Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54c545b5486f9f6e0f8b4cc5/80

Navika kojih se treba odreći kako se ne bi prehlađivali zimi

Pročitajte koje nam navike zapravo samo štete

Pokrivanje usta i nosa kako bi nam bilo toplije, pijenje toplih napitaka prije izlaska iz kuće ili brzo hodanje ili trčanje do kuće dok je vani zima - zapravo nam samo šteti - pišu 24 sata

1. Disanje na usta dok smo vani
Kad dišete kroz usta ne možete zagrijati zrak niti ga ovlažiti što povećava vjerojatnost od razvoja angine. Opustite se i jednostavno dišite kroz nos, polako i duboko.

2. Pokrivamo usta i nos šalom
Iako nas to grije ponekad to može biti još gore za nas. Npr. kada je jako hladno. Tada se izdahnuti zrak može pretvoriti u led ako padne direktno na šal ili kaput. Tada će vam biti  još hladnije, a zbog toga riskirate anginu, bronhitis i iritaciju kože, piše Brightside. U redu je pokriti lice, ali nemojte pokrivati nos. 

3. Trčimo doma dok se tresemo od hladnoće
Ako ste vani po niskim temperaturama dobro je ugrijati se negdje na par minuta, ali potom nastavite dalje. Nemojte trčati kući kada vam je hladno jer će vam tada biti još hladnije i gore. 

4. Nosimo preusku odjeću i obuću
U ovom slučaju smrznut ćete se prije nego ako nosite udobnu i širu odjeću i obuću. Zrak između slojeva zapravo vas grije. 

5. Pijemo tople napitke prije izlaska iz kuće
Ako je vani jako hladno, bolje je prije izlaska popiti čašu vode ili bilo što sobne temperature jer ako popijete topao napitak vaše tijelo će gubiti toplinu prebrzo i zato će vam vrlo brzo biti hladno. Vrući čaj ili kava povećavaju cirkulaciju i poboljšavaju obrambene mehanizme tijela, ali također proširuju krvne žile. 

6. Izlazimo van gladni
Da bi tijelo proizvodilo dovoljno tjelesne topline potrebna mu je energija jer ćete se u protivnom smrznuti čim izađete van. Zato treba jesti već na sam znak gladi. Ne čekajte napadaj gladi. 

7. Grijete se alkoholom dok ste vani
Bit će vam toplije samo 30-40 minuta nakon napitka. Potom će se tijelo naglo početi hladiti. 

Facebook komentari

hr Sun Nov 27 2016 15:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/588531ca1eea8f421f8b4592/80
Foto: Pixabay

Ova mjesta ste sigurno zaboravili očistiti - kao i većina

Stručnjaci za čišćenje kažu da je ovo 10 najčešćih mjesta koje se ne očiste ili ne posisaju

Većina ljudi puno vremena ionako gubi na čišćenje pa nije ni čudo da se ovi predmeti često zanemare. Stručnjaci za čišćenje kažu da je ovo 10 najčešćih mjesta koje se ne očiste ili ne posisaju: 

Stražnja strana tepiha - prašina i prljavština skupljaju se i tamo. 

Torbice -
 izvadite podstavu i istresite. Pamučne torbice možete oprati na nježnom programu i s nježnim tekućim deterdžentom, a kožne je najbolje tretirati posebnim sprejem za kožu, piše GoodHousekeeping.

Rolete - 
metalne rolete najlakše ćete očistiti s čarapom. Navucite je na ruku i namočite u vodi, u kojoj ste otopili višenamjensko sredstvo za čišćenje. Drvene škure čistite na isti način samo s puno manje vode. 

Vrh frižidera
 - vjerojatno vam je prednja strana hladnjaka savršeno očišćena, ali njegov vrh kod većine ljudi ostane neočišćen jer je vam pogleda. No na njemu se vrlo lako skuplja masnoća i prašina pa se pokušajte sjetiti da očistiti i to kada prebrisavate frižider.

 
Kuhinjska spužvica - njih se preporučuje mijenjati svakih tjedan dana jer skupljaju u sebi jako puno bakterija. No ako im želite produžiti život svakako ih morate dezinficirati. stavite ih u vrlo razblaženu otopinu vode i izbjeljivača, a dodatno ih možete oprati i u perilici suđa na najvišoj temperaturi.

 
Četke usisavača i njihovi dodaci - nakupljenu prašinu i dlake potrebno je često čistiti kako bi vaš usisavač radio savršeno. Ako vam se nakupilo puno dlačica prerežite ih škaricama, a prašinu i ostatke na četki usisajte šipkom usisavača. 

Partviš
 - najlakše ćete ih očistiti usisavačem ili ručno. Operite u toploj vodi s deterdžentom i pustite da se osuši. 

Kante za smeće
 - njih bi trebalo čistiti redovito, pogotovo kante koje su u kući kako ne bi postale leglo mikroba. Možete to učiniti pod tušem ili jednostavnije pošpricati sredstvom za čišćenje ili izbjeljivačem, ostaviti na kratko, oprati i isprati. 

Čaša za držanje četkica za zube -
 voda koja dugo stoji na jednom mjestu s vremenom će razviti gljivice. Zato se preporučuje i ove čaše čistiti zajedno s umivaonikom. 

Kafe aparat -
 kamenac se s vremenom nakupi u aparatu, a kako bi to riješili potrebno je u rezervoar staviti jednaku količinu vode i octa. Dodajte filter i pustite da otopina odradi svoje. Pustite da stoji 30 minuta. Završite program i pokrenite drugi samo s hladnom vodom kako bi sve isprala - prenose 24 sata

Facebook komentari

hr Sun Jan 22 2017 23:32:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58851ffa1eea8f151f8b4595/80
Foto: Pixabay

Za poboljšanje funkcija mozga: Pažljivo birajte ulja za kuhanje

Riječ je o tvarima sadržanim u biljkama koje pomažu popraviti veze i stanice te optimizirati rad mozga

Kako biste vratili lakoću pamćenja i poboljšali funkcije mozga, birajte hranu bogatu fitonutrijentima, kaže slavni liječnik dr. Mehmet Oz.

Riječ je o tvarima sadržanim u biljkama koje pomažu popraviti veze i stanice te optimizirati rad mozga. Stoga dr. Oz preporučuje da početak dana obilježite brigom za svoj mozak i popijete tonik bogat fitonutrijentima od zelenog čaja, đumbira, kurkume, limuna i ružmarina. Tijekom dana jedite drugo povrće bogato tim hranjivim tvarima i nastojte pojesti pet boja povrća - pišu 24 sata

Što je povrće tamnije, ono sadrži više fitonutrijenata, ali važno je jesti i crveno, žuto, zeleno te ljubičasto. I zdrave masnoće su važne za dobrobit mozga, a možete ih unijeti u tri oblika – dnevnom dozom maslinova, kokosova ili ribljeg ulja. Za kuhanje odaberite maslinovo ulje koje je odličan izvor polifenola i zdravih masnoća, a za slatko odaberite kokosovo koje sadrži posebnu masnoću - MCT ili srednje lančane trigliceride koji mogu poboljšati funkciju mozga.

A uzimanje kvalitetnog dodatka ribljeg ulja (do 1000 mg dva puta na dan) na dnevnoj bazi pružit će vam bitne omega-3 masti koje možda ne dobivate iz hrane. I ugljikohidrati su hrana za mozak i mora ih biti u prehrani, ali odaberite one koji se sporije probavljaju.

- Otporan škrob se probavlja u debelom crijevu, a to potiče dobre crijevne bakterije te zauzvrat poboljšava raspoloženje i dugoročno zdravlje mozga. Takav je škrob u kuhanom krumpiru, zobi, artičokama, banani i trpucu - savjetuje slavni liječnik.

Briga o mozgu ide kroz želudac, a zdrava crijeva i probava pomažu i optimalnim moždanim funkcijama. Zato i probiotici koji pomažu rastu dobrih bakterija u crijevima mogu popraviti raspoloženje i koncentraciju. Stoga dr. Oz i njegovi suradnici preporučuju da se počastite nizom namirnica koje sadrže probiotike: grčkim jogurtom, ukiseljenim krastavcima i miso juhom.

Osim spomenutoga, postoje još tri namirnice koje se smatraju toliko zdravima da mogu popraviti oštećenja koja nastanu zbog Alzheimerove bolesti, a ako to mogu bolesnome mozgu, napominje dr. Oz, onda znate koliko tek dobra čine zdravom.

Istraživanja potvrđuju da se nakon svakodnevnog unosa 2 jušne žlice kokosova ulja stanje ljudi koji boluju od demencije poboljšalo. Ključan su sastojak tzv. trigliceridi srednje dugog lanca (engl. MCT).

Jetra pretvara te trigliceride u ketone, a oni obnavljaju neurone, unapređuju funkciju živaca u mozgu, jačaju njegove funkcije i djeluju kao pravo pogonsko gorivo za mozak. Dodajte ga u smoothieje, zobenu kašu i omiljene tople napitke (1 čajnu žlicu), koristite ga pri pečenju i pirjanju (ne mijenja svojstva na visokim temperaturama) i uvijek upotrebljavajte organsko, ekstradjevičansko kokosovo ulje.

Avokado, druga supernamirnica za mozak, sadrži veliki udio dobrih masti, oko dvadeset esencijalnih vitamina, obiluje vlaknima, kalijem, visokim udjelom vitamina E i B, folnom kiselinom te omega-3 kiselinama koje poboljšavaju dotok krvi u prednji dio mozga koji je bitan za kritičko razmišljanje, ponašanje, odlučivanje i planiranje. Preporuka je pojesti jedan avokado na dan. Treća čudesna namirnica za pamćenje je meso junadi koja su pasla na otvorenom jer takvo meso ima veće udjele omega-3 masnih kiselina od industrijskih - pišu 24 sata

Ovo su najbolja ulja

Koristite ulja koja sadrže alfa-linolenske kiseline (ALA), oblik omega-3 masnih kiselina. Sljedeći put kad kuhate dodajte maslinovo ulje, canola, riblje ili laneno ulje. I ne zaboravite na zeleno lisnato povrće, poput kelja, špinata, blitve i prokulica, koje se mora što češće naći na vašem tanjuru jer je prepuno omega-3 kiselina, napominje slavni liječnik.

Dijete ‘izvlače’ omegu-3 iz tijela

Pamćenje, suha koža, kardiovaskularne bolesti, upale... Sve se to događa kad nam nedostaje omege-3. Kad se počne s dijetom, najčešće nedostaje omege-3. Potrebno je unositi od 500 do 1000 miligrama omega-3 svaki dan. Može se uzimati kao dodatak prehrani, ali mnogo je veći učinak ako ga uzimate s hranom, kaže liječnik.

Masna riba tri puta tjedno

Riba poput lososa, tune i srdele bogata je omega-3 masnim kiselinama pa ih se smatra superhranom. Trebali biste ih jesti barem dva do tri puta na tjedan tako da primate maksimalnu dozu potrebnog nutrijenta.

Višestruka dobrobit

Zeleni čaj, 1 žličica đumbira, 1 žličica kurkume, sok jednog limuna, zgnječena grančica začinske biljke (ružmarin, menta...).
Skuhajte četiri šalice zelenog čaja. Umiješajte u njega đumbir u prahu i kurkumu, sok svježe iscijeđenog limuna i začinsku biljku. Odložite u hladnjak i svako jutro popijte šalicu umjesto kave.

Facebook komentari

hr Sun Jan 22 2017 22:11:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5885152c1eea8f5c1f8b456c/80
Foto: Pixabay

Brzo i bez prljavog posuđa: Palačinke iz boce

Evo vam odličan savjet, napravite tijesto za palačinke u boci. Brzo je, lako i zabavno

Svi volimo palačinke, ali je zato malo onih koji vole prati nagomilao suđe nakon njih. Evo vam odličan savjet, napravite tijesto za palačinke u boci. Brzo je, lako i zabavno. 

Kako biste napravili palačinke iz boce, potrebni su vam vaš omiljeni recept za palačinke, obična plastična boca i lijevak. Sve sastojke ubacite u bocu pomoću lijevka, dobro zatvorite i mućkajte dok se sve ne sjedini. U međuvremenu stavite tavu da se zagrije, namažite uljem i jednostavno direktno iz boce prelijte u tavu.

Ako vam ostane malo tijesta, jednostavno ponovo zatvorite bocu i čuvajte je u frižideru dok ih ponovo ne poželite pripremiti - prenose 24 sata.

Facebook komentari

hr Sun Jan 22 2017 21:25:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58850c6f1eea8f42198b468c/80
Foto: Pixabay

Prljavi ručnici leglo bakterija: Uzorkuju upale oka i kožne infekcije

Nakon samo jednoga korištenja počinje razmnožavanje jer uzročnicima infekcija odgovaraju vlaga, toplina i organski materijali poput pamuka

Nakon samo jednog brisanja ručnik postaje idealno mjesto za bakterije i gljivice, kojima vlaga najviše odgovara za razmnožavanje - pišu 24 sata

Bakterija Escherichia coli prisutna je u 25 posto ručnika, tvrde znanstvenici s američkog Sveučilišta u Arizoni, a još je gora vijest da se bakterije i virusi lako prenose među članovima obitelji ako koriste isti ručnik za brisanje. Nakon samo jednoga korištenja počinje razmnožavanje jer uzročnicima infekcija odgovaraju vlaga, toplina i organski materijali poput pamuka. Zato isti ručnik ne bismo smjeli koristiti više od tri puta, upozorava dermatologinja dr. med. Suzana Levarda.

- Nakon svakoga korištenja ostavite vlažni ručnik na prozračnome mjestu da se posuši i redovito provjetravajte kupaonicu - savjetuje Levarda i dodaje da treba koristiti poseban ručnik za lice i tijelo.

Ručnik treba koristiti isključivo jedna osoba kako bi se spriječio prijenos bakterija i gljivica s jednog dijela tijela na drugi kao i prijenos infekcija s osobe na osobu - kaže liječnica.

Ako ručnike dijelite, primjerice s partnerom, i ne mijenjate ih nakon tri korištenja, postoji opasnost od prijenosa bakterija i gljivica koje se nalaze na koži te sluznicama nosa, usta, oka i spolnih organa. Najčešće su gljivice T. mentagrophytes, koje uzrokuju infekciju poput atletskog stopala te bolest kože trupa, otkriva Levarda.

- Česte su i infekcije uzrokovane bakterijama stafilokoka (Stapylococcus aureus) i streptokoka (Streptococcus pyogenes), koje uzrokuju upale korijena dlake, perifolikularnog tkiva dlake, ali i upale uglova usana te izrazito suhu kožu lica i tijela. Niz različitih bakterija na ručnicima glavni su krivci za upale oka (najčešće konjunktivitis), virus Herpes simplex izazivat će promjene poput “ranica” u predjelu nosa i usnica - upozorava dr. Levarda.

Većina ovih bakterija nije patogena jer dolaze iz našeg tijela, ali mogu izazvati zdravstvene probleme.

- Zato ručnike treba prati na 90 stupnjeva ili minimalno na 60 - savjetuje Levarda, ali ne preporučuje pranje ručnika s drugim rubljem ni kuhinjskim krpama.

- Kako biste spriječili prijenos bakterija i gljivica s rublja na ručnike, najbolje je pamučne ručnike glačati na visokim temperaturama, da bi zaostale bakterije dodatno “uništili“ jer pranje u potpunosti ne uništava bakterije - pojašnjava Levarda. Cijeli članak pogledajte ovdje

Facebook komentari

hr Sun Jan 22 2017 20:48:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .