Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/534ecbc91799423028e9abf0/80

Redovita konzumacija banana sprečava srčani i moždani udar

Nedavno provedeno istraživanje znanstvenika sa Sveučilišta u Alabami pokazalo je da svakodnevno konzumiranje hrane bogate kalijem, poput banana, može spriječiti smrtonosan ishod srčanog i moždanog udara, kao i smanjenu elastičnost i suženje arterija.

Do tog su zaključka američki znanstvenici došli nakon istraživanja provedenih na miševima kojima je prijetila opasnost od srčanog udara. 

Tijekom određenog razdoblja raznim je grupama laboratorijskih miševa svakodnevno u prehranu dodavana manja, normalna ili veća količina kalija. 

Pokazalo se da su krvne žile miševa koji su dobivali najnižu razinu kalija postale puno manje elastične, za razliku od arterija životinja čija je prehrana bila bogatija ovim mineralom.

No znanstvenici upozoravaju da, kao i u ostalim slučajevima, ni s konzumacijom banana ne treba pretjerivati jer kod nekih to može rezultirati trboboljom, povraćanjem ili dijarejom. 

Informaciju o smanjenju elastičnosti krvnih žila i njihovu suženju potvrdio je i dr. Mike Knapton iz Britanske srčane zaklade. 

"Uz dodatna istraživanja ustanovit ćemo razvija li se ova bolest kod ljudi na sličan način", kazao je za Independent. 

Britanski Zavod za zdravstveno osiguranje preporučuje dnevnu konzumaciju 3500 mg kalija, a u drugdje u Europi ta vrijednost iznosi 4700 mg. Jedna banana srednje veličine sadrži ga oko 422 mg. 

Osim u tom voću, kalijem su bogati krumpir, brokula, žitarice, riba, grah, klice, grožđice i perad. 

Na nedostatak kalija u svakodnevnom će nas životu organizam upozoriti znakovima umora, grčevima u mišićima, vrtoglavicama.

Srce je iznimno važan organ u ljudskome tijelu, a neravnoteža natrija i kalija u krvi može poremetiti njegovu funkciju. Da bi srčani mišić ispravno funkcionirao ravnoteža elektrolita u krvi mora biti u granicama normale.

Kalij kao važan mineral i elektrolit igra vrlo važnu ulogu u prijenosu električnih impulsa do srca te tako pomaže normaliziranju ritma rada srca.

Prekomjeran unos natrija (soli) u hrani može rezultirati visokim krvnim tlakom, a tu nastupa kalij koji igra važnu ulogu jer pomaže u smanjenju krvnog tlaka. Visoki krvni tlak je danas raširen problem, a posljedice arterijske hipertenzije su mnogobrojne: oštećenje bubrežnih funkcija, moždani udar, oštećenje srčanog mišića i koronarnih arterija.



Facebook komentari

hr Sun Oct 08 2017 14:44:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58eff3c1b473983b228b4579/80
Foto: Pixabay

Pet izvora masnoće koje bismo trebali jesti češće

Namirnice uzgojene bez pesticida i drugih štetnih sastojaka imaju više hranjivih sastojaka, te su bolje za zdravlje pojedinca. Organska slanina je, primjerice, bogata je kolinom.
1.  Organska slanina
Visokokvalitetna slanina koja je dobivena od organski uzgojenog mesa puna je kolina, koji se pokazao kao saveznik u borbi protiv Alzheimerove bolesti i nekih drugih kroničnih mentalnih bolesti. Uz to je dobar izvor različitih vitamina B kompleksa, te cinka. Ovi nutrijenti pomažu u proizvodnji serotonina koji smanjuje tjeskobu, kaže nutricionistica Ali Miller

Da bi uživali u blagodatima slanine, važno je odabrati proizvod napravljen od lokalno uzgojenog mesa bez nitrata, hormona rasta i antibiotika, piše Punkufer.

2. Organski maslac 
Nutricionistički gledano, maslac je mnogo zdraviji izvor masnoće nego što ljudi misle, a osobito ako dolazi od organskog mlijeka. Ovakve mliječne masnoće sadrže veću koncentraciju vitamina K2 koji pomaže tijelu iskoristiti kalcij na pravilan način, kaže nutricionistica Laura Schoenfeld

Dakako, ona poboljšava okus druge hrane, a pripremljena s povrćem olakšava apsorpciju njihovih nutrijenata

3. Avokado
Avokado je hrana bogata oleinskom kiselinom i prehrambenim vlaknima koja uravnotežuje hormone u organizmu i pojačava zdravlje probave. Također se smatra odličnom hranom za oporavak nakon vježbanja jer sadrži kalij, kaže Ali Miller.

Ova "mesnata“ voćka se obično koristi za pripremu ukusnih namaza, ali se može dodavati i raznim salatama, ili posluživati uz pečena jaja i slično.

4. Žumanjak
Preskočite omlet od bjelanjaka i prigrlite žumanjke. Ovo je još jedna zanemarena, a masnoćama bogata hrana koja je nevjerojatni izvor vitamina A, B i selena. Žumanjci dobiveni od organskih jaja imaju više vitamina D i karotenoida koji žumanjcima daje narančastu boju, ističe Laura Schoenfeld

5. Tamna čokolada
Moja obitelj ima povijest srčanih bolesti, a istraživanja su pokazala da neke vrste čokolade mogu zaštititi ovaj organ. Potrebno je unijeti 200 miligrama flavonoida da bi se poboljšala cirkulacija i unaprijedilo zdravlje srca. 

To se može postići s dvije žlice kakaa ili 50 grama tamne čokolade s najmanje 70 do 80 posto kakaa, tvrdi nutricionistica Jennifer McDaniels, koja ga obično dodaje jutarnjoj zobenoj kaši. 

Pripazite i kupujte prirodni kakao prah jer on sadrži veću količinu flavonoida. 

Savjet plus
Lanene i chia sjemenke su biljni izvori omega 3 masnih kiselina koje smanjuju upalne procese u tijelu. Uz to sadrže prehrambena vlakna koja snižavaju krvni tlak te unaprjeđuju zdravlje srca i krvnih žila. Najbolje je njima započeti dan – dodati ih zobenoj kaši, smoothiejima, jogurtima i sličnim jelima.

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 16:50:01 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2d47e3b9e03e56228b4592/80
Foto: Screenshot YouTube

Tako mlad, a već milijunaš: Ryan ima samo šest godina i deset milijuna pratitelja na YouTubeu

Šestogodišnji Ryan, voditelj popularnog YouTube kanala Ryan ToysReview, već je multimilijunaš, piše Forbes.

Naime, Ryan se našao na ljestvici YouTubera koji su najviše zaradili u 2017. godini. Ovaj dječačić je u ovoj godini, prema podacima na Forbesu, zaradio 11 milijuna dolara te tako zauzeo osmo mjesto ljestvice YouTube zvijezda koje najviše zarađuju. Kanal su pokrenuli njegovi roditelji 2015. godine. Oni snimaju i produciraju Ryanovu emisiju zbog koje je on vrlo brzo postao jedna od najpopularnijih YouTube zvijezda na svijetu, piše Index.

Sve je počelo tako što je Ryan, kao četverogodišnjak koji je obožavao gledati recenzije igračaka na YouTubeu, upitao roditelje zašto i on to ne bi mogao raditi. Proslavio ga je video u kojem otvara golemo Pixarovo jaje puno igračaka koji je objavljen u srpnju 2015. godine. Do danas taj video ima više od 800 milijuna pregleda.

Osim igrački, Ryan je počeo recenzirati i slatkiše, a na YouTubeu ga prati već više od 10 milijuna ljudi.


Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 15:49:31 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2d3c53b9e03e31228b45a3/80
Foto: Screenshot Youtube

100-godišnjakinja otkrila tajnu dugog života: Vino, vino i samo vino!

Čaša vina očito produžava život
Svaki put kad pročitam priču da je netko doživio 100 godina, odmah se zapitam i razmišljam: Što moram promijeniti u vlastitom životu kako bi došla do ove brojke? Nakon priče Florence Bearse, kada je u pitanju ispijanje vina, odlučila sam da ne moram ništa mijenjati, piše novinarka Harper's Bazaara

Florence je nedavno napunila 100 godina i kada sam je pitala koja je tajna stoljetnog življenja, imala je ikonski odgovor:

- Volim svoje vino. Ne oduzimajte mi ga. 

To je savjet kakav ljudi trebaju. Uistinu, to je krajnje nevjerojatno da je tajna tako jednostavna, ali očito je istina. 

Florence zauvijek, zaključila je novinarka! 

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 14:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c124cbb47398f1ad8b458a/80
Foto: Pixabay

5 jednostavnih načina kako smanjiti unos soli u organizam

Svi smo svjesni smo da prekomjerno unošenje soli u organizam nije zdravo, ali ne razmišljamo na koje načine unosimo najviše soli i koliko nam to zaista može štetiti.

Prekomjeran unos soli u organizam može biti uzrok pretilosti, srčane i plućne bolesti, bubrežne bolesti, ali povećava i rizik od moždanog udara. Smanjene  prekomjernog  unosa soli u organizam Svjetska zdravstvena organizacija uvrstila je u 9 globalnih ciljeva za prevenciju kronično nezaraznih bolesti.

Preporučeni dnevni unos kuhinjske soli u organizam jednak je jednoj čajnoj žlici (6 g),  a Hrvati dnevno unose gotovo dvostruko više (11,6 g) soli. Zabrinjavajuća je informacije  da čak 9 od 10 Hrvata unosi previše soli u organizam, na godišnjoj razini više od 4 kg, što je gotovo dvostruko više od preporučenog unosa., piše ordinacija.hr

1. Ujutro prije posla doručkujte žitarice

Nismo ni svjesni da upravo kruhom i pekarskim proizvodima unosimo veliku količinu soli  u  organizam. Pojedini pekarski proizvodi sadrže gotovo 5 grama soli čime smo gotovo zadovoljili dnevne potrebe. Umjesto pereca i peciva za doručak odaberite müsli s više vrsta žitarica u kombinaciji s polumasnim mlijekom.


2. Pazite kakve grickalice birate

U jesen i zimu rado  biramo  večernje opuštanje uz filmove ili najdraže serije, a slane grickalice su neizostavan dio. Umjesto gotovih kokica sami ispecite kokice s ograničenom količinom soli ili čak bez soli, a umjesto prženog kikirikija birajte kikiriki u ljusci.

3. Sol zamijenite drugim začinima

Kako  bi  smanjili korištenje soli u pripremi obroka, velika pomoć nam mogu biti začini.  Umjesto soli dajmo priliku i drugim začinima, eksperimentirajmo s ružmarinom, bosiljkom, lukom, paprom ili mljevenom paprikom.

4. Naučite kontrolirati unos soli u organizam

Unos soli možemo smanjiti ako postanemo svjesni u kojem se sve namirnicama
nalazi sol. „Skrivenu“ sol možemo izbjeći ako u naviku uvedemo čitanje deklaracije i obratimo pozornost na udio soli.

5. Birajte proizvode s manjim udjelom soli

Najveću količinu soli, više od 75% unosimo kroz hranu stoga je nužno birati proizvode na  kojima je jasno istaknuto da sadrže manji udio soli. 

Facebook komentari

hr Sun Dec 10 2017 13:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .