Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d4c44dc29111c20408b4584/80
Foto: Valerio Baranović

INTERVJU Upoznajte Jakova Tabulu: Grafički dizajner čiji rad krasi omot ploče jednog od najpoznatijih japanskih producenata

Na radove ovog talentiranog Šibenčanina rijetki će ostati ravnodušni...
Sve je krenulo od grafita, da bi se nakon nekoliko godina okrenuo grafičkom dizajnu te shvatio da je to najbolja odluka u njegovom životu, a i mi ćemo se složiti kako uopće nije pogriješio... 

Naime, riječ je o Jakovu Tabuli, 25-godišnjem grafičkom dizajneru iz Šibenika na čije će radove rijetki ostati ravnodušni. Isto tako, prepoznati su i izvan naše države, točnije kontinenta, ali o tome ćete pročitati nešto kasnije. 


U nastavku donosimo vrlo zanimljiv razgovor s Tabulom koji nam je otkrio kada se počeo baviti s ovom vrstom umjetnosti, projektima, suradnjama, DJ-ingu...

Kada si se počeo baviti grafičkim dizajnom?

Grafičkim dizajnom sam se počeo baviti intenzivno prije tri godine. Međutim, crtam od malih nogu. To je nešto što je oduvijek bilo dio mene i nikako nisam mogao pobjeći od kreativnosti. 

Dug period mog dosadašnjeg života sam proveo nezadovoljan samim sobom pokušavajući se pronaći u nekim drugim poljima, ne znajući kako ignoriram ono što mi je stalno bilo pred nosom. Možda sam to ja, moja okolina ili pak obitelj koja nikad nije imala sluha za mene kada bih još kao mali govorio da se želim baviti umjetnošću.

Nekako nisam vjerovao da ja to mogu i da je moguće živjeti od toga. Negdje oko 18-e godine sam prestao crtati grafite da bih par godina nakon otkrio grafički dizajn u kojem isto, kao i u grafitima, tipografija ima veliku ulogu, tako da je dizajn bio neki logični sljedeći korak. Tada sam napokon slušajući sebe donio najbolju odluku u životu, ostavio sam tacnu i ušao u taj svijet grafike koji me evo ispunjava pozitivom i gradi kao osobu.

Kako nastaju tvoji radovi? Odakle crpiš inspiraciju? 

Moje ilustracije nastaju bez nekog velikog planiranja. U većini slučajeva  imam viziju sto želim napraviti i prije nego krenem, tako da slika već postoji u glavi te ju samo  trebam rekreirati u fizičkom obliku. Mislim da previše planiranja ubija kreativu. Upalim glazbu, isključim se i crtež nastaje sam od sebe.  

Kod izrade logotipova je priča nešto drugačija, volim dobro promisliti o projektu prije nego što krenem u izradu istog, uložim puno vremena kako bi logo funkcionirao i bio estetski  privlačan oku. Taj posao nije baš lagan i klijenti u većini slučajeva ne znaju sto žele. Nakon nekog vremena naučiš zauzeti stav i ne dopuštaš da te klijent vrti oko prsta, već pokušaš probiti tu neku barijeru da bi upalio njihovu lampicu kako bi sagledali stvari izvan kutije i iz drugih kuteva. 


Prolaze li i grafički dizajneri kroz faze u kojima manjka inspiracije, ako da, kako se ti nosiš s tim?

Inspiracija je svuda oko nas u svakodnevnom životu. Bitno je kako gledaš na stvari, razmišljaš li lateralno ili si u kutiji. Izađi iz ta četiri zida, vani je cijeli drugi svijet.

U grafičkom dizajnu postoje stilovi, zar ne? Kako bi opisao svoj?

Mislim da ima neke elemente ''wireframe''  stila, ali opet nije taj. Često dobivam komentare od ljudi kako prvi put vide takvo nešto i da je jako originalno. Ilustracije su ljudima ugodne oku pošto ima dosta simetrije, detalja  i kaosa u isto vrijeme. Dok nisam radio digitalne ilustracije imao sam isti stil i na papiru, međutim nisam znao kako da ga pretočim u digitalni oblik. Pošto si nisam mogao priuštiti grafički tablet krenuo sam istraživati opcije u Adobe Illustratoru  ne bi li postigao taj isti efekt te je nekako sve kao i dosad krenulo prirodno. Da sam imao sve alate na raspolaganju sigurno ne bi razvio ovakav stil koji koristim danas. Najbolje stvari nastaju kad imaš limitirane resurse. Nešto kao slogan od Nike-a. I just did it. To je moj stil, Tabula stil.

Reci nam nešto o projektima na kojima radiš i na kojima si radio...

Funkcioniram nešto kao ''one man band''. Radim na različitim područjima branše, bio to vizualni identitet za hotel, restoran, festival, cover za album ili nekakav proizvod. Kao samoukom dizajneru, pogotovo u Hrvatskoj, na početku mi je jako teško bilo doći do posla, nitko te ne shvaća ozbiljno, ali rezultati počnu govoriti za sebe i riječ se vrlo brzo proširi.

Radio sam na dosta projekata, ali posljednja dva su mi jako draga srcu. Fortica festival na Pagu čija priča tek počinje, u kojoj se spaja paška tradicija s modernim štihom elektronske glazbe. Vizualni identitet koji sam osmislio je imao veliki pozitivan feedback na cijeloj sceni. Bio sam jako sretan zbog toga i nekako mi je još surealan taj osjećaj da nešto što sam stvorio postane dio svakodnevice u životima drugih ljudi. Posljednji dovršeni projekt je omot za ploču japanskog producenta Shinichiro Yokote.

Kako je došlo do suradnje s Yokotom? Je li ti dao potpunu slobodu kod kreiranja ili? 

Ništa specijalno, bio je normalan dan. Crtao sam svoje ilustracije, razmišljao o životu i odlasku iz Hrvatske poput većine mladih i starih te mi se odjednom zacrvenio inbox na Facebooku. Iskreno, da nema društvenih mreža sumnjam da bi za mene itko znao. 

Ova suradnja mi je ostvarenje jednog sna, kao velikom ljubitelju japanskog house-a. Ne mogu opisati taj osjećaj dok sam čitao poruku u kojoj šjor Yokota traži baš od mene, lika iz kvarta, da mu dizajnira omot za album u kojem zaokružuje svoju dosadašnju tridesetogodišnju karijeru. Rekao mi je da je upoznat s mojim radom i da mi vjeruje. 

Svatko tko se razumije u tu glazbu zna njegovo ime i sad već ima legendaran status uz svojeg kolegu Soicihi Teradu kao pionir house glazbe u Zemlji izlazećeg Sunca. Slušajući njihovu produkciju primijeti se da prevladava japanska jednostavnost pomoću koje se puno toga kaže. Tako sam vizualizirao i omot, futuristični Tokyo. Kompleksan i  jednostavan u isto vrijeme. 

Dupli album na dvije gramofonske ploče izlazi 21. listopada u suradnji Sound Of Vast i Far East Recording etiketa preko Rush Hour distribucije koja će ju prodavati diljem svijeta.


Osim grafičkim dizajnom, baviš  se i DJ-ingom?

Glazba je po meni jedna od najboljih kreacija čovječanstva. Univerzalni jezik. Opet, nešto što je krenulo od vremena vrtića, imali smo veliki radio u sredini igraone, dok su se ostali igrali ja bi sjedio ispred i hipnotizirano gledao u crveni ekvilajzer koji bi išao gore dolje u ritmu glazbe. Od tih dana walkmana i kazeta do danas je neizostavni dio mog života. Konstantno kopam nove trake, bila to elektronika ili blues iz 50-ih. DJ-ing je samo produkt te ljubavi prema glazbi koju želim podijeliti s drugima.

I za kraj, kakvi su planovi za budućnost? 

Plana nema, svaki dan donosi nešto novo. Nemam te privilegije da mogu planirati, ali imam ciljeve. Izbrusiti svoje vještine, biti najbolja verzija sebe i svojim radom činiti druge sretnima. Dotad ću pročitati još koju knjigu i napraviti koji logo da mi lakše prođe ovaj cirkus kojeg nazivamo životom.

Radove ovog mladog i talentiranog Šibenčanina možete pratiti na Instagramu i Facebooku.
hr Thu Aug 08 2019 18:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5803c4df1eea8f85628b4576/80

Potez Facebooka koji će razveseliti sve korisnike WhatsAppa

Prošle godine iz Facebooka su prikazali kako bi mogli izgledati oglasi na WhatsAppu – plan je bio integrirati ih u opciju statusa, a kasnije tko zna, možda i među poruke...

Prije nego što je Facebook platio milijarde dolara za WhatsApp, suosnivači te komunikacijske platforme Brian Acton i Jan Koum govorili su kako ne žele vidjeti oglase među porukama na WhatsAppu. 

Nakon akvizicije Facebooka svima je bilo jasno da će Zuckerberg i ekipa razmišljati o načinima na koji mogu unovčiti WhatsApp i da će oglasi biti jedna od mogućnosti na koju ću se odlučiti. Inzistiranje na oglašavanju vjerojatno je razlog zbog kojeg su Acton i Koum napustili Facebook te prekinuli kontakte sa Zuckerbergom. - piše zimo.hr

Prošle godine iz Facebooka su prikazali kako bi mogli izgledati oglasi na WhatsAppu – plan je bio integrirati ih u opciju statusa, a kasnije tko zna, možda i među poruke, kao što danas imamo na Messengeru. U kompaniji je okupljen i poseban tim ljudi zadužen upravo za pronalaženje najboljih i najučinkovitijih načina za zaradu od oglašavanja na toj platformi, pri čemu je trebalo razmišljati o korisnicima i njihovoj antipatiji prema prikazivanju reklama, pogotovo među njihovim privatnim porukama.

Iako su se oglasi trebali početi prikazivati među statusima ove godine, čini se da od toga ipak neće biti ništa – barem za sada. Naime, prema informacijama američkih medija, Facebook se odlučio za iznenađujući potez i raspustio tim zadužen za oglašavanje na WhatsAppu. Umjesto na oglašavanje fokusirat će se na razvoj opcija koje će kompanijama omogućiti što kvalitetniju komunikaciju s korisnicima unutar aplikacije. Također, kako su iz Fejsa potvrdili novinarima Business Insidera, radit će i na razvoju usluga za plaćanje unutar WhatsAppa na nekim tržištima.

Što se oglasa tiče, kada je Facebook u pitanju, oni će sigurno ostati dio dugoročnog plana, no trenutačno ipak neće biti prioritet, što će, sigurno, razveseliti sve korisnike te popularne komunikacijske aplikacije.

hr Fri Jan 17 2020 20:43:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dbbff2429111c87d48b4586/80

Provedite ovaj vikend u restoranu Rus u Žrnovnici uz odličnu spizu i povoljne cijene

Ovog vikenda počastite se domaćim specijalitetima
Nakon blagdanskih praznika, restoran Rus ponovno kreće sa svojim standardnim programom. Tako već ovog vikenda možete uživati u domaćim specijalitetima i ugodnoj atmosferi s vašim najmilijima.

Nude se domaći specijaliteti po povoljnim cijenama. Tako je na meniju divljač s njokama za 50 kuna, te mesna plata za 100 kuna. 

Restoran Rus, smješten uz Rijeku Žrnovnicu, mjesto je koje možete rezervirati i za domjenke, obiteljske svečanost, poput krštenja i svadbi. Također možete dogovoriti i catering! Dobra spiza je zagarantirana!

Rezervirajte svoje mjesto na broj  091 472 0080! Osoblje restorana Rus vas čeka!
hr Fri Jan 17 2020 15:46:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e17a1b329111cfc5a8b45ed/80

Uz Ipsos u lakšu kupovinu – evo kako!

Rješavajte ankete, skupljajte bodove i mijenjajte ih za poklon bonove...

Što je Ipsos Online Panel?

Ipsos d.o.o. je vodeća agencija za istraživanje tržišta, medija i javnog mijenja u Hrvatskoj.

Ipsos Online Panel je zajednica osoba koje popunjavaju ankete u zamjenu za nagradne bonove. Sudjelujete u različitim istraživanjima sa svog mobitela, tableta ili računala bez obzira gdje se nalazite.

Kako mogu postati član Ipsos Online Panela?

Članom Ipsos Online Panela postaje se jednokratnom registracijom. Članstvo u Ipsos Online Panelu je u potpunosti besplatno!

Kako funkcionira članstvo u Ipsos Online Panelu?

Članovi panela se u različitim vremenskim intervalima putem emaila ili mobitela pozivaju na sudjelovanje u različitim istraživanjima. Na taj način imaju mogućnost izraziti svoje mišljenje o aktualnim temama, zadovoljstvu različitim proizvodima i uslugama koje koriste i sl. Istovremeno, za svaku u cijelosti ispunjenu anketu dodjeljuju se bodovi na Ipsos Online Panel račun.

Što radim s bodovima?

Svaka anketa nosi određeni broj bodova. Jedan bod odgovara protuvrijednosti od 1 HRK. Nakon što se prikupi minimalno 80 bodova, imate mogućnost zamijeniti ih za poklon bon u vrijednosti od 80 HRK. Poklon bonovi su iskoristivi u nekom od hrvatskih maloprodajnih lanaca (DM, Plodine…) Više o bodovanju

Registrirajte se i već danas počnite sakupljati bodove na svom Ipsos Online Panel računu!

Možete nas kontaktirati putem naše e-mail adrese online.hr@mg.ipsosadria.com ili Vibera i Whatsapp-a putem broja +385977149117.

Također, možete posjetiti i našu Facebook stranicu i pratiti događaje i zanimljivosti.

hr Fri Jan 17 2020 15:28:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5e214fc329111c90008b4677/80
Foto: Dario Njavro/HRT

Javnost je razgalila glasom, a dirnula životnom pričom: Upoznajte Solinjanku Petru Roško

Cijela obitelj se bavi glazbom. Od oce i majke pa sve do dvije sestre. Od žica pa sve do tipaka na instrumentima
Još od malih nogu junakinji ove priče mikrofon je bio mlađi brat, a pozornica starija sestra. Solinjanka sa splitskom adresom, Petra Roško, javnost je razgalila svojim odličnim glasovnim sposobnostima, a sve dirnula svojom tužnom životnom pričom u showu 'The Voice'.

Velika tragedija obilježila je njen mladi život u najboljem razdoblju, ali usprkos svemu ova mlada majka petogodišnje Karmen odiše ljubavlju, pjesmom i dalmatinskim inatom. 
- Nisam to posebno isticala pri samoj prijavi, ja sam se prijavila zbog glasa za kojega nisam mislila da je toliko poseban, vanserijski. Ispalo je na kraju dobro, svi su bili zadovoljni, sve je ispalo u moju korist, priča nam Petra kojoj je prije više od dvije godine muž Hrvoje podlegao ozljedama nakon teške prometne nesreće na izlazu iz Šibenika. Tugu i bol zamijenilo je dobro djelo i nadasve humana gesta jer su Hrvojevo srce, jetra i bubreg spasili živote trojici primatelja iz Hrvatske.

U borbi za najljepši glas Hrvatske Petru na putu prati Massimo. Cijela priča krenula je skroz spontano, govori Petra.
- Vidjela sam reklamu, prijatelj me označio na Facebooku, kako to već i ide i počela sam promišljati o tome. Rekla sam sebi da će to biti sada ili nikada jer nisam inače sklona natjecanjima niti javnih prikazivanja i krenula je moja priča.

'Who's Lovin' You' bio je klasik grupe Jackson 5 s kojim je Petra osvojila srce Massima i na tek nekoliko prvih taktova odlučila kako je on čovjek, kako kaže, s kojim neće pogriješiti.
- Imala sam dvojbu između Massima ili Gobca, no kada se Massimo okrenuo znala sam da je to to. Bila sam presretna. Točno je onakav kakav je i na televiziji i to mi se svidjelo odmah. Iskren je, profesionalan i ima prijateljski pristup što nama svima znatno olakšava naš put, otkriva Solinjanka koja ima jake glazbene korake. 

Fešta, prava dalmatinska, nastane kada svatko u obitelji uzme svoj instrument i krene svirati. Od majke do oca i obje sestre, od žica pa sve do tipaka.
- Mama mi je započela u nekom kulturno-umjetničkom društvu, svirala je mandolinu i gitaru, a otac se praktički od svog rođenja bavi sviranjem harmonike. Moje sestre i ja smo prošle glazbenu školu, jedna je sestra prvo svirala mandolinu, potom saksofon pa se odlučila za solo pjevanje, a druga sestra svira hornu u solinskoj Limenoj glazbi, priča nam sugovornica koja tijekom radne sezone obuče pregaču i uzme kuhaču u ruke, a između ostalog pjeva i svira u splitskom bendu Euforia s kojim nastupa već pet godina, a često na glazbenim avanturama prate i pjevača Petra Dragojevića.

Potpuno nenadano su mladu majku mnogi prepoznali i u splitskoj verziji spota 'Happy' Pharella Williamsa kao veselu mladenku.
- Scena je zapravo bila dan vjenčanja mene i Hrvoja. Na sam dan smo se išli slikavati i lokacija je bila u centru grada, a ondje su nas vidjeli snimatelji spota pa smo otplesali na 'Happy' koja nam je, blago rečeno, poslije postala prava obiteljska himna.

Već sutra u posljednjim nokaut duelima Petra će 'ukrstiti koplja' sa Solinjaninom Ivom Kraljem i tražiti prolaz u nastavak natjecanja. 
- Moja očekivanja su pozitivna jer sam pozitivno nastrojena prema svemu. Mogu vam reći da neće biti ljubavna pjesma, obučena sam damski i primjereno, a pjesma će biti iznenađenje, dala je Petra još jedan motiv za gledanje subotnje emisije na 'malim ekranima'.

Bez obitelji i prijatelja niti Petrin put pun trnja i prepreka ne bi bio barem malo olakšan, a za kraj razgovora svim mladima je poručila da ne posustanu u svojim snovima.
- Slijedite svoje snove i napravite sve kako bi vam se ostvarili. U trenutcima će ih biti teško slijediti, ali stisnite zube jer je to jedini način da ispunite sebe.
hr Fri Jan 17 2020 07:14:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .