Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d8e055b29111cae978b4598/80

Nastupom na veronskom sajmu kamena do još boljih izvoznih rezultata

Dalmatinski kamenari, pod okriljem HGK, predstavljaju se na vodećem svjetskom sajmu Marmo+Mac u Veroni od 25. do 28. rujna.
- Činjenica da ŽK Split već 21 godinu organizira zajednički nastup hrvatskih kamenara na prestižnom veronskom sajmu, najbolje govori o iskustvima, zadovoljstvu i koristi koje naše tvrtke imaju od ovog predstavljanja. Unatoč digitalizaciji, direktni kontakti svih u struci, koji se ostvaruju na sajmovima, su nezamjenjivi, stoga HGK sufinanciranjem i organizacijom zajedničkih nastupa daje potporu tvrtkama i potiče ih na sudjelovanje“, istaknuo je predsjednik HGK - Županijske komore Split, Joze Tomaš povodom zajedničkog nastupa hrvatskih kamenara na sajmu Marmo+Mac, od 25. do 28. rujna u Veroni. 

O važnosti sajmova za internacionalizaciju i promociju poslovanja tvrtki, bilo je riječi i na sastancima koje je Tomaš vodio s čelnim ljudima uprave veronskog sajma, generalnim direktorom Giovannijem Mantovanijem, predsjednikom Mauriziom Daneseom i predstavnikom Veronafiere za Aple-Adria regiju i Tursku Matjažom Žigonom, kao i generalnom konzulicom hrvatskog konzulata u Trstu, Nevenkom Grdinić.

Veronski sajam, s tradicijom dužom od pola stoljeća, pruža uvid u cijeli lanac u industriji prirodnog kamena, od sirovina do poluproizvoda i gotovih proizvoda, od strojeva za obradu i tehnologija do primjene kamena u arhitekturi i dizajnu te predstavlja vodeći svjetski događaj i nezaobilazno mjesto za sve u svijetu kamena. 

Na zajedničkom štandu ŽK Split od 120 metara četvornih ove se godine predstavlja šest dalmatinskih tvrtki koje se bave vađenjem i obradom arhitektonsko-građevnogakamena: Brački kamen d. o. o. Nerežišće, Delta-Dragun d. o. o. Dolića Draga, Forma GMKd. o. o. Zakučac, Jadrankamen d. d., u stečaju Pučišća, Kamen Dalmacija d. o. o. Split i Sprega d. o. o. Split. Riječ je o od reda izvozno orijentiranim tvrtkama, kojima se udio izvoza u ukupnoj prodaji kreće od 30% do čak 100%. Koliko im je sudjelovanje na ovakvom sajmu važno kako za sklapanje novih poslova tako i za odmjeravanje snaga s konkurencijom i upoznavanje s novim trendovima potvrđuju i sami izlagači, od koji su neki, poput Jadrankamena, desetljećima vjerni veronskom sajmu. 

- Više od dva desetljeća se potvrđuje da je sajam Marmo+Mac zbog blizine, veličine te činjenice da pokriva segmente komercijalnog i tehničkog aspekta arhitektonsko-građevnoga kamena, najbolja poslovna prigoda za hrvatske proizvođače i prerađivače iz tog sektora“ ,istaknuo je Velibor Jukić iz Jadrankamena. 

Da je sajam izvanredna prilika za obnovu postojećih i stjecanje novih poslovnih kontakata naglašavaju i Marijana Šestan iz tvrtke Sprega te Ante Bogdanović iz Forme GMK, koji ističe da mu je sudjelovanje otvorilo vrata na nova inozemna tržišta, na kojima će uz kamen prezentirati i svoj novi proizvod eko kameni radijator. 

- Zahvaljujući sajmu ostvarili smo kontakte s kupcima od Kine do Amerike, što je utjecalo na povećanje proizvodnje, te smo utvrdili odnose sa svojim tradicionalnim kupcima iz Italije“ ,rekao je Nal Kuzmanić iz tvrtke Brački kamen. 

Po drugi put u organizaciji ŽK Split, postojećim i novim poslovnim partnerima kvalitetno se predstavila i tvrtka Kamen Dalmacija, poručila je Veronika Trumbić, dok je Željka Dulčić iz Delta Draguna zadovoljna svojim prvim nastupom za koji je sigurna da će dati pozitivne poslovne rezultate. 

U prošloj godini, u Hrvatskoj je izvoz kamena, granita, kocaka od prirodnog kamena te obrađenog kamena bio veći od uvoza i iznosio je gotovo 226 milijuna kuna, dok je uvoz iznosio nešto manje od 127 milijuna kuna. 46% od ukupno navedenog izvoza činio je izvoz mramora i drugog vapnenačkog kamena, i to najvećim dijelom u Kinu i Italiju, dok je 43% činio izvoz obrađenog kamena za europsko tržište i to najviše u Njemačku, Austriju i Francusku. 

Na ovogodišnjem Marmo+Macu, na površini od 80.000 četvornih metara izlaže više od 1.650 tvrtki iz 60 zemalja, a očekuje se da će ga posjetiti više od 68.000 specijaliziranih kupaca iz 150 zemalja. U moru ponude, hrvatski je kamen prepoznat i ima svoje zapaženo mjesto, a hrvatski izložbeni prostor svih dana sajma bilježi veliki interes i brojne posjete profiliranih poslovnih posjetitelja.

Za istaknuti je i kontinuirani interes predstavnika sajmova industrije kamena iz Indije, Španjolske i Kine. 

- Osim što je odlična platforma našim članicama za promociju i stvaranje novih poslovnih prilika, Marmo+Mac je i mjesto koje pruža uvid u najsuvremenija znanja, tehnologije, inovacije i projekte na svjetskoj razini koji se tiču obrade i primjene prirodnog kamena“, navodi Ana Marija Puzić iz Odsjeka za industriju ŽK Split. 

Naglasak ovogodišnjeg 54. Marmo+Maca je na prirodnosti odnosno vezi prirodnih materijala s arhitekturom, graditeljstvom i umjetnosti, a održava se pod sloganom “S kamenom je svemoguće“, o čemu uostalom zorno svjedoče tisućljetna tradicija hrvatskog kamenarstva i hrvatski kamenari svakodnevno.
hr Fri Sep 27 2019 14:49:51 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ec1a1376f2ab8e42d8b4618/80

U Hrvatskoj 300.000 turista, svaki dan ih je 30.000 više

Hrvatska je tijekom 30 lipanjskih dana ugostila nešto više od 890.000 turista, odnosno trećinu u odnosu na rezultate lanjskog lipnja

Polovicom svibnja svi koji su procjenjivali da bi se lipanjske turističke brojke mogle približiti prvom milijunu gostiju nazivali su se optimistima. Danas znamo da su to bili realisti. Hrvatska je, naime, tijekom 30 lipanjskih dana ugostila nešto više od 890.000 turista, odnosno trećinu u odnosu na rezultate lanjskog lipnja. 

U šestom je mjesecu unatoč negativnom publicitetu oko turnira u Zadru i, na koncu konca, novom valu korone, ostvareno i gotovo 4,8 milijuna noćenja. Vlasnici kuća i apartmana za odmor jesu otvorili sezonu, ali 74 posto noćenja u tom je mjesecu ipak ostvareno u privatnom smještaju (32%), kampovima (25%), hotelima (11%) i nautičkom čarteru (4%), tako da na nekomercijalni smještaj otpada tek 22 posto turističkih noćenja. Nijemci su i uz činjenicu da im je režim putovanja u inozemstvo liberaliziran tek sredinom lipnja uspjeli zauzeti svoju tradicionalnu poziciju najbrojnijih turista u Hrvatskoj. - piše Večernji list.

Tijekom lipnja svaki treći gost bio je iz Njemačke, a slijede Slovenci, Austrijanci i Česi. Svaki peti gost u lipnju, pak, bio je Hrvat, dok je trećina svih lipanjskih noćenja ostvarena u Istri. Što južnije, to su brojke manje, a vodeće su destinacije bile Rovinj, Vir, Medulin, Mali Lošinj i Umag. Trenutačno se u Hrvatskoj odmara oko 303.000 gostiju.

- S obzirom na okolnosti, možemo biti zadovoljni. Od počeka godine, inače, u Hrvatskoj je boravilo 1,6 milijuna gostiju i važno je napomenuti da nismo imali nijedan slučaj zaraženog turista. Tijekom ljeta i dalje ponajviše računamo na goste iz Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, Poljske, Mađarske i Slovačke, a očekujemo i rast udjela domaćeg tržišta u ukupnim rezultatima. Sve skupa, vjerujemo da ćemo do kraja 2020. ostvariti najmanje trećinu prošlogodišnjeg rekordnog rezultata. Tijekom srpnja i kolovoza s prometovanjem kreću i brojne aviolinije, pozitivne turističke trendove očekujemo u cijeloj Hrvatskoj s naglaskom na destinacije srednje i južne Dalmacije. 

Najviše letova prema hrvatskim destinacijama najavljeno je s tržišta Njemačke, Beneluxa i Francuske, ali bit ćemo vrlo dobro povezani i s Velikom Britanijom, Poljskom i Češkom. Optimizam temeljimo i na dobrim povratnim informacijama najvećih partnera kao što su TUI, easyJet, Jet2, ID Riva, a pozdravljamo i željezničku liniju češkog RegioJeta koji od danas na dnevnoj bazi prometuje s gostima iz Slovačke i Češke na relaciji Prag-Brno-Bratislava-Ljubljana-Rijeka. Samo kroz prvih 10 dana prodano je više od 30.000 karata, a gosti stižu i autobusnim linijama koje dolaze svaki vikend, posebno iz Češke i Slovačke - kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić.

Da potražnja za ljetovanjem u Hrvatskoj raste iz dana u dan, potvrđuju i u Hrvatskoj udruzi turizma, koja okuplja najveće hotelske kompanije. Kažu da se broj turista u zemlji kontinuirano povećava za oko 30.000 dnevno. Samo preko MUP-ove stranice EnterCroatia.hr, pak, dolazak je najavilo više od milijun stranaca. Na Jadranu su trenutačno otvorena 644 hotela i 344 kampa u kojima je boravak nikad komotniji jer su mnogi smanjili broj gostiju koje primaju kako bi povećali sigurnost. Samo je, recimo, najveći Valamar svojim smještajnim objektima smanjio kapacitete 20 posto. Sav trud domaćina itekako se vidi i vrednuje. Cijeli članak pogledajte ovdje

hr Thu Jul 02 2020 09:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e70780a29111cc7818b4571/80
Foto: Pixabay

Od ponoći bi mogle ponovno porasti cijene goriva

Od ponoći bi mogle ponovno porasti cijene goriva, neslužbeno se doznaje.

Kako neslužbeno doznaje portal cijenegoriva.info, spremnik od 50 litara benzina mogao bi biti skuplji za 7 kuna.

Isto tako, spomenuti portal javlja da bi prosječni spremnik dizela mogao poskupiti za 5 kuna, dok bi prosječni spremnik LPG-a mogao poskupiti za 3,5 kuna.

hr Mon Jun 22 2020 19:40:30 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/532fe764179942c11b7b23f5/80

Evo kako će sutra raditi trgovine...

Većina trgovina radit će kao i nedjeljom.
Neke će trgovine raditi od 8-21, neki skraćeno, dok će neke u potpunosti biti zatvorene. 

Interspar će raditi od 8 do 18 sati. Lidl od 8 do 21 sat. Konzum ili od 7 do 15 ili od 8 do 16 sati, ovisno o prodavaonicama. Plodine će raditi od 7 do 22. 

Pevex je na Internet stranicama obavijestio korisnike kako će 22. lipnja raditi po redovnom radnom vremenu, od 7.30 do 20.30 sati.

Bauhaus još uvijek nije objavio radno vrijeme prodavaonica u ponedjeljak. 

Radno vrijeme Tommy-a ovisi o poslovnicama, a većina poslovnica Studenca radit će do 21 ili do 22 h.

City Center one radi prema redovnom radnom vremenu, od 9 do 21 sat. Prema redovnom radnom vremenu rade i Mall of Split i Joker.


hr Sun Jun 21 2020 21:52:21 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5eedb529daf72d90088b4579/80
Foto: Pixabay

Dug bolnica prema veledrogerijama premašio 3,5 milijardi kuna: Isrpljena mogućnost kreditiranja

Mogući drugi val korona epidemije otvara pitanje sigurnosti i kontinuiteta opskrbe
Dug hrvatskih bolnica prema veledrogerijama za isporučene lijekove i medicinske proizvode, premašio je 3,5 milijardi kuna s zabrinjavajućim trendom rasta obveza u travnju i svibnju unatoč smanjenom obujmu rada bolnica u tom razdoblju.

Iz HUP-Koordinacije veledrogerija upozoravaju da je dospjeli dug bolnica u travnju narastao za dodatnih 123,7 milijuna kuna, a u svibnju za čak 204,8 milijuna kuna, što je neodrživ trend rasta nelikvidnosti koji je iscrpio kreditne limite veledrogerija kod banaka i ugrožava normalnu opskrbu lijekova i medicinskih proizvoda.

Uz rast novog duga, raste i iznos dospjelih dugovanja. Ukupan dospjeli dug bolnica stariji od 180 dana prema članicama HUP-Koordinacije veledrogerija na kraju svibnja premašio je 1,1 milijardu kuna, a dospjeli dug stariji od 300 dana je porastao na gotovo 390 milijuna kuna.

- Veledrogerije se maksimalno trude osigurati redovitu opskrbu zdravstvenog sustava lijekovima i medicinskim proizvodima koja, dosad, niti u jednom trenutku nije došla u pitanje. No, stalna i sve veća kašnjenja plaćanja zdravstvenih ustanova koja povećavaju i ovako veliki problem nelikvidnosti zabrinjavaju i iscrpljuju naše mogućnosti. Najave mogućeg drugog vala, te već prisutnih najava povećanja broja zaraženih upućuje na krajnje neizvjesnu jesen, a dugovi dramatično rastu. Veledrogerije ne bi željele blokirati bolnice, pa još jednom apeliramo na Vladu i jedinice lokalne samouprave kao vlasnike zdravstvenih ustanova da zaustave ovaj abnormalni rast duga koji će nas sve odvesti u propast. Molimo ih i ovim putem javno da što prije započnu sa sustavnim rješavanjem ovog problema koji bi stabilizirao opskrbu lijekovima i medicinskim proizvodima, ali i osigurao početak smanjivanja ukupnog dugovanja”, izjavila je Diana Percač, predsjednica HUP-Koordinacije veledrogerija.

Iz HUP-Koordinacija veledrogerija, uvažavajući mjere Vlade za smanjenje negativnog efekta pandemije koronavirusa na gospodarstvo, traže hitnu uplatu od najmanje 600 milijuna kuna bolnicama za plaćanje dospjelih dugova dobavljačima lijekova kao i osiguranje dodatnih 200 milijuna kuna mjesečno za povećanje bolničkih limita kako bi se zaustavio daljnji rast dugovanja.
hr Sat Jun 20 2020 09:05:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .