Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54c545b5486f9f6e0f8b4cc5/80

Ne dajte se zavarati: Znate li razlikovati gripu od prehlade?

Iako imaju slične simptome, gripa i prehlada dvije su različite bolesti i važno je prepoznati o kojoj je riječ kako ne bi došlo do komplikacija

Gripa je puno ozbiljnija od prehlade i ponekad može imati teške posljedice, a kod ljudi sa slabijim imunitetom čak i fatalne. Gripa se može zakomplicirati i prerasti, primjerice, u upalu pluća koja je najčešći uzrok smrti kod osoba oboljelih od gripe. Prehlada je puno blaža bolest koja ne zahtijeva strogo mirovanje i lijekove, već puno čaja i citrusa, piše RTL

Evo kako razlikovati gripu od prehlade:

- gripa nastupa naglo, prehlada postupno
- gripu karakteriziraju bolovi u mišićima, zglobovima i kostima te jaka glavobolja, a prehladu ne 
- gripa izaziva visoku temperaturu (i do 40 Celzijevih stupnjeva), prehlada povišenu
- visoka temperatura kod gripe traje od tri do sedam dana, kao i svi ostali simptomi te je nemoguće funkcionirati pod gripom, dok se s prehladom može obavljati svakodnevne poslove
- kod gripe su karakteristični umor i iscrpljenost, s prehladom se može funckionirati
- kihanje, kašljanje, bol u grlu i začepljen nos kod gripe su sekundarni, dok prehlada počinje tim simptomima
- komplikacije gripe su: upala pluća, upala uha, sinusa, laringitis, pogoršanje bronhitisa i astme 

Liječenje gripe

Prije svega preporučuje se cijepljenje, osobito ugroženim skupinama ljudi: osobama starijim od 65 godina, osobama koje rade u školi, vrtiću, bolnicama, osobama s narušenim imunitetom ( ljudi koji primaju kemoterapiju i kroničnim bolesnicima). 
Najvažnije kod liječenja gripe je mirovanje. Odležite gripu kako se ne bi zakomplicirala. Pijte puno tekućine, osobito čaja s limunom i medom i snižavajte visoku temperaturu.Provjetravajte prostoriju u kojoj ležite, jedite puno agruma, izbjegavajte šećer i budite strpljivi. Ne uzimajte na svoju ruku antibiotike, jer je gripa virusna bolest. Ukoliko simptomi ne jenjavaju sedam dana, posjetite liječnika. Ukoliko je došlo do komplikacija, liječnik će propisati antibiotike. 

Liječenje prehlade

Kodo prehlade, ako nije jaka, ne morate mirovati. Unosite također puno tekućine kao kod gripe, osobito čaja i vitamina C.  Jedite med i ostale namirnice koje jačaju imunitet. Puno voća i povrća.

hr Tue Oct 24 2017 16:44:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aeb5d2a2af47f8ba68b46d2/80

10 trikova: Uz bijeli ocat, sodu i kavu odjeća i obuća ne smrde

PRIRODNA SREDSTVA Tenisice i cipele neće imati neugodan miris ako u njima preko noći ostavite koricu citrusa ili vatu natopljenu eteričnim uljem
Znoj ne smrdi, neugodan miris dobije u doticaju s bakterijama na koži, pa mirise uništavaju sredstva koja “ubijaju” bakterije, poput alkohola.

Ako ne možete odmah staviti znojnu odjeću na pranje, barem je ostavite da se suši na zraku. Odjeća od poliestera odgovara bakterijama zbog načina tkanja, jer imaju puno mjesta na koja se mogu “zavući”, zbog čega često smrdi i nakon pranja.

Dodajte šalicu bijelog octa i žlicu sode bikarbone u perilicu. To će odvojiti bakterije od odjeće pa neće zadržavati neugodan miris. Ako to nije uspjelo, natopite odjeću na sat vremena u vodi u koju ste dodali šalicu bijelog octa, 2 čajne žlice vodikova peroksida i dvije žličice sode bikarbone.

Pri pranju poliesterske i sportske odjeće izbjegavajte omekšivač jer na površini odjeće stvara sloj koji onemogućuje da isperete bakterije iz odjeće. Za domaći osvježivač tkanina pomiješajte pola šalice destiliranog octa, pola šalice destilirane vode i četvrtinu šalice tekućeg omekšivača za rublje. Poprskajte odjeću mješavinom i pustite je da se osuši prije nošenja. Možete ga koristiti i na zavjesama, madracima ili torbama, piše 24 sata

10 trikova za sportsku opremu:

1. Eterično ulje lavande

Stavite nekoliko kapi eteričnog ulja lavande u cipelu. Djeluje antibakterijski i ugodnog je mirisa.

2. Mirisna vata

Natopite komadiće vate eteričnim uljem (jedno od boljih je ono od limuna ili drugih citrusa) i stavite natopljene kuglice vate u cipelu tijekom noći. Do jutra će neugodni mirisi nestati.

3. Novine

Zgužvajte list novina u lopticu i nagurajte ga u rukav majice kod mjesta na kojem dođe pazuh ili u nogavice hlača. Papir će upiti vlagu i mirise. Možete ga čak staviti i u cipele kako biste uklonili neugodne mirise.

4. Pijesak za mačke

Mačji pijesak odličan je u borbi s vlagom i neugodnim mirisima. Stavite malo čistog pijeska u plastičnu vrećicu sa zatvaračem i u nju stavite majicu, zatvorite, protresite i ostavite neko vrijeme. Isto vrijedi i za cipele. Stavite mačji pijesak u cipele i neugodni mirisi brzo će nestati.

5. Kava

Mljevena kava upija mirise slično kao i pijesak za mačke. Stavite ju u zdjelicu i preko nje stavite majicu. Ostavite preko noći. Samo pripazite da vam kava ne dođe u dodir s majicom jer bi mogla ostaviti mrlju.

6. Soda bikarbona

Njezina zrnca se ‘ponašaju’ kao male spužve koje upijaju mirise. Pospite sodu bikarbonu na područja koja imaju neugodan miris i ostavite je što dulje možete. Kasnije samo istresite prah, a mirisi će nestati. 

7. Zamrzivač

Stavite odjeću ili obuću u plastičnu vrećicu i ostavite ih preko noći u zamrzivaču. Hladnoća ubija bakterije koje uzrokuju neugodne mirise. Ovo je odlična tehnika za traperice koje se ne bi trebale prati nakon svakog nošenja.

8. Ugljen

Ugljen na sebe veže neugodne mirise pa ga proizvođači osvježivača tkanina i prostora često koriste u proizvodima. Stavite komadić ugljena u dno vrećice, dodajte odjeću te dobro zatvorite i ostavite preko noći. Komadić ugljena možete staviti i u cipele. 

9. Bijeli ocat

Pomiješajte bijeli destilirani ocat i deset kapi najdražeg eteričnog ulja i pošpricajte mješavinu po svim mjestima koja želite osvježiti. Ocat će ubiti i do 98 posto bakterija, a eterično ulje će prikriti miris octa.

10. Citrusi i tvrdi sapun

Stavite komadić tvrdog sapuna ili koru limuna, grejpa, limete i/ili naranče u cipele preko noći. Uklonit će neugodan miris i dati svježinu. 

hr Thu Jul 19 2018 10:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3b8b15cb557ac8078b45df/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

5 trikova uz koje ćete račune za namirnice drastično smanjiti

Svi kupujemo hranu i pritom ostavljamo mnogo novca na proizvode koji nam baš i ne trebaju. S ovih par trikova više nikad nećete izaći iz trgovine pitajući se na što ste potrošili novac

1. Popis namirnica koje trebate

Prije odlaska u trgovinu razmislite što ste sve od namirnica i potrepština potrošili, zatim o tome što biste jeli i kuhali i na kraju o stvarima koje ste prošli put kupili - i ne iskoristili. Još bolja ideja je imati blok u koji ćete stalno zapisivati bez čega ste u kući ostali.

Nikad, ali nikad, ne idite u kupovinu bez popisa stvari koje trebate. Popis će vas držati usmjerenima i svi marketinški trikovi kojima se tjera kupce da više potroše na vas neće funkcionirati.

2. Akcije

Svaki put prije kupnje i nakon što ste sastavili popis onog što vam treba, provjerite akcije u trgovinama. Često ćete u par različitih trgovina naći akcije na više proizvoda s vašeg popisa, ali izaberite onu u kojoj su najveći popusti ili u kojoj je najviše proizvoda na akciji.

Ako su trgovine u relativnoj blizini, zašto ne biste obišli sve? Druga stvar je ako su trgovine daleko i trebate koristiti javni prijevoz ili trošiti benzin u autu, ali ako su blizu, vaš mjesečni budžet bi vam mogao biti jako zahvalan.

3. Poznavanje cijena

Velika većina ljudi nije svjesna pojedinačne cijene većine proizvoda koje kupuje, pa zbog toga teško prepoznaje kad se isplati kupiti neki proizvod na veliko. Na primjer: Cijena 1 kg bijelog šećera je u prosjeku 5.50 kn, a na akciji ga se može kupiti po cijeni od 3,49 kn. 

Nije lako pratiti cijene, to istiskuje vremena i rada, ali velika prednost je znati općenite cijene, na primjer, 10 proizvoda koje čovjek najčešće kupuje. Na taj način će iskoristiti popuste i kupiti veću količinu proizvoda koje konstantno koristi. I tu dolazimo na broj 4...

4. Kupnja na veliko

Neke stvari je dobro kupovati na akcijama i to u velikim količinama:

Namirnice koje nemaju rok trajanja ili imaju jako dugi rok trajanja: med, riža, alkoholni ocat, sol, gustin, šećer, alkoholna pića, instant kava, začini, sjemenke, suho voće, kava, tjestenina, konzervirana hranaSredstva za čišćenjePapirnati asortiman: Toaletni papir, maramice, salveteEnergija: LED žarulje, baterijeSredstva za osobnu higijenu: Četkice za zube, pasta za zube, dezodoransi, britvice, tamponi, ulošci, pjena za brijanje, sapuni, šamponi, gelovi za tuširanje, štapići za uši i sl.

5. Zamrzivač 

Zamrzivač je izvrsno ulaganje za svakoga. U njemu se može čuvati više vrsta hrane koje zamrzavanjem ne gube, ili gube jako malo, hranjivih stvari, a omogućavaju ljudima da kupuju hranu koju jedu u velikim količinama jer ju imaju gdje držati. Meso je u proteklih par godina jako poskupilo, a većina kućnih budžeta je ostala ista ili se smanjila. Kako si priuštiti ručak s finim komadom mesa, a da se ne potroši gomila novca? 

Tako što se meso kupuje na akcijama i onda zamrzava. U svakom katalogu je obično na prvoj stranici barem jedna akcija s mesom, iskoristite ju i kupite veće količine mesa koje ćete potom zamrznuti. Iskoristite zamrzivač, ne samo za meso, već i za svježe povrće, domaće njoke ili tjesteninu, piše 24 sata


6. Par trikova za pametnu kupnju:

  • Odredite koliko ćete potrošiti i držite se toga.
  • Kupujte voće i povrće kojima je sad vrijeme sazrijevanja - sad su najjeftiniji.
  • Naime, u trgovinama je u visini očiju uglavnom uvijek postavljena roba koju trgovci najviše žele prodati. S obzirom na to da se takvi proizvodi nerijetko prodaju po znatno višim cijenama, obratite pozornost i na proizvode na višim i nižim policama u trgovini. 
  • Ovisno o vašim navikama planirajte vremenske termine kupovine. Umjesto da svaki dan posjećujete trgovine zbog nužnih namirnica, radije odite u nabavku jedanput na tjedan ili dvaput na mjesec
  • Veliki dio prehrambenih namirnica često završi u smeću jer zaboravimo da ih imamo te se pokvare. Kako bi maksimalno iskoristili kupljene namirnice, uvijek uzimajte proizvode koji se nalaze najdublje na polici (najudaljenije od ruba police) ili koji se nalaze na dnu naslaganih proizvoda - obično imaju najdulji rok trajanja, jer se roba u većini slučajeva slaže da je najbliže kupcu namirnica koja ima najkraći rok trajanja.
  • Prilikom svake planirane kupovine, ponesite sa sobom veću torbu ili košaru za namirnice. Tako ćete uštedjeti, ali i poštedjeti okoliš suvišnog otpada.
hr Thu Jul 19 2018 09:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4dec2bcb557ac9198b4b07/80

Odvoz glomaznog otpada Split: što vam smeta, mi odvozimo

Brzo i povoljno! Zapišite broj, nikad ne znate kad će zatrebati: 095753101
Najjeftinije čišćenje garaža, stanova, šupa i odvoz otpada na odlagalište.

Ako u kući imate višak smeća i želite ga se riješiti za to će se pobrinuti ekipa koja provodi najjeftinije čišćenje, odvoz starog namještaja, glomaznog otpada, odvoz šute, bijele tehnike..

Ekipa se bavi utovarom, istovarom i rastavljanjem namještaja. 

Usluge su moguće u cijeloj Splitsko-dalmatinskoj županiji. 

Brzo i povoljno! Zapišite broj, nikad ne znate kad će zatrebati: 095753101
hr Thu Jul 19 2018 08:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b02e6322af47fd8118b456e/80
Foto: PIXABAY

Evo 5 zdravih i hranjivih ideja za doručak!

Često se dogodi da vas prvi jutarnji obrok ne nahrani dovoljno te ste ubrzo gladni.

Jutro je ouno obaveza i ponekad je lakše pojesti žitarice jer je tako najjednostavnije umjesto da pokušate s nečim kreativnijim i hranjivim. Dugujete sami sebi da s vremena na vrijeme promijenite navike. Ukusan i zdrav doručak držati će vas ispunjenima i sitima te osigurati to da ste zaista imali jutarnji obrok.


1. Doručak pun ugljikohidrata

Žitarice i zob zdrave su i daju puno energije, no, često imaju malo proteina.

Dodajte sirutke ili proteinskoga praha na biljnoj bazi te pomiješajte sa žitaricama i svježim voćem. Što više proteina dodate to ćete se duže osjećati sitima i punima energije. Ne ustručavajte se eksperimentirati; dodajte proteine u prahu od čokolade ili egzotično voće.


2. Doručak za trčanje

Ako su vaša jutra ispunjena treninzima trčanja ili vježbanjem u teretani treba vam dosta hranjivih tvari kako biste pravilno istrošili kalorije. Cilj doručka bi trebao biti brzo obnavljanje mišića da vas pripremi za drugu sekciju treninga dan nakon. Zato je kombinacija brzo razgradivih ugljikohidrata i proteina najbolji izbor.

Crvena paprika pak pomaže mišićima da se oporave nakon treninga, ali i potiče rad probave.


3. Ne volite jutarnji obrok

Zvuči li vam tanjur pun palačinki i kobasica dobro? U redu, pokušajte i s tim. Ako ne jedete doručak vaše tijelo tijekom dana ima nedostatak proteina te mišići ne rade kako treba. Također, pokušajte sa svježim sirom jer svaka porcija sadrži 13 grama proteina koji vam pomažu da ostanete siti te obnavljaju mišiće. Dodajte razne sjemenke jer time unosite vlakna te minerale kao što su željezo, cink i magnezij.


4. Doručak za one koji žele smršaviti

Želite li smanjiti broj kilograma prvo ujutro popijte veliku čašu vode. Nutricionisti komentiraju kako biste mogli dodati malo limuna i meda da se osjećate sito te tada tek možete donijeti bolje odluke o tome što biste jeli. Tada napravite doručak u kombinaciji vlakana za energiju te proteina za izdržljivost. Napravite kajganu od jaja i dva svježa povrća po vašem izboru. Tome zatim dodajte bobičasto voće koje sadrži 8 grama vlakana i 60 kalorija po serviranju što je zapravo trećina potrebne dnevne doze vlakana.


5. Doručak za one u nedostatku vremena

Uvijek se možete osloniti na smoothie. Tako unosite u tijelo brojne nutrijente putem lako probavljivoga doručka. Treba vam svega 5 minuta za pripremu, a ako ujutro nemate vremena, napravite ga večer prije, stavite u hladnjak te samo ujutro popijte. Pokušajte s brokulom koja sadrži dva grama vlakana po šalici, ali i antioksidanse koji čine kosti jačima. Dodajte bademovo mlijeko, bademov maslacbananezob i sjemenke, piše ordinacija.hr

hr Thu Jul 19 2018 08:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .