Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5807d9d01eea8fff6c8b457e/80
Foto: Tomislav Krišto / CROPIX

Plenković: Vlada dobiveno povjerenje neće iznevjeriti

Predstavljajući ekonomsku politiku, koju će graditi do kraja mandata, istaknuo je da će on trajati 4 godine, jer je politička stabilnost ključna za kvalitetni gospodarski rast i razvoj

Predsjednik Vlade Andrej Plenković, govoreći u srijedu u Opatiji o ekonomskoj politici u 2017. , izjavio je da njegova Vlada dobiveno povjerenje neće iznevjeriti te da će se ostvarivanje ciljeva rasta i razvoja temeljiti na izgradnji poticajnog, jednostavnog i sigurnog poslovnog okruženja u kojem je privatni sektor nositelj ekonomskog razvoja, a država jamac provedbe načela društvene solidarnosti, partnerstva i socijalne uključenosti. 

Predstavljajući ekonomsku politiku, koju će graditi do kraja mandata, Plenković je istaknuo da će on trajati 4 godine, jer je politička stabilnost ključna za kvalitetni gospodarski rast i razvoj.

- U ostvarivanju naših dugoročnih programskih ciljeva rasta i razvoja Hrvatske, temeljit ćemo se na izgradnji poticajnog, jednostavnog i sigurnog poslovnog okruženja, u kojem je privatni sektor nositelj ekonomskog razvoja, a država jamac provedbe načela društvene solidarnosti, partnerstva i socijalne uključenosti. U Hrvatskoj se ponovno osjeća određeni optimizam, kojeg smo gotovo u višegodišnjoj krizi zaboravili i ta promjena snažno motivira članove Vlade da provedemo promjene koje će osnažiti povoljne perspektive gospodarstva i svakog pojedinca - izjavio je Plenković u Opatiji.

Rekao je da su u Vladi odlučni rješavati probleme korak po korak, tako da se osigura stabilna putanja rasta, bolji životni standard, smanjivanje duga i fiskalnih teškoća te izlazak iz procedure prekomjernog proračunskog manjka i makroekonomskih neravnoteža.

 - Trajno ćemo raditi na održavanju niskog deficita, uravnoteženom proračunu, smanjivanju javnog duga u BDP-a i vraćanju kreditnog rejtinga u zonu investicijskog rejtinga. Svjesni smo prilika koje nam se pružaju kroz pozitivne trendove i odlučni smo ih iskoristiti kroz provođenje promjena koje će povećati konkurentnost, osnažiti proizvodnju potaknuti izvoznike te rezultirati u povećanju zaposlenosti i stvaranju novih radnih mjesta - poručio je.

2017. će obilježiti porezna reforma

Naglasio je da su sljedećih 12 mjeseci ključni za pokretanje promjena i za razvojni skok koji je Hrvatskoj nužno potreban.

Vlada ima za cilj osiguravanje stabilnog i trajnog gospodarskog rasta, a mjere će početi predstavljanjem proračuna za 2017. Kako kaže, proračunom će se pokazati da Vlada nastavlja sa smanjivanjem proračunskog deficita na razinu od 2 posto BDP-a u 2017. a time i sa snižavanjem javnog duga u BDP-u kroz uravnoteženu fiskalnu konsolidaciju i jačanje održivosti javnih financija, uz očuvanje solidarnosti. "Uvjereni smo da će te mjere dovesti do jačanja makroekonomske stabilnosti, smanjivanja troška kamata te povećanja konkurentnosti i rejtinga", rekao je.

- Sljedeću godinu obilježit će, a vjerujem i cijeli mandat, provedba cjelovite porezne reforme - ustvrdio je, dodavši da su česte izmjene propisa stvorile klimu nesigurnosti i nepovjerenja za poduzetnike. Cilj tih sveobuhvatnih promjena je - pojednostavljenje i dugoročna stabilnost poreznog sustava, porezno rasterećenje građana, poduzetnika, poljoprivrednika, naveo je premijer.

- Sveobuhvatnost reforme i visok stupanj usklađenosti s potrebama gospodarstva jamči trajnost predloženih rješenja. Porezna reforma dat će i doprinos demografskoj reformi i postizanju veće socijalne pravednosti, a važno će biti i smanjivanje administrativnog i regulatornog okruženja. Administrativne i parafiskalne i zakonske prepreke odvraćaju ulagače i bez takvih mjera porezno rasterećenje neće imati pune gospodarske učinke - napomenuo je.

Najavio je da će se s nizom mjera krenuti uskoro, a da je namjera stvoriti kvalitetan mehanizam koji će biti platforma za sustavno otkrivanje administrativnih i regulatornih prepreka te da to znači jačanje mehanizma ocjene svakog zakonodavnog propisa. Plenković je naveo da je cilj da se u sljedećih godinu dana  poveća i podigne položaj Hrvatske na komparativnim ljestvicama konkurentnosti.

Naveo je i da je korištenje EU novca neophodno za razvoj ulaganja, razvoj inovacija a da je osnovna svrha korištenja EU fondova smanjivanje razlika između županija i stupnja razvoja te da će razvoj malog i srednjeg poduzetništva bit će jedan od načina smanjivanja tih razlika.

U pripremu turističke 2017. uloženo više od 800 mln eura

Najavio je i aktiviranje državne imovine u turističke svrhe. Ocijenio je da je dobro što se najavljuju nova ulaganja u hotele i turizam, kazavši da su ulaganja u turizam u 2016. premašila 670 milijuna eura, a ulaganja u pripremu za turističku 2017. godinu 800 milijuna eura.

Pritom Plenković smatra da sve treba zabrinuti da više od 2 milijuna Hrvata ne odlazi na odmor, pa stoga želi potaknuti i razvoj domaćeg tržišta.

Naglasio je da će poljoprivredi i regionalnom ruralnom razvoju te Slavoniji posvetiti posebna pažnja, kao i prehrambenoj sigurnosti i neovisnosti, ribarstvu, održivom razvitku poljoprivrede i modernizaciji ruralnog prostora te da je niz poreznih promejna vezan uz poljoprivredne inpute.

Reforma će se nastaviti i u području sustava javne nabave, koji je važan u borbi protiv korupcije te je najavio uskoro prijedlog zakona o javnoj nabavi.

Najavio je i nastavak preustroja državnih i javnih poduzeća, posebno željezničke i cestovne infrastrukture. U planu su brojne reforme koje će dovesti do ušteda i rezultirati modernim željezničkim sustavom, a preustrojit će se i cjelokupni cestovni sustav, rekao je.

- Prioritet Vlade je ravnomjeran razvoj Hrvatske, djelovat ćemo u smjeru smanjivanja razlika i izraditi novi zakonodavni okvir i programe za razvoj slabijih područja, brdsko-planinskog područja, otoka, čime se želi spriječiti iseljavanje stanovništva. Radit ćemo na stvaranju novih radnih mjesta, stvaranju učinovitog tržišta rada, aktivnih mjera zapošljavanja, posebno za mlade - poručio je Plenković.

Nastavit će se provoditi i reforma obrazovnog sustava, kao bi se odgovorilo na potrebe društva i gospodarstva, kao i reorganizacija i modernizacija Hrvatskog zavoda za zapošljavanje i suzbijanje crne ekonomije, naveo je premijer. Dodao je i da će se nastojati pojednostaviti radno zakonodavstvo, da bi se osigurala učinkovita primjena načela fleksbilnog radnog vremena i osiguralo zadržavanje prava za vrijeme nezaposlenosti i u slučaju izvanrednog otkaza.

Demografska obnova strateški izazov

Plenković je rekao da je jedan od strateških izazova demografska obnova, pa će posebnu pozornost usmjeriti na mjere zaustavljanja iseljavanja i povoljnije demografske strukture. Kazao je da nije cilj svesti tu politiku na dotacije nego stvoriti jako gospodarsko okruženje u kojem će mladi moći zasnovati obitelj i imati posao.

- Jedna od najzahtjevnijih reformi bit će ona mirovinskog sustava, jer je omjer osiguranika i korisnika mirovina 1:1,19. Taj je podatak alarmantan i stoga je nužna reforma mirovinskog sustava", istaknuo je Plenković te naveo da se broj korisnika najnižih mirovina povećao u 10 godina sa 139 na gotovo 227 tisuća, dok se njihova prosječna mirovina povećala sa 1.185 na svega 1.450 kuna pa će stoga fokus Vlade biti i na standardu umirovoljenika. "Unutar reforme mješovitog mirovinskog sustava te rješavanjem uočenih nejednakosti nastojat ćemo postići konsenzus - poručio je.

Premijer je još rekao da će Vlada reagirati na sva pitanja na dnevnom redu, nastojat će biti brza, odgovorna i uključiva, razmotriti pa i uvažiti ideje s drugog političkog spektra. 

- Uvjeren sam da ćemo sljedeće godine moći napraviti prvu evaluaciju rada Vlade, a želim naglasiti da smo dobili povjerenje koje ne namjeravamo iznevjeriti, nego učiniti sve na boljitku života svih građana i gospodarskom rastu i razvoju zemlje - poručio je premijer Plenković ekonomistima.

Facebook komentari

hr Wed Nov 09 2016 13:13:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/584742541eea8f852a8b4585/80
Foto: HSPP

Međunarodni dan civilnog zrakoplovstva: Zračni promet EU mjesto je borbe za preživljavanje mnogih nacionalnih avioprijevoznika

Hrvatski sindikat prometnih pilota uputio je čestitku povodom Međunarodnog dana civilnog zrakoplovstva

Hrvatski sindikat prometnih pilota uputio je čestitku svim sudionicima civilnog zrakoplovstva, od zaposlenih u zračnim lukama - letačko, kabinsko, tehničko osoblje, djelatnici kontrole leta i svi koji na bilo koji način brinu o civilnom prometu - kao i pilotima helikoptera, jedrilica, kanadera, sportskih zrakoplova, odnosno svima koji prometuju našim nebom.

- U svijetu i u Hrvatskoj se danas 7. prosinca, obilježava Međunarodni dan civilnog zrakoplovstva čiji su osnovni ciljevi širenje svijesti u javnosti o važnosti civilnog zrakoplovstva za društveni i gospodarski razvoj te o jedinstvenoj ulozi Organizacije međunarodnog civilnog zrakoplovstva (International Civil Aviation Organization, ICAO) u promicanju sigurnosti, učinkovitosti i redovitosti međunarodnog zračnog prometa.

Ovaj je datum ujedno prilika da uputimo čestitku i odamo priznanje svim sudionicima civilnog zrakoplovstva, od zaposlenih u zračnim lukama - letačko, kabinsko, tehničko osoblje, djelatnici kontrole leta i svi koji na bilo koji način brinu o civilnom prometu - kao i pilotima helikoptera, jedrilica, kanadera, sportskih zrakoplova, odnosno svima koji prometuju našim nebom.

Važnost civilnog zrakoplovstva u gospodarstvu je neupitna, no unatoč svemu, o prirodi posla onih koji svakodnevno brinu o sigurnosti stotina putnika javnost još uvijek nije dovoljno informirana. Tako se i zanimanje pilota na komercijalnim letovima rijetko spominje, osim kad se, nažalost, dogode tragedije. U sjeni takvih tragičnih događaja ostaju stotine imena onih koji unatoč stresu i zdravstvenim rizicima posla te unatoč turbulentnim zbivanjima u svjetskom i europskom zrakoplovstvu, obavljaju svoj posao odgovorno, profesionalno, ali i s ljubavlju.

Česta tema je i pitanje pilotskih plaća koje se smatraju, za današnje uvjete, previsokima. No, treba znati da iza svakog pilota stoje godine školovanja, tečajeva, stotine, pa i tisuće letova, a svake se godine prolaze i obavezna usavršavanja znanja i tehnika letenja. Iako se često prikazuje u romantičnom svjetlu, zanimanje pilota izuzetno je zahtjevno, a pritom su izloženi i brojnim zdravstvenim rizicima. Dan i noć u njihovom se poslu često isprepliću – promjene vremenskih zona brze su i česte zbog čega nerijetko dolazi do poremećaja 24-satnog tjelesnog (cirkadijanog) ritma, a svladavanje jet lag-a pravi je izazov. Letenje je povezano i s promjenama u tlaku zraka, smanjenom količinom kisika, izloženosti zračenju, a dobro je poznato da izaziva psihološki te fizički stres. Takvo „radno okruženje“ teško je zamislivo čak i onima koji često putuju, a posebno ako uzmemo u obzir i današnje terorističke prijetnje koje nitko ne može zanemariti unatoč vrlo visokim mjerama sigurnosti.

Za kraj spomenimo i da je cjelokupni zračni promet Europske unije u razdoblju rekonstruiranja i borbe za preživljavanje mnogih nacionalnih avioprijevoznika. Odluka EU o zabrani subvencioniranja državnih kompanija i njihovom prepuštanju zakonima tržišta, dovela je do nekih neželjenih posljedica. Tako gotovo sve europske aviokompanije gube tržišnu utakmicu s kompanijama iz neposrednog susjedstva, od Turske, preko Bliskog istoka do Azije zbog neravnopravne konkurencije. Posljedično se u većini europskih kompanija smanjuje broj zaposlenih koji potom odlaze na rastuća tržišta, u pravilu azijska, čime se ponavlja scenarij koji je 50-ih godina zadesio europsko brodarstvo. I Hrvatsku je, nažalost, u protekle četiri godine napustila četvrtina pilota.

Poseban problem predstavljaju i "inovativni" poslovni modeli, odnosno zaobilaženje zakonskih propisa vezanih uz zapošljavanje. Europski je parlament u rujnu izglasao "Europski paket mjera i strategiju razvoja zračnog prometa" (EU Aviation Strategy and Package) koji je službeno objavljen 2. prosinca. Dokument nije zakonski obvezujući, već predstavlja preporuku Europskoj komisiji za izradu odgovarajuće regulative kojim se promovira izravno zapošljavanje kao jedini prihvatljivi oblik zapošljavanja letačkog osoblja.

Promjene se događaju i nadamo se sretnom "slijetanju", a svim našim kolegama ovom prilikom čestitamo Međunarodni dan civilnog zrakoplovstva te im želimo sigurnu i mirnu plovidbu našim nebom - poručili su iz Hrvatskog sindikata prometnih pilota.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 09:27:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5847bbc61eea8fc4278b45ff/80
Foto: Rade Popadić

Tko ne plati porez neće moći registrirati automobil

Vlasnici automobila i motocikala od početka 2017. godine plaćat će porez na cestovna motorna vozila pri produženju registracije u stanicama za tehnički pregled. Odnosno, baš kao što sada ne mogu produžiti registraciju svoga automobila ili motocikla bez plaćanja cestarine, tako se od iduće godine neće moći produžiti dok ne plate porez

Na ovaj detalj moraju obratiti pozornost vlasnici automobila i motocikala kako ne bi bili iznenađeni s novim financijskim izdatkom u stanici za tehnički pregled.

Vlasnik automobila starog od pet do deset godina čija snaga motora ne prelazi 55 kilovata, kod registracije mora platiti porez u iznosu od 200 kuna. Ako je automobil star do dvije godine s istom snagom motora, porez je 300 kuna. Najviši iznos poreza - 1500 kuna - plaćaju vlasnici automobila do dvije godine starosti s motorom snažnijim od 130 kW.

Kod motocikala porez plaćaju vlasnici vozila čiji motor prelazi snagu od 20 kilovata i to do deset godina starosti, a iznosi su 50, 80 i 100 kuna, ovisno o starosti. Za snažnije motore na motociklima porez iznosi od 50 kuna za one starije od deset godina, do 1200 kuna za motocikle do dvije godine starosti i snagom motora većom od 80 kW.

- Ovaj porez vlasnici vozila plaćat će na šalterima u stanicama za tehnički pregled, sasvim uobičajeno, zajedno sa svim drugim davanjima koja su obvezna prije produžetka registracije automobila ili motocikla. Nikakvih posebnih promjena neće biti u stanicama za tehničke preglede, jer se mijenja samo model plaćanja. Rješenje o porezu vlasnici vozila dobit će također u stanici za tehnički pregled. Reakcije građana koje imamo čak govore da im je ovaj model prihvatljiviji, jer će odmah riješiti svoje obveze, a ne kao do sada, naknadno tijekom godine, što pojedinci i zaborave uplatiti pa poslije dobivaju opomene - kaže pomoćnik uprave za tehničke poslove Centra za vozila Hrvatske Goran Pejić za Glas Slavonije.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 09:10:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5847b22e1eea8f92298b45e1/80

Kako je radnička klasa u Hrvatskoj otišla u raj?

Radnička klasa u Hrvatskoj otišla je u raj i potpuno iščezla iz svijesti stotina tisuća Hrvata, koji zapravo pogrešno misle da pripadaju srednjoj klasi, zaključak je teksta dviju hrvatskih antropologinja u novom broju časopisa Narodna umjetnost

Radništvo nije samo ono malo zaposlenih u industriji, nego i golemi broj nezaposlenih, neplaćenih i prekarnih radnika u uslužnom sektoru. Mnogi od njih, premda smatraju sebe srednjom klasom, imaju sve razloge podržati radikalnu transformaciju političkih, ekonomskih i kulturnih odnosa na totalno rastrojenoj poluperiferiji društva, kaže se u tekstu Tee Škokić s Instituta za etnologiju i folkloristiku u Zagrebu i Sanje Potkonjak s Filozofskog fakulteta u Zagrebu.


Prvi korak u raj

Odlazak radničke klase u raj, prema autoricama, imao je dvije faze. Prvu je obilježilo socijalističko razdoblje tijekom kojeg se pod pojmom radničke klase zapravo mislio na srednji sloj i težilo društvu blagostanja poznatom iz kapitalističkog svijeta.

Naime, pojam radničke klase u socijalističkoj Jugoslaviji bio je rezultat ideje da su različite društvene nejednakosti dio klasnog pitanja, koje će se razriješiti ukidanjem imovinske nejednakosti.

Jugoslavenski socijalistički model u ekonomskom pogledu bio je hibrid planske i tržišne ekonomije, s kapitalističkom idejom države blagostanja i komunističkom izvedbom socijalnih prava, objašnjavaju autorice.

Potrošačka kultura socijalizma klasno pitanje riješila je uspostavom jedinstvenog srednjeg sloja, kao dokaza vlastitog društvenog uspjeha, a pojam radništva se zazivao samo prigodno, u ideološkim manifestima vladajuće nomenklature.


Drugi korak u raj

Drugi korak odlaska radničke klase u raj je kapitalistička tranzicija nakon 1990. godine, koja je, kažu, hrvatsku industriju uništila više od rata, te potpuno izbrisala radno-pravno naslijeđe socijalizma.

U prvih deset godina tranzicije razina nezaposlenosti popela se s osam na blizu 20 posto, odnosno na oko 30 posto, ako se uzmu obzir i oni koji nisu primali plaću. Istodobno, broj radnika koji su bili članovi sindikata pao je s 90 posto na 50 posto, dok se članstvo velikih sindikata prepolovilo, kaže se u tekstu.

U današnjim razmatranjima posljedica tranzicije srednja klasa proglašena je najvećim gubitnikom, premda većina od 280.000 nezaposlenih i 15.000 zaposlenih koji rade, a ne primaju plaću (podaci s početka 2015.), pripada slojevima niskokvalificiranih i srednjekvalificiranih radnika, dakle, oni su radnička klasa.

Tranzicija je potpuno ispraznila značenje radničke klase i prognala ju iz društvene svijesti. Zato rasprava o kapitalističkoj restauraciji postsocijalističkog razdoblja zanemaruje pitanje klasnih odnosa i postaje isključivo lament za nestankom srednje klase i njezina visokog životnog standarda, zaključuje se u tekstu.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 08:51:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/583bf52d1eea8f72fd8b4569/80
Foto: Rade Popadić

HAK: Jaki vjetar otežava promet na Jadranskoj magistrali

Zbog jakog vjetra na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Senja zabrana je prometa za autobuse na kat, vozila s kamp prikolicama i motocikle, a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene dodatno je zabrana za dostavna i vozila s natkrivenim teretnim prostorom, izvijestio je u srijedu Hrvatski autoklub (HAK)

Razminiranje uz autocestu A1 završeno je jučer, 6. prosinca,  pa više neće biti zatvaranja dionice između čvorova Sveti Rok i Zadar II.

U srijedu i četvrtak, 7. i 8. prosinca, od 8 do 17 sati zatvara se dionica autoceste A1 ČCP Karamatići-čvor Ploče (DC425-DC8). Obilazak za smjer Zagreb-Ploče: A1-čvor Vrgorac-DC62-Mali Prolog-Kobiljača-Ploče i obrnuto. Za smjer BiH-Ploče obilazak je: GP Nova Sela-A10 čvor Kula Norinska-DC62-Mali Prolog-Kobiljača-Ploče i obrnuto.

Izlazak teretnih vozila pojačan je na GP-ima: Macelj i Pasjak.

Trajekti i katamarani plove prema redu plovidbe.

Facebook komentari

hr Wed Dec 07 2016 08:23:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .