Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d1d231429111c71f08b45c4/80

"Osamdesetka" vozi i dalje: Drniški gradonačelnik Begonja: "Nama ne treba devet linija, dovoljne su tri do četiri!"

Sve bi stvari trebale postati jasnije do kraja srpnja kada bi grad Drniš trebao napraviti izvide i dati konačan zaključak o prometovanju linije Split-Drniš

- Sve općine kroz koje prolazi linija Split-Drniš spremne su potpisati ugovor o financiranju osim grada Drniša. Po riječima gradonačelnika Begonje linija nije isplativa. Ne trebam vam ni govoriti što bi gašenje linije značilo za ljude koji rade u Splitu, studente, učenike i sve one druge koji ne mogu do Splita stići na drugi način. Isto tako, lokalno stanovništvo, pa i iz općine Drniš (Kričke), većinom staračko, ostaje bez mogućnosti da dođe do pošte, banke, trgovine, ljekarne, liječnika. Ugrožava im se kvaliteta života – na mail redakcije zabrinutu poruku poslala je čitateljica iz Drniša. Razlog je linija 80, linija Split-Drniš koja je, u posljednje vrijeme, sve više uzimala medijskog prostora, ali iz jednog razloga - mogućnosti njenog ukidanja.

Slijedom informacija cijeli smo dan pokušavali dobiti čelne ljude u gradu Drnišu, nakon niza neuspjelih poziva konačno smo dobili gradonačelnika Josipa Begonju koji nam nije izravno kazao kakva je sudbina s linijom Split-Drniš:
- Moj zamjenik je prije četiri mjeseca bio na sastanku u splitskom Prometu, od tog se datuma mijenjala i Uprava, ali mi nismo bili zadovoljni s ponudom koja je, doslovce bila, „Uzmi ili ostavi“ što je, zapravo značilo, kako moramo sudjelovati u sufinanciranju.
U Prometu su napravili neku svoju statistiku kojom ima svega devet putnika po jednoj liniji, mi bi morali za to izdvojiti oko 430 tisuća kuna.  Zanimljivo je da karta od Drniša do Splita košta 28 kuna, a na liniji Drniš-Šibenik 35. Mi svake godine imamo oko 5 milijuna kuna godišnje manjka na ukupnom prometu - kazao je Begonja.

Gradonačelnik Drniša, ipak, kako se dalo ustvrditi iz njegovih riječi, nije za ukidanje linije 80, ali on nudi drukčiji način voznog reda:
- Nama ne treba devet linija, dovoljne su tri do četiri maksimalno i ne može Uprava Prometa, na kraju krajeva, odlučiti da karta skoči za 16,17 kuna, primjerice s 28 na 55 kuna, automatski to udvostručava i naša davanja – rekao je Begonja i zaključio kako zna mogući uzrok problema:
- Tu se radi o ljudima koji su iz Crivaca. Njima je potrebno devet linija, ali nakon tog mjesta većina autobusa ostane prazna pa nama kao gradu toliki broj linija nije potreban. Ako ne uspijemo naći rješenje barem ćemo ugovoriti prijevoz od Drniša do Crivaca, kako bi putnici mogli presjedati – ustvrdio je drniški gradonačelnik.

Razmišljanje o situaciji koja je uzbunila Drnišane upitali smo i direktora splitskog Prometa, Miroslava Delića. U razgovoru nam je kazao kako se o dosta stvari tu pita grad Drniš i kako su, jedino oni, ti koji postavljaju uvjete:
- Za sve vrijede ista pravila pa tako i za grad Drniš. Svi gradovi i općine s Prometom moraju potpisati ugovor da bi se prometovalo tim relacijama. Važno je napomenuti kako broj linija određuje grad Drniš, o tome i ovisi cijena konačnog davanja - kazao je direktor Prometa

Delić je naglasio kako je dogovoreno da će stvari postati jasne do kraja srpnja kada bi grad Drniš trebao napraviti izvide i dati konačan zaključak o prometovanju linije Split-Drniš, u kojoj voznoj mjeri te uz cijenu karte koja, kako kaže direktor Prometa, je jedina u nadležnosti Grada Drniša.

hr Thu Jul 04 2019 08:31:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dad917929111c15bf8b45db/80

Nakon što je ponovno spriječeno odlaganje u Sinju, vrgoračko smeće stiglo u Split!

Kamion s vrgoračkim smećem parkirao se ispred Sveučilišne knjižnice u Splitu
Kamion s vrgoračkim otpadom ni jutros nije uspio ući u Sinj.

Miro Bulj s nekolicinom Sinjana je ponovno spriječio da vrgoračko smeće završi u Deponiju Mojanka. Zatim se kamion uputio prema Splitu.


Tako se kamion s vrgoračkim smećem parkirao ispred Sveučilišne knjižnice u Splitu kako bi upozorili na probleme koji će nastati zatvaranjem vrgoračkog odlagališta. 

Miro Bulj je kazao kako je ovo problem za cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju. 

- Odluka ministra Tomislava Ćorića dovela je do ove pozicije gdje će Vrgorčani morati voziti 120 kilometara kako bi se riješili svog smeća. Isto tako, doveo ih je do toga da će morati plaćati smeće duplo više. No, u jedno sam siguran, u Sinj i Cetinski kraj neće se ni kesa odložiti. Sinj neće dopustiti da se tu odlaže otpad pa će morati donijeti novo i pametnije rješenje. - rekao je Bulj. 

hr Mon Oct 21 2019 13:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dad77d429111c75c08b4580/80
Foto: Dubravka Pajk

Završena Viška regata: Ukupno 179 posada, više od 1.000 jedriličara iz 15 zemalja

Uz tradicionalno brojne hrvatske, slovenske, talijanske i slovačke jedriličare, na ovogodišnjoj regati natjecali su se i Austrijanci, Brazilci, Česi, Finci, Francuzi, Nijemci, Crnogorci, Srbi, Rusi, Nizozemci i Šveđani

Po broju prijava rekordna 75. Viška regata  opravdala je sva očekivanja: sudjelovalo je rekordnih 179 posada te više od 1.000 jedriličara iz čak 15 zemalja. Uz tradicionalno brojne hrvatske, slovenske, talijanske i slovačke jedriličare, na ovogodišnjoj regati natjecali su se i Austrijanci, Brazilci, Česi, Finci, Francuzi, Nijemci, Crnogorci, Srbi, Rusi, Nizozemci i Šveđani.

U dvije etape najbrži brod ovog jubilarnog 75. izdanja je Labudov POLET FURIOSO s kormilarom Nikolom Deškovićem koji je u luku Vis prvog dana regatavanja došao prvi, a u drugoj nedjeljnoj etapi prema Splitu treći. Ukupno jedreno vrijeme u oba plova mu je bilo najbolje, te je tako ova posada osigurala pokal najbrže jedrilice prema kriteriju najbržeg jedrenog vremena. 

Pobjednik 75. Viške regate za krstaše razreda ORC, te ujedno i službeni pobjednik 75. Viške regate je jedrilica DUBROVNIK s kormilarom Denisom Vukasom. Pobjednik u kategoriji krstaša razreda OPEN je jedrilica POLET FURIOSO s kormilarom  Nikolom Deškovićem

Nedjeljna druga etapa od Visa do Splita bila je izuzetno atraktivna, jer se startalo po jugoistočnom vjetru snage 20 čvorova, a od punte Brača jedriličare je dočekao levenat koji je jedrilice ekspresno doveo do cilja. Slovenska posada na brodu CleanSport One2 ove uvjete iskoristila je najbolje i trebalo joj je samo 2 sata i 23 minute da dođe do cilja što joj ipak bilo dovoljno samo za poziciju drugog najbržeg broda regate. „Mornarevac“ Mate Arapov na svojoj Fatamorgani 2 bio je treći najbrži brod ovogodišnje 'Viške'. Za razliku od prvog dana kada je organizator zbog nedostatka vjetra podno Sustipana bio prisiljen start premjestiti podno otoka Šolte, druga etapa jedriličarima je ponudila uvjete za toliko željeni užitak jedrenja ove najpopularnije i najveće hrvatske regate krstaša.

Na svečanosti koja je započela u nedjelju u 20 sati u J.K. Labud, uz sve navedene posade, pokale su primile najbolje posade po skupinama prema svim razvrstanjima. Posebno dirljivo je bilo u trenutku kada je SrdjanCicarelli  sin preminule Labudove legende Lukse Cicarellia, predao prelazni pehar posadi jedrilice OVERLOAD, osvajaču Lukša CicarelIi CUPA, ustanovljenog ove godine. Ova jedrilica je Komišku, Mrdujsku i Višku regatu odjedrila po OPEN-u prema sustavu bodovanja koji je tako kreiran da omogući jedrilicama, da ukoliko uspješno odjedre sve 3 regate, budu u poziciji za osvajanje ovog trofeja.

Zanimljivo je i da su među natjecateljima bila i mnoga poznata lica: između ostalih i naš proslavljeni skijaš i zaljubljenik u more i jedrenje Ivica Kostelić,glazbenik Jurica Pađen, te ugledni poslovni ljudi poput proslavljenog hrvatskogkošarkaša Željka Jerkova, Joška Berketa vlasnik Marine Kaštela,Nike Deškovića, vlasnika njemačke tvrtke za on-line trgovinu automobilima Instamotion, Darka Smrkinića, vlasnika zadarskog Radija 057 i Saše Kekovića, crnogorski građevinski poduzetnik. Također, u ovogodišnjoj regati sudjelovalo je i gotovo 200 jedriličarki.

„Od ove godine započeli smo s novim iskoracima u organizaciji i pozicioniranju Viške regate, što vjerujemo da su i sudionici mogli primijetiti, a već sutra krećemo s pripremama za iduću Višku koja će biti još bolja i atraktivnija. Također, u želji da se mladima udahnu prave vrijednosti, te da im se razvija poštovanje prema jedriličarskim velikanima iz prošlih generacija, u J.K. Labudu  potičemo da jedrenje i nadalje ostane sport duhovne elite, koja poštuje more i prkosi vitru s jednim jedinim argumentom u mislima, športskim odgojem i zdravim duhom“, rekao je Ante Mlikota, predsjednik Jedriličarskog kuba Labud iz Splita.

 

hr Mon Oct 21 2019 11:18:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d4963a729111cec3b8b456e/80
Foto: MUP

Automobil oborio pješakinju: Policija traži očevice prometne nesreće u Splitu

Policija moli sve očevice ove prometne nesreće da se jave osobno u Postaju prometne policije Split ili na brojeve telefona 021/ 504-036 ; 504-010

Jučer oko 19.45 sati na raskrižju Pojišanske ulice s Kapucinskom poljanom  u Splitu  dogodila se prometna nesreća u kojoj je osobno vozilo Mazda udarilo  78-godišnju pješakinju koja je zadobila teške i po život opasne ozlijede, te je  hospitalizirana u splitskoj bolnici.

Policija moli sve očevice ove prometne nesreće da se jave osobno u Postaju prometne policije Split ili na brojeve telefona 021/  504-036 ; 504-010.

hr Mon Oct 21 2019 11:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce63cc129111cc59d8b4593/80

Bablje ljeto se nastavlja: Vakula najavio iznadprosječno toplo vrijeme

I u novome tjednu, srednja najviša temperatura zraka bit će kao malo kada
I u novome se tjednu nastavlja većinom suho, sunčano i iznadprosječno toplo vrijeme, još uglavnom u ponedjeljak ponegdje i relativno vjetrovito, uz umjeren, gdjekad i jak jugozapadnjak, na Jadranu i jugo. Magla će još u ponedjeljak biti rijetka i kratkotrajna pojava, a od utorka češća i dugotrajnija, ne samo po nizinama unutrašnjosti nego i na Jadranu. - piše HRT-ov Zoran Vakula

Posljednjih je 9 dana, od 12. listopada, od kada je u većini Hrvatske počelo ovo iznadprosječno toplo razdoblje - srednja najviša temperatura zraka u mnogim krajevima Hrvatske visoka kao rijetko kada u ovom dijelu listopada. Na postaji DHMZ-a u zagrebačkome Maksimiru, primjerice, gdje se mjeri od 1949. godine, viša je bila samo 2014., a na splitskome Marjanu još i 2018. godine, pri čemu razdoblje iznadprosječno visoke najviše dnevne temperature zraka traje 11 dana, od 10. listopada.

I u novome tjednu, od 21. do 27. listopada - srednja najviša temperatura zraka bit će kao malo kada. Ponegdje vjerojatno i rekordno visoka, uz poneki novi rekord i na pojedini nadnevak, posebice do četvrtka.

Tjedan u kojem završava listopad i počinje studeni sigurno će biti hladniji - što je, uostalom, i uobičajeno - ali još nije dovoljno pouzdano hoće li se temperatura zraka sniziti ispod prosječne, pa bi se povećala i vjerojatnost mraza pri tlu, koji bi mogao naštetiti cvijeću. Uoči blagdana Svih svetih to ne bi bilo prvi put. Dapače. Premda mnogima ne željeno, to bi bilo puno "normalnije" od ovog vremena koje ćemo imati u novom radnom tjednu. - prognoza je Zorana Vakule.
hr Mon Oct 21 2019 08:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .