Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/583716e61eea8f3fea8b4578/80
Foto: pinIt

Kako se riješiti neugodnog zadaha?

Loš zadah, odnosno halitoza, u većini slučajeva nije posljedica opasnog i ozbiljnog zdravstvenog problema, no može biti velika prepreka spontanoj i ugodnoj komunikaciji

Uzroci loših mirisa iz usta vrlo su različiti, to može biti nedovoljno čišćenje usne šupljine, ali i znak nekih bolesti. Najvažnije je otkriti uzrok i početi na vrijeme rješavati problem. - piše živim.hr

Zadah je vrlo neugodna pojava, odbojna i mrska onome tko ga osjeti, no problem je što ga mnogi ljudi imaju, a da toga nisu ni svjesni. Loš zadah, odnosno halitoza, u većini slučajeva nije posljedica opasnog i ozbiljnog zdravstvenog problema, no može biti velika prepreka spontanoj i ugodnoj komunikaciji.

Uglavnom se smatra da je glavni krivac dugotrajnog i lošeg zadaha želudac, no uzroci su vrlo različiti, a često je prisutno i više njih istovremeno. Najčešći je nedovoljna i neadekvatna higijena usne šupljine.

Nakon jedenja se komadići hrane zadržavaju među zubima i pod mostovima. Ostaci hrane tamo trule, na njih se nakupljaju bakterije i uzrokuju loše mirise. Osim ostataka hrane, zadah mogu izazvati i određene namirnice intenzivnog mirisa kao što su češnjak ili luk, ali u tom slučaju nije trajan i zadržava se samo dok organizam ne izluči tvari koje ga uzrokuju. Neugodan zadah može nastati i kao posljedica jelovnika bogatog proteinima i siromašnog ugljikohidratima, jer kada organizam treba preraditi velike količine proteina, dolazi do procesa u tijelu koji dovode do pojave zadaha koji dolazi iz želuca.

 Suhoća usta

Neugodan miris često se može osjetiti ujutro nakon buđenja, za što su najčešće krivci suha usta i suhoća usne šupljine, no ova vrsta zadaha smatra se normalnom i ne liječi se, a jednostavno se rješava pranjem zuba i adekvatnom higijenom. Međutim, suhoća usta može nastati i zbog problema s prohodnosti dišnih puteva,zbog čega je osoba primorana stalno disati na usta; suhoća može biti i simptom bolesti žlijezda slinovnica ili se javiti kao nuspojava nekih lijekova, posebno onih iz skupine antidepresiva.

Loš zadah mogu uzrokovati i neka zdravstvena stanja poput dijabetesa, gastritisa, infekcije grla, nosa ili pluća te problemi s jetrom i bubrezima. Neugodan zadah pojavljuje se i kod ljudi s upaljenim desnima, a krivac može biti i pušenje, jer osim što imaju karakterističan zadah po duhanskom dimu, pušači često boluju od parodontnih bolesti.

I oscilacije u tjelesnoj težini i hormonalne promjene mogu izazvati zadah, a s ovim se problemom susreću i osobe koje iz bilo kojeg razloga ne jedu dovoljno pa im nedostaje poticaja za lučenje sline. Da bismo se zadaha mogli uspješno riješiti, važno je otkriti pravi uzrok problema, a temeljan je korak redovita i pravilna oralna higijena. Većina ljudi najčešće ne četka zube pravilno niti dovoljno dugo pa se i nakon pranja zuba ostaci hrane zadržavaju u međuprostorima. Zube nakon svakog obroka operite temeljito, pastom za zube koja sadrži fluor. Četkajte kružnim pokretima, najmanje tri minute. Četkicu za zube treba mijenjati svaka dva do tri mjeseca.

Ne zaboravite piti vodu

Samo dovoljnom hidratacijom usna će šupljina zadržati potrebnu vlažnost. Ako osjetite suhoću u ustima, žvačite žvakaću gumu bez šećera ili pojedite jabuku, jer će to potaknuti proizvodnju sline. Kad god nešto pojedete ili popijete, stvara se nova količina sline koja je važna za odvijanje normalnih procesa u usnoj šupljini i otklanjanje neugodnih mirisa.

 Četkanje jezika

Četkanje jezika vrlo je učinkovita metoda za rješavanje zadaha iz usta. Preko jezika tijelo izbacuje toksine, a nježnim struganjem možete ga očistiti, ukloniti bakterije i sa stražnjeg dijela jezika i riješiti se lošeg zadaha iz usta. Stružite jezik od straga prema naprijed četiri do pet puta. Postupak čišćenja jezika ponovite svako jutro nakon buđenja. Najmanje jednom dnevno koristite zubni konac kako biste uklonili sve ostatke hrane iz usta, posebno one male, zarobljene među zubima, jer oni će, ako ih ne uklonite, početi trunuti i smrdjeti. Proizvod koji je vrlo koristan za čišćenje zubnih međuprostora je interdentalna četkica.

Žvačite đumbir, peršin, mentu

Osim kupovnih vodica za ispiranje usta, i sami možete jednostavno pripremiti sredstvo koje pomaže protiv zadaha. Recimo, preporučljivo je žvakati sirovi đumbir, no ako vam je preljut, možete ga žvakati s jabukom. Od đumbira se radi i vodica za usta: naribajte đumbir, dodajte limunov sok i toplu vodu i tom mješavinom ispirite usta.

Peršin je jedan od najmoćnijih neprijatelja zadaha. Obilno ga koristite u jelima kao začin, a svoje će djelovanje najbolje pokazati ako ga žvačete samog, nekoliko listića nakon svakog obroka. Žvakanje svježih listića mente potiče lučenje sline i osvježava dah.

Aktivne tvari u kadulji djelotvorne su protiv bakterija koje su krivac za zadah. Žvakanje listića kadulje jedan je od načina neutraliziranja zadaha. Ako vam smeta njen gorak okus, pomoći će i grgljanje čaja od kadulje. Za jednu šalicu trebaju dvije žličice svježeg ili jedna žličica suhog lišća. Pomažu i neke namirnice: lisnato svježe povrće i voće, posebno celer, jabuke i naranče te namirnice s dovoljno vlakana i cjelovite žitarice spriječit će pojavu neugodnog zadaha. Pomoći će i hrana bogata antioksidansima i vitaminom C jer čuva zubno meso.

 Čajevi koji pomažu

Čaj od ehinaceje, mire, krvare i paprene metvice može se, osim kao ugodan i zdrav topli napitak, upotrebljavati kao vodica za ispiranje usta. Zeleni ili crni čaj također su uspješni borci protiv zadaha zahvaljujući fitokemikalijama flavonoidima kojima obiluju i koji smanjuju naslage plaka na zubima i sprečavaju rast bakterija u ustima.

 Djelotvorno grgljanje

Kardamom je začinska biljka bogata cineolom, fitokemikalijom koja uspješno uništava bakterije u usnoj šupljini i vrlo je moćno sredstvo za uklanjanje nepoželjnih mirisa. Grgljanje čaja od kardamoma uklonit će zadah, a od ulja kardamoma može se jednostavno napraviti vodica za ispiranje - dodajte žlicu kardamomova ulja u decilitar tople vode i njime ispirite usta. Nakapajte dvije do tri kapi eteričnog ulja mente u decilitar tople vode i tu mješavinu grgljajte otprilike minutu pa ispljunite. Radite to ujutro nakon buđenja, navečer prije spavanja i nakon svakog obroka. Možete i nekoliko kapi ovog ulja staviti direktno na jezik. Ima ugodan miris i aromu te je učinkovito protiv bakterija. Napravite svježu limunadu bez šećera i grgljajte je. Za njegu usne šupljine i eliminiranje lošeg zadaha još je učinkovitija kombinacija limunade i jabučnog octa. Cijeli članak pogledajte ovdje.

hr Fri May 05 2017 09:20:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a756aee9e3133ac008b4651/80

Evo koji je položaj spavanja najbolji za vaše zdravlje

Koliko god da ste umorni, položaj u kojem vam je najudobnije zaspati tražite vrlo dugo. Situacija u kojoj se satima vrtite po krevetu tražeći poziciju u kojoj ćete utonuti u mirni san dobro vam je poznata. Na koncu zaspete u uobičajenom položaju koji vam je najdraži, no je li on istovremeno i najbolji za vas i vaše zdravlje otkrili su stručnjaci

Ako se često okrećete usred spavanja i san vam je isprekidan, moguće je da vam ne odgovara položaj tijela u kojem spavate. Opće su poznata četiri najuobičajenija položaja u kojem većina ljudi spava, a svaki od njih ima svoje prednosti i nedostatke.

Ipak, stručnjaci su sada ustanovili da postoji položaj koji je najzdraviji tijekom spavanja.

Fetus poza

Ovo je položaj u kojem spavaju većinom žena, a prema australskoj stručnjakinji Elini Winnel, on je i najgori. Winnel tvrdi kako je tijelo u ovom položaju cijelu noć u grču. 'Ako odlazimo spavati u ovom položaju signaliziramo našem živčanom sustavu da smo u nekakvom bijegu, borbi i da nismo sigurni', naglašava stručnjakinja te sugerira da radije odabirete neki otvoreni položaj u kojem ćete otvoriti plućno područje i dublje disati.

Spavanje na strani

Bilo da se radi o lijevom ili desnom boku ovakav položaj tijela opisan je kao jedan od boljih, a posebno se preporučuje upotreba jastuka za glavu te još jedan dodatni jastuk kao potpora sa strane. 'Gledajući iz strukturne, neurološke ili mišičave perspektive ovaj je položaj vrlo dobar. Isto tako i za vaše dišne puteve, ali i za probavu. Pogotovo ako liježete na lijevu stranu', objasnio je pak u jednom od svojih članaka doktor Ehrlich.

Spavanje na trbuhu

'Spavanje na trbuhu je najgore. Spavajući u tom položaju, stavljate pritisak na svoje mišiće glave, vrata i čeljusti, naprežete zglobove a također ovo šteti donjem dijelu leđa i zdjelici', tvrde stručnjaci koji su godinama promatrali koji je od položaja za spavanje najzdraviji za ljudsko tijelo. U žargonu nazvan 'slobodan pad', ovaj položaj spavanja također kobno djeluje i na dišne sustave. Vrlo vjerojatno ćete se ujutro probuditi s trncima, a to može samo povećati mogućnost bolova u mišićima i zglobovima, stoga pokušajte što je moguće više izbjegavati ovu pozu spavanja.

Spavanje na leđima

Mnogi stručnjaci slažu se kako je položaj spavanja na leđima najzdraviji za ljudsko tijelo. Iako rijetko kome ova poza odgovara, sretnici su oni koju su naviknuli spavati na leđima. Preporučuje se da vrat, glava i gornji dio prsa budu blago podignuti prilikom ove pozicije. 'U ovom položaju pruža se najbolji odmor ramenima i leđima koja su tijekom dana najviše napeta , a isto tako pomaže u pravilnom protoku kiselina, jer se u ovom slučaju one ne vraćaju natrag u jednjak', objasnili su stručnjaci, piše tportal.hr


hr Fri Jun 22 2018 21:30:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2d498e2af47f53428b46b5/80
Foto: Instagram

Pitao curu da mu šalje što se događa na utakmici, njene poruke sve oduševile

Kad je studenticu iz Londona Alison Finlay dečko zamolio da ga preko poruka izvještava o tome što se događa u utakmici između Engleske i Tunisa, ona nije dvojila ni sekunde.

- Morao je raditi do kasno i nadao se da će stići kući do utakmice, ali nije pa me zamolio da mu uskočim. Ljubazno sam pristala - rekla je Alison za PA. Ona je svoje izvještaje o utakmici objavila na društvenim mrežama i odmah postala hit.

- Žuti karton za Englesku. Igrač sa žutim kartonom izgleda glupasto. Prošle su 34 minute i frizure im se još dobro drže. Tunis je zabio. Slobodan udarac za Englesku. Engleza su sad lagano dodirnuli, a on je žestoko pao na teren. Golema propuštena prilika za Englesku. Tunižanin je na podu. Izgleda da su ga udarili u kosu. Sudac izgleda nezainteresirano. Čovjek s ozlijeđenom kosom nije zadovoljan - samo su neke od poruka koje je Alison poslala dečku i osvojila srca ekipe na društvenim mrežama.

- Pa bolja si od komentatora BBC-ja", "Tvoji komentari mi daju želju da pratim nogomet, a Amerikanac sam", "Ovo je mnogo zabavnije od pravih komentatora", "Ovo su odlični komentari. Molim te nastavi", "Muž mi se valja po podu - bili su samo neki od oduševljenih komentara, piše index.hr

hr Fri Jun 22 2018 21:10:22 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2d3a742af47f72468b45c7/80
Foto: Dreamstime

Stavite ove biljke pored računala i neće vam se oči jako sušiti

Sve više ljudi u moderno doba provodi po cijele dane za računalom, a to je loša vijest za oči. Ako ste i vi u takvoj situaciji trebali bi redovito uzimati stanke, po mogućnosti negdje uz biljke

Gotovo svi koji rade u uredima znaju kako izgleda kada su im oči umorne. Oko 80 posto ljudi koji provode više od tri sata dnevno pred računalom misli da im to stvara probleme, a pola od njih kaže da im šteti očima, tvrde iz njemačkog saveza oftalmologa.

Pacijenti kao simptome navode suhe oči, zamagljen pogled, glavobolje, osjetljivost na svjetlo i umor. Važno je da ljudi koji rade za računalima uzimaju kraće stanke, idealno bi bilo nekoliko puta, jer će to pomoći bolje nego jedna duga.

Biljke u uredu dobre su za prevenciju suhih očiju jer one dodaju vlažnost zraku

Uz to, monitor bi trebao pod ispravnim kutom u odnosu na prozor i svjetiljke. Treba izbjegavati indirektno osvjetljenje, a oči bi trebale biti 50 do 80 centimetara udaljene od ekrana. Najvažnije je ipak redovito ići na preglede oftalmolozima kako bi se na vrijeme otkrili i ispravili problemi s vidom.

Biljke je dobro imati i u domu

Određene biljke imaju sposobnost čišćenja zraka od otrova i plijesni pa ih je odlično imati u svojem domu. One filtriraju zrak od, primjerice, raznih građevinskih materijala, boja, prašine... Do tog zaključka došli su u NASA-i, prenosi Health Extremist.

Izdvojili su šest biljaka koje je poželjno imati u kući:

1. Aloa - ona je odlična za podizanje razine kisika u vašem domu. Također, otkrili su da učinkovito apsorbira formaldehid, ugljični dioksid i ugljični monoksid. Jedna aloa postiže što i devet bioloških pročišćivača zraka.

2. Zeleni ljiljan (Chlorophytum Comosum)
 - sposobna je obavljati fotosintezu pod minimalnom rasvjetom. Odlično apsorbira otrove iz zraka kao što su formaldehid, stiren te ugljični monoksid i benzen. Jedna biljka učinkovito će pročišćavati prostor od 200 četvornih metara.

3. Bršljan (Hedera Helix)
 - ovu biljku bi definitivno baš svatko trebao imati u kući. Bršljan uklanja 60 posto plijesni iz zraka i 58 posto čestica od fekalija za samo šest sati od stavljanja u prostor.

4. Ljiljan mira (Spathiphyllum "Mauna Loa")
 - odlično uklanja kemijske otrove iz zraka. Ova kućna biljka filtrira benzen iz zraka kao i formaldehid i trikloretilen. 

5. Svekrvin jezik (Sansevieria Trifasciata "Laurentii") - idealna kućna biljka, gotovo neuništiva. Vrlo je otporna i treba joj malo do ništa svjetla za fotosintezu. Osim što uklanja otrove, odlična je za spavaću sobu jer kisik proizvodi i noću.

6. Fikus (Ficus Elastica)
 - osobito je učinkovita u čišćenju zraka od formaldehida. Također ne trebaju puno svjetla i lako je brinuti za njih, nisu zahtjevne. Ali, pripazite imate li malu djecu ili kućne ljubimce jer listovi mogu biti otrovni.

U NASA-i kaže da bi trebalo imati između 15 i 18 ovih biljaka na prostoru od 500 četvornih metara. Znači, za 80 "kvadrata" dovoljno je tri do četiri komada. Ne zaboravite jednu staviti i u spavaću sobu jer u njoj provodite puno vremena, piše 24sata.hr

hr Fri Jun 22 2018 20:06:09 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b2b62d62af47f963b8b4775/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Anketa: Pitali smo Splićane što misle o sutrašnjem gay prideu

Gay pride uvijek je tema koja budi razna mišljenja
Sutra u popodnevnim satima održat će se osmi po redu Split Pride pod nazivom “Hod za ljubav”.

Okupljanje počinje u Đardinu u 17.00 sati, a povorka kreće u 18.00 sati već poznatom rutom: Ulica Kralja Tomislava-Marmontova-Riva-Marulićeva ulica-Pjaca-Bosanska ulica i ponovno nazad. 

Zabavni program ove godine održat će se na bedemu Cornaro. 

Odlučili smo pitati par Splićana što misle o prideu:

Karla (19): Neman ništa protiv ničijeg seksualnog opredjeljenja. Smatram da je to normalno u današnje vrijeme. Previše ljudi osuđuje zbog toga i to nije u redu. Zar je bitno je l' netko bi, hetero, gay? Hoće li to uopće utjecati na današnje stanje u državi ili društvu? Neće. To je sve u ljudskim glavama. Danas u svijetu je previše drugih problema oko kojih se treba raspravljati. Trebate se prije svega zapitati kako bi bilo vama da ste na njihovom mjestu, sigurno ne bi bilo lako. Zato podržavam i skroz sam uz njih. Borite se i slavimo ljubav.

Anđela (20): Mislim da svatko ima pravo biti to što jest i iskazivati to. Ljubav je najveća sila i lijepo je vidjeti da se ljubav živi. Osobno, nisam ljubitelj velikih masa i zato nisam fan parade. Slažem se s njihovim zalaganjima i podržavam ih, ali mislim da to mogu činiti bez parade. Bitno je da se ljubav živi, svaki dan, iskreno, potpuno. Nisu im za to potrebne zastave, paradiranja i policija. Živjela ljubav!

Darija (60): Ja ne znan što bi rekla. Nisam za parade, ako se vole, neka se vole. 

Luka (33): Moram priznati da me nije briga hoće li biti ili neće biti parade. To je sve stvar izbora. Na mene ne utječe, neću sudjelovati. Tko voli neka izvoli! 

Slavko (40): Nisam za paradu. Mislim da je to suvišno i bespotrebno. Ne znam što se s time može postići. Nisam ni znao da je sutra. 
hr Fri Jun 22 2018 18:50:22 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .