Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b6c650ccb557ac2568b4996/80

Ovih 10 osobina ključne su za 'zdravu osobnost' - imate li ih?

Ne postoji jedna definicija 'zdrave osobnosti', ali nekoliko osobina ličnosti može osigurati sretan život
Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Personality i Social Psychology moglo bi nas usmjeriti prema osobinama ličnosti koje su ključne za mentalno blagostanje, piše Život i stil

U prvoj od tri studije, istraživači su zatražili 137 stručnjaka za psihologiju ličnosti da opišu svoju viziju psihički zdrave osobe pomoću 30 aspekata osobnosti. To je objavljeno u NEO Psychological Inventory, Revised (to jest veliki popis definiranih osobina koje stručnjaci ličnosti koriste kako bi se osiguralo da "govore isti jezik").

Istraživači su imali i stručnjake za pozitivnu psihologiju, a također su i studenti preddiplomskih studija objasnili svoje definicije "zdrave osobnosti". U svim su skupinama identificirano iste ključne osobine: prema izvještaju, "zdrava osobnosti najbolje je obilježena visokom razinom otvorenosti prema osjećajima, pozitivnim emocijama i izravnošću te niskim razinama na svim aspektima neuroticizma". Osobe sa visokim neuroticizmom su zapravo manje tolerantne na stres, anksiozne, impulzivne, a čak i agresivne.

Psiholog Scott Barry Kaufman, u Scientific American, objasnio je 10 specifičnih osobina ličnosti:

- otvorenost prema osjećajima
- jednostavnost i izravnost (i biti "iskren i domišljat")
- sposobnost (kompetencija i stručnost)
- toplina (biti nježan i prijateljski nastrojen)
- pozitivne emocije (radost, sreća, ljubav i uzbuđenje)
- niska razina bijesa i neprijateljstva
- niska razina  tjeskoba (niska stidljivost, nervoza, napetost i nemir)
- snižena depresija
- niska ranjivost na stres
- niska impulzivnost (sposobnost kontrole želja i nagona)

Ne morate imati sve te osobine kako biste imali zdrav život, istaknuo je dr. Kaufman, ali "ključna odredba [za psihološko zdravlje] je u kojoj mjeri vas neke od ovih stvari sprječavaju u dostizanje vaših osobnih ciljeva."

U dvije dodatne studije, istraživači su uspoređivali ove osobine ličnosti s više od tri tisuće studenata  i utvrdili da su povezane s većim zadovoljstvom životom, više samopoštovanja, samodostatnosti, optimističnijim pogledom na život, manje ljutnje i agresije te više samokontrole.

Budući da anksioznost, depresija i stres igraju veliku ulogu u sprječavanju postizanja naših ciljeva, nema boljeg vremena od sad da probate promijeniti način na koji gledate svijet.


hr Wed Nov 21 2018 19:19:04 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c18e4ce0e493899538b45a1/80
Foto: Ivan Gudić

Bubabu Design s novom modno-kazališnom pričom i Anom Gruicom Uglešić u glavnoj ulozi savršeno prikazuju splitski duh

„Bubabu Božić u teatru“, naziv je nove modne kampanje dizajnerice Gorane Milaković, a u glavnoj ulozi modela našla se prekrasna splitska glumica Ana Gruica Uglešić

Za sve ljubitelje mode i neobičnih zimskih odjevnih predmeta koji plijene pažnju, nova kolekcija brenda Bubabu Design, odličan je spoj ženstvenosti i pozitivne „pomaknutosti“. Elegantna, potpuno drugačija, odvažna kolekcija koja jednostavno „miriše“ na blagdane i dobru zabavu. Ovih praznika, moguće je izgledati jako stilizirano i kreativno, a Bubabu Design je čisti dokaz za to.

Kampanja je snimljena u Gradskom Kazalištu Mladih u Splitu, koje je rado otvorilo svoja vrata ovakvoj kazališno – umjetničkoj priči, a u glavnoj ulozi modela našla se prekrasna, temperamentna, splitska glumica Ana Gruica Uglešić, tako da ne čudi naziv same kampanje, pod nazivom „Bubabu Božić u teatru“. Talentirana i svestrana splitska dizajnerica Gorana Milaković, na ovaj način je htjela prikazati splitski duh uz pomoć ujedinjene ženske snage koja odiše čitavom kampanjom.

Ovo nije samo još jedna u nizu kolekcija i kampanja, već priča o jednoj glumici ispričana kroz glamurozne kreacije za sve žene koje ne žele proći nezamijećeno. Boje koje prevladavaju su klasična i bezvremenska crna, blagdanska i uvijek ženstvena crvena i srebrna, za one odvažnije dame koje znaju što žele. Krzno i novogodišnje neizostavne šljokice, također su dio ove modne poslastice. Ujedno, ovo je i prva božićna kolekcija brenda Bubabu, a dizajnerica i glumica povjerile su se u ruke fotografa Ivana Gudića, s kojim obje dugo i lijepo surađuju.

hr Tue Dec 18 2018 13:15:43 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b8bb852cb557a27508b565e/80
Foto: PIXABAY

Deset namirnica bogatih proteinima za zdravo mršavljenje

Hrana bogata bjelančevinama ima mnogo prednosti, uključujući izgradnju mišića, gubitak težine i osjećaj sitosti nakon jela
Iako puno proteina može biti korisno, uravnotežena prehrana je jako bitna ako želimo ostati zdravi. Jedenje namirnica koje su bogate bjelančevinamamože nam pomoći u mršavljenju jer se, zbog osjećaja sitosti, manje prejedamo. Prehrana bogata proteinima pomaže i u izgradnji mišića u kombinaciji s vježbom. Snažni mišići pomažu da tijekom dana sagorimo više kalorija, što također može pomoći kod gubitka težine, piše Život i stil.

Ovo je 10 namirnica bogatih proteinima za zdravo mršavljenje:

1. Crni grah
Može se pripremiti na razne načine, što ga čini odličnim sastojkom.

2. Kukuruz
Sadrži i dosta  vlakana i minerala, uključujući kalcij.

3. Losos
Losos se smatra masnom ribom, što znači da je pun omega-3 masnih kiselina. Odličan je izvor bjelančevina.

4. Krumpir
Dobar je izvor hranjivih tvari, uključujući proteine. Jedan krumpir srednje veliičine s kožom sadrži nešto više od 4 grama proteina. Pazite na dodatke pri pripremi krumpira jer oni mogu povećati broj kalorija.

5. Brokula
Uz proteine, sadrži niz hranjivih tvari poput folata i kalija. 

6. Cvjetača
Cvjetača ima puno proteina i vrlo malo kalorija pa je odličan izvor.

7. Jaja
Jaja su izvrstan izvor bjelančevina i zdravih masti. Različite studije pokazale su da jaja mogu pomoći ljudima da se osjećaju zadovoljnije i zaustaviti prejedanje. 

8. Pileća prsa
Većina  kalorija dolazi izravno od proteina kada se poslužuje bez kože. Pileća prsa bez kože od 136 grama imaju oko 26 grama proteina.

9. Tuna
Tuna je izvrstan i široko dostupan izvor proteina koji također ima nisku razinu kalorija. Dodajte tunu salatama i sendvičima, ali također pazite na priloge, poput majoneze koji dodaju neželjene kalorije.

10. Tempeh
Tempeh je popularan izvor proteina za vegetarijance i vegane. Tempeh dolazi od soje, poput tofua. Međutim, on ima više proteina nego tofu.
hr Tue Dec 18 2018 08:18:33 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a8e7cac2af47fcc068b46d4/80

Antibakterijska sredstva rade više štete nego koristi

Otkriveno je ispitivanjem...
U većini kućanstava moguće je pronaći antibakterijska sredstva za čišćenje ili maramice kojima se brzo mogu prebrisati i očistiti površine i ukloniti prljavština. Međutim, pokazalo se da takvi proizvodi nisu dobri kao što se reklamira, piše Index.

Daily Mail piše da su mikrobiologinja dr. Lynn Dover i televizijski liječnik Michael Mosley proveli istraživanje i pronašli bakterije na površinama samo nekoliko sati nakon što su očišćene antibakterijskim sredstvom ili maramicom.

Zabrinjavajuće je što su se bakterije 12 sati kasnije dramatično razmnožile na kuhinjskim površinama.Ispitivanje je provedeno na radnim površinama u domovima nekoliko obitelji kojima je rečeno da čiste kao i inače, ali koristeći antibakterijske proizvode.

Budući da su kuhinje idealne za rast i razmnožavanje bakterija, dr. Mosley savjetuje da se pridržavate strogih pravila i različite skupine hrane režete na zasebnim pločama. Da bi vam posuđe uvijek bilo čisto, predlaže se koristiti ocat za pranje, ali ga i ispravno sušiti između upotrebe.
hr Mon Dec 17 2018 20:13:23 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c1539200e4938784a8b462f/80
Foto: Pixabay

Slabi ste na mirisne delicije? Moguće je zaobići blagdansko debljanje uz ove savjete

Blagdanski stol prepun kolača teško je odbiti, ali zašto uništiti liniju za nekoliko dana uživancije?

Blagdani su najljepši period, ali i najteži za one koji pokušavaju održati liniju za koju rade čitavu godinu. Možda se čini nemoguće odbiti mirisni kruh ili taj treći kolač, ali uz ove savjete bit će nešto lakše. 


Uštedite kalorije na hrani

Predjela i glavna jela

Izbjegnite zakuske prije prave večere koje se često nude na obiteljskim okupljanjima ili tulumima. Čipsevi i kanape sendviči prave su kalorijske bombe, iako se možda tako ne čini. Zamijenite čips i sendviče s maslinama i uštedjet i učinit ćete pametno za liniju, piše Život i stil.

Za glavno jelo uvijek pokušajte pronaći najmanje debljajuću opciju. Na meniju će se vrlo često naći prženo meso, ali vi se odlučite za piletinu i ribu s grilla. Smanjit ćete unos za barem 100 kalorija, ako izbjegnete prženje.

Kruh s češnjakom i maslacem posebno je ukusan i praktičan za ponuditi gostima. Međutim, samo tri šnite tako pripravljenog kruha nose 300 kalorija. Popularni grisini imaju puno manje masnoća i odlična su alternativa. Možemo ih poslužiti ili konzumirati sa svježom Mozzarellom i rajčicom. 
Krumpir je gotovo uvijek prilog na svakom božićnom slavlju. Negdje na stolu uvijek postoje i salate i one su puno zdravija opcija uz ribu ili meso. U vaš će organizam unijeti barem 400 kalorija manje na dva obroka.

Pića

Svako dobro slavlje ide uz kvalitetno piće. Međutim, alkohol je kraljevski neprijatelj našeg struka. Za vrijeme blagdana je često nezaobilazan, ali nemojte zaboraviti skrivene kalorije kojima obiluje. U širokom luku zaobiđite koktele i radije odaberite bijelo vino ili čašicu gina. 

Ništa bolji nisu ni gazirani sokovi. Jedna čaša može sadržati čak 150 kalorija. Najbolje je držati se vode koja će vas usput i najviše osvježiti. Ovakav režim ispijanja pića može vam uštedjeti čak nekoliko stotina kalorija u jednoj večeri. 
hr Mon Dec 17 2018 20:05:34 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .