Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58e798f0b47398e2068b45df/80

Ne biste se smjeli hvaliti boarding passom na društvenim mrežama, jako je opasno!

Osim što lopovi mogu doći do vaših osobnih podataka, znaju i da niste kod kuće...

Nema ništa popularnije na društvenim mrežama od hvaljenja putovanjima, boravcima na aerodromima i ukrcajima u avione, no osim što je dosta iritantno, to nikako nije ni pametno.

Naime, mnogo ljudi na društvenim mrežama objavljuje fotke boarding passova, ili kako bi se na hrvatskom trebalo reći, ukrcajnih propusnica koje sadrže mnoštvo osobnih informacija o putniku. Ime, prezime te baš svi podaci o letu nalaze se unutar bar koda na boarding propusnici. Mnogi misle da je taj kod sasvim dovoljna sigurnost, no Brian Krebs sa Krebs on Security piše da je očitavanje tog koda toliko jednostavno da ne osoba ne mora biti čak niti iskusna u tome što radi, piše Index.

Dovoljno je fotografiju propusnice ubaciti u bilo koji online čitač i svi će se ti podaci izlistati. Krebs je to pokušao s passom svog prijatelja i uspjelo mu je. No, da stvar bude još gora, nakon što je s tim osnovnim putničkim informacijama otišao na stranicu aviokompanije s kojom je letio uspio je ući na prijateljev profil i saznati sve njegove prošle i buduće letove. Također, na temelju šifre rezervacije mogao je doći do njegovog broja mobitela te podataka iz putovnice, a uspio mu je bez većih problema i promijeniti PIN.

Facebook komentari

hr Fri Apr 07 2017 15:59:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Najučinkovitije vježbe za mišiće i um po preporuci harvardskog profesora

Trčanjem maratona nećete najbrže steći čelične mišiće, tvrdi profesor s harvardskog Medicinskog fakulteta I-Min Lee, predlažući pet drugih, po njegovu mišljenju učinkovitijih tjelovježbi.

Umjesto maratona, koji često loše utječe na zglobove i probavni sustav, Lee preporučuje pet vrsta vježbi od kojih ćete imati jednaku ili veću korist - od jačanja mišića i kostiju, preko gubitka težine do zaštite srca i neurosustava. 

Rezultate istraživanja objavio je u izvješću pod nazivom "Starting to Exercise" objavljenom u sveučilišnom časopisu Harvard Healthbeat.

1. Plivanje

"Plivanje je savršena vježba", piše Lee. Osim što aktivira svaki mišić tijela, ne stvarajući pritom pritisak na zglobove i kralježnicu, plivanje štiti mozak od starenja i jača srčani mišić. To utječe na bolje pumpanje krvi i bolju cirkulaciju te protok i rad krvožilnog sustava. Plivanje utječe i na snižavanje povišenoga krvnog tlaka.

Ono je važno jer smanjuje razinu stresa. Pomaže kao fizička aktivnost u otklanjanju nervoze, ali i kao aktivnost opuštanja jer nema tjelesnoga pritiska. 

Budući da ne šteti kostima, plivanje se preporučuje oboljelima od artritisa i ostalih mišićno-koštanih oboljenja. Ova fizička aktivnost jača izdržljivost, podiže raspoloženje te pomaže u suzbijanju razvoja depresije. 

2. Tai Chi

Kineska borilačka vještina Tai Chi Chuan spoj je blagog pokreta i unutarnjeg mira, kojima je cilj pokretanje životne energije "Chi".

"Univerzalna je to vještina specifičnih pokreta koja dovodi do jedinstva uma (mozga) i tijela kroz pokret svih dijelova tijela kao cjeline, od pravilnog prirodnog disanja i dubinske relaksacije, do savršene ravnoteže", objasnio je Lee.

Tai Chi Chuan je primjeren ljudima koji vole blag i prirodan pokret. Kako ističu vježbači ove borilačke vještine, vježbanjem Tai Chi Chuana vraća se narušena ravnoteža tijela.

Svakodnevno vježbanje dovodi do poboljšanja općega tjelesnog i psihičkog stanja, što uspostava normalan tok energije u tijelu. Mogu ga prakticirati osobe svih životnih dobi, a osobito pomaže onima koji boluju ili se oporavljaju od moždanog udara, osteoporoze, zatajenja srca, visokoga krvnog tlaka, srčanog udara, multiple skleroze, Parkinsonove bolesti i fibromialgije.

Znatno ublažava mentalna stanja poput anksioznosti, depresije i stresa. Osobe koje vježbaju Tai Chi raspoloženije su, produktivnije, snažnije su im koncentracija i druge mentalne funkcije.

3. Vježbe snage

Vježbe snage ili vježbe otpora povećavaju mišićnu masu, što ubrzava i potiče metabolizam dok smo u stanju mirovanja te rezultiraju povišenom potrošnjom kalorija. Smatra se da se potrošnja nastavlja i dva sata nakon prestanka vježbanja.

Vježbama snage izgrađuju se mišići, a održavanje mišićne mase, dok ste, primjerice na dijeti jako je važno u održavanju visoke razine metabolizma, kaže Lee. 

Za ovu vrstu vježbi potrebne su vam sprave za vježbanje, utezi, elastične trake..., no postoje i vježbe s vlastitom težinom poput čučnjeva, trbušnjaka, leđnjaka i sklekova.

Dodatna korist rada s utezima je da bolje oponašaju naše prirodne kretnje u sportu ili svakodnevnu životu.

Da bi vježbe imale rezultate treba biti dosljedan, kaže Lee. 

4. Pješačenje

Premda ova aktivnost zvuči kao nešto jednostavno, čak i nekorisno, pješačenje je vrlo moćan lijek. 

Nekoliko studija je pokazalo da pješačenje u trajanju od najmanje 30 minuta, čak i umjerenom brzinom, ima pozitivan utjecaj na tijelo i mozak. Smanjuje razinu stresa, čuva zglobove i kosti i jedna je od ključnih aktivnosti u održanju dobroga zdravlja.

Već nakon 30 minuta hoda umjerene brzine značajno se poboljšava ukupno zdravstveno stanje organizma, a dnevnih 30 minuta može se podijeliti i u nekoliko kraćih dionica hodanja da bi učinak bio jednak.

Lee je nabrojio zdravstvene prednosti hodanja: ono smanjuje rizik od bolesti srca i infarkta,poboljšava kvalitetu sna, smanjuje rizik od visokog tlaka i dijabetesa, štiti od depresije, smanjuje opasnost od prijeloma u starijoj dobi, pomaže u borbi protiv stresa, smanjuje rizik od razvoje raka dojke i crijeva, poboljšava raspoloženje, potiče mršavljenje, pozitivno utječe na zglobove i smanjuje bol uzrokovanu artritisom. 

5. Kegelove vježbe

Ova vrsta vježbi jednako je značajna za muškarce i žene jer pridonosi jačanju grupe mišića koje nazivamo zdjeličnim mišićima. Oni se nalaze na dnu zdjelice, odnosno na mjestu gdje se nalazi urinarni trakt.

Ovi mišići, a to su uterus, mokraćni mjehur, tanko crijevo i rektum, starenjem postupno slabe.

Kegelove vježbe pridonose jačanju tonusa mišića, primjerice nakon poroda, ali i kod inkontinencije. Uloga mišića zdjeličnog dna je da zatvaraju tri otvora – uretru, rodnicu i anus i time zadržavaju i podupiru organe na mjestu prilikom povećanog pritiska.

Pritisak ne mora nužno biti od trudnoće, već i od kihanja, kašljanja, smijanja i nošenja tereta ili pritiska.

Za uspješno vježbanje važno je detektirati mišiće zdjeličnog dna.

Najlakše ih je locirati tijekom mokrenja, na način da se pokuša zaustaviti ili usporiti mlaz urina. Pritom ne treba zatezati mišiće nogu, trbuha ili stražnjice niti zadržavati dah.

Oni mišići koji se pritom osjete, upravo su oni koje treba jačati.

Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 09:08:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/586e7bd51eea8fb5c18b464d/80
Foto: Pixabay

Prirodni načini za čišćenje pluća i nakupljenih toksina

Pluća su glavni organ respiratornog sustava kroz njih se udahnuti zrak bogat kisikom unosi u krvotok i odatle u sve organe i tkiva našeg tijela. Kroz pluća se zrak bogat ugljičnim dioksidom koji se krvlju doprema iz organa izdiše nazad u atmosferu. Budući da pluća imaju tako važnu funkciju dobro ih je i redovito pročistiti.
Detoksom se pluća pročišćavaju od toksina iz okoliša i štetnih bakterija. Znanstvenici su otkrili da su određene vrste hrane, odnosno njeni određeni sastojci vrlo korisni za održavanje pluća zdravima.

Namirnice koje čiste pluća:
Češnjak - održava pluća zdravima tako što ih pročišćava.

Selen - je mineral koji se može konzumirati kao dodatak prehrani, prirodni je antioksidans i smatra se da čuva elastičnost tkiva te da stimulira jačanje plućne membrane.

Grejp - antioksidansi koje sadrži grejp korisni su u borbi protiv slobodnih radikala što smanjuje mogućnost oboljevanja od karcinoma.

Đumbir - ima antibakterijska i antiseptička svojstva te štiti tijelo od infekcija i doprinosi uklanjanju nepoželjnog sadržaja iz pluća.


Dobrobiti detoksikacije 

Čišćenje pluća doprinosi njihovoj normalnoj funkciji, smanjuje mogućnost upala te djeluje obnavljajuće i vitalizirajuće. Uklanja sluz iz i poboljšava cirkulaciju u plućima. Pomaže u liječenju kroničnog bronhitisa, astme, infekcije grla i lošeg zadaha. Pluća se pročišćavaju s određenim pripravcima koji se mogu pripremiti i kod kuće, zdravim životnim navikama i uvođenjem navedenih namirnica u prehranu.

Eliksir za čišćenje pluća od nikotina
Sastojci:
400 g crnog luka
1 l vode
400 g šećera
2 žličice kurkume
očišćeni manji korijen đumbira

Priprema:
U posudi prokuhaj vodu i šećer, dodaj očišćeni crni luk (isjeckaj ga na četvrtine), a korijen đumbira naribaj. Dodaj kurkumu, a kad provrije smanji temperaturu. Kuhaj dok ne ostane dvostruko manja količina nego što je bila na početku pripreme. Dobiveni sadržaj procijedi i ulij u staklenku. Kad se ohladi, stavi eliksir u hladnjak. Uzimati dvije žlice ujutro na tašte i navečer dva sata prije obroka, javlja Zdrava krava









Facebook komentari

hr Wed Oct 18 2017 08:56:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e667ecb9e03e79868b4578/80

Kako geni i način života utječu na naš životni vijek? I kakve veze s njima ima obrazovanje?

Nova istraživanje analiziralo je genetske i podatke vezane uz stil života, kako bi razumjeli kako naša biološka svojstva i izbori mogu utjecati na životni vijek

Studija objavljena prošlog tjedna u časopisu Nature imala je za cilj potvrditi ili utvrditi našerazumijevanje genetskih i životnih čimbenika te koliko je njihov utjecaj značajan na očekivani životni vijek.  

Istraživanje - koje su proveli znanstvenici sa Sveučilišta Edinburgh - analiziralo je podatke dobivene iz čak 25 različitih studija stanovništva, obuhvaćajući tri kontinenta (Europu, Australiju i  i Sjevernu Ameriku).

"Moć velikih podataka i genetike omogućava nam da uspoređujemo učinke različitih ponašanja i bolesti u smislu izgubljenih mjeseci i godina života i razlikovanja pukih slučajnosti i uzročnih posljedica", objasnio je koautor studije prof. James Wilson, prenosi RTL.

Dvije genetske varijacije utječu na životni vijek

Za ovu studiju, istraživači su gledali podatke prikupljene od 606.059 ljudi. Proučavali su genetsko nasljeđe sudionika, uzimajući u obzir i životni vijek njihovih roditelja.

Primijetili su da varijacije dvaju genetičkih regija mogu utjecati na naš životni vijek. Varijacija genetske regije HLA-DQA1 / DRB1, koja je povezana s funkcioniranjem imunološkog sustava, mogla bi dodati oko šest mjeseci našem životu.

Genetska varijacija LPA - koja je uključena u regulaciju kolesterola u krvi - može oduzeti oko osam mjeseci od očekivanog životnog vijeka. U svom radu, istraživači pišu da je ovo prvi put da je uloga tih genetskih varijacija - u kontekstu očekivanog životnog vijeka - potvrđena.

Druge genetske značajke, zbog kojih imamo predispoziciju za različite ovisnosti ili razne bolesti, također su krive za smanjenje očekivanog životnog vijeka.

Najvažniji utjecaji: pušenje, težina, ali i obrazovanje!

Jedna od najopasnijih genetskih predispozicija, objašnjavaju znanstvenici, je ona koja diktira sklonost nikotinskoj ovisnosti koja može dovesti do raka pluća i drugih plućnih bolesti.

Duboko ukorijenjena navika pušenja kutije od 20 cigareta dnevno, smanjuje životni vijek za oko 6.8 godina, pokazali su istraživači. Međutim, također su rekli da prestanak pušenja može preokrenuti taj učinak i omogućiti bivšim pušačima da uživaju u dužem životu. 

Prekomjerna tjelesna težina je također važan čimbenik jer svaki kilogram viška smanjuje očekivani životni vijek za oko sedam mjeseci.

Ostala zanimljiva i možda iznenađujuća otkrića ove studije vezana su za utjecaj obrazovanja, a posebno na nastavak učenja izvan obveznih školskih godina. Obrazovanje, istaknuli su istraživači, 'odgovorno' je za 11 dodatnih mjeseci za svaku godinu školovanja izvan obaveznog obrazovanja. 

Istraživanje je napravljeno kako bi se pokušale ukloniti što više zbunjujućih varijabli,  tako da se jasno mogu utvrditi uzročni, a ne korelacijski, odnosi između genetskih čimbenika, načina života i očekivanog životnog vijeka.

Facebook komentari

hr Tue Oct 17 2017 22:31:34 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59e664b2b9e03e85858b45d4/80

Najluđa natjecanja ljepote diljem svijeta: Miss mina, miss zatvora, miss opatica...

Diljem svijeta održavaju se izbori za Miss koji mijenjaju način na koji gledamo "ljepotu"
Lijepa žena ne mora nužno biti visoka, plavokosa i savršenih oblina, smatraju organizatori ovih natjecanja, piše 100 posto.

Donosimo popis najneobičnijih natjecanja ljepote koja su se održala diljem svijeta.

Miss zatvora, Brazil

U jednom zatvoru u Brazilu redovito se održavaju natjecanja za najljepšu zatvorenicu. Žena koja pobjedi dobiva novčanu nagradu koja sjeda na njezin zatvorski račun kojim kupuje potrepštine.

Miss opatica, Italija

Talijanski svećenik Antonio Rungi vjerovao je da treba slaviti unutarnju ljepotu opatica. Na svom je blogu raspisao natječaj na koji su se javljale opatice u starosti od 18 do 40 godina. Crkva nije blagonaklono gledala na ovaj potez pa je natječaj ugašen prije izbora najljepše opatice.

Miss lijepih morala, Saudijska Arabija

Na ovom natjecanju žene su tradicionalno pokrivene velovima pa im sudci mogu vidjeti samo oči što je sasvim dovoljno jer se ovdje ne ocjenjuje fizička ljepota. Žiri tri mjeseca glasa kako bi izabrao djevojku koja ima najviše moralne vrijednosti.

Miss mina, Angola

2008. u Angoli je održano natjecanje ljepote na koje su se mogle prijaviti samo žene koje su izgubile ruku ili nogu. Ovim natjecanjem organizatori su htjeli podići svijest o velikom broju stradavanja zbog mina u Africi.

Miss savršenog držanja, Amerika

Ovo natjecanje održalo se 1956. godine u Chicagu, a organizirali su ga, naravno, kiropraktičari. Natjecateljice su bile zgodne mlade žene odjevene u uske pulovere i kratke hlačice, a uz izgled, ocjenjivale su se i njihove rendgenske snimke kralježnice.

Miss preživjelih žrtava Holokausta, Izrael

2012. godine održan je izbor ljepote na kojem su sudjelovale žene koje su preživjele strahote Holokausta. Prijavilo se 300 žena u rasponu godina od 74 do 97, a finalistkinje su izabrane prema svojim stvarnim životnim pričama.

Miss invalidskih kolica, Indija

Ovaj izbor održava se u Indiji a cilj mu je pomoći ženama u invalidskim kolicima da se probiju u svijet televizije, glazbe i filma.

Miss trudnica, Rusija

Na ovom natjecanju trudnice pred žirijem poziraju u bikinijima i večernjim haljinama, baš kao i na pravom izboru, a nisu pošteđene ni kada su plesne točke u pitanju. Prošle godine pobijedila je trudnica koja je najbolje izvela – trbušni ples.

Miss komaraca, Amerika

Miss komaraca održava se u sklopu Festivala komaraca u Teksasu, a biraju se najbolje noge u vrućim hlačicama. Srećom, noge ne moraju biti prekrivene ubodima komaraca, ali šanse za to su velike.

Facebook komentari

hr Tue Oct 17 2017 22:29:42 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .