Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a040d9fb9e03e439d8b4744/80
Foto: Pixabay

Pet razloga zašto je čokolada dobra za zdravlje

Iako se smatra nezdravom poslasticom, ukusna tamna mješavina plodova biljke kakaovca i šećera ima brojne prednosti za naše zdravlje
I dok se čokoladi nerijetko pripisuju samo loše stvari, poput toga da nas deblja, kvari nam zube i loše utječe na naš ten, znanstvenici već godinama provode istraživanja u kojima iznova dolaze do saznanja o njezinim prednostima. Tome u prilog ide i priča Talijanke Giuseppine Projetto koja je nedavno preminula u 116. godini života kao druga najstarija žena na svijetu, a poznata je po tome da je nerijetko isticala kako tajna njezine dugovječnosti leži upravo u čokoladi. Prema njezinim riječima, umjesto naporne tjelovježbe i zdrave prehrane, radije je svakodnevno posezala za kockicom čokolade, piše Miss7.

Pa, u čemu je onda tajna čokolade i koje su njezine prednosti za zdravlje? U nastavku ti donosimo 5 odličnih razloga:  

1. Ima odlična antioksidativna svojstva

Tamna (crna) čokolada i kakao bogati su antioksidantima, prirodnim spojevima koji štite naš organizam od brojnih bolesti. Jedan od važnih antioksidanata koje sadrži je i flavonoid koji čokoladi daje gorak i specifičan okus, a smanjuje rizik od najrazličitijih bolesti, pa čak i od nastanka raka.

2.  Štiti zdravlje srca

Prema istraživanju provedenom u Nizozemskoj, tamna čokolada smanjuje rizik od nastanka ateroskleroze, stanja tijekom kojega dolazi do zadebljanja krvnih žila. Istraživanje je provedeno u razdoblju od četiri tjedna na 44 pretila muškarca u dobi od 45 i 70 godina. Sudionici su tijekom tog vremena trebali jesti 70 grama obične tamne čokolade ili tamne čokolade s visokim postotkom flavonoida. 

3. Smanjuje rizik od moždanog udara

Jedna studija provedena u Švedskoj dokazala je da su osobe koje su konzumirale velike količine čokolade imale 17% manji rizik za dobivanje moždanog udara od osoba koje su vrlo rijetko ili uopće nisu jele čokoladu. Istraživanje se provodilo tijekom 10 godina među muškarcima u dobi između 49 i 75 godina.

4. Smanjuje krvni tlak

Rezultati studije kelnske sveučilišne bolnice pokazali su da tamna čokolada snižava krvni tlak. Naime, učinak tamne čokolade istraživan je na skupini od 44 ispitanika koji su imali visoki tlak, a na kraju studije čokolada im je smanjila sistolički ili srčani tlak za 2,9 jedinica i dijastolički tlak za 1,9 jedinica. Još jedno istraživanje pokazalo je da jedna kockica tamne čokolade ima jednaki učinak na krvni tlak kao i polusatno vježbanje. 

5. Poboljšava raspoloženje

Uz navedene pozitivne učinke tamne čokolade, dokazano je da ona odlično utječe i na naše raspoloženje. Naime, čokolada stimulira proizvodnju endorfina (hormona sreće), a sadrži i serotonin, hormon koji je zaslužan za stabiliziranje raspoloženja.

Navedene prednosti odnose se na tamnu čokoladu koja u sebi ima najmanje 70% kakaa, a da bi dobila sve njene prednosti važno je da ju jedeš u umjerenim količinama. Naime, prekomjernom konzumacijom čokolade povećavaš rizik od pretilosti i razvijanja dijabetesa tipa 2. 


hr Tue Sep 04 2018 12:59:56 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59dc736fb9e03e3d7c8b456d/80

10 grešaka zbog kojih nam ajvar ispada loše

Cijeđenje povrća preko noći i postepeno dodavanje ulja pri kraju kuhanja ključni su za neodoljivi namaz...

Da se strpljenje nagrađuje, ajvar je odličan primjer. Guljenje, cijeđenje, pečenje i miješanje iziskuje vremena, ali zimnica u kojoj uživamo ostatak godine slastan je podsjetnik na uložen trud.

O ajvaru, kao i o svim narodnim receptima, može se od jutra do sutra raspravljati koje je sastojke bolje izostaviti, a koje pak valja dodati. Tako se susjedi "svađaju" ide li suncokretovo ili maslinovo ulje, tko dodaje češnjak, a tko ocat ili šećer. No bez obzira na sastojke koji će se naći u loncu, okus ovisi i o tome hoćete li napraviti neku od najčešćih pogreški.

Pogrešna matematika
Za dobar ajvar, ali i ostalu zimnicu, ključne su dobre i lokalne namirnice, ali i njihovi omjeri. Kad je riječ o povrću, ako ga ne radite samo od paprika -  na tri kilograma paprike ide kilogram patlidžana.

Mršave paprike
Prilikom kupnje zamolite trgovca da vam prereže papriku kako biste vidjeli koliko je debela, a dobro ju je i probati. O njezinoj debljini ovisi kvaliteta. Dobra je paprika fina, zrela i debela.

Kuhanje, a ne pečenje
Najslasniji ajvar ima finu aromu koja se ne može dobiti kuhanjem paprika. Pečenje na roštilju najbolja je varijanta, a preporučuje se onaj na prirodno drvo ili ugljen.

Prekratko pečenje
Papriku i patlidžane dobro operite i stavite na roštilj uz povremeno okretanje. Kad se naočigled kožica počne odvajati, paprika je pečena. Nije dovoljno da samo potamni, ali pazite i da povrće ne zagori.

Nedovoljno cijeđenje
Oguljene paprike stavite u cjedilo neka se cijede preko noći (najmanje 12 sati). I patlidžan se guli i cijedi. Ajvar će imati bolji okus, a vrijeme kuhanja upola će se smanjiti.

Nestrpljivo miješanje
Smjesu oguljenog, ocijeđenog i samljevenog povrća najprije stavlja u lonac dok tekućina ne ispari, a zatim dodaje sol koja dodatno izvlači tekućinu.

Ostavljanje sjemenki
Mnoge domaćice dodaju feferone, ali ako ne volite ljuto, dobro ih je očistiti od sjemenki kako vas ne bi iznenadio svojom pikantnošću. Od sjemenki valja očistiti i paprike i patlidžane.

Previše soli
Sol se dodaje postupno, a prije svakog kušanja smjese potrebno je malo ajvara ohladiti na tanjuriću. Proba li se vruć, činit će se bezokusnim.

Prljavi rubovi
Kako bi vaša zimnica trajala duže, staklenke obvezno moraju biti sterilizirane. No još uz ovaj trik bit ćete bez brige – prije zatvaranja poklopcem ne zaboravite obrisati rubove teglice alkoholnim octom.

Postupno hlađenje
Staklenke zatvorite steriliziranim originalnim poklopcima pa prebacite na pasterizaciju u pećnicu na 100 Celzijevih stupnjeva na sat do sat i pol. Isključite pećnicu i ostavite da se staklenke u njoj ohlade. Spremite ih u smočnicu, odnosno na mračno i hladno mjesto, piše punkufer.hr

hr Wed Sep 18 2019 18:47:44 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d824eba29111c2b888b457f/80

Namirnice koje čiste jetru i ubrzavaju sagorijevanje kalorija

Što god tijekom života pojedemo i popijemo, prolazi kroz našu jetru. Upravo zbog toga ovaj organ trpi i upija sve naše loše prehrambene navike i svojim radom štiti naše tijelo.

Želite li učiniti dobru stvar za svoje tijelo, a time i za svoju jetru, doznajte kako je održati zdravom i čime je "očistiti".

Masna i pržena hrana, nezdrava pića, alkohol i lijekovi glavni su neprijatelji naše jetre, koja u tijelu ima funkciju filtra koji čisti organizam od štetnih sastojaka. No upravo zbog teškog posla koji obavlja jetra može biti vrlo opterećena, a to može uzrokovati zdravstvene probleme.

S obzirom na to da jetra nije povezana s našim živčanim sustavom, bolesna jetra neće nas boljeti te je time bolest vrlo teško otkriti. No dobra je vijest to što se jetra regenerira i gotovo svaka šteta može se popraviti, piše zadovoljna.hr

NAMIRNICE KOJE ČISTE JETRU:

1. Češnjak - potiče stvaranje enzima koji pomažu tijelu izbaciti toksine.

2. Citrusi - bogati vitaminom C, citrusi su snažan antioksidans koji pomaže jetri da brže apsorbira štetne tvari.

3. Cikla - bogata flavonoidima, stimulira jetru i poboljšava njezin rad.

4. Zeleni čaj - sastojak katehin kojim je ovaj čaj bogat snažan je antioksidans koji čisti organizam.

5. Zeleno lisnato povrće - špinat, kelj, blitva i salata prepuni su klorofila te su vrlo učinkoviti u neutraliziranju i izbacivcanju toksina iz krvnog sustava.

6. Ananas - prepun je vitamina C te djeluje kao prirodni duiretik koji tijelo oslobađa od toksina.

7. Menta - lišće metvice bogato je flavanoidima koji djeluju kao snažan antioksidans.

8. Đumbir - vrlo moćan antioksidans koji ubrzava metabolizam pomaže kod izbacivanja masnoće iz tijela.

9. Orasi - sadrže velike količine omega-3 masnih kiselina te aminokiselina koje ubrzavaju proces detoksikacije.

10. Kupus - baš poput brokule i cvjetače, kupus snažno djeluje na enzime jetre, koji reguliraju i ubrzavaju njezin rad.


hr Wed Sep 18 2019 17:35:38 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce9257e29111c8ba58b456a/80

Važan za hormone štitnjače: Osam znakova da organizmu nedostaje mineral cink

Doznajte u kojoj ga hrani ima najviše i koji su znakovi da ga u organizmu nedostaje

Kako bi naše tijelo pravilno funkcioniralo, potrebne su mu i dovoljne količine minerala cinka. Doznajte u kojoj ga hrani ima najviše i koji su znakovi da ga u organizmu nedostaje.

Mineral cink jedan je od pet najvažnijih minerala za ljudsko tijelo, uz željezo, kalcij, magnezij i kalij. Cink ima nekoliko važnih ulogu u organizmu, između ostalog dopronosi kognitivnim sposobnostima i pamćenju te pomaže tijelu u proizvodnji važnog hormona štitnjače T3.

Nadalje, cink pridonosi boljem radu imunološkog sustava, diobi stanica, bržem zarastanju rana i obnavljanju tkiva te općenito rastu i razvoju čovjeka, zbog čega je važno da trudnice uzimaju dovoljne količine ovog vrijednog minerala.

Kamenice su jedan od najboljih izvora cinka, a sadrže i obilje selena koji doprinosi sintezi hormona štitnjače. Da biste u organizam unosili dovoljno svih hranjivih tvari, pravilo broj jedan je da što češće konzumirate različite vrste tamnozelenog lisnatog povrća.

Različite vrste žitarica također su bogate mineralima, a odličan su izvor i jaja i alge. Dodatne količine cinka mogu se unositi i pomoću dodataka prehrani.

Iako tijelo ne zahtijeva velike količine cinka, može se dogoditi da ga u organizmu nedostaje. Ljudsko tijelo nema sposobnost pohranjivanja rezervnih količina cinka što znači da je važno redovito dobivati dovoljne količine kroz hranu.

Nedostatak cinka može se manifestirati u obliku

1. akni, ekcema, suhe kože koja se peruta, seboreičnog dermatitisa ili alopecije

2. nespecifične oralne ulceracije ili bijelog sloja na površini jezika

3. respiratornih i gastrointestinalnih problema

4. gubitka apetita

5. letargičnosti

6. gubitka kose

7. sporog zarastanja rana

8. opadanja kose

S obzirom na to da se cink dobiven iz mesa u tijelu apsorbira puno učinkovitije, vegetarijancima se preporučuje konzumacija većih količina mahunarki, soje, graha, orašastog voća i prehrambenih proizvoda od cjelovitih žitarica. - piše Zadovoljna.hr.

10 namirnica koje sadrže najveće količine cinka:

1. Meso (naročito crveno, ali i dalje ga treba jesti u umjerenim količinama)

2. Školjke (kamenice, rakovi, škampi)

3. Mahunarke (slanutak, leća, grah)

4. Sjemenke (konoplje, lana, bundeve ili tikvice)

5. Orašasto voće (pinjola, kikiriki, indijski oraščićI i bademi)

6. Mliječni proizvodi (sir, mlijeko)

7. Jaja

8. Cjelovite žitarice

9. Neke vrste povrća (krumpir, grašak, kelj)

10. Tamna čokolada

hr Wed Sep 18 2019 14:48:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d821f5b29111c3b888b456a/80

Makarska Gourmet Expo 2019.: Prva gastro izložba makarskih restorana

Riječ je o gastro izložbi ugostiteljskih objekata Makarske i okolnih mjesta koju organiziraju uz podršku Turističke zajednice grada Makarske

Šefovi kuhinja mediteranskih i europskih regija (ŠKMER) pozivaju vas da u subotu popratite manifestaciju Makarska Gourmet Expo 2019

Riječ je o gastro izložbi ugostiteljskih objekata Makarske i okolnih mjesta koju organiziraju uz podršku Turističke zajednice grada Makarske s ciljem promocije lokalne gastronomije i podizanje kvalitete ugostiteljske ponude, a objedinjuje prezentaciju jela, kušanje, zabavni program i dodjelu priznanja najboljima. 

Za tu prigodu na Trgu 156. brigade će se postaviti stol dug više desetaka metara na kojem će sudionici manifestacije (ekipe restorana, konoba i hotela) iznijeti  tri slijeda (hladno u toplo jelo te desert) prethodno pripremljena u svojim objektima. 

Ocjenjivati će ih ŠKMER-ovi chefovi, ujedno međunarodni kulinarski suci, a zatim će svi posjetioci manifestacije imati priliku i kušati izložena jela. Pobjednik Makarska Gourmet Expoa 2019 će zavrijediti posebno mjesto u izdanju dvojezične publikacije "MAKARSKA menu 2020" te će biti imenovan ambasadorom makarske gastro ponude za narednih 12 mjeseci.

Program 21. rujna:

10:00 Početak zabavnog programa uz KLAPU BERULIA

10:30 Izlaganje jela na uređenim stolovima

Fotografiranje izloženih jela i timova objekata – za potrebe medija i "MAKARSKA menu 2020 kuharice na hrvatskom i engleskom jeziku"

11:00 Ocjenjivanje jela

11:30 Prigodni program na pozornici

12:00 Predstavljanje i podjela jela svim gostima i posjetiteljima

13:00 Proglašenje najboljih jela po kategorijama te pobjednika manifestacije uz zajedničko fotografiranje i intervjue.

Prezentacije i degustacije na izlagačkim štandovima.

HOTEL MIRAMARE: Sljubljivanje jela i vina za sudionike manifestacije Makarska Gourmet Expo

(17-19 h, 20. rujna, hotel Miramare, Makarska)
hr Wed Sep 18 2019 14:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .