TDCi najveće snage 120 KS i okretnog momenta 270 Nm bio upregnut s 2.0 TDCi snage 150 KS i momenta 370 Nm, koji je u standardnoj ponudi (!), bila bi to druga priča, neusporedivo povoljnija za policiju i sve sudionike u prometu. 

Policija bi već u prvom pokušaju (koji je propao zbog nedostatka snage) pretekla, blokirala i zaustavila obijesnog prekršitelja, bitno smanjujući rizike nesreće u potjeri te štedeći resurse i povećavajući izvjesnost hvatanja.

Pobogu, to je abeceda policijskog zanata, policija svugdje u svijetu vozi najsnažnije specifikacije konkretnog modela. Razlika u osnovnoj cijeni (bez davanja) tih modela je zanemariva, a bitnu razliku u tržišnoj cijeni čine porezi i trošarina, koje država ionako plaća sama sebi!  

Pa gdje je tu logika? Na snazi motora i gumama policijskih vozila, na izvedbi sanitetskih i vatrogasnih vozila ne smije se štedjeti, jer se štednja naprosto ne isplati, to je 'školski' pokazao splitski slučaj, piše autoportal.

hr Mon Jun 24 2019 14:06:46 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a9151a52af47f80088b47b9/80

Mještani Dugog Rata najavljuju prosvjed zbog prijevoza

Prosvjedovat će ispred Općine zbog odluke o uskraćivanju prijevoza sa prijevoznikom Promet d.o.o Split.
Mještani Dugog Rata najavljuju novi prosvjed, a održat će se u četvrtak u 9:00 sati ispred Općine.

- Tražit ćemo odgovore na pitanja tko nam želi ukinuti prijevoz autobusom broj 60? Zašto nam žele ukinuti prijevoz? Tko će nas voziti u školu i na posao? Do kada će osobni interes biti ispred interesa građana - najavljuju mještani Dugog Rata. 
hr Mon Jun 24 2019 14:01:26 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d0f286329111c7cdc8b4584/80
Foto: Screenshot

Svi su složni: Škoro je ozbiljan kandidat za Pantovčak

Škoro je matirao tri izazivača, ali i doveo u probleme premijera Plenkovića i Davora Bernardića koji bi se sada, nakon što je Škoro otkrio karte, i sami mogli sjetiti promjene Ustava
Miroslav Škoro najavio je kandidaturu za predsjednika države, kazao da želi promjenu Ustava i veće ovlasti i napravio pravi “dar mar” na političkoj sceni. Reakcije ne jenjavaju. Neki ga uspoređuju s Franjom Tuđmanom, neki s kraljem Karađorđevićem, neki misle da je populist, drugi da je pogodio “u sridu” jer nije dobro da predsjednik bude fikus, no svi se slažu da je Škoro od jučer ozbiljan kandidat za Pantovčak. 

Da je porukom izrečenom mirnim i uvjerljivim gardom da će u konačnici za ustavne ovlasti pitati birače, a ne mainstream stranke, matirao tri protukandidata, smatra politički analitičar Ivica Relković. I aktualnu predsjednicu koja više nema sadržaja za svoju kampanju koju uopće nije ni objavila, Zorana Milanovića koji kao kandidat s karakterom kaže da ide u utrku za ovakvog ustavno okljaštrenog predsjednika, jer “tako je kako je” i Mislava Kolakušića koji je najavio da će biti sve i svašta, ali nije rekao išta od sadržaja kojim bi to sve i svašta popunjavao. 

Relković drži kako je Škorina kandidatura sada postala i veliki problem i za Andreja Plenkovića koji kao predsjednik Vlade ne može računati s predsjednikom kakvog je najavio Škoro jer on ne nudi kohabitaciju, nego konkurenciju, ali i za Davora Bernardića i Zorana Milanovića koji su imali na umu sigurnu kampanju protiv Kolinde Grabar-Kitarović, ali im se događa promjena razine igre. 

– Ako Milanović ne uđe ni u drugi krug, kamo će njih dvojica? Jer ako izgube predsjedničke izbore, izgubit će još sigurnije i parlamentarne, sve u jedva godinu dana. I što će ostati od naoko stabiliziranog SDP-a nakon tog – pita se Relković i dodaje kako je sada pitanje hoće li svog kandidata uopće imati Neovisni za Hrvatsku, Suverenisti, Most i tako se dovesti u opasnost da budu označeni kao saboteri Škorina ulaska u drugi krug. 

Profesor političke filozofije Žarko Puhovski Škorinu objavu kandidature i najavljene poteze komentirao je pak riječima da je to populistički stav koji je postao moderan u Europi i u svijetu. 

– Škoro je neka vrsta Tuđmana za 21. stoljeće, nije kao Tuđman ograđen od svijeta, nego je u kontaktu sa svijetom, manje je namćorast i zloćudan i ima bolji glazbeni talent. Htio bi ukinuti sve prepreke između sebe i naroda da bude vlastodržac bez kontrole jer mu se kao prepreka između naroda i vlasti čine parlament i stranke. Nije sporno da je parlament otuđen od naroda, ali po čemu vjerujemo da bi Škoro bio više u kontaktu s narodom? Uzimat će glasove iz rezervi namijenjenih Grabar-Kitarović i Kolakušiću i time pomaže Milanoviću. U slučaju sraza njega i Milanovića Milanović bi ispao grubi ideolog jer je Škoro čovjek koji nikad ne zastupa radikalne formulacije nego ih ostavlja otvorenim, pa bi tu vjerojatno bio superioran Milanoviću – kaže Puhovski. I dalje misli da su glavni kandidati za 2. krug Grabar-Kitarović i Milanović. 

I politolog Anđelko Milardović ističe da Škorini prijedlozi idu u smjeru ustavnih promjena i jačanja uloge predsjednika, kakvu smo imali u vrijeme Tuđmana, piše vecernji.hr

– S obzirom na postojeće stanje u kojem je sve konstruirano da se ništa ne promijeni, što na dugi rok vodi urušavanju društva i države, opravdana je Škorina kritika koja se referira na velike stranke i otuđenost vlasti od naroda. Godinama govorim da je politička oligarhija zastranila i samo se u izbornom procesu umiljava biračima, a kad završe izbori, birači postaju suvišni i zato puca ta kopča između izabrane vlasti i građana. Nije Škoro samo osoba s estrade, on je i čovjek s dva studija, doktoratom, diplomat, bivši zastupnik, poduzetnik, glazbenik i dobar komunikator. U srazu njega i predsjednice birači bi bili podijeljeni i do pobjede može doći “za prsa”, a u srazu s Milanovićem ima velike šanse. Karakterno su suprotni, Milanović je kadar MVP-a, a već 10-ak godina prate nas ti kadrovi i ništa se ne mijenja – kaže Milardović. 


hr Mon Jun 24 2019 09:01:31 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .