Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58947192b47398420c8b45a1/80
Foto: Pixabay

Pored tuge i bezvoljnosti, na depresiju ukazuje i ovih 10 fizičkih simptoma

Depresivni ljudi su tužni i neraspoloženi, ali depresija se manifestira i kroz bolove, smanjenu želju za seksom i druge probleme.

Kada se netko duže vrijeme osjeća neraspoloženo i nezadovoljno, ima prazninu u sebi, a osjećaj beznađa i tuge ga toliko prožima da ga ograničava u obavljanju posla i uobičajenim svakodnevnim aktivnostima, vjerojatno se radi o depresivnom poremećaju. Sve navedeno unutarnji su simptomi depresije, no ona se manifestira i kroz fizička stanja koja često ostaju neprepoznata kao bliski dio depresije, piše portal Živim.

Problemi sa spavanjem

Depresija utječe na tijelo isto kao i na um. Problemi sa spavanjem, nemogućnost da čovjek zaspi i utone u miran san, čak i potpuni nedostatak sna, česta su i uobičajena pojava kod depresivnih ljudi.

Bol u prsima

Neugodna bol u prsima može biti znak srčanih, plućnih ili želučanih problema pa je nužno posjetiti liječnika da se ovi simptomi isključe. Ponekad je ona simptom depresije. Depresija također može povećati rizik od srčanih bolesti. Osim toga, veća je vjerojatnost i da osobe s pretrpljenim srčanim udarom budu depresivne.

Umor i iscrpljenost

Ako se osjećate toliko umorni da nemate energiju za svakodnevne obaveze, čak i kad spavate ili se odmarate, to može biti jasan znak da ste depresivni.

Bol u mišićima i zglobovima

Osoba primorana živjeti s kroničnom i kontinuiranom boli ima veći rizik da će postati depresivna. I sama depresija može izazvati bol jer ta dva stanja dijele iste kemijske glasnike u mozgu. Ljudi koji su depresivni imaju tri puta veću vjerojatnost da će osjećati i stvarnu bol.

Problemi probavnog trakta

Mozak i probavni sustav snažno su povezani pa je to razlog zašto mnogi dobivaju želučane probleme i pate od mučnine kada su pod stresom ili depresivni. Depresija se odražava i na crijevima uzrokujući probavne smetnje - proljev ili zatvor.

Glavobolje

Istraživanje je pokazalo da depresivne osobe imaju tri puta veću vjerojatnost da će patiti od migrena, a osobe s migrenom pet puta veću vjerojatnost da će biti depresivne.

Promjene apetita ili težine

Depresija je povezana s poremećajima prehrane poput bulimije, anoreksije ili prejedanja. Neki ljudi ne mogu jesti kada su depresivni. Drugi ne mogu prestati jesti jer utjehu traže u pretrpavanju hranom. Rezultat je povećanje ili gubitak težine, uz nedostatak energije.

Seksualni problemi

Depresivni ljudi nemaju interes za seks. Određeni lijekovi protiv depresiju također mogu loše utjecati na libido.

Bol u leđima

Kada čovjek kontinuirano i svakodnevno osjeća bol, to lako može uzrokovati loše raspoloženje i depresiju. Međutim, istraživanja su pokazala da depresivne osobe imaju čak četiri puta veću šansu da će osjećati intenzivnu bol u vratu ili leđima koja ih onemogućava u svakodnevnim aktivnostima.

Uzrujanost i nemir

Problemi sa spavanjem ili drugi simptomi depresije utječu da se čovjek osjeća uzrujano i nemirno. Muškarci imaju veći rizik od žena da će, kada su depresivni, biti i razdražljivi.


Vježbajte! Podići ćete raspoloženje, smanjiti umor, bolje spavati

Istraživanja su potvrdila da redovita tjelesna aktivnost oslobađa kemikalije u mozgu koje popravljaju raspoloženje i smanjuju osjetljivost na bol. Iako sama tjelesna aktivnost neće izliječiti depresiju, dugoročno u velikoj mjeri pomaže 
da se osoba bolje osjeća. Ako je osoba depresivna, teško će se natjerati na aktivnost, no svima se sugerira da barem pokušaju, jer će im pomoći na mnogo načina - podići će raspoloženje, smanjiti umor i pozitivno utjecati na bolji san.

Istraživanja su potvrdila da redovita tjelesna aktivnost oslobađa kemikalije u mozgu koje popravljaju raspoloženje i smanjuju osjetljivost na bol. Iako sama tjelesna aktivnost neće izliječiti depresiju, dugoročno u velikoj mjeri pomaže 

da se osoba bolje osjeća. Ako je osoba depresivna, teško će se natjerati na aktivnost, no svima se sugerira da barem pokušaju, jer će im pomoći na mnogo načina - podići će raspoloženje, smanjiti umor i pozitivno utjecati na bolji san.
hr Sun Oct 07 2018 13:17:35 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c68e70e4938b3b38b460b/80
Foto: PIXABAY

Zašto sami sebi dugujemo da svaki dan provedemo neko vrijeme u tišini?

Nova istraživanja pokazuju da te manjak samoće može dovesti do gubitka sposobnosti razumijevanja tko si i što ti je važno
Ideas Ted prenosi istraživanje E.O. Wilsona, biologa i prirodoslovca s Harvarda, "Half Earth" o borbi za naš planet, u kojem predlaže da se polovica Zemljine površine odredi i zaštiti kao konzervatorij. Ističe da su ljudi od 1970. godine uništili više od 30 posto šuma i morskog ekosustava, prema Svjetskom fondu za prirodu. Uništavanje je bila nenamjerna posljedica rasta stanovništva, želje za povećanim materijalnim bogatstvom i udobnošću te povezane potrebe za većom energijom.

Na sličan način uništavamo svoje unutarnje biće kroz suživot s tehnologijom.  Uništavanje našeg unutarnjeg bića zbog žičane povezanosti još je novija i suptilnija pojava. Nedostatak vremena za usporenost,  razmišljanje, privatnost i samoću, tišinu, nemogućnost mirnog sjedenja u stolici petnaest minuta bez vanjske stimulacije - sve to dogodilo se vrlo brzo i gotovo nevidljivo.

Prije sto pedeset godina telefon nije postojao, prije pedeset godina internet nije postojao, a prije dvadeset pet godina Google nije postojao. 

Što možemo učiniti? 

Wilson predlaže da moramo stvoriti novu naviku uma, kao pojedinci, ali i kao društvo. Potreban nam je mentalni stav koji cijeni i štiti mir, privatnost, samoću, sporost, osobnu refleksiju, koji poštuje unutarnje ja, koji omogućuje svakome od nas da lutamo bez rasporeda unutar vlastitog uma.  Na Wilsonovo kontroverzno razmišljanje o prirodi, nadovezuju se psiholozi sa sličnim prijedlozima za ljudski um: polovica našeg vremena dok smo budni, treba biti rezervirana za razmišljanje u tišini. Inače, uništavamo unutarnje ja i naše kreativne kapacitete. Različiti trenuci tijekom dana mogu biti posvećeni kontemplaciji i miru, slobodi od vanjskog svijeta.

Da bi se razvile nove navike uma, različite skupine moraju koristiti različite metode.

Neka preporuke su: 

Učenici - desetominutno razdoblje tišine tijekom školskog dana. Učenici mogu tiho zapisivati misli u bilježnicu za to vrijeme. Različite škole imaju različite kulture i svaka škola će znati kako najbolje uspostaviti ovo razdoblje šutnje

Studenti - "introspektivni" intenzivni tečajevi koje stvara svaki odjel. Svaki bi student trebao polagati barem jedan takav tečaj svakog semestra. Introspektivni tečajevi, koji se temelje na određenoj temi odjela - primjerice, povijesti ili kemije - imat će smanjeno opterećenje čitanja i zadataka te ohrabriti učenike da iskoriste slobodno vrijeme kako bi razmislili o tome što uče i povezali ga sa svojim životom i životnim ciljevima. 

Radno mjesto - u mirnoj sobi zaposlenike se može poticati da provode pola sata svaki dan meditirajući, razmišljajući ili jednostavno šuteći. Pametni telefoni i računala neće biti dopušteni u tihoj sobi. Ovo razdoblje tišine ne bi bilo dio redovite pauze za ručak. 

Obitelji - isključiti se tijekom večeri, možda za vrijeme večere treba isključiti sve telefone, mobitele, računala i ostale uređaje. Večera bi trebala biti vrijeme za tihi razgovor.  Pojedinci bi trebali razmišljati o tome kako provode svoje vrijeme svaki dan, pola sata dnevno trebaju biti udaljeni od tehnologije, kao što je šetnja, čitanje ili jednostavno sjedenje u tišini, piše miss7zdrava.hr

Za stvoriti nove navike treba vremena

Vjerujem da možemo razviti nove navike uma s tehnologijom, ali trebat će vremena. Najprije moramo prepoznati opasnost. Svakako, mlađi bi ljudi trebali preuzeti odgovornost za svoju ovisnost o tehnologiji koja šteti njihovom unutarnjem biću. Ali zar ne bi mi koji smo stvorili taj svijet trebali preuzeti više odgovornosti? Mi smo same žrtve, ali smo i počinitelji. Ne dugujemo li našoj djeci svijet u kojem se njihovi kontemplativni životi cijene i podupiru? Zar to ne dugujemo sebi? 
hr Tue Feb 19 2019 21:37:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c34db0e49381eb28b4661/80
Foto: PIXABAY

Savršeno se nadopunjuju: Između ova dva horoskopska znaka postoji posebna strast

Oni su potpuno suprotni znakovi, ali su pravi primjer da se suprotnosti magnetski privlače

Djevica je za Ribe sigurno sklonište i oslonac koji im je u životu često potreban, a Ribe Djevici mogu pružiti bajkovitu ljubav o kojoj često maštaju. 

Dok Djevica razmišlja, Riba mašta i sanja i baš tako Djevica može pomoći Ribama da se njihova maštanja ostvare. 

Ljubav Djevice i Ribe može biti velika inspiracija i pokretačka snaga u životu. Oni će se međusobno dopunjavati i jedno u drugome će buditi i osloboditi one najlepše osobine koje će doprinjeti ostvarenju kvalitetne i skladne ljubavne veze, tvrdi superzena.net

Ova dva znaka su komplementarna jer se voda i zemlja dobro uklapaju. Dok su Ribe suosjećajne, prilagodljive, blage i intuitivne, Djevice su racionalne i pragmatične i baš zato oni jedno u drugome mogu pronaći ono što im nedostaje.

Ova dva znaka nisu za prolaznu avanturu. Oni teže za čvršćim u dubljim vezivanjem te kada se nađu teže ka ostvarenju ozbiljne i dugotrajne veze.
hr Tue Feb 19 2019 17:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c24d50e493807b48b45b5/80
Foto: PIXABAY

Crveni domaći koktel od samo tri sastojka tjera umor i višak kilograma

Bilo da trebate detoksikaciju, poticaj za skidanje kilograma ili se želite riješiti dosadnog umora, iskušajte domaći sok od mrkve, jabuke i cikle...

Sok od jabuke, mrkve i cikle obiluje zdravim sastojcima, zbog čega se i koristi za mršavljenje, liječenje i prevenciju bolesti. Recept je jednostavan: dovoljno je izmiksati po jednu dobro očišćenu jabuku, ciklu i mrkvu u sok koji se pije polaganim gutljajima. Preporučuje se za doručak jer najbolje djeluje kad se pije na prazan želudac.

Možete, ali i ne morate dodati malo meda i limuna, ali šećer valja izbjegavati. 
Korjenasti plod cikle odličan je izvor folne kiseline koji snižava krvni tlak, prevenira kardiovaskularne bolesti. S druge strane, nedostatak ovog vitamina iz B skupine dovodi do anemije, ali i probavnih smetnji. 

Čak 88 posto sastava mrkve otpada na vodu. Zbog toga ovo povrće ima nisku kalorijsku vrijednost te ju je preporučljivo grickati kada ste na dijeti.


Mrkve su ujedno i najveći biljni izvori vitamina A, koji tijelo sintetizira iz karotenoida. Beta-karoten iz mrkve pomaže u zaštiti organizma od bolesti krvožilnog sustava, u poboljšanju vida te jamči lijep izgled kože, piše punkufer.hr

Superzdravi napitak sadrži vitamine A, B1, B2, B6, C, E i K te folnu kiselinu, cink, bakar, željezo, kalcij, kalij, fosfor, magnezij, natrij i mangan. Koktel zdravih sastojaka potiče mršavljenje, poboljšava vid i pamćenje, usporava starenje i jača imunitet. Preporučuje se protiv proljetnog umora i nezaobilazan je napitak detoksikacijskih programa.

Želite li se poigrati sastojcima, dodati možete i đumbir ili naranču kako bi napitak bio osvježavajući. 

hr Tue Feb 19 2019 16:46:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6be2ec0e493807b28b463a/80

Desetodnevne maškare u Metkoviću: Evo programa

Mala povorka će biti 24. veljače, velika povorka 3. ožujka, a završne maškare 5. ožujka 2019. godine.
U Metkoviću se od 24. veljače do 5. ožujka 2019. održavaju tradicionalne Pokladne svečanosti, u organizaciji Metkovskog pokladnog društva.

Tijekom desetodnevnog programa, neće nedostajati zabave pod šatorom od 24. veljače 2019. godine na Trgu kralja Tomislava.


Mala povorka će biti 24. veljače, velika povorka 3. ožujka, a završne maškare 5. ožujka 2019. godine.

Gala zabava će se održati u hotelu Narona 2. ožujka u 20 sati i u glazbenom dijelu programa nastupa grupa Narona.



hr Tue Feb 19 2019 12:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .