Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d223e4929111cbcfa8b45ab/80
Foto: Split i oko Splita

Četiri bitne pouke tragične nesreće u Splitu

Na sva opasna raskrižja treba postaviti radarske kamere, a prolaske kroz 'mrtvo crveno svjetlo' (nakon treće sekunde) kažnjavati s 12 kaznenih bodova, izravnim zatvorom i oduzimanjem vozila. To je pokušaj ubojstva!

Neprilagođena brzina (čl. 51. st. 1) i prolazak kroz crveno svjetlo (čl. 59. st. 1) sigurni su uzroci nesreće u kojoj je jučer u 16:02, na raskrižju Vukovarske i Dubrovačke ulice u Splitu, taksist Škodom Octavijom Combi, krećući se iz pravca sjevera prema jugu, udario u vozačev bok Peugeota 307 te ga odbacio na istočni pločnik, gdje je naletio na dvije ženske osobe, pri čemu je 20-godišnjakinja, odbačena 30 metara, preminula, a druga je osoba teško ozlijeđena. U posljedičnim sudarima sudjelovala su još tri vozila, a Peugeot 307 se na kraju zabio u stablo.

Je li bila riječ o previsokoj brzini (čl. 53. st. 1), korištenju mobitela (čl. 196. st. 3) te vožnji pod utjecajem alkohola/droga/lijekova (čl. 199. st. 1 i 2) pokazat će istraga.

No, najvažnije će biti utvrditi koji je od vozača, u inicijalnom sudaru prošao kroz crveno svjetlo. Činjenica da konkretno raskrižje nije opremljeno radarskom kamerom, s jedne strane 'motivira' neodgovorne vozače da se zalijeću kroz crveno svjetlo, a s druge bitno otežava i komplicira očevid prometne nesreće i kasniji pravosudni postupak.

Upravo zbog toga, premda s 90-postotnom sigurnošću možemo procijeniti tko je protutnjao kroz 'debelo crveno svjetlo', dakle izvan sigurnosnog vremena od tri sekunde (nakon pola sekunde do sekunde u poprečnom smjeru pali se žuto, nakon dvije i pol do tri sekunde zeleno), nećemo spekulirati glavnog i primarnog krivca. To naglašavamo, jer je ovdje, vjerojatno riječ o podijeljenoj krivnji oba vozača! Mnogima neće 'sjesti na prvu', no trebala bi biti važna pouka, pogotovo što prolasci kroz crveno svjetlo na semaforu nije rijetkost. 

Dakle:

1. Premda je i u Vukovarskoj i Dubrovačkoj ulici ograničenje 50 km/h, mnogi ne znaju, a policija to na žalost ne sankcionira, kroz raskrižje se ne smije protutnjati tom brzinom. Ne smije! Jeste li ikada vidjeli situaciju da je policija zaustavila i kaznila, jer je vozeći 50 km/h prekršio čl. 51 st. 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama, ne prilagođujući brzinu uvjetima, vidljivosti ... kako bi se mogao 'pravodobno zaustaviti pred svakom zaprekom koju, u konkretnim uvjetima, može predvidjeti'?! Primjerice za slučaj da izleti dijete... Sve preko 30 km/h kroz raskrižje je neprilagođena brzina, a problem povećava tolerancija policijskog mjerenja od 10 km/h, dakle 20 posto! Na to ukazuju stravične posljedice nesreće u Splitu, kad je automobil nesretnu djevojku odbacio 30 metara te je ishod mogao biti ii tragičniji. Stoga je potrebno početi kontrolirati i sankcionirati vozače koji se ne pridržavaju tog temeljnom članku ZOSPC, a kaznu s 500 kn treba povisiti na 1500 kn. 

2. Vozač koji kroz zeleno svjetlo nije prilagodio brzinu može biti kriv do 10 posto, a primarna krivnja je na vozaču koji je prošao kroz crveno svjetlo. A ova nesreća pokazuje kako bi trebalo početi stupnjevati kršenje čl. 59. st. 1. na sljedeći način:

- u prvoj sekundi 1 kazneni bod

- u drugoj sekundi 3 kaznena boda

- u trećoj sekundi 6 kaznenih bodova

- u četvrtoj... sekundi 12 kaznenih bodova, izravna zatvorska kazna i oduzimanje vozila

One kojima se četvrta odredba čini preoštro, treba ukazati, a jučerašnja nesreća u Splitu školski može poslužiti kao primjer, je pokušaj ubojstva. Tu prometno-tehnički više nema nikakve sigurnosne redundancije i može pomoći samo puka sreća. Jučer je, nažalost, nije bilo. Onima koji naprave taj prekršaj ne treba dati drugu šansu u prometi, odnosno čekati da nekoga ubiju. Treba im na licu mjesta poništiti vozačku dozvolu.

3. Korištenje mobilnog telefona u prometu, što svakako, kao jedan glavnih mogućih uzroka (kao i alkoholiziranost, drogiranost...) jučerašnje tragedije treba početi učinkovitije kontrolirati i oštrije kažnjavati. U tome je glavna manjkavost predloženih oštrijih sankcija. Treba i oštrije kažnjavati i stupnjevati taj prekršaj. A čitanje poruka, pogotovo odgovaranje na poruke i surfanje treba kažnjavati do 7500 kn, s tri kaznena boda i oduzimanjem vozačke dozvole. Pa to može biti opasnije od teške alkoholiziranosti!

4. Radi nadziranja i sankcioniranja prethodno navedenih prekršaja, kao temelj prometne (i opće!) sigurnosti u gradovima treba na sva opasna raskrižja, poput konkretnog) postaviti certificirane visokorezolucijske radarske kamere, čije se izmjere i snimke mogu koristiti na sudu kao izravni dokaz. I da su postojale, krajnje neodgovornom, time i krimogenom, vozaču ne bi palo na pamet protutnjati kroz 'mrtvo crveno svjetlo'. Vjerujte, ne bi!


hr Mon Jul 08 2019 10:51:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d307c5729111cce118b4617/80

Postavljanje Bigbelly spremnika u Park šumi Marjan

Dva nova Bigbelly spremnika za miješani komunalni otpad, te limene i pet ambalaže postavljena su danas na području Park šume Marjan. Prvi ovakvi spremnici postavljeni su prošle godine na gradskoj rivi, kada je Grad Split među prvima u Hrvatskoj, uveo ovaj inovativan sustav.

Projektom „Marjan 2020 - brdo prošlosti, oaza budućnosti“ financiranim iz Operativnog programa Konkurentnost i kohezija 2014.-2020. omogućena je nabavka dvaju Bigbelly spremnika, za koje je osigurano 218.779,00 kn od čega su 164.084,25 sredstva EU.  
  
Radi se o pametnim spremnicima za prikupljanje otpada zapremnina više od 800 litara, s ugrađenim senzorima za mjerenje trenutne količine otpada, kao i za broj bacanja otpada (frekvenciju) za svaki pojedini spremnik. Uz ugrađene senzore spremnici imaju GPS odašiljač i SIM karticu pomoću kojih komuniciraju sa softverom za upravljanje, što omogućuje slanje signala putem mobilne aplikacije djelatnicima Komunalnog Split koji mogu pratiti brzinu punjenja spremnika i dojavu kada je spremnik pun i treba ga isprazniti. U spremniku se nalazi preša iznimno velike jakosti koja stješnjava otpad te samo jedan Bigbelly spremnik može zamijeniti i do 25 klasičnih košarica za javni otpad. Svu energiju koja mu je za taj proces potrebna spremnik dobiva izravno od sunca pomoću solarnih ćelija. Pametni spremnici u Park šumi Marjan postavljeni su neposredno u blizini ulaza u Zoološki vrt, te na Benama.

Porastom broja turista, intenzivno se povećava i njihov pritisak na destinaciju. Uz pomoć IoT tehnologije koja je osnova Bigbelly rješenja, omogućeno je lakše održavanje lokacije. Ključni faktori su: povećanje operativne učinkovitosti, ušteda novca poreznih obveznika, edukacija na licu mjesta o važnosti održivog gospodarenja otpadom te povećanje kvalitete života.

hr Thu Jul 18 2019 16:04:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b6e8ebecb557a244f8b4ccb/80

Nakon žalbenog roka upisano 155 mališana u gradske vrtiće

Gradski vrtići su nakon žalbenog roka upisali još 155 splitskih mališana, koji uz 1029 onih koji su pravo ostvarili na upisima u svibnju ovog rujna kreću u svoje jasličke i vrtićke skupine.

Ukupno je riječ o 1184 djece, dok ih je neupisano ostalo 126 (93 djece jasličke te 33 vrtićke dobi). 
  
Kako bi sva djeca čiji su roditelji iskazali potrebu za upisom na jesen krenula u vrtiće, Grad Split pokrenuo je procese povećanja kapaciteta gradskih vrtića i to adaptacijom dva dodatna prostora, na Lokvama i u Spinutu te kupio prostor za vrtić na Kili. Prema očekivanjima, tu bi se trebale smjestiti četiri jasličke i dvije vrtićke skupine. 
  
Također, u dogovoru s vlasnicima privatnih vrtića, Grad Split će sufinancirati otvaranje još dvije dodatne skupine za djecu jasličke dobi. 
U trenutku kada budu ostvareni planirani kapaciteti, roditelji neupisane djece bit će obaviješteni kako bi mogli pristupiti upisu.


hr Thu Jul 18 2019 16:01:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d307a7029111cce118b45fa/80

Nakon otvaranja „Big game fishing“ u Komiži, župan Boban se danas na Visu sreo s rektorom i gradonačelnikom te posjetio Dom za starije i nemoćne u gradu Visu

Bogati program koji su pripremili domaćini nastavlja se danas, sutra i u subotu od 8 ujutro, do 17 sati, kada su posade na moru, pa u 20 sati slijedi vaganje ulova.

Sinoć je u gradu Komiži, župan Blaženko Boban otvarajući ovogodišnje natjecanje u lovu na velike ribe, „Big game fishing“, u pozdravnom govoru kazao: 

Zadovoljstvo mi je otvoriti ovu značajnu sportsko-turističku manifestaciju, koja se održava u “najribarskijem mistu na svitu”, gradiću koji je povukao najviše sredstva iz EU fondova u Hrvatskoj u svojoj kategoriji, što sve daje novi zamašnjak otoku - istaknuo je župan Boban, koji je i otvorio događaj koji je  Komižu uistinu vratio na kartu turističke ribolovne destinacije.

Bogati program koji su pripremili domaćini nastavlja se danas, sutra i u subotu od 8 ujutro, do 17 sati, kada su posade na moru, pa u 20 sati slijedi vaganje ulova. Nakon toga je bila zabava za narod na komiškoj rivi. U subotu ujutro će djeca od 7 do 14 godina isploviti na falkušama, tradicijskim plovilima komiških ribara, u svoj „mali ribolov“.

Nakon kratke vožnje jednim od natjecateljskih plovila, župan je komentirao ovaj događaj: 

Komiža je uistinu najribarskije mjesto na Jadranu. Riječ je o najisturenijoj lokalnoj zajednici u našoj županiji. Lokalnoj zajednici koja jako puno radi u tradicijskom smislu po pitanju ribarstva i jako ga dobro interpretira sada u turističkom smislu. Danas je ovdje više od 30 plovila iz 10 zemalja, s puno posada i ljudi koji su malo „dubljeg džepa“, a to je jedan vid turizma koji nama odgovara pogotovo na ovim destinacijama koje su isturene poput Komiže. Na izvjestan način posebno sam sretan što domicilno stanovništvo prepoznaje ovakve akcije i pokreće cijelu priču. U planu nam je i izgradnja dviju ribarskih luka a jedna od njih predviđena je i ovdje u Komiži – najavio je župan nove investicije prije odlaska iz Komiže u grad Vis.

Sa županom u pratnji bio je i pročelnik UO za pomorstvo i turizam, Stipe Čogelja koji je u izjavi za novinare naglasio županijsku strategiju daljnjeg razvoja održivog  turizma i sve što se čini na produljenju turističke sezone: 

- Županijskom „Studijom nosivih kapaciteta u turizmu“ predvidjeli smo manji broj turista s višom potrošnjom. Zanimljivo je da su u predsezoni, primjerice Istra i Primorsko-goranska županija imali značajne gubitke, dok smo mi u Splitsko-dalmatinskoj županiji zabilježili, iako skromno, ali ipak povećanje broja turista 1-2 % u odnosu na isto vrijeme prošle godine. Već sada radimo na ciljanom oglašavanju otvarajući nova tržišta, kao što je Daleki Istok. Ovaj događaj u Komiži, kao i druga slična sportska događanja, kao što su ronilački turizam, golf turizam i druge vezane za sport i rekreaciju, potičemo kroz županijski projekt „Pomorska baština“ – kazao je Čogelja.

Posjet gradu Visu

Danas se u gradu Visu župan Boban susreo s rektorom splitskog Sveučilišta dr. Draganom Ljutićem i prorektorima, s kojima je razgovarao o daljnjim koracima u pravcu decentralizacije Sveučilišta. U dogovoru s gradonačelnikom Visa Ivom Radicom, planira se otvaranje „Hrvatskog Centra za akademske izazove“ u prostorima bivše pučke škole Vis.

Nakon toga župan je sa suradnicima posjetio ispostavu županijskoga Doma za starije i nemoćne u Visu, gdje ih je dočekao ravnatelj Nediljko Šimunović. On je županu kazao kako je nedavno imao veliku štetu u prizemlju Doma, na cijevima za odvodnju. Župan Boban je na licu mjesta, nakon uvida u štetu, donio odluku o izdvajanju iz tekuće pričuve 150 tisuća kuna, ako bude potrebno i više, za sanaciju vodoopskrbnog i kanalizacijskog cjevovoda, ovoga inače prelijepog objekta.

hr Thu Jul 18 2019 15:56:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d30763d29111cf7128b458b/80
Foto: HRZ/M. Karačić

Tri Airtractora preusmjerena na novi požar kod Drniša

Letačke protupožarne posade nastavit će daljnja djelovanja i raspoređivati snage sukladno prioritetima i stanju na požarištima

Tri protupožarna aviona Airtractor AT-802 iz sastava Protupožarnih namjenski organiziranih snaga Oružanih snaga RH koja su sudjelovala u gašenju požara na području Biočić-Paklari kod Drniša u Šibensko-kninskoj županiji, preusmjerena su na novo požarište Mirlović Polje-Ružić, također u blizini Drniša.

Letačke protupožarne posade nastavit će daljnja djelovanja i raspoređivati snage sukladno prioritetima i stanju na požarištima.

Ovo je deseti požar od početka ovogodišnje  protupožarne sezone (17. lipnja) na kojem su angažirane zračne protupožarne snage (šest u Šibensko-kninskoj te po jedan u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Ličko-senjskoj i Primorsko-goranskoj županiji).

Ranije objavljeno:

Tri protupožarna aviona Airtractor AT-802 iz sastava Protupožarnih namjenski organiziranih snaga Oružanih snaga RH upućena su u akciju gašenja požara na području Biočić-Paklari kod Drniša u Šibensko-kninskoj županiji. Požar je izbio na nepristupačnom području, a gori trava i nisko raslinje.

Od početka ovogodišnje Protupožarne sezone (17. lipnja) zaključno s 18. srpnja 2019. zračne protupožarne snage bile su angažirane u gašenju osam požara (četiri u Šibensko-kninskoj te po jednog u Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj, Ličko-senjskoj i Primorsko-goranskoj županiji).

Uz gašenje požara, provedeno je i osam protupožarnih izviđanja s avionima Airtractor AT-802, a sveukupno su zračne PP snage ostvarile oko 50 sati naleta, pri čemu je izbačeno oko 1600 tona vode.

U izviđanju područja procijenjenih kao visokorizična za izbijanje požara, tim besposadnih zrakoplovnih sustava "Orbiter 3B" bio je angažiran 11 puta.


hr Thu Jul 18 2019 15:39:14 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .