Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c73fc020e493808bf8b456d/80

Robna razmjena s Rusijom porasla za 16 posto

Marinko Došen novi predsjednik Poslovnog vijeća za suradnju s Rusijom
- Zbog sankcija postoje određena ograničenja u poslovanju među našim zemljama, ali trebamo se fokusirati na sektore gospodarstva u kojima je moguće jačati gospodarsku suradnju. Biznis mora biti most i kanal dijaloga među državama, posebice u vremenima političkih napetosti. Upravo tu će veliku ulogu igrati ovo Vijeće. Naš je zajednički cilj pronaći rješenja problema i otvoriti hrvatskim tvrtkama neka nova vrata na rusko tržište“, istaknuo je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović na sjednici Poslovnog vijeća za gospodarsku suradnju s Rusijom na kojoj je izabrano novo vodstvo, na čelu s Marinkom Došenom, predsjednikom Uprave tvrtke AD Plastik.

- Danas su s nama predstavnici šezdesetak hrvatskih tvrtki koje već posluju u Rusiji ili su zainteresirane za širenje tamo. Prema upitima naših članica, sektori koji imaju veliki potencijal za rast suradnje su farmaceutika, graditeljstvo, strojogradnja, turizam, prehrambena industrija i energetika“, naglasio je Burilović, dodavši kako je za daljnje jačanje izvoza u Rusiju poduzetnicima nužna institucionalna potpora.

HGK je tu potrebu prepoznala i već godinama aktivno potiče razvoj hrvatsko-ruskih gospodarskih odnosa kroz svoje predstavništvo u Moskvi, organizacijom gospodarskih delegacija i foruma te upoznavanjem hrvatskih poduzeća s potencijalima ruskih regija.

Da sva ta nastojanja daju ploda pokazuju i brojke. Gospodarski odnosi između Hrvatske i Rusije stabilizirali su se i zadnjih godina polako, ali sigurno rastu. U 2017. godini ukupna robna razmjena je iznosila 540 milijuna dolara, što je otprilike na istoj razini kao i u 2016.godini, a ukupna robna razmjena za jedanaest mjeseci prošle godine iznosi 601 milijun dolara, što je porast od 16% u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.

Veleposlanik Rusije u Hrvatskoj Anvar Azimov poručio je da gospodarski odnosi uvijek imaju ulogu lokomotive i da zato moraju postajati sve bolji.

- Sankcije donose veliki pad našim odnosima, ali moramo naučiti razvijati naše ekonomske odnose nezavisno od njih. Rusko gospodarstvo ima 50 milijardi eura gubitka zbog tih sankcija, a zemlje EU i do 200 milijardi eura. Mi želimo da ti odnosi rastu, a Amerikanci žele da se smanje kako bi oni postigli više“, izjavio je Azimov, dodavši da, što se tiče odnosa Rusije i Hrvatske, oni moraju biti daleko bolji jer je potencijal tu. 

Osvrnuo se na to kako Hrvatska živi od ruskog plina (uvezli smo više od 2,5 milijardi metara kubnih samo u prošloj godini) i poručio da će se njegova isporuka nastaviti, unatoč najavama izgradnje LNG terminala na Krku kojeg vidi kao zdravu konkurenciju. Zahvalio se hrvatskim izvoznicima koji u izuzetno teškim uvjetima čuvaju svoje niše jer je to izuzetno važno u gospodarskim odnosima dviju zemalja.

- Rusi su spremni investirati u Hrvatsku, ali ne uspijevaju jer to ne žele neki naši strateški partneri koji drže da povećavanje udjela Rusije u energetskom sektoru nije poželjno. Nažalost, ni mnogi ruski poduzetnici nisu svjesni hrvatskih ulagačkih potencijala“, rekao je Azimov, dodavši kako će poboljšavanje ekonomskih odnosa stvarati bolje temelje za političku budućnost.

O poslovanju u Rusiji detaljnije je govorio Marinko Došen, novi predsjednik Poslovnog vijeća za gospodarsku suradnju s Ruskom Federacijom i predsjednik Uprave AD Plastik, tvrtke s 25 godina iskustva na ruskom tržištu koja tamo ima dvije tvornice s 800 radnika i na ruskom tržištu ostvaruje četvrtinu svojih ukupnih prihoda (45 milijuna eura).

- Svaka hrvatska tvrtka ima priliku pronaći nišu na ruskom tržištu od 150 milijuna kupaca. Najkvalitetniji način rada je da lokalizirate svoje poslovanje tamo i tako izbjegnete eksterne političke utjecaje koji gospodarstvenicima ne idu na ruku“, naglasio je Došen i dodao kako je osobno veliki zagovornik industrijalizacije našeg gospodarstva jer smatra da industrija mora imati veći udiou našem BDP-u.

Kristijan Sabo iz Podravke je istaknuo da na tržištu Rusije i istočne Europe uprihode oko 300 milijuna kuna i da se nada da će taj iznos dodatno rasti.

- Snažno smo prisutni na tim tržištima, posebno u sektoru prehrane i farmaceutike“, kazao je Sabo.

Član Uprave Končara Stjepan Dragičević je izjavio kako su oni već dugi niz godina prisutni na ruskom tržištu, ali da im je prodaja tamo u posljednjih nekoliko godina osjetno pala, s 10 milijuna eura na 10 milijuna kuna, pa se stoga okreću nekim novim tržištima.

O radu Predstavništva HGK u Moskvi govorio je direktor predstavništva Jakov Despot, kazavši kako usklađuju svoje poslovanje s radom brojnih hrvatskih i ruskih institucija kako bi što bolje ispunili potrebe poduzetnika.

- Očekujemo još bolju suradnju između Predstavništva HGK i Ministarstva vanjskih poslova da bi naše tvrtke što lakše poslovale u Rusiji. Nastavit ćemo osiguravati podršku gospodarstvenicima, ove godine smo uz suradnju s Sberbankom omogućili umrežavanje naših tvrtki s njihovim klijentima kojih ima preko 110 milijuna. Otvorit ćemo bazu podataka preko koje će se moći pretraživati potencijalni partneri ne samo u Rusiji, već i u drugim zemljama“, poručio je Despot.

Nakon sjednice Poslovnog vijeća održan je seminar „Kako uspješno poslovati na ruskom tržištu“, na kojem su predavači (ruski eksperti za carinska pitanja, procedure certificiranja i deklariranja proizvoda za izvoz u Rusiju) prezentirali opće uvjete poslovanja za EU tvrtke na ruskom tržištu.

Poseban fokus stavljen je na predstavljanje mogućnosti poslovanja za hrvatske tvrtke u ruskoj oblasti Njižnjij Novgorod, kojoj se planira posjet hrvatskog gospodarskog izaslanstva tijekom prvog polugodišta 2019. godine u organizaciji HGK.
hr Mon Feb 25 2019 15:31:55 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce6a4a529111ca79f8b4589/80

Predstavljen projekt PEPSEA

Početna konferencija projekta „PEPSEA – Protecting the Enclosed Parts of the Sea in Adriatic from Pollution“ održana je u srijedu 22. svibnja 2019. godine u prostoru Code Hub-a Zadar.

Organizator konferencije bila je Agencija za razvoj Zadarske županije ZADRA NOVA koja je ujedno i vodeći partner na projektu.

Okupljene su pozdravili ravnateljica Agencije ZADRA NOVA, Marina Dujmović Vuković te zamjenik župana Zadarske županije, Šime Mršić, dok su projekt predstavili voditeljica projekta Ivana Štulina, savjetnica na ugovorenom projektu u Odjelu za provedbu programa i projekata Agencije ZADRA NOVA te Vedran Martinić, ravnatelj Jadranskog edukativno-istraživačkog centra za reagiranja na iznenadna onečišćenja mora – ATRAC-a.

Glavni cilj projekta PEPSEA je povećati stupanj zaštite mora i priobalja od onečišćenja s brodova, platformi i kopnenih izvora onečišćenja te zaštititi način života stanovništva uz obalno područje Jadranskog mora i očuvati biološku raznolikost jadranske regije. Plan intervencije uključivat će prevenciju, hitne intervencije i mjere oporavka kako bi se spriječilo onečišćenje kada je to moguće i smanjenje posljedica ako se onečišćenje ne može izbjeći. Partneri će raditi na stvaranju Registra zatvorenih dijelova mora koji su podložni opasnostima onečišćenja te na razvoju i primjeni metodologije za izradu detaljnih planova intervencija uz razvoj tehnologije za učinkovito čišćenje onečišćenja mora u zatvorenim dijelovima mora. Hrvatski i talijanski partneri nastojat će pridonijeti povećanju sigurnosti programskog područja – Jadranskog mora, od prirodnih katastrofa i katastrofa uzrokovanih ljudskim djelovanjem, uz posljedičnu prednost za sektor ribarstva i turizma, a s primjenjivim referentnim modelom i u drugim morima.

U sklopu projekta nabavit će se oprema za nadzor, među kojom su i dronovi kojima će se nadzirati zadarski akvatorij u skladu s najnovijim tehnologijama. Oprema će biti na raspolaganju Operativnom centru Zadarske županije za provedbu plana intervencija kod iznenadnih onečišćenja mora u Zadarskoj županiji.

Projekt PEPSEA ukupne vrijednosti 2, 9 milijuna eura sufinancira se iz programa Interreg V-A Italija-Hrvatska.

Uz Agenciju ZADRA NOVA, partneri s hrvatske strane su Jadranski edukativno-istraživački centar za reagiranja na iznenadna onečišćenja mora – ATRAC, Splitsko-dalmatinska te Šibensko-kninska županija, dok su s talijanske strane partneri Konzorcij za istraživanja iz Ferare, Regionalni park Po Delta Veneto, Gospodarska komora Bari i Agencija za zaštitu okoliša iz Venecije.

Konferenciji je prethodio dvodnevni sastanak partnera, održan 20. i  21. svibnja 2019. godine također u Code Hub-u Zadar, a predstavnici partnera ujedno su nazočili i početnoj konferenciji


hr Thu May 23 2019 15:49:11 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b90f7edcb557a53728b4f1e/80
Foto: N.Ž.

U strahu od Turske: Hrvatski hotelijeri mahnito snižavaju cijene čak i u špici sezone

"Hot price! Vrući popusti do 35 posto! Last minute - 10 percent discount" - To su, pored fotografija plaža i djevojaka u badićima, prevladavajuće poruke na internetskim stranicama značajnog djela domaćih hotelijerskih kuća koje su, poučene prošlogodišnjim nesigurnim stanjem na tržištu, ovu sezonu ipak započele opreznije: uz ponudu akcijskih cijena, popusta i last minute dealova u iznosima od 10 do čak 35 posto, i to ne samo za period predsezone, nego je po povoljnijim cijenama već sada moguće rezervirati smještaj i u glavnoj sezoni koja je proteklih godina uglavnom bila rezervirana za one koji su bili spremni platiti više.

I najveći hotelijer Valamar Rivijera, i Plava Laguna, i Liburnija Rivijera, ali i kompanija Bluesun - svi oni su na tržištu prisutni s ponudama posebnih cijena na koje su se lani odlučivali ipak tek s početkom glavne sezone, kad je negdje u drugom dijelu lipnja postalo jasno kako su godine dvoznamenkastog rasta broja gostiju za nama.

Kakva je situacija s ovogodišnjim bookingom i hoće li, u odnosu na prošle godine kad ih se prozivalo zbog previsokih cijena, sad korigirati iznose koje traže za svoje usluge, nijedna od glavnih hotelskih kuća nije htjela komentirati za novine, ali iz sektora doznajemo kako nema mjesta zabrinutosti s obzirom na to da hotelijeri zapravo pokazuju kako su svladali tehniku upravljanja prihodima, piše novac.hr

Novo stanje

- Pogrešno je uspoređivati ovogodišnju cjenovnu politiku hotelijera s prošlogodišnjom jer je stanje na emitivnim i konkurentskim tržištima bitno drukčije. Vjerujem da većina hotelijera kontinuirano prati vlastite booking trendove jer je to jedini način da definiraju pravu cijenu u pravom trenutku. Davno su prošla vremena kad se u jesen formirala cijena za iduću godinu po sezonama, a onda se više nije mijenjala. Danas su hotelijerima od pomoći tehnološka rješenja putem kojih je moguće u dnevnoj dinamici pratiti cijene konkurenata te ovisno o vlastitom booking trendu, upravljati cijenama kroz kanale prodaje - upozorava konzultantica i senior partner iz tvrtke HD Consulting Sanja Čižmar.

Ipak, to praćenje trendova te posljedično snižavanje cijena u suprotnosti je s porukama koje je hotelijerima s najvećeg turističkog sajma u Berlinu u ožujku slao ministar turizma Gari Cappelli.

On je tada turističkim kompanijama poručivao da nipošto ne popuste pred pritiskom turoperatera koji europske hotelijere nagovaraju da značajno snize cijene soba, uz izliku kako će jedino tako moći konkurirati agresivnim turskim hotelijerima, čije su cijene smještaja daleko ispod prosječnih europskih.

Jedan sugovornik Jutarnjeg lista i dobro upućen izvor iz turističkog sektora otkriva nam kako prosječna cijena pansiona po osobi na Jadranu za dan iznosi 61 euro, u Turskoj je tu uslugu moguće dobiti za 51 euro, a najniže prosječne cijene vrijede u Tunisu gdje dan pansiona stoji samo 38 eura.

- Neki kažu da su naši hotelijeri već snizili cijene, ali može se reći da je to sniženje došlo puno prekasno, posebno s obzirom na činjenicu da je naša konkurencija bitno ranije krenula s korekcijom cijena - misli naš sugovornik koji upozorava da su lani prve naznake problema na turističkom tržištu stigle negdje s početkom lipnja.

Nordijsko ljeto

Uzroci su, tvrdi, mnogobrojni: od izrazito toplog nordijskog ljeta zbog kojeg veliki dio turista nije odlazio na putovanje nego su osvježenje tražili u vlastitim zemljama, preko političke situacije u Švedskoj koja je pola godine bila bez vlade, da bi na kraju vlast preuzeli “zeleni” koji su uveli taksu od 15 eura po putniku na avioprijevoz, pa sve do povratka tržišta Sjeverne Afrike i Turske kao i nesigurnosti oko Brexita.

Disrupcija na tržištu bilo je dakle na biranje, a sve to, nastavlja naš sugovornik, rezultiralo je nikad lošijim prosincem i siječnjem ove godine, takozvanim “turn off year” razdobljem u kojemu se inače tradicionalno proda najveći dio smještajnih jedinica.

- Osim toga, raniji je booking ove godine izostao i zbog činjenice da se veliki broj putnika koji su lani odmor rezervirali na vrijeme osjetio prevarenim. Oni su, naime, svoje hotele i sobe platili na početku godine, a kako su hotelijeri od lipnja naglo počeli snižavati cijene zbog slabije popunjenosti, ispalo je da su popuste i bolje prilike ugrabili oni koji su čekali, dok su vjerni turisti zapravo nastradali. Stoga su ove godine svi oprezniji s ranim rezervacijama, svjesni da bi im čekanje ipak moglo uštedjeti novac - smatra naš sugovornik.

I Sanja Čižmar poručuje kako će se glavna bitka ove godine voditi za visoku sezonu, dva ljetna mjeseca kada su i cijene najviše, a pritom će najmanje problema, kaže, imati oni hotelijeri koji su investirali i modernizirali svoj proizvod.

- Već današnji trendovi pokazuju da takvi hotelijeri generalno imaju manje problema u privlačenju potražnje. Iskustvo pokazuje da se prvo pune najbolji hoteli, a oni općenito imaju i najveće stope zauzetosti. Informacije s tržišta govore i da hoteli s dobrim proizvodom imaju i dobar booking za posezonu - kaže Čižmar.

hr Wed May 22 2019 09:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc9783229111c046a8b456d/80

Startup Europe: Dođite na Rivu i vidite što nam nosi tehnološka budućnost

Od 22. do 23. svibnja u Splitu će se po prvi put održati jedan sasvim drugačiji događaj u inovativnom startup svijetu. Organizator je odlučio prikazati najjače adute koje naše okruženje ima, te je glavni dio događaja smješten na Splitskoj rivi.
Program na Splitskoj rivi započinje u srijedu 22. svibnja u 12 sati sa svečanim otvorenjem gdje će ga otvoriti župan Splitsko dalmatinske županije Blaženko Boban, uz njega će poveznicu turizma i primjene novih tehnologija predstaviti Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba kao liderica u organizaciji međunarodno nagrađivanih događanja poput Adventa u Zagrebu.

Još jedan župan Ivo Žinić iz Sisačko moslavačke županije predstaviti će inovativni regionalni projekt koji je već dobio značajna međunarodna priznanja, a odnosi se na uspostavu centra gaming industrije jer su prvi u Hrvatskoj između ostalog inicirali i pokrenuli četverogodišnji srednjoškolski program Tehničar za razvoj video igara u Sisku za koji je već sada interes ogroman.

Glavni direktor za segment poslovnih korisnika Ivan Gabrić iz A1 će prikazati što nam telekom priprema za podršku razvoju budućih inovacija. Nakon toga slijedi javni forum o budućnosti digitalnih tehnologija na kojem će sudjelovati brojni domaći i svjetski stručnjaci.

Jedan od njih je g. Eddie Virgo Ng iz Indonezijskog Blockchain udruženja koji će predstaviti nove modele glasanja preko blockchain sustava kao podrška efikasnosti i kvaliteti demokracije. Razgovarati će se i o budućnosti i izazovima financijske industrije, kripto valutama, umjetnoj inteligenciji i ostalim zanimljivim temama iz područja tehnologije i startupova. Jedan od panela konferencije ima naglasak na modelima poticanja i financiranja startupova u ranoj fazi na kojem će sudjelovati iskusni VC investitori iz Italije kao i MIT-ovi predstavnici za centralnu Europu koji vode njihov akcelerator u Varšavi. Imamo i predstavnika francuske platforme BpiFrance za povezivanje projekata, startupova, partnera i investitora.

U sklopu konferencije održat će se i radionica ESIL Early-Stage Investing Launchpad za one koje zanimaju izazovi investiranja i žele postati poslovni anđeli investitori, a koju će voditi iskusna investitorica iz Milana Francesca Natali. Za ovu radionicu je potrebna prethodna prijava organizatoru.

S obzirom da se u javnom dijelu događanja otvara mogućnost sudjelovanja široj publici, znači svim zainteresiranima bilo domaćim Splićanima ili stranim gostima, samim time stvaramo novu ponudu kojom možemo privući stranu publiku koju zanima ova tematika. A takvih koji žele kvalitetan, zanimljiv i aktivan odmor je sve više. Uz jako kvalitetan konferencijski sadržaj na Splitskoj rivi dodana je još jedna atrakcija, a to je jedriličarska regata koja će se događati dan kasnije 23. svibnja u akvatoriju bračkog kanala između Splita i Brača, te djelom ispred Podstrane. S partnerima smo osigurali brodove i profesionalne kormilare tako da i osobe bez znanja i iskustva u jedrenju mogu sudjelovati na regati.

Nakon trening jedrenja planiramo dva natjecateljska plova, nakon čega će biti proglašeni pobjednici u okviru završnog večernjeg događanja. Ovo je velika prilika da se Split pozicionira kao atraktivna svjetska lokacija za organizaciju ovakvih događanja i da naši poduzetnici ostvare globalne kontakte čime im se otvara put prema internacionalizaciji i novim tržišnim prilikama.

U slučaju lošeg vremena i kiše osiguran je alternativni zatvoreni prostor, ali nam je ipak želja da nas vrijeme posluži i da ovaj javan događaj bude dostupan svima koji u srijedu u 12 odluče doći na Rivu i vidjeti što nam nosi tehnološka budućnost.
hr Mon May 20 2019 12:31:35 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c0254f70e4938862e8b460a/80
Foto: PIXABAY

Evo kako će Googleova odluka utjecati na korisnike Huaweia u Hrvatskoj

Odluku Googlea neki mediji nazivaju smrtnom presudom za Huaweijeve telefone na tržištima izvan Kine – aktualni telefoni možda se neće moći nadograditi na novu verziju Androida, a novi neće imati pristup Gmailu, YouTubeu, Play Storeu…

Nakon što je Trump stavio Huawei na crnu listu kompanija koje ne mogu kupovati američku tehnologiju, iz Googlea su objavili da će poštovati tu odluku, što znači prekid poslovanja s Huaweijem. Ta je vijest sinoć poput bombe odjeknula svjetskim medijima te su je neki nazvali smrtnom presudom za Huaweijeve telefone na tržištima izvan Kine i njihove ambicije vezane za preuzimanje vodećeg mjesta na tržištu pametnih telefona. Huaweijevi telefoni ionako nisu dostupni u SAD-u, dok se u Kini koristi drukčija verzija Androida, tako da na lokalnom tržištu Googleova odluka neće imati veliki utjecaj.

Što se mijenja za postojeće korisnike Huaweijevih telefona?

Prvo, treba napomenuti kako još sve konkretne informacije nisu poznate i nadamo se kako će iz Googlea u budućnosti objaviti što točno mogu očekivati vlasnici aktualnih modela Huaweijevih telefona. Prema onome što su iz Googlea komentirali za Reuters, svima koji su već kupili Huaweijeve telefone i dalje će biti dostupna trgovina aplikacija Google Play te Google Play Protect, no pitanje je što će biti s novim verzijama Androida. Google je nedavno najavio novu verziju svog mobilnog operativnog sustava Android Q te, kako sada stvari stoje, ta verzija neće biti dostupna za Huaweijeve telefone. Dakle, dok će se moći koristiti sve aplikacije kao i do sada, nove opcije koje dolaze s novim verzijama najvjerojatnije neće biti dostupne vlasnicima aktualnih modela Huaweijevih telefona.

No najgora posljedica ove odluke odnosi se na buduće Huaweijeve telefone na kojima neće biti dostupne najpopularnije Googleove aplikacije poput Gmaila, YouTubea i Play Storea, odnosno korisnicima neće biti dostupne brojne aplikacije za njihove telefone. Naravno, ne treba ni napominjati koliko bi to bio udarac za Huawei te možemo očekivati da će se nesigurnost zbog cijele situacije s Huaweijem i Androidom odraziti i na prodaju telefona.

Zanimljivo, podsjetimo da su prije 4 godine Google i Huawei bili partneri na razvoju hardvera te je za razvoj Googleova telefona Nexus 6P bila zadužena upravo kineska kompanija.

Huawei se pripremao za ovakav scenarij

Google nije jedina tehnološka kompanija koja prekida suradnju s Huaweijem te su isto najavili Intel i Qualcomm, koji odmah prekidaju s isporukama komponenata Kinezima. Iako su najpoznatiji po mrežnoj opremi i pametnim telefonima, Huawei proizvodi i prijenosna računala u kojima koristi Intelove procesore, a pitanje koje treba postaviti jest i što će Microsoft napraviti jer računala rade na Windowsima te vjerojatno možemo očekivati odluku sličnu Googleovoj.

Iako je ova odluka sigurno šokirala sve u Huaweiju, Kinezi ipak imaju plan B te su se pripremali za takav scenarij. Prvo, posljednjih mjeseci gomilaju zalihe procesora kako bi, barem na neko vrijeme, mogli nastaviti s proizvodnjom računala, a već godinama pripremaju alternative operativnim sustavima američkih kompanija. Tako imaju spreman operativni sustav za računala koji bi trebao zamijeniti Windowse i mobilni OS kao zamjenu za Android, no pitanje je kako bi korisnici prihvatili te operativne sustave na kojima neće biti dostupan tako velik broj raznovrsnih aplikacija kakve su danas dostupne na Androidu.

Puno je pitanja o budućem odnosu američkih kompanija s Huaweijem te nije poznato jesu li zabrane samo privremene ili dugoročne, no sigurno je da će utjecati na stanje na globalnom mobilnom tržištu. Huaweijevi telefoni poput posljednje generacije serija Mate 20 i P30 među najpoželjnijim su mobilnim uređajima na svijetu, no možemo očekivati da će potražnja za njima pasti jer korisnici sada više nisu sigurni hoće li ih u budućnosti moći nadograditi na novu verziju operativnog sustava. Također, pitanje je hoće li zbog toga korisnici postati oprezniji i prema telefonima drugih kineskih kompanija te kako će utjecati na cijelo mobilno tržište, tj. kojim će se telefonima okrenuti osobe koje su do sada preferirale Huawei i hoće li od toga profitirati Samsung i Apple, piše zimo.hr

hr Mon May 20 2019 10:12:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .