Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585beee41eea8f997f8b45f9/80
Foto: Wish

2016. je bila rekordna u turizmu, evo što nas očekuje u 2017. godini

Zasad se spominje otvaranje 40-ak hotela, ali i prvog konvencijskog centra u šibenskom Solarisu, nekoliko 'family resorta' i novih kampova, interpretacijskih i centara za posjetitelje i drugi
A kako se u prosincu više nego ikad dosad posvetila velika pažnja organizaciji adventskih manifestacija, sajmova, festivala i sličnih zabavnih sadržaja po cijeloj Hrvatskoj, realno je očekivati "maestralan" završetak ove, po svemu sudeći, rekordne turističke godine - piše tportal

Ako se iduće godine bar donekle nastavi sličan trend rasta, broj turističkih noćenja mogao bi se približiti i do samo prije par godina nezamislivih 100 milijuna noćenja.

Turističkom strategijom usvojenom 2013. predviđeno je da će 2020. u Hrvatskoj biti 93 milijuna noćenja, što će po svemu sudeći biti dostignuto ranije, moguće već u 2017., no nije izvjesno da će istodobno biti dostignut i cilj iz strategije do 2020. od 14,3 milijardi eura domaće i strane turističke potrošnje (prihoda).

Investicije i porasti u poslovanju

Rekordi u turizmu 2016. nisu bili samo u dolascima i noćenjima, nego i u oko 670 milijuna eura investicija u turističkom sektoru, čime je ne samo otvoreno 40-ak novih i novoobnovljenih hotela, obiteljskog smještaja, hostela i drugih smještajnih i ugostiteljskih objekata, nego i znatno povećana kvaliteta i raznovrsnost ponude u brojnim objektima i odredištima na Jadranu i u kontinentalnom dijelu zemlje.

Tako je, primjerice, hrvatski turizam u 2016. dobio prvi kamp sa pet zvjezdica na Krku, prvi kamp u Bjelovarsko-bilogorskoj županiji, na stotine kilometara biciklističkih staza po Splitsko-dalmatinskoj, Zadarskoj i brojnim drugim županijama, više od stotinu novih turističkih proizvoda temeljenih na kulturno-povijesnoj i prirodnoj baštini, sportu, glazbi, gastronomiji i enologiji, tradiciji, potencijalima ruralnih sredina i drugom.

Turističke tvrtke, od velikih hotelijerskih sustava i kampova do malih i obiteljskih hotela, od putničkih agencija do touroperatora, kao i obiteljski smještaj, ugostitelji, iznajmljivači plovila, marine, ali i morski, zračni i cestovni prijevoznici, trgovine, telekomi, mijenjačnice i brojni drugi povezani izravno i neizravno u turistička kretanja u 2016. su zabilježili poraste prometa i prihoda, neki i iznad 30 posto u odnosu na lani. A nastavku pozitivnih trendova nadaju se i u idućoj godini.

Tome bi trebale pridonijeti i investicije koje se za 2017. u turizmu najavljuju u rasponu od 500 do 800 milijuna eura, od čega većinu, kao i u 2016., investira privatni sektor, i to u daljnje povećanje kvalitete objekata, sadržaja ponude, u nove i u obnovu postojećih objekata... 

Zasad se spominje otvaranje 40-ak hotela, ali i prvog konvencijskog centra u šibenskom Solarisu, nekoliko 'family resorta' i novih kampova, interpretacijskih i centara za posjetitelje i drugi.

Rastu investicija pridonijet će, prema očekivanjima, i nove kreditne linije HBOR-a za mikro i druge poduzetnike u turizmu, koje se očekuju početkom iduće godine, kao i nastavak privatizacijskih procesa, donošenje zakona o turističkom zemljištu i pomorskom dobru, te sredstva iz EU fondova.

A gdje su radnici? 

Prema procjenama iz Sindikata turizma i usluga Hrvatske (STUH) u hrvatskom turizmu je u 2016. bilo oko 110 tisuća zaposlenih, stalno i sezonski, što je oko 20 tisuća više nego prije pet godina, i isto toliko manje nego će ih trebati iduće godine.

Naime, procjene potreba u turizmu za 2017. pokazuju da će trebati novih 20 tisuća radnika, oko pet tisuća više nego se tražilo u 2016., koja je zapravo i prva godina u kojoj se javno objavio nedostatak kvalificirane i kvalitetne radne snage za turizam kao posljedica neadekvatnog obrazovanja, odlaska kadrova na rad u inozemstvo, ali i relativno loših politika na tržištu rada bez puno mehanizama da se nezaposleni prekvalifikacijom i dodatnom edukacijom usmjere na turizam.

U 2017. se stoga i u tom smjeru očekuju promjene, no i dalje neće biti većeg uvoza radne snage jer su uvozne kvote za turizam relativno male i samo za specijalizirane vrste poslova, dok će se potrebe za oko 20 tisuća radnika pokušati ipak zadovoljiti na domaćem tržištu rada, gdje je primjerice od ukupnih oko 230 tisuća nezaposlenih njih oko 40 tisuća sa svjedodžbama i diplomama za turističko-ugostiteljska zanimanja.

Za razliku od toga, zanimljivost u 2016. u turizmu je činjenica da je resorno Ministarstvo u samo deset mjeseci imalo dva ministra - od početka godine do novih izbora na jesen Antona Klimana, koji je pokrenuo i projekt CRO kartice za jačanje domaćeg i turističkog prometa na kontinentu, a kojeg će, kao i još neke započete projekte, nastaviti razvijati tijekom 2017. i novi, 11. po redu ministar turizma Gari Cappelli, ujedno i prvi koji dolazi s Kvarnera.

PDV drama na kraju rekordne godine

S jesenskim dolaskom novog saziva Hrvatskog sabora i Vlade, potkraj 2016. usvojen je u Saboru paket poreznih zakona, među kojima je na iznenađenje, pa i šok turističkog sektora, usvojen i prijedlog o povećanju međustope PDV-a za ugostiteljske usluge s 13 na 25 posto, iz čega je praktički u zadnji čas izuzeta usluga smještaja s doručkom, polu i punim pansionom.

Protiv takvog povećanja raznim su se argumentima, procjenama i analizama, a prije svega onim da je to u suprotnosti s turističkom strategijom, 'pobunili' manje-više svi segmenti turizma, očekujući slijedom strategije smanjenje stope PDV-a bar na 10 posto, a nikako njeno povećanje.

No, porezna reforma je prošla, na snagu stupa s 1. siječnjem 2017. te će ugostitelji, ali i hotelijeri koji imaju a la carte restorane, kafiće, barove, klubove, slastičarnice i slično svoje poslovanje i blagajne tome morati prilagoditi.

Kao posljedica tog povećanja PDV-a najviše se spominje porast cijena ugostiteljskih usluga, oko čega neki kažu da će povećanje PDV-a platiti strani turisti, a neki pak prognoziraju i pad ugostiteljskog prometa, pogotovo u kontinentalnim dijelovima zemlje gdje nema puno stranih pa ni domaćih turista nego su 'konzumenti' tih usluga većinom građani, čija kupovna moć još nije toliko porasla da bi samo tako lako platili par kuna više nego do sada za jednu kavu, pivo ili času vina...

Tek će se vidjeti hoće li se zbog toga smanjiti investicije u ugostiteljstvu, zapošljavanje i prilagodba novim trendovima i tehnologijama, što su ugostitelji, pa i hotelijeri najavili kao mogućnost.

Dosta toga će ovisiti o tzv. kompenzacijskim mjerama koje im tek treba pripremiti Vlada, a koje najavljuje i Ministarstvo turizma u idućem razdoblju, pri čemu ne treba zaboraviti ni najavu poreza na nekretnine od navodno 2018. što turizam dodatno zabrinjava.Hrvatski turizam u ovoj bi godini mogao zabilježiti više od 91 milijun noćenja, oko 10 milijuna više nego lani, dok se u idućoj godini, s obzirom na pozitivne trendove potražnje i najavljene investicije, može očekivati više od 93 milijuna noćenja, tri godine ranije nego što je predviđeno u Strategiji razvoja turizma do 2020.

- Nakon izuzetno uspješne turističke 2016., u 2017. očekujemo nastavak rasta turističkog prometa od 3 do 4 posto, što je i malo više od ukupnih europskih očekivanja, kao i stvaranje preduvjeta za jači rast prihoda i od domaćih i od stranih turista - kazao je ministar turizma Gari Cappelli, ističući kako se iduće godine očekuje i porast investicija u turizmu. 

Najavljuje i da će mu u idućoj godini "fokus biti na poticanju novih inovativnih sadržaja, razvoju turističkih proizvoda i posebnih oblika turizma, poput zdravstvenog, kulturnog, poslovnog i nautičkog, koji će se i pojačano promovirati, ali i na razvoju projekta CRO kartice za što je u proračunu predviđeno 5 milijuna kuna, a isto toliko i za razvoj turizma na turistički nerazvijenim područjima".

Poručio je i da uspjeh turizma, kao i do sada, najviše ovisi o suradnji javnog i privatnog sektora te da je iznimno važno nastaviti stvarati nove projekte i proizvode kojima će turizam postati još konkurentniji.

Turistički prihodi rastu na 9,5 milijardi eura

Iako će se ukupni turistički prihodi od stranih turista prema HNB-u za 2016. točno znati tek krajem ožujka iduće godine, očekuje se da će biti veći od lanjskih oko 8 milijardi eura, a kada se tome doda procjena domaće turističke potrošnje od oko 1,5 milijardi eura, dolazi se do 9,5 milijardi eura prihoda ove godine.

To neki analitičari smatraju konzervativnim procjenama jer vjeruju da bi taj iznos mogao biti viši s obzirom na velike poraste stranog i domaćeg turističkog prometa tijekom cijele godine, pa i u zadnjim mjesecima studenom i prosincu.

Studeni 2016. je, prema ocjenama turističkih djelatnika, ugodno iznenadio, jer je u usporedbi s lanjskim donio dvoznamenkasta povećanja dolazaka i noćenja. Cijeli članak pogledajte ovdje


Facebook komentari

hr Tue Dec 27 2016 09:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f9dd03b4739807408b460f/80
Foto: Pixabay

U svijetu lani prodano 84.240 automobila, 5,6 posto više nego u 2015.

Svjetsko tržište automobila jače je nego ikada

Dok prodaja automobila u Hrvatskoj tavori na niskim granama (procjenjuje se da je tek 16.500 novih automobila lani završilo kod privatnih kupaca, a ostalo je išlo u reeksport, državne, javne i privatne tvrtke te rent-a-car), svjetsko tržište automobila jače je nego ikada, Na globalnoj razini kriza je odavni prošlost, u to više nitko ne sumnja (nažalost kod nas još ne). - piše autoportal

Prema procjenama koje je objavio Center Automotive Research (CAR), a potvrdilo istraživanje agencije JATO, u prošloj je godini u svijetu prodano ukupno 84.240.000 novih vozila. To je porast od lijepih 5,6 posto. U statistici koju navodimo i prezentiramo u tablici, riječ je o prodaji osobnih i lakih gospodarskih vozila zajedno, jasno i, na sjevernoameričkom tržištu, 'truckova' (kamioneta, odnosno pickupova). 

To je najbolji pokazatelj gospodarskih kretanja, odnosno stanja u svijetu. Prodaja automobila najbolji je pokazatelj, jer je povezana na proizvodnju automobila i ostale aktivnosti. Dobro je poznato da na jednog izravno zaposlenog u proizvodnji automobila otpada pet do sedam u pratećim djelatnostima. Onima koji upravljaju gospodarskim trendovima u svijetu to ne treba objašnjavati. 

Da nisu svi podjednako rasli, pokazuje podatak da je kinesko tržište automobila u prošloj godini povećano za čak 14 posto, s tendencijom daljnjeg rasta. Obećava i pozitivan trend na indijskom tržištu, s plusom od 8,4 posto. U gotovo općem blagostanju, 'crna rupa' bilo je južnoameričko tržište, gdje je kriza u punom jeku. Zabilježen je alarmantan pad tržišta od 12,4 posto. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Fri Apr 21 2017 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f9c6a5b4739825408b45d1/80
Foto: D.N.

Hrvatska mala brodogradnja i turističke atrakcije u skladnoj simbiozi rastu i dalje

Dani hrvatske male brodogradnje i Sajam turističkih atrakcija, za posjetitelje se otvaraju u četvrtak 27.04. u 13 sati i tijekom dana trajanja biti će otvoreni od 10 do 19 sati sve do nedjelje 30.04.2017.

Na današnjoj konferenciji za medije koja je održana na splitskoj Zapadnoj obali u F-De Maru, predstavljen je program tradicionalnih 9. po redu Dana hrvatske male brodogradnje i Sajma turističkih atrakcija.

"Ovaj događaj je prepoznatljiv po tome što je od svog prvog izdanja besplatan što se tiče ulaza za posjetitelje, a posljednjih godina sustavno raste, te se ove godine linija šetnjice ispred hotela domaćina proteže duž cijele marine i pripadajuće plaže, u dužini preko 500 metara. Na iznimnom prostoru osim domaćih plovila namijenjenih sportu, turizmu i gospodarstvu, od kojih se mnoga u moru premijerno predstavljaju upravo ovdje, ove će godine kao i uvijek do sada, predstaviti i raznovrsna ponuda nautičke, ribolovne, ronilačke, te druge opreme za more.

Isto tako, stalno rastući segment DHMB je posebni zložbeno-prodajni Sajam turističkih atrakcija 2017. koji će predstaviti i tržištu ponuditi najnovije proizvode iz segmenta sportske, turističke, adrenalinske, plažne, komunalne i druge opreme namijenjene koncesionarima plaža, vlasnicima apartmana, agencijama, hotelima i ostalim turističkim subjektima. Taj iskorak nam je osigurao i prisustvo novih značajnih partnera kao što je METRO cash & carry, koji se pridružio već tradicionalnim partnerima Splitskoj banci i Eurohercu ", istakao je u najavi jedan od osnivača projekta i član Organizacijskog odbora Damir Skelin.

Dani hrvatske male brodogradnje i Sajam turističkih atrakcija, za posjetitelje se otvaraju u četvrtak 27.04. u 13 sati i tijekom dana trajanja biti će otvoreni od 10 do 19 sati sve do nedjelje 30.04.2017. u marini Lav i šetnjici ispred plaže, hotela Le Meridien Lav u Podstrani pokraj Splita.

Prema riječima predsjednika udruge Dani hrvatske male brodogradnje i jednog od osnivača, Branimira Matijace, odličan odaziv hrvatskih brodograditelja ni ove godine nije izostao, te je ova manifestacija u Podstrani i nadalje centralno mjesto za predstavljanje novih plovila izašlih iz domaćih "škverova": ” Sretan sam što mogu najaviti kako smo ove godine, uz 40-tak plovila na suhom i u moru, uz već poznate i provjerene modele i širok izbor nautičke opreme, posjetiteljima pripremili neka iznimna brodograditeljska postignuća. Tako kao premijera u moru stiže SEA PEARL 56, obiteljska jahta duga 18 metara, zatim Sampa 6 proizvođača Brodomehanika Brnabić, plovilo koje je izuzetan spoj tradicijskog izgleda i moderne tehnologije proizvodnje u izvedbi s jarbolom koji će još više naglasiti taj dodir s tradicijom, a posebno sam sretan što će 10 godina postojanja upravo na DHMB proslaviti tvrtka Monachus Yachts čija plovila oduševljavaju strane i domaće kupce."

 Ujedno je istakao kako će svoja plovila predstaviti 25 hrvatskih brodograditelja ( 3 iz Istre i Kvarnera, 1 s područja zadarske Županije, 2 s područja Šibensko-kninske, 9 s područja Splitsko-dalmatinske i 10 s područja Zagreba i okolice ), na kraju zahvalio Županiji Splitsko-dalmatinskoj, te Općini i T.Z. Podstrane na višegodišnjoj podršci u organizaciji ovog događaja, koji se posljednjih godina organizira pod Pokroviteljstvom Predsjednice Republike Hrvatske i Ministarstva Turizma.

Sajam turističkih atrakcija je predstavio dopredsjednik udruge DHMB i član Organizacijskog odbora, ujedno i inicijator ovog novog segmenta u sklopu DHMB, Tomi Božiković: “Pokretanjem ove ponude vezane uz turističke atrakcije otvorili smo se prema segmentu turizma u kojem Hrvatska još uvijek ne nudi puno više od sunca i mora. Osim što obiluje bogatstvom tradicionalnih umijeća izgradnje i proizvodnje koji su danas sve traženiji, želimo je vidjeti u budućnosti i kao destinaciju koja spaja i nudi brojne zanimljive ponude, te atrakcije koje zaokružuju našu turističku ponudu.

Pri komunikaciji s novim izlagačima posebno smo obratili pažnju na adrenalinske i vodene sportove, plažne sadržaje, komunalnu opremu, eco-elektro vozila, vanjske teretane, dječja igrališta te sve za kayaking, trekking, biciklizam, kite-surfing te ostale aktivnosti na moru i u prirodi, ali i razne druge atraktivne usluge i sadržaje. O raznovrsnosti ponude ponajbolje govori činjenica kako će svoje legendarne motore na Sajmu turističkih atrakcija predstaviti legendarni Harley Davidson, a uz njega će izlagati budućnost transporta na dva kotača ( ali i 4 kotača ) GREYP električni bicikli hrvatskog inovatora Mate Rimca." .

Na kraju je istakao kako se ovaj događaj sve više profilira kao "business to business" događaj koji na jednom mjestu spaja ponuđače i konzumente raznih turističkih usluga i proizvoda, te posebno zahvalio hotelu Le Meridien Lav i Turističkoj zajednici Županije koji imaju razumijevanje za važnost koju ovaj događaj ima na unapređenje turističke ponude.

Božiković je potom nabrojio i neka od natjecateljskih događanja koji će se odvijati tijekom ova 4 dana kao što su: CRO SUP Tour - sup challenge ( organizator: Surfmania team ), "TRADICIONALNO" PRVO AMATERSKO PRVENSTVO HRVATSKE U ODBOJCI NA MORU ( organizatori: Ožujsko i Radio Dalmacija ), Regata RU klasa ( jedrilice na daljinsko upravljanje), Kite challenge i Kayak family cup.

Splitsko dalmatinska županija je i ove godine jedan od pokrovitelja Dana hrvatske male brodogradnje, te se s nekoliko riječi prisutnima obratio izaslanik župana, načelnik Općine Podstrana - Mladena Bartulović, "Županija potpomaže i podržava lokalne jedinice i kroz potporu organizatorima ovakvih manifestacija koje su, kao i druga gospodarska, sportsko - turistička i zabavna događanja, pravi primjer stvaranja novih vrijednosti i novih turističkih proizvoda, što je za svaku pohvalu i vrijedno svake podrške."

Višegogodišnji partner ove manfestacije je Euroherc osiguranje u ime kojeg se prisutnima obratila Direktorica podružnice Split, Katija Križan riječima: "Euroherc osiguranje treću je godinu za redom partner Dana hrvatske male brodogradnje i Sajma turističkih atrakcija, a mi ćemo svoj doprinos potpori manifestacije pružiti kroz predstavljanje kvalitetne osiguravateljne ponude namijenjene osiguranju imovine koja se koristi u pružanju turističkih usluga. Razvijajući partnersku suradnju sa organizatorima DHMB, Euroherc je za sajam pripremio i posebne proizvode namijenjene malim i srednjim iznajmljivačima turističkog smještaja. Uz ponudu prilagođenu njihovim potrebama i zahtjevu tržišta osiguran je i prigodni nagradni fond za sve posjetitelje Sajma.”

Nataša Reić Matković iz Harley Davidsona Split je u svom obraćanju istakla: " Ljubitelji slavnog Harley-Davidson® branda odnedavno u Splitu mogu uživati u svemu što ima veze s ovom ikonom motociklističkog stila. U Harley-Davidson® prodajno servisnom centru u Poljičkoj cesti, uz motocikle i originalnu H-D opremu i dijelove, dostupan je velik izbor motociklističke i casual odjeće, obuće, razni modni dodaci te se nudi vrhunska usluga redovnog održavanja, servisiranja, dijagnostike i prerade motocikala. Kako bi javnosti predstavili svoju ponudu te novitete iz Harley-Davidson® svijeta, veliko nam je zadovoljstvo sudjelovati na ovogodišnjem DHMB i STA. 

Harley-Davidson® Split u sklopu izlaganja predstaviti će motocikle koji se ujedno mogu isprobati u demo programu: Softail Breakout, Sportster Iron 883 i Street 750." Na kraju je najavila kako će u sklopu europske turneje, ove godine po prvi puta na Poljud stići kamion sa 23 nova modela Harley-Davidson® motocikala, koji će se moći isprobati u periodu od 17.-18.06.2017. Sve informacije vezane za Harley® on Tour biti će dostupne posjetiocima DHMB i STA u sklopu Harley-Davidson® izlaganja.

Prisutnima se potom obratio predstavnik izlagača Monachus Yachts Hari Tabak koji na DHMB izlaže od samog početka, a ove godine slavi 10 obljetnicu postojanja : "Monachus Yachts ove godine obilježava 10-godina postojanja. Projektiranje je započelo u ljeto 2004. g., a priprema proizvodnje jednu godinu kasnije. Prva motorna jahta Monachus sretno je zaplovila krajem ljeta 2007.g. od kada se i računa rođenje 'branda'. Tokom deset godina na putu stvaranja, opstanka i razvoja Monachus je plovio kroz financijske, pravne i tehničke poteškoće ali se na tom putu brusio, sebe izdefinirao i zauzeo mjesto u ciljanoj niši poludeplasmanskih lobster jahti na konkurentno zahtjevnom tržištu nautičke proizvodnje. Kao domaća tržna marka Monachus će ove godine nastupiti s modelom 'Pharos' i 'Issa'." Na kraju je izrazio zadovoljstvo što će na 9. DHMB i STA biti izloženi i legendarni Harley Davidson motori , brand kojeg je Monachus svih ovih godina gledao kao uzor sa nastojanjem da u svijetu nautike predstavi sve one vrijednosti koje ovi bezvremenski motocikli predstavljaju u svijetu ljubitelja vožnje na 2 kotača. 

Na kraju je Milena Kuzmanić u ime Zagrebačke pivovare predstavila i "Žujino" natjecanje koje će se odvijati u sklopu Sajma turističkih atrakcija, pod nazivom "Prvo amatersko tradicionalno prvenstvo Hrvatske u odbojci na moru". U svom obraćanju je istakla "Odbojku ovaj put ne igramo na pijesku već na moru i to 30 metara od obale, u sklopu Sajma turističkih atrakcija 29. i 30. travnja na plaži hotela Le Meridien Lav. Ovim putem pozivamo natjecatelje na prijave putem weba Radio Dalmacije. Tražimo 8 timova po dva igrača. Kao najava natjecanja objavljen je i natječaj za slogan prvenstva, a žiri Radio Dalmacije izabrat će najboljih osam slogana koji će se boriti se za Wellness paket u Le Meridien Spa centru i beach paket Žuje. "

Bojan Miličević, voditelj marketinga hotela Le Meridien Lav u svom izlaganju je istakao kako je suradnja sa DHMB i STA svih proteklih godina bila na obostrano zadovoljstvo, te kako će hotel i nadalje podržavati jedan ovakav događaj koji promovira hrvatsku malu brodogradnju, a posljednjih godina i razvoj turizma u Hrvatskoj.

Na kraju je Ernest Kiseljak u ime Surfmania teama ponudio detaljne informacije oko CRO SUP Tour - sup challengenatjecanja koji će se također odvijati na ovogodišnjem STA, te pozvao sve koji žele iskušati veslanje na SUP daskama, kao i one iskusnije željne natjecanja da se svakako prijave putem njihove web stranice ili osobno na samom Sajmu tirističkih atrakcija.

Radno vrijeme manifestacije je od 10 do 19 sati dok je svečano otvaranje na programu u četvrtak, 27. 04. u 13 sati. Ulaz je i ove godine besplatan, a manifestacija završava u nedjelju u 18 sati.

Facebook komentari

hr Fri Apr 21 2017 10:46:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f4dd1fb4739866338b4588/80
Foto: TZ Pašman

Traže se investitori: Projekti vrijedni 2,6 milijardi eura, na Pašmanu bi gradili resort s 4000 kreveta

Od ukupno 105 investicijskih projekata u novom katalogu Hrvatske gospodarske komore najviše je projekata u turizmu
Primorsko-goranska županija traži ulagače u cjelinu koju će činiti sportski centar Platak, Automotodrom Grobnik te Golf teren Dubina. - piše Poslovni.hr

Od ukupno 105 investicijskih projekata u novom katalogu Hrvatske gospodarske komore najviše je projekata u turizmu koji su ukupno teški 2,6 milijardi eura, te turističkoj infrastrukturi za koju se traže ulaganja u iznosu od oko 1,5 milijardi.  

Najskuplji projekt za kojeg se preko HGK traže ulagači već je dobro poznat Hrvatski san Vicenca Blagaića, koji ne odustaje od projekta za koji već dugo traži investitore, dodatno ohrabren nakon što je lani riješio spor s Erste bankom. U katalogu se navodi da je za projekt otkupljeno zemljište, te je uz riješenu prostorno-plansku dokumentaciju to najspremniji turistički projekt koji može započeti s realizacijom. Samo trebaju pronaći investitora koji su u Dubrovačkom primorju spremni uložiti 920 milijuna eura.

430 milijuna eura vrijedan je projekt Pašman Rivijera

Drugi projekt je Pašman Rivijera koji stoji oko 430 milijuna eura i uključuje gradnju turističkog resorta s 4 tisuće kreveta do čak sedam zvjezdica s popratnim sadržajima na kopnu i moru, uključujući čak i most između Pašmana i kopna. Nositelj projekta je općina Pašman, a čini se da su se pojavili i neki ulagači, jer se uskoro očekuje međunarodni natječaj za pronalazak investitora. Najviše projekata dolazi iz Primorsko-goranske županije, gdje se traže ulagači u Zračnu luku Rijeka, Marinu Brajdica te cjelinu koju će činiti sportski centar Platak, Automotodrom Grobnik te Golf teren Dubina. Predviđa se igradnja ski centra Vrbovsko, a vrijednost projekata premašuje 0,5 mlrd. eura.

Toplice Sveti Martin traže ulagača koji bi investirao 32 milijuna eura u Spa & Sport Resort Sveti Martin. Ističu da je investicija nužna kako bi dostigli konkurenciju koja kontinuirano investira u inovacije i unaprjeđenje sadržaja, a cilj im je privlačenje kupaca ne samo iz regije i Europe, već i one s Bliskog istoka i Rusije. Plan je izgradnja lifestyle hotela, kampa, wellnessa, grijanog nogometnog igrališta, ali i izgradnja infrastrukture koja će podrazumijevati energetsku samostalnost, odnosno termalne bušotine i solarnih panela.

Golf i megajahte

Marlera i Terra Istriana trebaju 300 mil. eura 

Uz projekt golf resorta Marlera koji se predviđa već dugih 18 godina, a za čiju realizaciju bivši nogometni reprezentativac Dražen Ladić treba 100 milijuna eura, u Istri se traže investitori za projekt Terra Istriana vrijedan 200 milijuna eura. Na lokaciji kraj Umaga predviđa se izgradnja naselja s 2270 ležajeva uz dodatne sadržaje, marine do 199 vezova s mogućnošću smještaja megajahti, a kao glavnu značajku projekta Terra Istriana u katalogu navode jezero, koje s poljoprivrednom djelatnosti čini dio kompleksa. - piše Poslovni.hr

Facebook komentari

hr Mon Apr 17 2017 20:13:42 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/58e29a3cb47398f7128b45d0/80
Foto: Pixabay

Dok hrvatske dionice padaju, njemačke ruše povijesne rekorde!

Njemački DAX trenutno se nalazi na korak od najviše razine u povijesti
Zadnjih tjedana zbog problema u Agrokoru padaju cijene gotovo svih dionica na Zagrebačkoj burzi, a indeks Crobex je u posljednjih nešto više od mjesec dana pao 9,6%, što je najveći pad još od 2015. godine.  U isto vrijeme, situacija na razvijenim europskim tržištima je odlična. Dionice, pa stoga i dionički indeksi, mjesecima rastu, a najtrgovaniji dionički indeks u Europi – njemački DAX, trenutno se nalazi na korak od najviše razine u povijesti.

U trenutku pisanja analize, na platformama Admiral Marketsa, vrijednost DAX30 indeksa iznosi 12.340,68 bodova, što je 26,7% iznad razine od prije godinu dana i samo 0,5% ispod prethodnog rekorda od dosegnutog 2015. godine. Pojedine dionice u sastavu DAX30 indeksa u posljednjih godinu dana rasle su još više. Npr. dionica Siemensa je porasla 43,8%.Francuski indeks CAC40 je u posljednih godinu dana porastao 20,7%, dok je britanski FTSE100 usprkos Brexitu porastao 20,4%. Koji su razlozi rasta?

Uvijek postoji više uzroka velikih pomaka na financijskim tržištima, no vjerojatno je najvažniji sve brži oporavak gospodarstva nakon krize u kojoj se kontinent nalazio cijelo desetljeće. Investitori na financijskim tržištima su uvjereni da će iduće godine biti odlične za poslovanje velikih kompanija, zbog čega su posljednjih godinu dana masovno ulagali u dionice.Jedan od najvažnijih pokazatelja oporavka je rast stope inflacije u eurozoni i Britaniji.

Zbog toga, europska, švicarska i britanska centralna banka već su počele najavljivati da se vremena jeftinih kredita polako bliže kraju i da uskoro treba očekivati početak rasta kamatnih stopa. Mnogi investitori i špekulanti smatraju da ako su čak i centralne banke, koje su tradicionalno vrlo oprezne u svojim procjenama , uvjerene da se situacija stabilno popravlja, tada su i veći profiti kompanija vrlo izgledni.

Kakvo kretanje očekivati u budućnosti?

Analitičari Admiral Marketsa smatraju da će dugoročno svi navedeni indeksi nastaviti rasti. No budući  da na većini tržišta već dugo nije bilo veće korekcije, ne treba iznenaditi privremeni pad od 5-10%. Takav pad može biti uzrokovan ili nizom loših vijesti koji se povremeno događaju, a koji mogu uzrokovati paniku na tržištima ili zatvaranjem profitabilih pozicija dijela onih koji su zadovoljni prethodno ostvarenim profitom.

Ukoliko dođe do takve korekcije, treba je iskoristiti za otvaranje pozicija na povoljnijim razinama i ostvarivanje profita na očekivanom nastavku rasta. 

Facebook komentari

hr Mon Apr 03 2017 20:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .