Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5acb8bf62af47ff5738b4588/80
Foto: automobili

Gotovo svi novi auti u Hrvatskoj poskupili, na tržištu vlada potpuni kaos

Zbog novih homologacijskih pravila ispitivanja potrošnje goriva i ispusta CO2 auti su zbog veće trošarine od 1. rujna većinom poskupjeli
Gotovo su svi novi automobili u Hrvatskoj od 1. rujna skuplji zbog novog postupka homologacije vozila u Europskoj uniji. 

Tada je na snagu stupila obveza certificiranja vozila prema novom WLTP protokolu, odnosno prema novom globalno usklađenom testnom postupku potrošnje goriva koji zamijenjuje dosadašnji zastarjeli NEDC sustav. Novi WLTP je mnogo realniji i rezultati potrošnje goriva bliži su stvarnim u svakodnevnom prometu (veća potrošnja), a samim time su i vrijednosti ispusta CO2 veće nego prema dosadašnjem NEDC-u. A to za sobom povlači i promjene u trošarinskom sustavu, odnosno naplati posebnog poreza na motorna vozila (PPMV) koji se u Hrvatskoj jednim dijelom plaća ovisno o količini ispusta CO2 u atmosferu. 

Nameti se i u mnogim drugim državama EU plaćaju prema ekološkom kriteriju, bilo da su to trošarine ili godišnji porez. Zbog toga je Europska komisija dala naputak da zbog novog WLTP protokola ne smiju porasti davanja koja države članice naplaćuju prema ekološkom kriteriju ispusta CO2. 

A upravo se to dogodilo od početka rujna u Hrvatskoj, jer Carinska uprava, odnosno Vlada koja uredbom može mijenjati trošarinske stope PPMV-a, nije ništa poduzela pa je većini automobila od 1. rujna porasla vrijednost ispusta C02 prema koreliranom NEDC-u zbog čega su veće trošarine, kao i krajnja cijena. 

Koliko? To je sada vrlo teško utvrditi jer na tržištu automobila trenutačno vlada potpuni kaos. 

Neki proizvođači još nisu uspjeli homologirati sva vozila prema WLTP-u pa se neki modeli mogu kupiti samo s pojedinim motorima, a ne sa svima. Drugi imaju dosta vozila homologiranih prema starim pravilima na lageru pa se trošarine na njih obračunavaju prema starim vrijednostima NEDC-a, a neki su sve modele certificirali prema novom WLTP-u. 

Srećom, za obračun PPMV-a se sigurno do 1. siječnja 2019. (prema EU direktivi to je moguće prolongirati do 1.1.2020.) ne uzimaju u obzir vrijednosti dobivene prema sada obveznom WLTP-u, već prema koreliranom NEDC sustavu, koji se dobiva iz vrijednosti WLTP ispitivanja. Ali, i prema tim koreliranim NEDC vrijednostima - koje su značajno povoljnije od WLTP ispusta CO2 - automobili imaju veći ispust CO2 u odnosu na stari NEDC. Stoga su trgovci morali prilagoditi svoje cjenike, piše vecernji.hr
hr Sat Sep 15 2018 19:28:48 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba50515cb557a8ea08b4b2f/80

Gradonačelnik Krstulović Opara s francuskim poduzetnicima: Budućnost Splita temelji se na razvoju tehnološke industrije i pametnih rješenja

Razvoj IT tehnologije i Smart City rješenja, stvaranje i očuvanje održivog grada, Tehnološki park Split na Dračevcu, zatim novi Žnjan s budućim društvenim sadržajima, razvoj prometne infrastrukture – metro Zračna luka - Trajektna luka, Istočna obala i Kopilica, vodni sustav aglomeracije Solin-Split te razvoj hotelskih kapaciteta, predstavljeni su danas poduzetnicima iz 40 različitih francuskih tvrtki, u sjedištu francuskog udruženja poslodavaca MEDEF u Parizu.
Gradonačelnik Andro Krstulović Opara konkretno je govorio o projektima koji će Splitu i splitskoj aglomeraciji dati novi razvojni zamah prvenstveno na području tehnološke industrije, a potom infrastrukture i turizma, a uključivanje i doprinos investitora, kako domaćih, tako i stranih, uvijek je dobrodošao.

Čelnici Rijeke i Zadra, Vojko Obersnel i Branko Dukić, također su u MEDEF-u predstavili razvojne projekte svojih gradova, kao i predstavnici Slavonskog Broda i Osijeka.



Nakon konferencije uslijedili su brojni pojedinačni razgovori sa predstavnicima francuskih tvrtki zainteresiranim za ulaganja. Podsjećamo, potporu ovom skupu dala je i hrvatska Agencija za investicije i konkurentnost, a predsjednik Radne skupine za održive gradove - MEDEF International, Gerard Wolf, zahvalio je na predstavljanju i poželio ostvarenje dobre suradnje hrvatskih gradova s francuskim tvrtkama.

Današnji program hrvatske delegacije nastavlja se posjetom OECD-ovom Centru za poduzetništvo, male i srednje tvrtke, gradove i regije, gdje će također imati priliku predstaviti mogućnosti ulaganja i razvoja gospodarstva.
hr Fri Sep 21 2018 16:50:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae5f4202af47f77948b4892/80
Foto: Dalmacija News

Poduzetnici Splitsko-dalmatinske županije treći po ukupnom prihodu i dobiti

Između 55 gradova i općina Splitsko-dalmatinske županije, izdvajaju se poduzetnici Splita koji su prvi po broju zaposlenih, ukupnom prihodu, dobiti i gubitku razdoblja i po neto dobiti

Godišnje financijske izvještaje za 2017. godinu, s područja Splitsko-dalmatinske županije, u Registar je predalo ukupno 13 211 poduzetnika, obveznika poreza na dobit, od kojih je 8541 poslovao s dobiti razdoblja, a 4670 je iskazalo gubitak razdoblja. Poduzetnici Splitsko-dalmatinske županije u 2017. godini imali su 76 885 zaposlenih, koji su ostvarili ukupne prihode u iznosu od 46,0 milijardi kuna, ukupne rashode od 43,8 milijardi kuna, dobit razdoblja u iznosu od gotovo 3,0 milijarde kuna, gubitak razdoblja od 1,3 milijarde kuna te neto dobit od 1,7 milijardi kuna. Prosječna mjesečna neto plaća zaposlenih iznosila je 4.710 kuna, što je 4,3 % više od prosječne plaće u 2016. godini.

Poduzetnici Splitsko-dalmatinske županije, u odnosu na poduzetnike u drugim županijama, najbolje su rangirani prema broju poduzetnika i broju zaposlenih (2. mjesto). Prema ostvarenim prihodima i neto dobiti su na 3. mjestu, a prema pokazatelju ekonomičnosti poslovanja na 8. mjestu. Prema pokazatelju produktivnosti rada mjerenim odnosom ukupnih prihoda i broja zaposlenih, zauzimaju 9. mjesto, dok su prema pokazatelju produktivnosti rada mjerenim odnosom neto dobiti i broja zaposlenih, na 10. mjestu među svim županijama.
 
Između 55 gradova i općina Splitsko-dalmatinske županije, izdvajaju se poduzetnici Splita koji su prvi po broju zaposlenih, ukupnom prihodu, dobiti i gubitku razdoblja i po neto dobiti. Osim poduzetnika Splita, više od milijardu kuna prihoda ostvarili su i poduzetnici Solina, Kaštela, Omiša, Vrgorca, Dugopolja, Trogira i Makarske.

Prvi poduzetnik u županiji, prema ukupnim prihodima u 2017. godini, je društvo TOMMY d.o.o. sa sjedištem u Splitu, a slijede ga STUDENAC d.o.o. iz Omiša, MESNA INDUSTRIJA BRAĆA PIVAC d.o.o. iz Vrgorca te AD PLASTIK d.d. i AMEROPA ŽITNI TERMINAL d.o.o. iz Solina.

hr Thu Sep 20 2018 14:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba09c39cb557a4aa88b480e/80
Foto: PIXABAY

Prvom presudom za kredite u eurima ‘Imate pravo tužbom tražiti vraćanje preplaćenih kamata’

Iz Udruge Franak zaključuju kako svi euro i kunski dužnici iz kredita koji su ugovoreni prije 2013. s promjenjivom kamatnom stopom koja se mijenja odlukom banke imaju pravo privatnim tužbama zahtijevati vraćanje preplaćenih kamata.
Na Županijskome sudu u Zadru potvrđena je prva pravomoćna presuda za jedan eurski kredit, na temelju koje je Addiko banka d.d., bivša Hypo banka, ovršena za 48.970 kuna, a pripadajuće zatezne kamate u iznosu oko 35.000 kuna bit će ovršene uskoro. Kredit je bio ugovoren na iznos oko 107.000 eura plativo u kunama.

Presuda je donesena 21. svibnja 2018, piše net.hr

Iz Udruge Franak zaključuju kako svi euro i kunski dužnici iz kredita koji su ugovoreni prije 2013. s promjenjivom kamatnom stopom koja se mijenja odlukom banke imaju pravo privatnim tužbama zahtijevati vraćanje preplaćenih kamata, a konačno na temelju presude imaju pravo presuđenu preplatu zajedno sa zateznim kamatama i naplatiti od banaka, ako ne milom, a onda ovrhom banke, jer pravomoćna presuda jest ovršna isprava, stoji u priopćenju Udruge.

‘Time dajemo do znanja svima onima koji ne vjeruju kako se banke može ovršiti, da je banka jednako ovršiva kao i svaka druga fizička ili pravna osoba. Isto tako, time dajemo do znanja još jednom da se kolektivna sudska presuda odnosi i na euro, i na kunske kredite, kada su kamate u pitanju’, dodaju iz Udruge Franak.

hr Tue Sep 18 2018 08:33:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5742a648fe96ff436a8b45c0/80
Foto: Ilustracija

Od Splita do Zagreba opet 181 kunu

Vožnja od Zagreba do Goričana od sada iznova iznosi 44 kune, umjesto donedavnih 47 kuna, a korištenje autoceste Zagreb – Lipovac podrazumijeva naplatu cestarine od 128 kuna ili 13 kuna manje nego u jeku turističke sezone
Od jučer opet se povoljnije može voziti autocestama pod upravljanjem Hrvatskih autocesta (HAC) i Autoceste Rijeka – Zagreb (ARZ) jer su, za vozila prve i druge skupine, cijene cestarina vraćene na niže izvansezonske iznose, što znači da su 10% niže nego tijekom protekla tri mjeseca kada su na snazi bile sezonske cijene. 

Tako se za putovanje, primjerice, osobnim vozilom od Zagreba do Splita opet treba izdvojiti 181 kunu (umjesto sezonskih 200 kuna), dok cestarina za relaciju Zagreb – Rijeka od jučer ponovno stoji 70 kuna, što je sedam kuna manje nego što se plaćalo od 16. lipnja do prekjučer. Vožnja od Zagreba do Goričana od sada iznova iznosi 44 kune, umjesto donedavnih 47 kuna, a korištenje autoceste Zagreb – Lipovac podrazumijeva naplatu cestarine od 128 kuna ili 13 kuna manje nego u jeku turističke sezone. Prelazak Krčkog mosta pak od jučer se opet naplaćuje 35 kuna, dok je tijekom ljetnih mjeseci taj iznos bio četiri kune viši. 

A što kažu usporedni podaci o korištenju autocesta tijekom ove i prošle godine, kao i tijekom samo tri “sezonska” mjeseca kada su cijene cestarina bile više, i to u odnosu na broj vozila i zaradu od cestarina? 

– U osam mjeseci 2018. na svim autocestama u nadležnosti Hrvatskih autocesta d.o.o. i Autoceste Rijeka – Zagreb d.d. zabilježen je promet od 40,616.413 vozila i naplaćena je cestarina od 2.041,828.443,00 kuna bez PDV-a. U istom razdoblju prošle godine zabilježen je promet od 38,812.439 vozila, a naplaćena cestarina u iznosu od 1.920,787.025,97 kuna bez PDV-a. 

Promet vozila veći je 4,6%, dok je iznos naplaćene cestarine veći 6,3% u odnosu na isti period prošle godine. U tri ljetna mjeseca – lipanj, srpanj i kolovoz 2018. – zabilježen je promet od 21,103.455 vozila i naplaćena cestarina u iznosu od 1.149,949.061,81 kuna bez PDV-a. A lani je u tri ljetna mjeseca zabilježen promet od 20,482.578 vozila, dok je naplaćena cestarina u iznosu od 1.100,946.423,12 kuna bez PDV-a. 

Promet vozila veći je 3,03%, a iznos naplaćene cestarine veći 4,45 % u odnosu na isto razdoblje prošle godine – doznali smo jučer ove podatke iz HAC-a, piše vecernji.hr
hr Sun Sep 16 2018 14:44:55 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .