Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5e033d4629111c86418b4572/80
Foto: Pixabay

Evo uz koje trikove ćete izbjeći osjećaj nadutosti za vrijeme blagdana

Blagdansko razdoblje iskoristite za druženja, ali i ostvarite dovoljno sna. Uz to svakako pokušajte pronaći za neku fizičku aktivnost.

Planiranjem, kontrolom porcija i drugim metodama uživajte u blagdanima bez nadutosti, navodi thehealthy.com te savjetuje kako se nositi s istom. 

1. KONTROLA PORCIJA

Gisela Bouvier registrirana je dijetetičarka koja tvrdi kako je kontrola porcija najvažnija tijekom blagdana.

“Koristite manje tanjure na koje ćete staviti puno povrća te sirovih proteina", predlaže.

2. PLANIRAJTE

Prije odlaska na blagdansku večeru, pripremite se tako što ćete tijekom dana pojesti okrepljujući doručak, ali i ručak bogat proteinima, a prije večere pojesti i neku zdravu grickalicu.

Nutricionistica Diane Sanfilippo navodi da na taj način nećete pretjerati u hrani.

“Nećete doći i odmah početi jesti jer niste gladni, a samim time ćete preskočiti i čitav jedan slijed večere, predjelo", navodi, javlja Ordinacija.hr

3. AKTIVNOST

Izležavanje nakon obroka nije najbolja ideja, a čak i najmanji oblici kretanja pomoći će vašem tijelu odmah nakon obroka jer se nećete osjećati nadutima niti ćete biti tromi.

Uvijek možete pomoći domaćinu počistiti stol ili pak preuzeti neki dio pospremanja na sebe, tvrdi Sanfilippo te predlaže i odlazak u kratku šetnju.

4. PIĆA

Dijetetičarka Kitty Broihier tvrdi kako kofein može uzrokovati proljev i probavne smetnje, a na isti način funkcioniraju i gazirana pića koja uz to uzrokuju žgaravicu, vjetrove te nadutost.

“Hidratacija je važna, no najbolje bi bilo da za to koristite običnu vodu u koju uvijek možete dodati neki citrus. Naravno, ne morate ni prestati s ispijanjem kofeinskih i/ili gaziranih napitaka, samo znajte kada je to najbolje za vaše tijelo", tvrdi.

Tako navodi kako je kavu najbolje izbjegavati u poslijepodnevnim satima, a gazirana pića najbolje je piti ranije tijekom dana ili u ranu večer, a izbjegavati ih prije odlaska u krevet kako bi izbjegli probavne smetnje.

5. STRES

“Istraživanja su pokazala kako je stres direktno vezan s nekoliko probavnih smetnji, uključujući sindrom iritabilnog crijeva i žgaravicu", tvrdi Broihier.

U stresnim situacijama nerijetko posežemo za alkoholom i grickalicama, no ni to nije dobro za probavu, stoga Broihier predlaže redovnu tjelovježbu ili pak šetnju koja će poboljšati raspoloženje, a smanjiti napetost.

Protiv stresa se možete boriti i na druge načina kao što je slušanje umirujuće glazbe, desetominutna meditacija, topla kupka ili pak masaža.

6. POSEBNI TEŠKI OBROCI

Blagdani su razdoblja koja vrve velikim izborom već pripremljene masne hrane, no tu hranu trebalo bi jesti u nekim posebnim trenucima, a u vrijeme blagdana pokušati jesti što je više moguće povrća.

“Ukoliko ste skloni žgaravici, izbjegavajte slatkiše od peperminta, ali i deserte i pića koja mogu potaknuti refluks želuca", kazala je Broihier.

7. MLIJEČNI PROIZVODI

Mliječni su proizvodi generalno dobri za zdravlje, no ni u njima ne valja pretjerivati, a to je teško kontrolirati za vrijeme blagdana kada skoro svaki obrok sadrži velike količine mlijeka ili njegovih prerađevina.

Ako znate da kasnije u danu idete na zabavu ili na večeru, ograničite si dnevni unos mliječnih proizvoda tijekom dana, a zatim se na druženju potrudite izbjegavati onu hranu koja ih sadrži, smatra Broihier.

8. OLAKŠAJTE SI POVRATAK U NORMALU

“Tijekom, ali i poslije blagdana trebali bi paziti na to da prehrana sadrži dovoljno proteina, voća, povrća i vode", tvrdi nutricionist i osobni trener Darin Hulslander.

“Jedna od najtežih stvari poslije blagdana, povratak je na staro, a to se odnosi na konzumaciju manje hrane sada kada smo navikli osjećati se pretrpano", zaključuje.

9. ISPLANIRAJTE TJELOVJEŽBU

Čak i ako se radi od dvadesetominutnom treningu, vjerojatnije je da ćete mu pristupiti ukoliko je isplaniran i nalazi se na vašem rasporedu, tvrdi Hulslander.

10. TRENING VISOKOG INTENZITETA

Ova vrsta treninga spriječit će nadutost, a kombinacija intervala i treninga snage, pomoći će vam riješiti se viška kilograma koje ste skupili tijekom blagdana.

11. DOVOLJNO SNA

Sanfillippo tvrdi kako su tjelovježba, prehrana, san i manjak stresa, važni faktori koji smanjuju opseg struka te poboljšavaju cjelokupno zdravlje.

hr Wed Dec 25 2019 11:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e6e987829111cea7d8b4575/80
Foto: Instagram

Voditeljica Marijana Batinić rodila drugo dijete!

Iako ime druge djevojčice još nije poznato, Marijana je nedavno za Story otkrila kako će ime odabrati njezina starija sestrica, petogodišnja Ena.

Kako ekskluzivno doznaje Story.hr, domaćoj voditeljici, 39-godišnjoj Marijani Batinić i suprugu Mateju Pašaliću jučer je na svijet stiglo drugo dijete, i to djevojčica. Marijana je rodila u zagrebačkoj Petrovoj bolnici, doznaju od izvora bliskih paru.

Iako ime druge djevojčice još nije poznato, Marijana je nedavno za Story otkrila kako će ime odabrati njezina starija sestrica, petogodišnja Ena. 

- Zadnju riječ imat će kći Ena. Osim ako ne bude inzistirala da joj se sestra zove Elza, što joj se ovih dana vrti po glavici, rekla je tada i otkrila kako će, za razliku od prvog porođaja, ovaj put roditi prirodnim putem, a tada se nadala da će porođaju prisustvovati i suprug.

Osim toga, priznala je tada, drugog ju je porođaja bilo strah više nego prvog. 

- Možda je čak veći jer sada znam što me čeka. Da je lako - nije, ali vrijedi puno više nego što si ikad zamišljao, rekla je. 

Inače, RTL-ovka i suprug u bračnu luku uplovili su u tajnosti 2015. godine na zagrebačkom Gornjem gradu.

hr Fri Sep 18 2020 09:25:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f632ebfdaf72d739b8b45d5/80
Foto: Ivan Banović

Izložba splitske utrke Race for the Cure: Ako se pronađete na fotografijama, uzmite ih!

Ovogodišnji Race for the cure Think pink, sukladno epidemiološkim mjerama, održat će se 25. 26. i 27. rujna virtualno.

U petak, 18. rujna u 19 h u Galeriji fotografije Fotokluba Split otvara se izložba Race for the Cure, koja donosi fotografije s istoimene utrke koja se održala prošle godine po prvi put u Hrvatskoj, u Splitu u organizaciji Županijske lige protiv raka Split.

Dokumentarni je to prikaz trke / šetnje za oboljele od raka dojke na kojoj je sudjelovalo 5000 građana. 

Fotoklub Split bio je partner utrke, a članovi su bili službeni fotografi koji su bilježili momente na stazi koje ćete moći pogledati na izložbi do 26. rujna.

Tako ćete moći pogledati fotografije Žakline Antonijević, Jadrana Babića, Ivana Banovića, Zvonimira Barišina, Nenada Đurašinovića, Miroslava Lelasa, Roberta Pleška, Jelene Popić, Maje Prgomet i Milana Šabića.

Kadrovi iz zraka koji su snimili Ivan Banović i Robert Pleško prikazani su u video spotu diljem svijeta na programima mnogih televizijskih kuća.

Svi koji se pronađu na fotografijama moći će ih uzeti i ponijeti za uspomenu.

Ovogodišnji Race for the cure Think pink, sukladno epidemiološkim mjerama, održat će se 25. 26. i 27. rujna virtualno, što je vrlo kreativno osmislila krovna organizacija Think Pink Europe. Prijavljujete se na internet platformi.

Trči ili šeta se individualno ili u timu  gdje kome odgovara - u prirodi, u gradu, na ulici, u uredu,... s prijateljima, susjedima, kolegama, roditeljima, partnerom... Moguće se prijaviti kao pojedinac. Moguće je formirati tim. Moguće se priključiti nekom timu. Trka ili šetnja se može posvetiti nekoj osobi koja se bori s rakom ili nekoj organizaciji. Dodjeljuje im se virtualno - zlatna medalja pobjednika.

hr Thu Sep 17 2020 11:39:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ef1d529daf72d110e8b4572/80
Foto: Pixabay

Jeste li ovog ljeta posjetili nešto zanimljivo? Inicijativa #Prviput otkriva bisere hrvatske turističke ponude

Projekt #Prviput koristan je za sve koji još nisu obišli neke gradove i mjesta diljem Hrvatske, ali i za pružatelje turističkih usluga koji mogu osvojiti besplatnu reklamu.
Projekt #Prviput je natječaj na koji se mogu javiti svi mali poduzetnici u turizmu sa svojim originalnim turističkim proizvodima i imaju priliku osvojiti besplatnu promociju, besplatno marketinšku kampanju. Svi zainteresirani mogu se prijaviti ovdje do 30. rujna.

- Prijava je vrlo jednostavna, natjecatelji moraju napisati ono čime se bave. Važno je da se radi o originalnom proizvodu, da su kreativni, da mogu ponuditi nešto novo. Naš stručni žiri, koji je sastavljen od stručnjaka iz raznih područja, izabrat će 15 najboljih koji će dobiti besplatnu promociju kroz online kanale. To uključuje i produkciju i video sadržaja, profesionalne fotografije, web bannere, plakate. Od tih 15 izabranih, dvoje najboljih će osvojiti i reklamu na televiziji, a to uključuje i produkciju i medijski prostor, objasnila je Majda Žujo za HRT.

Suradnja Hrvatske turističke zajednice i #Prviput

Dva su logična razloga zašto se i Hrvatska turistička zajednica uključila u projekt #Prviput.

- Prvi razloge je što je projekt namijenjen malim i mikro poduzetnicima u turizmu, turističkim subjektima koji djeluju unutar Hrvatske kao što su mali OPG-ovi, mogu se prijaviti i turistički vodiči koji imaju originalno zanimljivu turističku turu, voditelji Taxi Boat-ova, mali obiteljski hoteli, svi oni koji u određenoj destinaciji djeluju u turizmu. Znamo koliko je turizam važan za hrvatsko gospodarstvo i znamo koliko je pogođena ovom covidom krizom koja je zahvatila ne samo Hrvatsku nego i čitav svijet, rekla je za HRT Kristina Mamić.

- Drugo što je interesantno, što se ovdje pozivaju svi oni turistički subjekti koji djeluju, egzistiraju i rade na još nedovoljno otkrivenim područjima Hrvatske. Tako ćemo kroz ovaj projekt dobiti skrivene bisere hrvatske turističke ponude. Mi u Hrvatskoj turističkoj zajednici možda za njih znamo, ali ovo je zapravo prilika da ih turisti unutar Hrvatske otkriju i upoznaju, dodala je Mamić.

Preko novih platformi do neotkrivenih dijelova Hrvatske

Prijave su tek počele, a već su se neki javili. Organizatori očekuju veliki broj kvalitetnih projekata, te će žiri imati puno posla i teško će im biti izabrati najbolje.

- Nećemo promovirati samo tih 15 koje žiri odabere. Kroz projekt #Prviput stvaramo digitalnu platformu na kojima će građani moći otkrivati nove destinacije. I drugi koji se prijave,  imaju originalan turistički proizvod i tako otkrivaju novu lokaciju također će biti promovirani kroz tu platformu, rekla je

- interesira vas riba i vino u Baranji, na toj stranici ukucat ćete svoje preferencije i  vidjet ćete  tko nudi ono što vas zanima. Cilj nam je da imamo što više takvih djelatnosti, što veću ponudu kako bi ljudi mogli imati što više izbora za otkrivanje neotkrivenog.
hr Thu Sep 17 2020 09:00:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f44e370daf72df6798b457b/80
Foto: Grad Split

Evo kako možete djecu zaštititi od gripe u vrijeme epidemije koronavirusa

Posljednjih dana zabilježen je porast novih slučajeva Covida-19 na globalnoj razini, a predstoji nam i sezona gripe pa nas tako očekuje borba s dvije epidemije ove jeseni. Počela je i nova školska godina pa se u ovim novim okolnostima roditelji posebno trude zaštititi svoju djecu. Evo nekoliko savjeta koji mogu pomoći u tome.

1. Izložite ih sunčevoj svjetlosti

Djeca danas radije borave u zatvorenim prostorijama gdje vrijeme provode uglavnom uz igračke i digitalne uređaje. Posljedica toga je i nedostatak vitamina D, a izlaganje jutarnjem suncu, barem i na samo nekoliko minuta, učinit će da njihovo tijelo apsorbira ovaj hranjivi sastojak. Vitamin D je od izuzetne važnosti i igra veliku ulogu u rastu i razvoju djece te jačanju njihova imunološkog sustava. Prema tome, izmamite svoju djecu na otvoreno.

2. Poslužite zdrave obroke

Sljedeći bitan korak u jačanju imunološkog sustava kod djece jest zdrave hrane poput voća, povrća, nemasnog mesa i cjelovitih žitarica. Vitamini i minerali koji su prisutni u ovoj hrani neophodni su za dobro funkcioniranje probave što u konačnici pridonosi snažnom imunološkom sustavu koji se može obraniti od napada bakterijskih ili virusnih infekcija.

3. Ponudite im probiotike

Imunološki sustav djeluje bolje kada su dječje crijevne bakterije dobro uravnotežene. No, s vrstama hrane koju jedu u školi, ne čudi da na kraju završe s poremećenim želucem ili lošim imunološkim sustavom. Srećom, to se može ispraviti ako ih hranite probioticima poput jogurta, kefira ili čak kimchija, koji su fermentirana hrana koja u trbuh isporučuje zdravu dozu dobrih bakterija.

4. Neka budu hidratizirani

Hidratacija je također bitna ako ne želite da se vaše dijete bori s virusnom infekcijom. Možete im dati vodu, ali i druge tekućine kao što su juha, voće, svježi voćni sokovi i slično.

5. Bolje vrijeme za spavanje

Djeci je potrebno puno sna kako bi razvili snažan imunološki sustav te je poželjno da spavaju barem 10 sati. Neka odlaze na spavanju u isto vrijeme i neka se bude u isto vrijeme. Ritual zdravog spavanja također može promicati ugodniji i dublji san gdje se njihov rast i razvoj mogu nastaviti, piše N1.

6. Potičite ih na održavanje higijene

Djeca su prirodno znatiželjna stvorenja pa će razne stvari dirati li stavljati u usta dok im niste u blizini. Upravo zbog toga je bitno da ih naučite koliko je važno održavanje osobne higijene. Čiste ruke, pokrivanje usta kad kišu i kašlju neke su od osnovnih stvari koji će im pomoći u suzbijanju širenja klica i udisanja virusa od svojih bolesnih prijatelja.

hr Wed Sep 16 2020 22:11:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .