Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/536e92311799428d07868e84/80

Spor vam je internet? Otkačite susjede s Wi-Fija

Bežični internet za koji plaćate nije brz koliko bi trebao biti? Provjerite koristi li vezu netko mimo vašeg znanja i odobrenja, pa ih se riješite. Evo kako

Koristite li Wi-Fi u uredu, stambenoj zgradi ili drugom gusto naseljenom mjestu, izgledi kako veliki broj bežičnih signala ima negativan utjecaj na brzinu vaše internetske veze. Uz to, sasvim je moguće kako vam se netko prikačio na bežični internet ako ga niste dobro zaštitili, piše tportal.

Evo što možete poduzeti kako bi lopovima pokazali srednji prst.

Provjerite svoj usmjerivač (router)

Želite li ustanoviti je li se netko neovlašteno prikačio na vaš Wi-Fi, prvo što ćete provjeriti jest vaš router. Na žalost, ne sadrže svi uređaji ove vrste informacije te vrste, niti im na svima možete pristupiti. Na router se možete ulogirati tako što ćete utipkati IP adresu izravno u vaš web preglednik. Obično je to 192.168.1.1, ali može biti i drukčija pa provjerite s vašim pružateljem usluga pristupa internetu. Recimo, za Iskon Internet ta je adresa 192.168.5.1. 

Ponekad je adresa otisnuta i na samom uređaju, skupa s korisničkim imenom i lozinkom za logiranje.  Kad se ulogirate potražite dio koji će vam prikazati spojene uređaje. Ako ne prepoznajete neke od njih, imate posla s uljezom.  Trebala bi postojati opcija za uklanjanje, brisanje ili blokiranje uređaja. Upotrijebite ju. Ako ne znate kako to učiniti, kontaktirajte korisničku podršku.

Promijenite početnu administratorsku lozinku

Vaš je router stigao s početnim korisničkim imenom i lozinkom. Njih trebate promijeniti prvom prilikom jer postoji velik broj web odredišta na kojima ih je moguće pronaći za model uređaja kojeg koristite. 

Provjerite svoje sigurnosne postavke

Lopovima ćete otežati posao ako postavite bar kakvu-takvu zaštitu. Provjerite kakve postavke koristi vaš router i možete li postaviti jače.

Koristite WPA2

Pri kreiranju lozinke svakako koristite enkripciju WPA2. Ako ste još na WEP-u, odmah ga zamijenite s WPA2. To je najstariji i najmanje siguran način zaštite Wi-Fi mreže. 

Sakrijte svoj SSID

Ovo može biti korisno kad ste okruženi većim brojem drugih Wi-Fi mreža. Sakrijete li vaš SSID - naziv kojeg koristi vaša Wi-Fi mreža - neće biti emitiran svima u vašoj neposrednoj blizini. Još uvijek će ga biti lako otkriti besplatno dostupnim alatima kao što je Backtrack, ali ćete se riješiti bar onih koji za njih ne znaju.

Isključite WPS

Wi-Fi Protected Setup (WPS) još je jedna slaba točka koju je moguće zlorabiti na vašu štetu. Razmjerno lako pada kad biva izložen napadu golom silom u slučajevima kad se koristi PIN za otvaranje novih veza. 

Problem nastaje zbog načina na koji router obrađuje PIN (To je osmoznamenkasti broj). Kad novo računalo pokuša pristupiti vezi koristeći PIN, biva provjereno tako što prvo obradi jednu, a potom drugu polovicu PIN-a. To drastično smanjuje broj pokušaja potrebnih kako bi se pogodilo PIN, tim više što druga polovica PIN-a sadrži tek tri aktivne brojke.

Alat koji je prvi iskorištavao ovaj sigurnosni propust prodan je za 1,5 milijuna dolara. Daleko od toga da je jedini.

Tajni izraz vs. lozinka

Prilično je teško pamtiti desetke snažnih, jedinstvenih lozinki. Zašto ih ne bi zamijenili tajnim izrazom? Umjesto kombinacije teško pamtljivih nizova znakova možete stvoriti znatno dulji tajni izraz - recimo: zeleno sljeme brdo nebo - kojeg će napadač teško tek tako pogoditi. Ako mu želite dodatno zagorati život, ubacite brojke umjesto slova: ze1en0 s1jem3 brd0 nebo.

Filtrirajte adrese MAC

Vaš laptop, smartfon, tablet računalo i drugi uređaji, uključujući i router, imaju jedinstvenu MAC adresu. Za povećanu sigurnost namjestite svoj router tako da se na njega mogu spojiti samo oni uređaji kojima ste vi dali dozvolu.  Na žalost, ako u susjedstvu imate umješnog hakera, vjerojatno će naći načine kako zaobići ovu zaštitu. Ali, amaterima će zadati popriličnu glavobolju.

Pratite što se događa na routeru

Ukoliko vam se čini kako je Wi-Fi veza za koju plaćate sporija nego što bi trebala biti, redovno provjeravajte tko se sve spaja na nju. To možete učiniti besplatnom aplikacijom za pametne telefone kao što je Fing - Network Tools (Android, iOS). 

Fing će izlistati sve uređaje trenutno spojene na istu Wi-Fi mrežu na kojoj ste i vi te ponuditi više korisnih inromacija. Možete dodati specifične informacije o vašim uređajima i pratiti ih.

hr Fri May 12 2017 09:02:02 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf81be2af47fb68c8b47e2/80
Foto: Pixabay

Savjeti kako brzo zaspati i spavati kvalitetno sve do jutra

San je jako važan za funkcioniranje tijela i uma u cijelosti

Užurbani načina života i stres ne dopuštaju mislima da se smire već užurbano cirkuliraju mozgom i u vrijeme kada bi trebali spavati. Kada nismo opušteni u mislima i naše tijelo je u grču, a to ne doprinosi mirnom snu. Postoje trikovi kako se opustiti, smiriti misli i utonuti u san brže.

- San je jako važan za funkcioniranje tijela i uma u cijelosti. Svako vrijeme nosi sa sobom svoje životne potrebe, okolnosti, navike i preporuke. Svaki neugodan osjećaj, hladnoća, previše topline, bol, osjećaj zabrinutosti, tjeskobe, neizvjesnosti i drugih neugodnih senzacija odašilje mozgu informacije koje ometaju uspavljivanje i san - objasnila nam je Branislava Čilić dr. med., specijalist obiteljske medicine.

Kaže kako na spavanje utječu brojni čimbenici koje možemo podijeliti na one nad kojima imamo utjecaj i druge koji su izvan našeg dometa poput bolesti, problema na poslu ili privatnom životu...

- Spavanje u zatamnjenoj prostoriji jer naš organizam u tami luči melatonin, hormon sna koji je odgovoran za spavanje - između ostalog zato i spavamo noću. Dakle treba ugasiti svjetla, spustiti rolete ako je ulična svjetiljka jake svjetlosti. Prigušiti zvukove ukoliko je to moguće. Dobro je popiti topli napitak, čaj, mlijeko, kakao kako bi više krvotoka bilo preraspoređeno prema probavi, a manje u mozak. Poznato je kako konzumacija mlijeka sadrži aminokiselinu L triptofan koja pomaže ljudima da utonu u san - savjetuje Branislava Čilić dr. med.

Dodaje kako pred spavanje nikako nije dobro gledati uznemirujuće filmove, igrati ratne igrice. Također, nije dobro spavati tijekom dana dulje od 10 do 15 minuta.

- Dobro je uključiti neki ritual pred spavanje, koji nam stvara uvjetni refleks spremanja za spavanje. To su npr. čitanje laganog štiva, glazba, tuširanje, konzumacija toplih napitaka, ali i druge radnje kojima završavamo radni dan, a što nas na neki način odvaja od budnosti i približava snu - dodaje ova liječnica.

Napominje da je prije spavanje važno izbjegavati kavu, čaj bogat teinom, nikotin i alkohol. Nije dobro niti vježbati neposredno prije spavanja jer to razbuđuje.

Poželjno je prije odlaska na počinak meditirati, opustiti se u toploj kupki... Uz to, jako je važno da su krevet, madrac i jastuci kvalitetni te udobni.

Što se događa kada smo neispavani?

Razbolimo se jer je imunološki sustav oslabljen zbog neispavanosti, a kada je imunitet slad, tijelo se puno teže bori s raznim bolestima.Mozak radi usporeno i teško nam je kvalitetno zaključivati i koncentrirati se na bilo što. To može biti vrlo opasno, posebno kod ljudi koji dosta vremena provode za volanom.Ljudi koji spavaju manje od pet sati na dan skloni su debljanju. Ali, to se može dogoditi i onima koji spavaju više od pet sati, ali to njihovom tijelu nije dovoljno. Tada tijekom dana nemaju dovoljno energije pa posežu za nezdravom hranom i manje se kreću.

Koža izgleda sve lošije - bore su jače izražene, više je staračkih pjega, pojavljuju se akne. Radi se o tome da tijelo ubrzano stari kada je umorno. Rizik od kardiovaskularnih bolesti je veći, kao i rizik od nastanka raka.Seksualni nagon slabi. Ako spavamo manje od pet sati i tako tjedan dana, razina spolnih hormona će se smanjiti.Dok spavamo naš mozak filtrira informacije, a nedostatak sna će to poremetiti i može se činiti kako nam je glava puna svega i svačega - da u njoj vlada zbrka.

Utonite u san za 60 sekundi

Dr. Andrew Weil, liječnik školovan na Harvardu, veliki je zagovornik tehnike disanja 4-7-8 koja opušta mišiće i čisti misli, a temelji se na drevnoj indijskoj praksi, prenosi Daily Mail. Ovom tehnikom postiže se da više kisika uđe u pluća a samim time i u cijelo tijelo, i tako ga opušta. Dr. Weil ovu tehniku preporučuje, ne samo pred spavanje, već i tijekom dana kada smo pod stresom. 

Postupak:

Izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje. Zatvorite usta, udišite tiho zrak kroz nos i u mislima brojite do četiri. Potom, zadržite dah brojeći do sedam. Ponovo izdahnite u potpunosti zrak kroz usta uz glasno šištanje i neka to traje osam sekundi. Udahnite i ponovite ciklus tri puta za ukupno četiri udisaja. - pišu 24sata

hr Tue Apr 24 2018 21:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf736a2af47fa4938b4610/80
Foto: Pixabay

Žene s većim grudima imaju veći IQ

Ovim istraživanjem "srušen" je mit da žene s većim grudima imaju manji IQ
Žene s velikim grudima imaju barem za 10 bodova viši rezultat IQ-a nakon testiranja. Do toga, kažu znanstvenici s fakulteta u Chicagu, dovode hormoni koji su zaslužni i za rast grudi, a koji imaju veze i s inteligencijom. 

Ovim istraživanjem "srušen" je mit da žene s većim grudima imaju manji IQ, rezultati su zapravo sasvim suprotni. No ono što može "mučiti"  žene s većim oblinama je neki oblik probavnog poremećaja i bolna leđa jer im je teže baviti se sportom. 

Istraživanje provedeno 2011. godine na Sveučilištu Chicago pokazalo je da su žene s većim grudima inteligentnije. One s prosječnom veličinom grudi su također pokazivale bolje rezultate na testiranju od onih s manjim grudima. 

Ipak, još uvijek nije jasna ta poveznica, ali znanstvenici vjeruju da ima veze s razinom hormona. 

Pokazalo se i kako muškarci koji ne žele djecu, češće biraju žene s malim grudima jer se veće grudi povezuju s plodnošću. - piše Večernji 
hr Tue Apr 24 2018 20:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf55582af47fb68c8b47c7/80
Foto: Pixabay

Sjajan trik za čišćenje bijele gume na tenisicima

Za nekoliko minuta, vaše će tenisice ponovo biti čiste i blistave

Iako današnje perilice rublja imaju razne programe za pranje garderobe i obuće, istina je da ih centrifuga često zna oštetiti.

Kada je riječ o bijeloj obući, guma na cipelama nakon pranja postaje žuta ili poprimi ružne mrlje.

Ako ste i vi imali slično iskustvo, ne brinite jer postoji sjajan trik kako da svojoj obući vratite blistavu bjelinu. Sve što vam treba su soda bikarbona, voda i malo octa.

Prvo pomiješajte vodu i ocat u jednakim omjerima, a potom dodajte sodu bikarbonu – količinu odredite sami, važno je da dobijete gustu masu.

Uzmite staru četkicu za zube, umočite je u pastu i izribajte tenisice. Kada završite, isperite ih toplom vodom i ostavite da se osuše. - piše B92.

hr Tue Apr 24 2018 18:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adf0d712af47fd3948b458d/80

U Bol na Braču ove godine stižu najveća imena domaćeg hip-hopa

Od 26. do 28. srpnja
Na neke festivale publika dolazi zbog lineup-a, na neke zbog atmosfere, a na neke zato što su kul. Graffiti na Gradele u svom sedmom izdanju, koje će se održati na već dobro poznatoj lokaciji Bijele kuće u Bolu na Braču od 26. do 28. srpnja, podiže igru na novi nivo i udara hattrick.

Na Graffitima na Gradele naći ćete sve - najbolju i najopušteniju festivalsku atmosferu, kul ekipu i definitivno najbolji lineup u povijesti festivala!


Bol na Braču već je tradicionalno ljetovalište 33 bande - High5 i braća Kuku$i već su rezervirali apartman i vraćaju se odraditi standardan hit nastup, ove godine podebljan hitovima s albuma "BackStageBoys" (High5) i "Anđeli i Bomboni" (Kuku$).

Prognoze kažu da će ljeto biti baš kako i treba biti - vruće, a vrućinu će dodatno pojačati Vojko, Vrućina Vojko pa se očekuje rušenje temperaturnih i festivalskih rekorda. Neka te to ne obeshrabri, plaža je odmah ispod.

A to su tek prva imena najboljeg ljetnog lineupa na još uvijek potpuno besplatnom morskom festivalu - u narednim tjednima stiže još velikih imena, a internacionalne boje branit će neki od najvećih writera i graffitera!
hr Tue Apr 24 2018 12:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .