Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/586b917a1eea8ff6b88b4634/80
Foto: Pixabay

Oprez u prometu: Savjeti kako voziti po snijegu

Prva i osnovna stvar koju morate imati kako biste sigurno vozili po snijegu jesu zimske gume, tu rasprave nema

Ovo su osnovni savjeti kako bi vožnja po snijegu protekla komforno i sigurno te bez neželjenih posljedica.

Nakon što padne snijeg uvjeti na cesti dodatno se promijene te za većinu vozača predstavljaju najveći izazov. Prva i osnovna stvar koju morate imati kako biste sigurno vozili po snijegu jesu zimske gume, tu rasprave nema - piše tportal.

Ljetne se zapune snijegom te postaju skliske kao da su ćelave. Bez zimskih guma i dobro pripremljenog automobila za ovakve uvjete nemojte ni izlaziti na cestu, opasni ste za druge u prometu i sebe. Prije nego što krenete očistite snijeg s automobila, posebno sa stakala, krova i poklopca prtljažnika, a naročitu pažnju posvetite vjetrobranu. 

Zimi se vjetrobransko staklo češće prlja, stoga se pobrinite za dovoljnu količinu tekućine za pranje stakala koja mora biti namijenjena za uporabu pri niskim temperaturama, a provjerite i stanje brisača. Počistite i farove te svjetla za maglu, koja je dozvoljeno koristiti samo u slučaju magle. Naime, ako ih se upotrebljava pri normalnoj vidljivosti, to zasljepljuje ostale vozače u prometu i povećava opasnost od sudara, koja je ionako dovoljno povećana s obzirom na uvjete na cesti. Ostali trikovi zimske vožnje su vrlo jednostavni, a svode se na jednu riječ - lagano. 

Dakle, sve manevre koje izvodite radite kao da na primjer vozite privatan automobil direktora svog poduzeća - s maksimalnim oprezom, minimalno gasa i bez naglih pokreta. Prije svega pazite na udaljenost između vozila ispred vas. Kočite ranije nego obično jer se na snijegu produžuje put kočenja, te blaže pritišćite papučicu kočnice. 

Kao i inače, prilagodite brzinu automobila prije ulaska u zavoj, naročito po snijegu da ne bi došlo do preupravljanja ili podupravljanja prilikom ulaska u zavoj. Kao što smo napisali, ne radite nagle pokrete za upravljačem jer iznenadni manevri poput naglog kočenja, brzog okretanja upravljača ili iznenadnog ubrzavanja mogu prouzročiti gubitak kontrole nad automobilom. 

Pazite na pješake, koji su u zimskim uvjetima slabije vidljivi. Na mostovima i prijelazima postoji veća vjerojatnost poledice, stoga pri vožnji preko tih područja vozite izuzetno pažljivo i uz smanjenu brzinu. Ako sumnjate na poledicu, odradite brzinski test stanja na cesti. Prije nego što izađete na neku od glavnih prometnica, naglo zakočite pri sasvim maloj brzinida saznate u kakvom je stanju asfalt. Posebno pazite na pješake koji su kao i svi mi odjeveni u tamnije boje te ih se zbog toga ne primjećuje baš najbolje. Osim što je potrebno pojačano paziti na kretanje pješaka zbog mogućih nezgoda, također je bitno paziti da ih se namjerno ne zalijeva vodom iz lokvi koje se stvaraju od snijega. 

Vozači automobila s pogonom na sve kotače moraju znati da zbog oznake AWD ili 4 x 4 nisu svemogući te da ih nikakav pogon neće moći spasiti ako pretjeraju po snijegu. Dogodi li vam se da u snijegu zapnete, manijakalno stiskanje gasa neće vam pomoći, samo ćete se još dublje zakopati u snijeg. Dakle, samo lagano po snijegu i ledu nećete imati nikakvih problema. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Tue Jan 03 2017 12:56:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/583591bd1eea8f70e18b4573/80
Foto: Screenshot HRT

Orepić: "Sigurnosni izazovi traže jaču suradnju policija"

Ministar unutarnjih poslova Vlaho Orepić je po povratku sa sastanka sa srbijanskim kolegom Nebojšom Stefanovićem, obišao granični prijelaz Tovarnik i tom prilikom izjavio da sigurnosni izazovi traže još jaču suradnju policija

- Sigurnosni izazovi koji proizlaze iz migrantske krize polako izlaze iz sfere migrantske problematike i ulaze u jednu problematiku koja se može promatrati kao ilegalni i kriminalni procesi druge naravi. Tako da se sve češće susrećemo sa ilegalnim procesima na granici, s krijumčarenjem ljudima i moramo dati odgovore na takve sigurnosne izazove.

Da bi dali kvalitetne odgovore na te sigurnosne izazove, to podrazumijeva suradnju susjeda. U tom sam duhu danas bio kod svog kolege u Srbiji gdje smo dogovorili radni sastanak na operativnoj razini glavnih ravnatelja koji će detaljno razraditi postupanja po toj problematici - stoji između ostalog u Orepićevoj izjavi za medije.

Policijska postaja Tovarnik, gdje je ministar bio u posjeti, jedna je od četiri policijske postaje u kojoj se od kraja 2016. provodi Sustav nadzora zelene granice na šest lokacija. Sustav se provodi još i u Postaji granične policije Bajakovo, Policijskoj postaji Vrbanja i Vukovar, a financira se iz Schengen Facility Funda. Radi se o tehnološki najnaprednijem sustavu nadzora, koji sadržava dnevnu kameru visoke rezolucije, te termovizijsku kameru za noćna promatranja i zemaljski radar. Ovaj sustav postavljen je i u PU splitsko–dalmatinskoj, javlja HRT.

Facebook komentari

hr Fri Jan 20 2017 08:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/584d0d391eea8fb0378b4755/80
Foto: Robert Twiss / CROMETEO

HAK: Na A1 vozi se uz ograničenje brzine

Samo za osobna vozila otvorena je A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i Delnica dok ostale skupine vozila prometuju obilazno starom cestom kroz Gorski kotar-DC3, izvijestio je u petak ujutro Hrvatski autoklub (HAK)
Za sve skupine vozila otvoreni su:
A1 Zagreb-Ploče,DC1 Karlovac-Knin-Split,DC3 stara cesta kroz Gorski kotar,DC27 Gračac-Zaton Obrovački,DC54 Maslenica-Zaton Obrovački,Krčki i Paški mostovi.Samo za osobna vozila otvorena je A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i Delnica (ostale skupine vozila prometuju obilazno starom cestom kroz Gorski kotar-DC3).

Na autocesti A7 između čvorova Sveti Kuzam i Šmrika te dionici Jadranske magistrale (DC8) između Bakra i Senja zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupinu vozila), a od Karlobaga do Svete Marije Magdalene (DC8) dodatno je zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina vozila).

Jak vjetar puše na autocesti A1 između tunela Sveti Rok i vijadukta Božići, vozi se uz ograničenje brzine.

Magla mjestimice smanjuje vidljivost na autocestama:

A3 Bregana-Lipovac između Nove Gradiške i Lipovca;A5 Osijek-Sredanci između Osijeka i Đakova.

Zbog oštećenja putokaznog portala za sav promet zatvorena je autocesta A7 između čvorova Šmrika i Križišće, samo u smjeru Rijeke.

Prema privremenoj prometnoj regulaciji vozi se na cestama: DC1 u naselju Tušilović te Sinj-čvor Klis Grlo u Dicmu; DC8 Jadranskoj magistrali: između Kaštel Starog i Kaštel Gomilice, u Podstrani.


U prekidu su:

- Katamaranska linija 9604 Split-Hvar-Vela Luka-Ubli.

- Trajektna linija 532 Šibenik - Zlarin - Kaprije - Žirije bez pristajanja u lukama Zlarin i Žirije.

Facebook komentari

hr Fri Jan 20 2017 08:16:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5881a9601eea8f2e118b45cf/80
Foto: Ja trgovac

Progon jeftine krivotvorine s polica: Tolušić novim pravilnicima kreće u obračun s lažnim mlijekom

Jedan pravilnik će regulirati kakvoću mlijeka, a drugi propisati da se, osim mikrobiološke analize i određivanja masnoće, preispituje i je li mlijeko krivotvoreno, ili je riječ o pravom, sirovom mlijeku

Ministarstvu poljoprivrede kraju se privodi, kako doznajemo, pisanje pravilnika zahvaljujući kojima na tržištu, odnosno trgovačkim policama, ubuduće više ne bi smjelo biti mlijeka u tetrapaku nastalog iz ugušćenog, ili iz mlijeka u prahu. Da kupujemo takvo mlijeko, uglavnom uvezeno, tvrde domaći farmeri, proizvođači sirovog mlijeka, dok mljekarska industrija njihove tvrdnje demantira. Činjenica je da se donedavno, otprilike do početka ove godine, na policama hrvatskih trgovina moglo naći i mlijeko po cijeni od 2,70 kuna po litri, što je tek nešto veći iznos od onoga koje seljaci, proizvođači sirovog mlijeka, dobivaju kao otkupnu cijenu. Jednako tako, međutim, nikad dosad država nije kontrolirala kako je mlijeko, pogotovo tako jeftino, zapravo "napravljeno", odnosno je li riječ o pravom, sirovom mlijeku, ili mlijeku s dodatkom vode, nastalom iz ugušćenog, odnosno mlijeka u prahu.


Zdravstvena ispravnost

Ministar poljoprivrede Tomislav Tolušić se, nakon "obračuna" s mesom, odlučio pozabaviti i problemom jeftinog mlijeka, odnosno pitanjem je li to doista mlijeko. Nakon što uskoro svjetlost dana ugledaju pravilnici prema kojima će, osim zdravstvene ispravnosti i masnoće, na kontrolu i sastav mlijeka, krenut će ispitivanje mlijeka na tržištu. Jedan pravilnik će regulirati kakvoću mlijeka, a drugi pak propisati da se, osim mikrobiološke analize i određivanja masnoće, preispituje i je li mlijeko "pravo". Zakonom o zabrani nepoštenih trgovačkih praksi, koji je u proceduri donošenja, trebala bi pak biti onemogućena dampinška cijena mlijeka, jednaka ili niža od otkupne cijene sirovog mlijeka od farmera.

- Mlijeko nastalo iz ugušćenog ili mlijeka u prahu nije zdravstveno neispravno, no sigurno nije iste kvalitete kao svježe mlijeko. Mlijeko s hrvatskih farmi koje otkupljuje mljekarska industrija svakodnevno se ispituje na prisutnost vode, i od farmera ne otkupljuje ako se u njemu pronađe voda. S druge strane, nema takve kontrole na ono što dolazi iz uvoza. Ako je nešto nastalo iz ugušćenog mlijeka ili mlijeka u prahu, to onda mora biti deklarirano kao mliječna prerađevina, a ne mlijeko -- ističe Mato Brlošić, predjednik Hrvatske poljoprivredne komore, piše novi list.

Rašeljka Maras, predsjednica Udruge hrvatskih otkupljivača i prerađivača mlijeka CroMilk, ističe kako nema govora o tome da je mlijeko hrvatskih proizvođača nastalo iz mlijeka u prahu. 

- Postupak dobivanja mlijeka iz mlijeka u prahu je vrlo skup i neisplativ, jer je prah potrebno uparivati da bi se pretvorio u tekućinu. Jeftinije je proizvoditi mlijeko od svježe pomuženog mlijeka. Ono se, osim toga, pretvara u prah tamo gdje postoje njegovi viškovi u proizvodnji, a u Hrvatskoj to nije slučaj jer imamo nedovoljno mlijeka i za vlastite potrebe.


Dampinške cijene

- Uvozno mlijeko je također visoke kvalitete, no problem je što se uvozi po dampinškim cijenama - navodi Maras. 

Kako ističe, u posljednje vrijeme ipak više nije moguće u trgovinama pronaći ekstremno jeftino mlijeko, jeftinije i od tri kune, jer je EU ponovno uveo manje redukcije njegove proizvodnje na farmama. To je krajem prošle godine smanjilo viškove na tržištu, i cijena mlijeka je porasla. Veliki su viškovi mlijeka, posebno s njemačkih i francuskih farmi, nastali nakon što je EU sredinom 2015. godine, nakon više od trideset godina, ukinuo ograničavajuće kvote proizvodnje mlijeka na farmama, a istovremeno je Rusija stavila embargo na njegov uvoz iz EU-a. Nakon toga su viškovi mlijeka preplavili EU tržište, značajno je pala njegova cijena te su, nema sumnje, viškovi pretvarani i u mlijeko u prahu.

Facebook komentari

hr Fri Jan 20 2017 07:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/587ff0da1eea8f5c0c8b45d3/80
Foto: Vlada RH

Hrvatski sabor u petak o izvješću saborskog Mandatno-imunitetnog povjerenstva

Mandatno-imunitetno povjerenstvo (MIP) odbilo je u utorak zahtjeve da se skine imunitet članovima Mosta Boži Petrovu i Miri Bulju, koje je za klevetu tužio Tomislav Karamarko, bivši predsjednik HDZ-a

 Hrvatski sabor u petak nastavlja sjednicu raspravom o izvješću saborskog Mandatno-imunitetnog povjerenstva, a trebalo bi uslijediti i glasovanje o dosad raspravljenim točkama.

 Mandatno-imunitetno povjerenstvo (MIP) odbilo je u utorak zahtjeve da se skine imunitet članovima Mosta Boži Petrovu i Miri Bulju, koje je za klevetu tužio Tomislav Karamarko, bivši predsjednik HDZ-a.

 Karamarko je Petrova i Bulja tužio zbog izjava danih 27. kolovoza 2016. u Zadru, a u kojima su naveli da je 'Karamarko smijenjen jer je uhvaćen u kriminalnim radnjama', odnosno da su "to političke elite koje su izdale nacionalne interese štiteći Karamarka, Sanadera i sve pljačke koje su se ranije događale". Karamarko  smatra da su tim navodima iznijeli neistine koje mogu štetiti njegovoj časti i ugledu.



Facebook komentari

hr Thu Jan 19 2017 23:00:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .