Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/54f399bdb07835f40e8b598f/80
Foto: Screenshot YouTube

Turbofolk ili metal?: Evo što glazbene preferencije govore o vama

Autori se pozivaju i na ranije radove domaćih i stranih autora u kojima se pokušavalo odgovoriti na pitanja o učinku glazbe na čovjekov emocionalni, kognitivni i socijalni svijet, odrednicama glazbenih preferencija te kako su one povezane s osobinama ličnosti

Vrijednost vlastita odricanja percipira se najvažnijom slušateljima rocka i moderne klasike, a najmanje važnom slušateljima turbofolka, dok se vrijednost vlastita probitka smatra podjednako važnom slušateljima turbofolka, zabavne glazbe i moderne klasike, a najmanje važnom slušateljima metala, pokazali su rezultati istraživanja o povezanosti glazbenih preferencija s osobnim vrijednostima te crtama ličnosti.

Rezultati istraživanja koju su na studentskom uzorku proveli Tomislav Pavlović, Tena Benaković, Marija Prpa i Anja Wertag predstavljeni su u najnovijem broju časopisa "Društvena istraživanja". 

Autori se pozivaju i na ranije radove domaćih i stranih autora u kojima se pokušavalo odgovoriti na pitanja o učinku glazbe na čovjekov emocionalni, kognitivni i socijalni svijet, odrednicama glazbenih preferencija te kako su one povezane s osobinama ličnosti.

Ta pitanja, navode, poslužila su i kao polazište istraživanjima P.J. Rentfrowa i S.D. Goslinga, koja su pokazala da bi osobine ličnosti, samopoimanje i kognitivne sposobnosti mogle biti najvažniji čimbenici u kreiranju glazbenih preferencija pojedinca te da bi poznavanje nečijih glazbenih preferencija moglo upućivati na te čimbenike.

Uz to, istraživanja odnosa osobina ličnosti i glazbenih preferencija pokazuju da optimistične i konvencionalne žanrove (country, pop) te energične i ritmične žanrove (rap, soul, dance) preferiraju osobe s izraženijim crtama prilagodljivosti (ekstraverzije) i ugodnosti, a refleksivnu i kompleksnu glazbu (primjerice, klasika, jazz, blues) te intenzivnu i buntovnu (alternativna glazba, rock, metal) osobe s izraženijom crtom otvorenosti prema iskustvu. 

Također, viša ekstraverzija pokazala se povezanom s izraženijom preferencijom turbofolka, dance i rap-glazbe, dok osobe sa slabije izraženom ekstraverzijom preferiraju heavy metal. Nadalje, osobe više na dimenziji intelekta preferiraju heavy metal, a one niže na toj dimenziji preferiraju turbofolk. Osobe koje preferiraju heavy metal i rap postižu nešto niže rezultate na dimenziji savjesnosti.

Postoje stereotipi o slušateljima pojedinog glazbenog žanra, ali nisu nužno točni

"Najvažniji nalaz našeg istraživanja je da postoje određeni stereotipi o slušateljima pojedinog glazbenog žanra, ali i da se oni ne pokazuju nužno točnima", rekli su u razgovoru za Hinu viša asistentica na zagrebačkom Institutu društvenih znanosti "Ivo Pilar" Anja Wertag i psiholog Tomislav Pavlović koji je dodao kako, iako glazbeni žanrovi prenose informaciju o nekoj osobi, ona nije nužno točna.

"Ako kažem da slušam metal i hip-hop vjerojatno ćete pomisliti da sam otvoreniji za promjene od slušatelja nekog drugog žanra, što zapravo uopće nije istina. S druge strane, ako želim da pomislite da sam otvoreniji promjenama mogu reći da slušam metal i rock i to će kod nekog aktivirati stereotip da su metalci i rockeri nešto otvoreniji i pomislit će da sam ja otvorenija osoba", kazao je.

Pojasnio je i da su se u istraživanju koncentrirali na glazbene stilove jer su primijetili postojanje određenih stereotipa u društvu prema slušateljima određene vrste glazbe,  npr. da su metalci mračni i delikventni i slično. Stoga su odlučili vidjeti ima li to kakve veze s realnošću i koliko su ti stereotipi točni. Pojasnio je kako su u prvom istraživanju istraživali povezanosti crta ličnosti, glazbenih preferencija i osobnih vrijednosti, a u drugome stereotipe o slušateljima pojedinih glazbenih žanrova.

Tako je istraživanje pokazalo i da se vrijednost zadržavanja tradicionalnih odnosa (poštivanje običaja i ideja koje promiču kultura ili religija, stabilnost društva i sl.) percipira najvažnijom slušateljima moderne klasike (crossover) i zabavne glazbe, a najmanje važnom slušateljima metala i rapa.

Otvorenost promjenama ( nezavisnost misli i odabir djelovanja, traženje izazova u životu i sl.) ispitani studenti percipiraju najvažnijom slušateljima rocka i metala, a najmanje važnom slušateljima zabavne glazbe i turbofolka, koji su procijenjeni najmanje otvorenima prema promjenama.

Reperi su, percipira se, manje skloni vlastitom probitku ( kontrola i nadmoć nad ljudima i resursima, društveni prestiž i status) i zadržavanju tradicionalnih odnosa. Pokazalo se i da studenti koji su sudjelovali u istraživanju imaju relativno negativne stereotipe o slušateljima turbofolka kojih se većinom percipira kao osobama kojima je važan osobni probitak, pri čemu su im manje važni vlastito odricanje ( tolerancija i zaštita dobrobiti svih ljudi i prirode, razumijevanje) i otvorenost prema promjenama.

Tek nešto manje negativni stereotipi postoje o slušateljima zabavne glazbe koje se smatra sklonijima vlastitom odricanju, ali i zadržavanju tradicionalnih odnosa. Slušatelje moderne klasike percipira se podjednako sklonima vlastitom odricanju kao i slušatelje metala, ali od njih više teže vlastitu probitku i održavanju tradicionalnih odnosa. Pri tome su slušatelji metala nešto manje bili procijenjeni otvorenima prema promjenama. 

Muškarci više vole slušati metal, a žene pop, modernu klasiku i zabavnu glazbu

Istraživanje je pokazalo i da muškarci više vole slušati metal, a žene pop, modernu klasiku (Apocalyptica, 2Cellos, Maksim Mrvica i Lindsey Stirling) i zabavnu glazbu.

Pavlović je kazao i da se u nekim ranijim istraživanjima pokazivalo da postoji povezanost između slušanja metala i delikvencije kod adolescenata, a što se u njihovu nije pokazalo. Smatra i da je razlog tomu što su ranija istraživanja više uzimala u obzir adolescente koji su slušali metal i u tom životnom periodu kada možda i jesu bili agresivniji ali su s godinama našli bolje načine iskazivanja emocija, a ne kroz agresiju.  

Pavlović je napomenuo i da im je bilo zanimljivo usporediti percipirani sustav vrijednosti slušatelja metala i rocka sa slušateljima moderne klasike, budući da velik dio glazbenoga repertoara "modernih klasičara" predstavljaju klasične obrade metala i rocka. Rezultati su pri tome pokazali da su slušatelji moderne klasike procijenjeni podjednako sklonima vlastitom odricanju kao i slušatelji metala, ali su od njih više težili vlastitu probitku i održavanju tradicionalnih odnosa, dok su nešto manje bili procijenjeni otvorenima prema promjenama.

Time je, smatra, ocrtan doprinos elemenata klasike intenzivnim i buntovnim žanrovima, čije skladbe izvedene na klasičnim glazbalima ostavljaju drukčiji dojam o osobama koje ih stavljaju iznad njihovih izvornih verzija. 

Pavlović je rekao i da je njihovo istraživanje rađeno na malom uzorku studenata te će trebati još daljnjih istraživanja kao bi se u konačnici mogli izvući konkretniji zaključci da osobe koje slušaju određenu vrstu glazbe imaju više izražene neke karakteristike, a manje neke druge.

Glazbene preferencije nisu povezane s osobinama Mračne trijade
 
Vezano uz istraživanje povezanosti preferencija glazbenih žanrova s crtama ličnosti Mračne trijade koja obuhvaća tri crte ličnosti: narcizam (vjerovanje u vlastitu superiornost i dominantnost), makijavelizam (sklonost interpersonalnoj manipulaciji i amoralnost) te psihopatiju (impulzivnost, traženje uzbuđenja i manjak empatije), Wertag je rekla kako je istraživanje  pokazalo da crte ličnosti Mračne trijade uglavnom nisu povezane s glazbenim preferencijama.

Pojasnila je i da se korelacijskim istraživanjima u psihologiji ličnosti ne mogu utvrđivati uzročno-posljedični odnosi, tj. da se na temelju ovakvog istraživanja ne može reći da određene crte ličnosti uzrokuju veće ili manje preferencije prema pojedinom glazbenom žanru, ili da slušanje određenog glazbenog žanra vodi izraženosti određenih crta ličnosti.

Wertag je podsjetila i da je Mračna trijada konstrukt u psihologiji ličnosti koji su prije petnaest godina predstavili psiholozi D.L. Paulhus i K.M. Williams napravivši analizu crta ličnosti koje su socijalno odbojne, ali su i dalje u normalnom rasponu funkcioniranja.

Ističe veliku popularnost koncepta Mračne trijade u psihologiji koja puno bolje predviđa neke ishode vezane uz agresivno ponašanje, samopromociju, socijalnu dominaciju ili neke stavove nego što to predviđa, primjerice, peterofaktorski model temeljnih crta ličnosti. Međutim, prijašnja istraživanja pokazuju da su glazbene preferencije ipak više povezane s temeljnim crtama ličnosti nego što se u ovom istraživanju pokazalo da su povezane s Mračnom trijadom.

Istraživanje Mračne trijade, rekao je Pavlović, zainteresirala ga je jer je to pogodno za istraživanje stereotipa i nepoželjnih ponašanja za koje bi "netko teško otvoreno priznao da to radi, ali kada treba reći za nekog drugog da to radi onda će vjerojatno to i reći".

U prvom dijelu istraživanja koji se bavio utvrđivanjem povezanosti između glazbenih preferencija, crta Mračne trijade i osobnih vrijednosti sudjelovalo je ukupno 510 studenata raznih fakulteta u Hrvatskoj, od kojih je njih 291 bilo ženskoga spola. Prosječna dob bila im je 22 godine, a najviše ih je studiralo na području grada Zagreba (82,6 posto). Najzastupljeniji su bili studenti računarstva, psihologije, elektrotehnike te ekonomije. Istraživanje je provedeno online, a sudionici su regrutirani preko društvenih mreža i mailing lista.

U drugom istraživanju, u kojem su se istraživali stereotipi o slušateljima pojedinog glazbenog žanra, sudjelovalo je 115 studenata, od kojih ih je bilo najviše ženskog spola (78 posto). Prosječna dob bila im je 21,7 godina a dobni raspon se kretao od 18 do 33 godine. Najviše njih (94 posto) studiralo je u Zagrebu. 

hr Sat Oct 28 2017 09:44:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5aeb5d2a2af47f8ba68b46d2/80

10 trikova: Uz bijeli ocat, sodu i kavu odjeća i obuća ne smrde

PRIRODNA SREDSTVA Tenisice i cipele neće imati neugodan miris ako u njima preko noći ostavite koricu citrusa ili vatu natopljenu eteričnim uljem
Znoj ne smrdi, neugodan miris dobije u doticaju s bakterijama na koži, pa mirise uništavaju sredstva koja “ubijaju” bakterije, poput alkohola.

Ako ne možete odmah staviti znojnu odjeću na pranje, barem je ostavite da se suši na zraku. Odjeća od poliestera odgovara bakterijama zbog načina tkanja, jer imaju puno mjesta na koja se mogu “zavući”, zbog čega često smrdi i nakon pranja.

Dodajte šalicu bijelog octa i žlicu sode bikarbone u perilicu. To će odvojiti bakterije od odjeće pa neće zadržavati neugodan miris. Ako to nije uspjelo, natopite odjeću na sat vremena u vodi u koju ste dodali šalicu bijelog octa, 2 čajne žlice vodikova peroksida i dvije žličice sode bikarbone.

Pri pranju poliesterske i sportske odjeće izbjegavajte omekšivač jer na površini odjeće stvara sloj koji onemogućuje da isperete bakterije iz odjeće. Za domaći osvježivač tkanina pomiješajte pola šalice destiliranog octa, pola šalice destilirane vode i četvrtinu šalice tekućeg omekšivača za rublje. Poprskajte odjeću mješavinom i pustite je da se osuši prije nošenja. Možete ga koristiti i na zavjesama, madracima ili torbama, piše 24 sata

10 trikova za sportsku opremu:

1. Eterično ulje lavande

Stavite nekoliko kapi eteričnog ulja lavande u cipelu. Djeluje antibakterijski i ugodnog je mirisa.

2. Mirisna vata

Natopite komadiće vate eteričnim uljem (jedno od boljih je ono od limuna ili drugih citrusa) i stavite natopljene kuglice vate u cipelu tijekom noći. Do jutra će neugodni mirisi nestati.

3. Novine

Zgužvajte list novina u lopticu i nagurajte ga u rukav majice kod mjesta na kojem dođe pazuh ili u nogavice hlača. Papir će upiti vlagu i mirise. Možete ga čak staviti i u cipele kako biste uklonili neugodne mirise.

4. Pijesak za mačke

Mačji pijesak odličan je u borbi s vlagom i neugodnim mirisima. Stavite malo čistog pijeska u plastičnu vrećicu sa zatvaračem i u nju stavite majicu, zatvorite, protresite i ostavite neko vrijeme. Isto vrijedi i za cipele. Stavite mačji pijesak u cipele i neugodni mirisi brzo će nestati.

5. Kava

Mljevena kava upija mirise slično kao i pijesak za mačke. Stavite ju u zdjelicu i preko nje stavite majicu. Ostavite preko noći. Samo pripazite da vam kava ne dođe u dodir s majicom jer bi mogla ostaviti mrlju.

6. Soda bikarbona

Njezina zrnca se ‘ponašaju’ kao male spužve koje upijaju mirise. Pospite sodu bikarbonu na područja koja imaju neugodan miris i ostavite je što dulje možete. Kasnije samo istresite prah, a mirisi će nestati. 

7. Zamrzivač

Stavite odjeću ili obuću u plastičnu vrećicu i ostavite ih preko noći u zamrzivaču. Hladnoća ubija bakterije koje uzrokuju neugodne mirise. Ovo je odlična tehnika za traperice koje se ne bi trebale prati nakon svakog nošenja.

8. Ugljen

Ugljen na sebe veže neugodne mirise pa ga proizvođači osvježivača tkanina i prostora često koriste u proizvodima. Stavite komadić ugljena u dno vrećice, dodajte odjeću te dobro zatvorite i ostavite preko noći. Komadić ugljena možete staviti i u cipele. 

9. Bijeli ocat

Pomiješajte bijeli destilirani ocat i deset kapi najdražeg eteričnog ulja i pošpricajte mješavinu po svim mjestima koja želite osvježiti. Ocat će ubiti i do 98 posto bakterija, a eterično ulje će prikriti miris octa.

10. Citrusi i tvrdi sapun

Stavite komadić tvrdog sapuna ili koru limuna, grejpa, limete i/ili naranče u cipele preko noći. Uklonit će neugodan miris i dati svježinu. 

hr Thu Jul 19 2018 10:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3b8b15cb557ac8078b45df/80
Foto: Pixabay/Ilustracija

5 trikova uz koje ćete račune za namirnice drastično smanjiti

Svi kupujemo hranu i pritom ostavljamo mnogo novca na proizvode koji nam baš i ne trebaju. S ovih par trikova više nikad nećete izaći iz trgovine pitajući se na što ste potrošili novac

1. Popis namirnica koje trebate

Prije odlaska u trgovinu razmislite što ste sve od namirnica i potrepština potrošili, zatim o tome što biste jeli i kuhali i na kraju o stvarima koje ste prošli put kupili - i ne iskoristili. Još bolja ideja je imati blok u koji ćete stalno zapisivati bez čega ste u kući ostali.

Nikad, ali nikad, ne idite u kupovinu bez popisa stvari koje trebate. Popis će vas držati usmjerenima i svi marketinški trikovi kojima se tjera kupce da više potroše na vas neće funkcionirati.

2. Akcije

Svaki put prije kupnje i nakon što ste sastavili popis onog što vam treba, provjerite akcije u trgovinama. Često ćete u par različitih trgovina naći akcije na više proizvoda s vašeg popisa, ali izaberite onu u kojoj su najveći popusti ili u kojoj je najviše proizvoda na akciji.

Ako su trgovine u relativnoj blizini, zašto ne biste obišli sve? Druga stvar je ako su trgovine daleko i trebate koristiti javni prijevoz ili trošiti benzin u autu, ali ako su blizu, vaš mjesečni budžet bi vam mogao biti jako zahvalan.

3. Poznavanje cijena

Velika većina ljudi nije svjesna pojedinačne cijene većine proizvoda koje kupuje, pa zbog toga teško prepoznaje kad se isplati kupiti neki proizvod na veliko. Na primjer: Cijena 1 kg bijelog šećera je u prosjeku 5.50 kn, a na akciji ga se može kupiti po cijeni od 3,49 kn. 

Nije lako pratiti cijene, to istiskuje vremena i rada, ali velika prednost je znati općenite cijene, na primjer, 10 proizvoda koje čovjek najčešće kupuje. Na taj način će iskoristiti popuste i kupiti veću količinu proizvoda koje konstantno koristi. I tu dolazimo na broj 4...

4. Kupnja na veliko

Neke stvari je dobro kupovati na akcijama i to u velikim količinama:

Namirnice koje nemaju rok trajanja ili imaju jako dugi rok trajanja: med, riža, alkoholni ocat, sol, gustin, šećer, alkoholna pića, instant kava, začini, sjemenke, suho voće, kava, tjestenina, konzervirana hranaSredstva za čišćenjePapirnati asortiman: Toaletni papir, maramice, salveteEnergija: LED žarulje, baterijeSredstva za osobnu higijenu: Četkice za zube, pasta za zube, dezodoransi, britvice, tamponi, ulošci, pjena za brijanje, sapuni, šamponi, gelovi za tuširanje, štapići za uši i sl.

5. Zamrzivač 

Zamrzivač je izvrsno ulaganje za svakoga. U njemu se može čuvati više vrsta hrane koje zamrzavanjem ne gube, ili gube jako malo, hranjivih stvari, a omogućavaju ljudima da kupuju hranu koju jedu u velikim količinama jer ju imaju gdje držati. Meso je u proteklih par godina jako poskupilo, a većina kućnih budžeta je ostala ista ili se smanjila. Kako si priuštiti ručak s finim komadom mesa, a da se ne potroši gomila novca? 

Tako što se meso kupuje na akcijama i onda zamrzava. U svakom katalogu je obično na prvoj stranici barem jedna akcija s mesom, iskoristite ju i kupite veće količine mesa koje ćete potom zamrznuti. Iskoristite zamrzivač, ne samo za meso, već i za svježe povrće, domaće njoke ili tjesteninu, piše 24 sata


6. Par trikova za pametnu kupnju:

  • Odredite koliko ćete potrošiti i držite se toga.
  • Kupujte voće i povrće kojima je sad vrijeme sazrijevanja - sad su najjeftiniji.
  • Naime, u trgovinama je u visini očiju uglavnom uvijek postavljena roba koju trgovci najviše žele prodati. S obzirom na to da se takvi proizvodi nerijetko prodaju po znatno višim cijenama, obratite pozornost i na proizvode na višim i nižim policama u trgovini. 
  • Ovisno o vašim navikama planirajte vremenske termine kupovine. Umjesto da svaki dan posjećujete trgovine zbog nužnih namirnica, radije odite u nabavku jedanput na tjedan ili dvaput na mjesec
  • Veliki dio prehrambenih namirnica često završi u smeću jer zaboravimo da ih imamo te se pokvare. Kako bi maksimalno iskoristili kupljene namirnice, uvijek uzimajte proizvode koji se nalaze najdublje na polici (najudaljenije od ruba police) ili koji se nalaze na dnu naslaganih proizvoda - obično imaju najdulji rok trajanja, jer se roba u većini slučajeva slaže da je najbliže kupcu namirnica koja ima najkraći rok trajanja.
  • Prilikom svake planirane kupovine, ponesite sa sobom veću torbu ili košaru za namirnice. Tako ćete uštedjeti, ali i poštedjeti okoliš suvišnog otpada.
hr Thu Jul 19 2018 09:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b4dec2bcb557ac9198b4b07/80

Odvoz glomaznog otpada Split: što vam smeta, mi odvozimo

Brzo i povoljno! Zapišite broj, nikad ne znate kad će zatrebati: 095753101
Najjeftinije čišćenje garaža, stanova, šupa i odvoz otpada na odlagalište.

Ako u kući imate višak smeća i želite ga se riješiti za to će se pobrinuti ekipa koja provodi najjeftinije čišćenje, odvoz starog namještaja, glomaznog otpada, odvoz šute, bijele tehnike..

Ekipa se bavi utovarom, istovarom i rastavljanjem namještaja. 

Usluge su moguće u cijeloj Splitsko-dalmatinskoj županiji. 

Brzo i povoljno! Zapišite broj, nikad ne znate kad će zatrebati: 095753101
hr Thu Jul 19 2018 08:19:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b02e6322af47fd8118b456e/80
Foto: PIXABAY

Evo 5 zdravih i hranjivih ideja za doručak!

Često se dogodi da vas prvi jutarnji obrok ne nahrani dovoljno te ste ubrzo gladni.

Jutro je ouno obaveza i ponekad je lakše pojesti žitarice jer je tako najjednostavnije umjesto da pokušate s nečim kreativnijim i hranjivim. Dugujete sami sebi da s vremena na vrijeme promijenite navike. Ukusan i zdrav doručak držati će vas ispunjenima i sitima te osigurati to da ste zaista imali jutarnji obrok.


1. Doručak pun ugljikohidrata

Žitarice i zob zdrave su i daju puno energije, no, često imaju malo proteina.

Dodajte sirutke ili proteinskoga praha na biljnoj bazi te pomiješajte sa žitaricama i svježim voćem. Što više proteina dodate to ćete se duže osjećati sitima i punima energije. Ne ustručavajte se eksperimentirati; dodajte proteine u prahu od čokolade ili egzotično voće.


2. Doručak za trčanje

Ako su vaša jutra ispunjena treninzima trčanja ili vježbanjem u teretani treba vam dosta hranjivih tvari kako biste pravilno istrošili kalorije. Cilj doručka bi trebao biti brzo obnavljanje mišića da vas pripremi za drugu sekciju treninga dan nakon. Zato je kombinacija brzo razgradivih ugljikohidrata i proteina najbolji izbor.

Crvena paprika pak pomaže mišićima da se oporave nakon treninga, ali i potiče rad probave.


3. Ne volite jutarnji obrok

Zvuči li vam tanjur pun palačinki i kobasica dobro? U redu, pokušajte i s tim. Ako ne jedete doručak vaše tijelo tijekom dana ima nedostatak proteina te mišići ne rade kako treba. Također, pokušajte sa svježim sirom jer svaka porcija sadrži 13 grama proteina koji vam pomažu da ostanete siti te obnavljaju mišiće. Dodajte razne sjemenke jer time unosite vlakna te minerale kao što su željezo, cink i magnezij.


4. Doručak za one koji žele smršaviti

Želite li smanjiti broj kilograma prvo ujutro popijte veliku čašu vode. Nutricionisti komentiraju kako biste mogli dodati malo limuna i meda da se osjećate sito te tada tek možete donijeti bolje odluke o tome što biste jeli. Tada napravite doručak u kombinaciji vlakana za energiju te proteina za izdržljivost. Napravite kajganu od jaja i dva svježa povrća po vašem izboru. Tome zatim dodajte bobičasto voće koje sadrži 8 grama vlakana i 60 kalorija po serviranju što je zapravo trećina potrebne dnevne doze vlakana.


5. Doručak za one u nedostatku vremena

Uvijek se možete osloniti na smoothie. Tako unosite u tijelo brojne nutrijente putem lako probavljivoga doručka. Treba vam svega 5 minuta za pripremu, a ako ujutro nemate vremena, napravite ga večer prije, stavite u hladnjak te samo ujutro popijte. Pokušajte s brokulom koja sadrži dva grama vlakana po šalici, ali i antioksidanse koji čine kosti jačima. Dodajte bademovo mlijeko, bademov maslacbananezob i sjemenke, piše ordinacija.hr

hr Thu Jul 19 2018 08:16:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .