Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58748a301eea8f1fdc8b45e3/80

Autoškole na tankoj granici rentabilnosti: "Naša djeca nisu roba. Svaki izgubljeni život košta naše društvo gotovo milijun eura"

Najave donošenja novih zakonskih odredbi, bez sustavne analize budućih učinaka, već sada su izazvale negativne reakcije stručnih djelatnika

Bombardirani proizvoljnim zaključcima u medijima se u zadnje vrijeme špekulira da će se cijene osposobljavanja kandidata za vozače smanjiti donošenjem novih, liberalnijih propisa koji će regulirati sustav osposobljavanja kandidata za vozače.

Stoga je Strukovna grupacija autoškola iz Splita odlučila obavijestiti javnost da cijene usluga formiraju autoškole svaka za sebe na osnovu vlastite kalkulacije, u skladu s važećim propisima, te da se iste neće znatnije mijenjati, ako osnovni paket od 30 nastavnih sati teoretske nastave i 35 nastavnih sati praktične nastave ostane nepromijenjen.

- Trenutna minimalna zakonska propisana cijena na snazi je od 2009. godine i takva je da su autoškole na tankoj  granici rentabilnosti, te prostora za smanjenje jednostavno nema jer su troškovi poslovanja visoki i svakodnevno rastu.

Sustav osposobljavanja vozača do 2004. godine temeljio se na liberalnim uvjetima poslovanja, što je u konačnici rezultiralo niskom kvalitetom nastavnog procesa osposobljavanja kandidata na štetu sigurnosti prometa. Sustavno provedenu analizu javno je objavila stručna organizacija Hrvatski autoklub te je za period od 2005. godine do danas, licenciranjem i normiranjem cijelog sustava, učinjen ogroman preokret i znatno podignuta razina kvalitete i razina povjerenja u rad autoškola, što je trebalo biti jamstvo za daljnji razvoj i nova još kvalitetnija rješenja - kazao je Denis Ožegović, predsjednik Strukovne grupacije autoškola pri Županijskoj komori Split.

Ožegović smatra ako se ukinu propisane minimalne cijene, autoškole neće biti u mogućnosti smanjivati cijenu, jer će pokušati zadržati postignuti nivo kvalitete obuke. 

- Svi sudionici u procesu osposobljavanja kandidata mogli bi pokušati učiniti našim građanima prihvatljiviju cijenu osposobljavanja. Uostalom, od ukupne cijene osposobljavanja za B kategoriju, od cca 7.500,00 kn, 4.790,00 kn ili 64% troška otpada na autoškolu, a ostalo na PDV, HAK i zdravstvene ustanove. Interesantno  je da u sustavu osposobljavanja kandidata za vozače svi imaju propisanu cijenu, a samo bi se autoškolama, koje najviše sredstava, vremena, truda i rada ulažu u mladog vozača, ukinula MINIMALNA propisana cijena.

Osposobljavanje kandidata za vozače nije i ne smije biti isključivo tržišno-ekonomsko-gospodarska kategorija, jer u sebi sadrži elemente edukacije, obrazovanja, osposobljavanja, prometne kulture i preventive, ali prije svega društvenu odgovornost i ponašanje pojedinaca.

Smatramo da se u Republici Hrvatskoj u domeni osposobljavanja kandidata dogodilo nešto vrlo vrijedno, a to je konkurentnost između autoškola koja se može definirati u ovom slučaju prema više kriterija, a najvažniji je upravo - kvaliteta kadrova i opreme, koja  postaje mjerilo, odnosno, korisnici usluga  sami odabiru kvalitetne od manje kvalitetnih pružatelja usluga.

U ime naših članica, koje obavljaju svoju poduzetničku aktivnost kao uredni porezni obveznici, prosvjedujemo na konstantne promjene uvjeta poslovanja, što donosi poslovnu nestabilnost te je nemoguće optimalno planirati poslovni razvoj i svojim poslovnim uspjehom pridonijeti uspješnosti cijelog sustava.

Zadnjih jedanaest godina, od kada je uveden postojeći sustav osposobljavanja kandidata, imali smo stabilnost i prosperitet, a kao rezultat toga i trend opadanja prometnih nesreća. Najave donošenja novih zakonskih odredbi, bez sustavne analize budućih učinaka, već sada su izazvale negativne reakcije stručnih djelatnika.

Naša djeca nisu roba. Svaki izgubljeni život košta naše društvo gotovo milijun eura. Zbog toga se zalažemo da osposobljavanje kandidata i ostane javno-gospodarski definirana u zakonu kao usluga od općeg interesa, jer se radi o radno i profesionalno intenzivnoj i stručnoj usluzi, koja ima presudan utjecaj na zdravlje, živote i materijalne vrijednosti, a posebno na mlade vozače.

Uostalom, Slovenci su upravo po uzoru na hrvatski model usvojili Zakon o vozačima, kojim će radi sprječavanja dampinga među autoškolama, propisati minimalne cijene autoškola.

Pozdravljamo sve kvalitativne promjene koje će istinski unaprijediti sustav osposobljavanja kandidata u RH.

Činjenice da su  gotovo u potpunosti iskorijenjeni rad nelicenciranih osoba, neplaćanje poreza, rad na crno, neplaćeni prekovremeni rad,  nestručan i neodgovoran rad, zlouporaba godišnjih odmora, neprijavljivanje radne snage, tehnička neispravnost vozila, a istovremeno je omogućen potpuni statistički uvid u djelatnost i stabilno punjenje javnih financija, odraz su i primjer uređenosti jedne djelatnosti - ne samo za Hrvatsku, već tako nešto nisu uspostavile niti daleko razvijenije države izvan ili unutar EU - zaključio je Denis Ožegović.

Facebook komentari

hr Fri Jan 20 2017 15:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f130a3b4739841288b4587/80

Vozači, oprez!: Splitska policija provodi akciju usmjerenu na prekršaje prekoračenje brzine

Policija apelira na sve sudionike u prometu da poštuju prometna pravila i da prilagode brzinu svojih vozila uvjetima i stanju na cestama

PU splitsko-dalmatinska obavještava sve sudionike u prometu o provođenju akcije nadzora cestovnog prometa: 

- Na prometnicama Policijske uprave splitsko-dalmatinske 27.travnja (četvrtak) u vremenu od 10:00 do 17:00 satipolicijski službenici ove Uprave u suradnji sa službenicima Policijske uprave dubrovačko-neretvanske, provoditi će se pojačane aktivnosti nadzora cestovnog prometa posebno usmjerene na sankcioniranje prekršaja koji se odnose na prekoračenje brzine.

Apeliramo na sve sudionike u prometu  da poštuju prometna pravila i da prilagode brzinu svojih vozila uvjetima i stanju na cestama, kako bi na taj način utjecali na povećanje vlastite sigurnosti, ali i sigurnosti svih sudionika u prometu. Također, s obzirom povećan intenzitet prometa, posebno motociklista,  pozivamo sve sudionike na pojačan oprez, poštivanje prometnih pravila i dodatno strpljenje u prometu.


Facebook komentari

hr Wed Apr 26 2017 15:24:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59009711b47398b2508b46f0/80
Foto: Screenshot / YouTube

Pronađeno je tijelo treće osobe, potragu i dalje otežava jak vjetar

U pomorsku potragu uključeno je i pet privatnih plovila te dva helikoptera iz sastava MUP-a i Obalne straže RH, dok se kopnena potraga na obalnim predjelima područja u obuhvatu potrage odvija u nadležnosti Policijske uprave Dubrovačko - neretvanske

U srijedu iza 14 sati, Ministarstvo mora, prometa i infrastrukture priopćilo je kako su pronašli još jednu smrtno stradalu osobu. Nastavlja se potragu za preostale četiri nestale osobe. - javlja 24 sata

- U potrazi koja se odvija na širem području Koločepskog kanala trenutno su angažirana dva plovila lučkih kapetanija Ploče i Split te jedno plovilo Plovputa d.o.o.. U pomorsku potragu uključeno je i pet privatnih plovila te dva helikoptera iz sastava MUP-a i Obalne straže RH, dok se kopnena potraga na obalnim predjelima područja u obuhvatu potrage odvija u nadležnosti Policijske uprave Dubrovačko - neretvanske - priopćilo je Ministarstvo.

 Otežano je traganje i spašavanje zbog jakog vjetra

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izrazio je sućut obiteljima poginulih i nestalih u pomorskoj nesreći koja se u utorak navečer dogodila u Koločepskom kanalu, a istaknuo je kako u operaciji traganja koju otežava loše vrijeme sudjeluje devet plovila Policije, Lučke kapetanije i privatna plovila, kao i helikopter i ronioci MUP-a. - piše DuList

Butković je istaknuo kako se gumenjak kretao iz Uvale Pakljena prema Brsečinama u trenutku kada je došlo do sudara.

- Ono što sada znamo je da su poginule dvije osobe i ovim putem izražavam sućut. Dvije osobe su ozlijeđene i zaprimljene su u Opću bolnicu Dubrovnik, a za pet osoba se traga. U akciji traganja i spašavanja sudjeluje devet plovila Policije, Lučke kapetanije i nešto privatnih plovila, helikopter i ronioci MUP-a. Otežano je traganje i spašavanje zbog južnog vjetra brzine od 25 do 35 čvorova – rekao je Butković te dodao kako istragu vodi DORH u suradnji s MUP-om, a paraleleno s time provodi se upravna i sigurnosna istraga.

Ministar je ustvrdio kako se trenutno pretražuje cijelo područje Koločepskog kanala, a odgovarajući na novinarska pitanja Butković je odgovorio kako su obaviještene obitelji unesrećenih, ali samo onih kojima je utvrđen identitet.

Lučki kapetan Mato Kekez rekao je kako je brod ”Danče” bio pravilno označen i specijaliziran za traganje i spašavanje i prijevoz bolesnika.

– Takve brodove moramo imati, ne smijemo riskikirati. Danče je i sada u potrazi, skupa s brodovima policije i privatnim plovilima – rekao je Kekez te dodao kako je bolesnik koji su prevozile Danče prebačen putem broda linije Sobra- Prapratno. - piše DuList

Facebook komentari

hr Wed Apr 26 2017 14:48:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/590076b9b473989f548b457f/80
Foto: Facebook

Bunjac: Dok je HDZ na vlasti, ni čistačica se ne može zaposliti ako nije podobna

Oporba nije propustila pitati što je s najavljenom reformom uprave

 Saborski zastupnici u srijedu su podržali izmjene Zakona o državnim službenicima, kojima se pojednostavljuje i ubrzava zapošljavanje na poslovima upravljanja i kontrole korištenja europskih strukturnih i investicijskih fondova, no oporba nije propustila pitati što je s najavljenom reformom uprave, a Branimir Bunjac (Živi zid) rekao je da "dok je HDZ na vlasti, ni čistačica se ne može zaposliti ako nije podobna".

"Kod zapošljavanja službenika na poslovima vezanim u europske strukturne i investicijske fondove (ESI) predlažu se izuzeci od primjene odredbi zakona, odnosno drugačija regulacija. Predlaže se da zapošljavanje na poslovima vezanim uz ESI fondove ne treba predvidjeti u planu prijema u državnu službu, te ukidanje obveze državnih tijela da prije raspisivanja javnog natječaja ili internog oglasa provjere ima li službenika na raspolaganju u Vladi i njihove kompetencije", pojašnjavao je državni tajnik u Ministarstvu uprave Mihovil Škarica.

Što je s reformom državne uprave

HNS-ovac Milorad Batinić pitao je što se dogodilo s dugo najavljivanom reformom državne uprave, a predložena rješenja je podržao, no i zamjerio jer nema odgovora koliko obučenih i "certificiranih" ljudi treba po pojedinim ministarstvima za kontrolu i valorizaciju ESI fondova.

"Postotak od predviđenih, a ostvarenih projekata danas je opasno mali i dovodi u pitanje projekcije koje su predviđene i planirane državnim proračunom... Pitanje je kompetentnosti ljudi koji danas rade valorizaciju projekata, to rade ljudi koji ne poznaju tematiku", rekao je.

Izlaganje HDZ-ove Marije Jelkovac, koja je hvalila izmjene zakona, ponukalo je Branimira Bunjca da njezinoj stranci spočita zapošljavanje prema političkoj podobnosti.

"Govorili ste kako zakon predstavlja promjenu na bolje i da će državni službenici biti motivirani za napredovanje, no čini se da bi prije svega trebalo riješiti pitanje javnih natječaja i kako se zapošljava u državnoj službi. Dok je HDZ na vlasti, ni čistačica se ne može zaposliti ako nije podobna. Vi unaprijed znate koga ćete zaposliti", rekao je.

Vladajuće je pozvao da javne natječaje pod šiframa, bez imena i prezimena, provode neovisna povjerenstva, kao i da se izbace intervjui koji su, tvrdi, glavno sredstvo za eliminiranje nepoželjih kadrova.

"Ne mogu prihvatiti vaše paušalne ocjene. Zakon predviđa testiranje, i to nije samo intervju već kandidati moraju pokazati određeno znanje, a intervjui donose samo manji broj bodova. Vaše kvalifikacije ne stoje i politikantske su", uzvratila mu je Jelkovac.

Kovačić kao "duh sa sjekirom"

Mostovac Marko Vučetić ustvrdio je da predložene zakonske izmjene ne bi trebale izazivati polemike jer se radi o "čvrstom, argumentiranom stavu i polazištu koje odbija unaprijed sva pretjerivanja", dok je Ministarstvo uprave, koje vodi njegov stranački kolega Ivan Kovačić, pohvalio rekavši da tiho odrađuje svoj posao.

Drugi mostovac Nikola Grmoja nazvao je Kovačića "duhom sa sjekirom koji će pojednostaviti propise i srezati nadzornike po agencijama".

"Ministar Kovačić umjesto za sjekiru ipak se odlučio za zakone. No, zanimljivija mi je slika sjekire nego da zakon postane sjekira", složio se Vučetić.

SDP-ovac Orsat Miljenić rekao je kako će podržati sve što može doprinijeti da se ubrza proces prijema službenika, te da se to ciljano napravi za europske fondove i projekte. Ipak, zamjerio je što zakon ide po hitnoj proceduri jer bi se kroz raspravu našla kvalitetnija rješenja.

Facebook komentari

hr Wed Apr 26 2017 12:30:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/59007291b47398e1538b45a6/80
Foto: HRT

Svjedočanstvo preživjelog: "To je kao atomska bomba, ništa ne vidiš i odjednom si sam na brodu"

Zar je moguće da se to može dogoditi? - pita se unesrećeni
To je kao atomska bomba... ništa ne vidiš i odjednom si sam na brodu - svjedoči jedan od preživjelih teške pomorske nesreće koja se sinoć dogodila Velimir Šetka.  - javlja HRT

- Čovjek koji je vozio gliser nije imao svjetla, ploveći prema Dubrovniku sjekao je velike valove. Kad je brod udario u nas jedini sam ostao na gumenjaku. To je kao atomska bomba... ništa ne vidiš i odjednom si sam na brodu. Vjerojatno sam nekoliko sekundi bio bez svijesti. Zar je moguće da se to može dogoditi? - pita se unesrećeni.
U šoku prepričava... vjeruje da nitko od nestalih nije preživio.



Facebook komentari

hr Wed Apr 26 2017 12:11:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .