Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d70f7d329111ca26f8b459a/80
Foto: Pixabay

Otkrili fitness stručnjaci: Evo koju hranu trebamo jesti kako bismo povećali energiju i bili što zdraviji

Stručnjaci ističu kako je važno povećavati količinu zdravih masti svakog tjedna. Hrana koja nam daje energiju, a bogata je zdravim mastima je riba, jaja i sir.
Prave masti su ključne kako bi naše tijelo funkcioniralo najbolje što može. Stoga, fitness stručnjaci savjetuju koje namirnice trebamo jesti kako bi ostali zdravi iznutra i izvana.

Stručnjaci iz Virgin Active Health Club-a ističu da je hrana s visokim udjelom masti ključna i da prave vrste masti ne pomažu samo u razinama energije, već su pomogle i pri kretanju mišića i smanjenju upale.

Avokado

Za razliku od drugog voća, avokado sadrži 77 posto masti i vrlo malo ugljikohidrata. Spada u kategoriju masti poznatije kao nezasićene masti. Te masti, uglavnom tekuće na sobnoj temperaturi, smatraju se korisnim mastima jer mogu poboljšati razinu kolesterola u krvi i olakšati upalu.

Masna riba

Masnije ribe poput lososa, pastrvke i sardine, spadaju u kategoriju izvora polinezasićenih masti. Pomaže nam pri kretanju mišića, zgrušavanju krvi i ima protuupalna svojstva te nije masnoća koju naše tijelo može napraviti samostalno.

Namirnice koje sadrže ovaj izvor masti dijele se u dvije skupine: hrana Omega 3, uključujući losos, tunu, sardine, pastrvku i haringu te Omega 6: šafran, soja, suncokret, orah i kukuruzno ulje.

Iako se preporučuje jesti što više hrane obogaćene Omegom 3, ako to niste u mogućnosti, uzimanje dodataka također može biti jako korisno.

Chia sjemenke

Iako ih ljudi smatraju “trendom zdrave prehrane“, chia sjemenke sadrže 80 posto masti, kao i alfa-linolensku kiselinu (Omega 3). Također, prepune su vlakana i minerala.

Jaja

Jaja su jedna od najsvestranijih namirnica - sadrže esencijalne minerale i 11 različitih vitamina. Prema Health Foundation Australia, oni su i izvor zdravih masti, uključujući i Omega 3 masti.

Maslinovo ulje

Zajedno s kikirikijevim, šafranovim te suncokretovim uljem spada u kategoriju nezasićenih masti.

Podrazumijeva se da ove masti imaju niz zdravstvenih koristi, a posebno su dobre za zdravlje srca.

Međutim, čak su i zdravije masti poput maslinovog ulja bogate kalorijama, zato ih trebamo koristiti umjereno!

Sir

Sir je hrana prepuna proteina i zdravih masti. Sadrži moćne masne kiseline koje su povezane sa smanjenim rizikom od dijabetesa tipa 2.

Može se jesti kao prilog, međuobrok, preljev ili desert, a sadrži i puno kalcija.

Orašasti plodovi

Jednostavan i relativno jeftin način da unesete više zdravih masti u prehranu.

Prema stručnjacima, šaka orašastih plodova dnevno može sniziti kolesterol i poboljšati rad krvnih žila.

hr Thu Sep 05 2019 13:58:49 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2feea4daf72dd55f8b45ac/80
Foto: DalmacijaNews

FOTOGALERIJA Sinj slavi, vrte se janjci i prodaje drvenarija, centar grada briljantno ukrašen

Kako izgleda centar Sinja donosimo u fotogaleriji.
Sinj slavi. Alkarski dan od ranog je jutra primamio brojne znatiželjnike i goste u centar Dalmatinske zagore. Unatoč pandemiji koronavirusa i posebnoj epidemiološkoj situaciji Sinjani ne znaju za loše slavlje. Već nekoliko dana svoje balkone, prozore, vrtove uredili su autohtonim simbolima i znamenjem Hrvatske kao 'prozor u svijet' i sliku za sve one koji nisu ovih dana u Sinju.

'Sinjske Feralke' okitile su uži centar grada. Prostor ispod crkve zablistao je s kočijom, starim prozorom i umjetninama koje privlače uzdahe i slike svih prolaznika.

Sinjska gradonačelnica Kristina Križanac pozvala je još jednom sve sugrađane i goste na odgovornost te je istaknula kako ne sumnja da će Sinjani biti dobri domaćini.

Iako je najavljeno kako će izostati vanjskih proslava, najhrabriji su dovezli i svoje proizvode. Najzanimljiviji su bili janjci i odojci koji su se pekli u sinjskom Parku.
hr Sun Aug 09 2020 14:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2ee1d0daf72d1a5e8b4573/80
Foto: Dalmacija News

FOTOGALERIJA Sinj okupan suncem uživao u 305. Čoji

Sve je spremno za 305. Alku.
305. Čoja po lijepom je vremenu premašila očekivanja. Dobro ispunjeno Trkalište uživalo je u generalnoj probi pred sutrašnje veliko natjecanje - 305. Sinjsku Alku koja kreće od 16:30 sati.


hr Sat Aug 08 2020 19:38:36 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2eb7d1daf72db85b8b4626/80
Foto: makarsko-primorje.com

Završna večer: Gatsko kulturno ljeto zatvara makarsko kazalište Zlatousti sa svojom hvaljenom predstavom “Ufo”

U 21 sat, na platou pored župne crkve u Gatima u goste stiže amatersko makarsko kazalište Zlatousti sa svojom hvaljenom predstavom “Ufo”.
Riječ je o predstavi koja na humorističan načini i izričajem svojstvenim Dalamatinskoj zagori progovara o ljudskim manama pokušavajući dočarati što bi se sve moglo dogoditi kad u mjesto „Kiljevce“ na kraju svijeta sleti neidetificirani leteći objekt.

To slijetanje u mještanima budi zatomljene apetite i želju za brzom zaradom, te pokreće lanac događanja u čijem središtu je tamošnja gostionica te njezini vlasnici i redovni gosti.

Kao i prethodne dvije večeri, u kojima su gosti u Gatima bili HNK Split, te glumačka družina Histrioni, u organizaciji se pridržavaju epidemioloških mjera - razmak stolica, fizička distanca, dezinfekcija ruku, gledalište je na vanjskom prostoru.

Ulaz na predstavu je besplatan.
hr Sat Aug 08 2020 16:34:18 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5f2e4977daf72de45a8b45d7/80
Foto: Unsplash

Plivanjem do tijela iz snova: Koji stil odabrati za oblikovanje određenog dijela tijela?

Plivanje se preporuča svima, bez obzira na zdravstveno stanje, samo se određena boljka mora prilagoditi stilovima plivanja koje u tome slučaju možemo izvoditi.

Plivanje je mnogima jedna od omiljenih ljetnih aktivnosti, bilo da je riječ o kupanju u moru, jezeru ili bazenu. Osim što je svima lako dostupno, ima i brojne zdravstvene prednosti, ali i mogućnost utjecanja na oblikovanje našeg tijela.

Plivanje se preporuča svima, bez obzira na zdravstveno stanje, samo se određena boljka mora prilagoditi stilovima plivanja koje u tome slučaju možemo izvoditi.

Riječ je o vrsti rekreacije koja ima izuzetno pozitivan učinak na naše cjelokupno zdravlje. Ne samo što se ostvaruju aerobni učinci tjelesne aktivnosti nego se istovremeno jačaju i sve mišićne skupine našeg organizma: na rukama, ramenima, leđima, stražnjici, prsnom košu i nogama.

To se događa zato što je otpor koji pruža voda čak 10 do 15 puta veći od onog koji nam pruža zrak, pa će samim time vježbanje biti mnogo učinkovitije. Drugim riječima, u vodi djeluje sila uzgona koje nema u zraku pa se zato otpor našim mišićima pruža se iz svih smjerova, a istodobno voda rasterećuje mišiće i zglobove, što nije slučaj kada vježbamo izvan vode.

Postoji nekoliko stilova plivanja, a iako je najbolje kombinirati ih sve dopušta li nam to zdravstveno stanje jer će to najbrže dovesti do zatezanja i oblikovanja čitavog tijela, većina nas želi poraditi na određenom dijelu kojim možda nismo zadovoljni. Srećom, plivanje ima rješenje i za to pa u nastavku donosimo dobrobiti pojedinog stila plivanja.

Treba napomenuti da je potrebno plivati najmanje pola sata tri puta tjedno kako bi se ostvario učinak vježbi i postigli zaista vidljivi rezultati. Kod svih stilova plivanja važno je tijelo držati što je vodoravnije moguće kako ne bi došlo do ozljeda vratne kralježnice.

1. Prsno plivanje za oblikovane ruke i bedra
Stil plivanja kojem se najčešće okreće velik broj žena svakako je prsno plivanje. To je ujedno najsporija tehnika plivanja koja zahtijeva veću snagu ramena i nogu, pa samim time utječe na njihovo oblikovanje.

Stalni zamasi koje moramo raditi nogama utječu i na smanjenje celulita, dok se na rukama smanjuje neželjeno masno tkivo koje smeta mnogim ženama. Osim toga, tijekom prsnog plivanja istegnuti su naši trbušni mišići, što će povoljni utjecati i na oblikovanje „pločica“. No najviše od svega utječe na prsne mišiće.

Ipak, ako imate problema s donjim, tj. lumbalnim dijelom kralježnice, svakako izbjegavajte taj stil jer se u suprotnom stanje može pogoršati zbog toga što se kralješci i diskovi istežu tijekom vježbe.

2. Leđno plivanje za oblikovana ramena i trbušne mišiće
Nešto aktivniji stil plivanja u kojem je potrebno kombinirati naizmjenične zamahe desne i lijeve ruke te nogu, uz okretanje lica prema gore i s leđima na vodi jest leđno plivanje. Kako radimo intenzivne zamahe rukama prema iza, izduženo je naše čitavo tijelo, a napose to dolazi do izražaja kod trbušnih mišića.

Zato je ovaj stil idealan za sve one koji se bore s masnim naslagama na predjelu trbuha. Štoviše, zbog dodatnog opterećenja vode ovo se smatra mnogo učinkovitijom vježbom od bilo koje verzije izvođenja trbušnjaka, pa čak i planka.

Također, zamasi rukama snažno utječu na oblikovanje ramena i ruku. Smanjuju masne naslage i sjajno definiraju čitavo područje ramena.

3. Kraul ili slobodni stil za čitavo tijelo
Kraul ili slobodni stil karakteriziraju naizmjenični zamasi lijevom i desnom rukom, lice je okrenuto prema površini vode, dok se naizmjeničnim udarcima nogama održava kretanje prema naprijed.

Učinak koji ostvaruje na čitavo tijelo jednak je aerobnom treningu, samo što će se u pola sata potrošiti znatno više kalorija nego da ga odrađujemo u teretani. Pogodan je za sve one koji nemaju ozbiljnih problema s kralježnicom, a prakticira li se redovito, značajno može utjecati na čitavo tijelo, baš kao aerobni trening u teretani.

Nije zanemariv ni način disanja koji je nužan tijekom plivanja i na koji nas na neki način voda „prisili“. Naime, plivanje zahtijeva mnogo dublje disanje, a upravo je to tehnika disanja koja se preporučuje svima koji su pod stresom, doživljavaju napad panike i naprosto se trebaju smiriti.

Samim time snižava se razina kortizola, odnosno hormona stresa, i umiruje se čitav organizam, zbog čega je plivanje preporučljivo i osobama koje pate od anksioznosti.

Dodatan savjet: Hodanje u vodi
Iako ovdje nije riječ o stilu plivanja, hodanje u vodi, što je najlakše izvesti u bazenu, ima jednak učinak na naše tijelo kao trčanje.

Hodanje je naša najprirodnija aktivnost, a dodatan otpor vode snažno će djelovati na naše mišiće i ojačati ih. Kako će se tijekom hodanja mijenjati pokreti trupa, tako će se učinak te vježbe s mišića nogu i ruku proširiti i na mišiće donjeg dijela leđa i trbuha, piše Zadovoljna.hr.

hr Sat Aug 08 2020 08:43:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .