Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/592579ffb9e03e97178b4655/80
Foto: Pixabay

Je li problem u ugostiteljima ili u radnicima?

Nedostaje li stvarno Hrvatskoj radne snage u ugostiteljstvu ili ljudi jednostavno ne žele raditi…

Sezona kuca na vrata, a s njom i prvi problemi. Pripremaju se ugostiteljski objekti, stižu prvi turisti, a ugostitelji se žale da nema tko raditi pa “uvoze“ radnu snagu. Sezonski radnici, do nedavno su uglavnom dolazili iz Slavonije. Danas rade u inozemstvu gdje su poslovi u turizmu plaćeni nekoliko puta više nego u Hrvatskoj.

Na Hrvatskom zavodu za zapošljavanje trenutno je prijavljeno 180.957 nezaposlenih, od čega je čak 30.173 iz Splitsko-dalmatinske županije, što je stavlja na sam vrh nezaposlenosti. Iako ugostitelji ističu da plaće rastu, nude čak i stalan posao, ipak nedostaje konobara, kuhara, sobarica, recepcionara,…

Donosimo neka iskustva.

Lucija: “Po meni je problem taj što vlasnici ugostiteljskih objekata daju premalu plaću i neredovitu za ono što radiš. Ne cijene radnika i ono što on u suštini treba raditi nego zadaje posao izvan okvira konobarenja. Uvjeti u kojima sam radila su ti da je plaća bila 4000 kn s jednim obrokom, a radila sam više od osam sati.

Ove sezone sam našla posao u drugom ugostiteljskom objektu gdje mi je plaća 5000 kn s jednim obrokom i plaćenim prekovremenim satima te jednim slobodnim danom u tjednu. Uvjeti su mi i više nego zadovoljavajući. Šef jako dobro vodi posao i pazi na svakog radnika, što mi je jako bitno.“

Petra: “Radila sam prošlo ljeto u dućanu mješovite robe dva mjeseca bez ijednog slobodnog dana. Voditeljica dućana i kolegice su bile stvarno super, bile smo u odličnim odnosima, a s nekima sam i dan danas u kontaktu. Ali s obzirom na količinu posla, plaće su bile male. Još ako uzmemo u obzir da sam morala putovati…“

Kristijan: “Na mom zadnjem poslu događalo se da neke kolege naplate tuđe stolove i zadrže lovu čime su narušavali odnose među nama. Gazde ko gazde, ne zanima ih odnos među radnicima ni ništa socijalne prirode, nego samo zarada. Prema gostima moraš biti ljubazan bez obzira na sve što se događa. Ja mislim da je do sad bilo i previše konobara pa se gazde nisu opterećivale. Jedan ode, drugi dođe. Ostajali su na lošijoj plaći i po par godina, a sad je borba za svakog radnika.“

Sara: “Sa sigurnošću mogu reći da su radnici u ugostiteljskom sektoru itekako potplaćeni. Iz vlastitog iskustva govorim o 10 sati pa i više intenzivnog rada bez adekvatne pauze. Istina, primamo napojnice i to je vjerojatno ono što nas donekle i drži u ovome poslu. Zapravo, do onog momenta dok sam vlasnik ne odluči i za sebe uzet postotak napojnice. Potaknuta groznim odnosima vlasnik-radnik prečesto mi na um pada da napustim domovinu i odem negdje gdje će me plaćati za ono što radim, gdje će brojati moje prekovremene sate rada, a ne ih odbijati od pauze.“

Martina: “Ja sam sezonski radnik 4 godine. Dvije godine sam na istom mjestu radila jer su mi uvjeti i plaća bili uredni. Poslodavac je bio uredan po pitanju svega. Od odnosa prema radnicima do plaćanja prekovremenih. Kao svaki sezonac imala sam i ružnih iskustava. Jednom sam sama obavljala posao nakon kojeg, kad sam dala otkaz, poslodavci su našli 3 osobe za to što sam ja sama radila. Ne možemo generalizirati sve poslodavce i reći da su loši. Ima i takvih radnika koji dogovore razgovor pa se ne pojave. Manjak radnika je uzrokovan malim plaćama za sezonski rad.

Smještaj i hrana je jedan od češćih uvjeta radnika jer time bi svakako svoje troškove sveli na minimum. Mislim da je žalosno da se radniku ne mogu omogućiti u 21. stoljeću normalni uvjeti.“

Iva osim što je i sama radnica, ima fast food.

- Nama se uglavnom radnice vraćaju. Skoro uvik iste rade već par godina, osim ako neka nađe stalni posao. Dosta ih i ne želi raditi u fast foodu jer kao “di ću tamo radit“. Mislim da ih mi zadržavamo tako što smo ok prema njima i što su međusobno dobri odnosi, a i nagradimo ih većom plaćom. Ako je sezona dobra, mora i njima biti dobro.


hr Fri May 11 2018 12:19:16 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c93b0c129111c91178b4578/80
Foto: Pixabay

Policija upozorava na novu prijevaru putem e-maila: "Ne vjerujte ni osobama koje poznajete"

Pojavio se novi oblik prijevare putem e-mailova, upozorava policija.

Naime, u proteklih nekoliko mjeseci i na području PU osječko-baranjske pojavio se novi oblik prijevare putem poruka elektroničke pošte. Prijevara je usmjerena na građane, računovodstvene urede trgovačkih društava, tijela državne vlasti i pravnih osoba s javnim ovlastima, s ciljem krađe financijskih sredstava.

"CEO (Chief Executive Officer) prijevara ili takozvana 'direktorska' prijevara događa se kada je zaposlenik ovlašten za provođenja plaćanja prevaren tako da plati lažni račun ili provede neovlašteni prijenos s računa tvrtke.

Počinitelj potencijalnim žrtvama šalje elektroničku poštu predstavljajući se kao direktor ili član uprave trgovačkog društva (odnosno, predstavlja se kao nadređeni zaposlenik ili čelnik tijela) te traži od djelatnika računovodstva hitno provođenje plaćanja lažne fakture ili neovlašteni prijenos sredstava s računa tvrtke", priopćeno je iz policije.

Tekst takve poruke u velikoj je mjeri prilagođen hrvatskom jeziku. Počinitelji prethodno pokušavaju doći do podataka tvrtke ili zaposlenika u njoj.

Policija građanima skreće pažnju da ne nasjedaju na taj oblik prijevare te da, ako i zaprime elektronsku poštu od njima poznate osobe, u kojima ih ta osoba (poznanik) moli da mu se hitno uplati novac, obvezno telefonski ili na bilo koji drugi način (izuzev elektroničkom poštom), kontaktiraju s pošiljateljem elektroničke pošte i provjere je li im baš on poslao poštu, kako ne bi postali žrtva, javlja Dnevnik

Ako građani slučajno zaprime takvu elektroničku poštu, policija ih poziva da obavijeste najbližu policijsku postaju.

hr Thu Mar 21 2019 16:41:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c93a73d29111cb9178b4569/80
Foto: FB

Udruga studenata grada Splita organizira Festival studentskih klapa u Zagrebu

Ovo je već sedmo izdanje Festivala studentskih klapa..
Festival već sedmu godinu za redom okuplja splitske studente i ostale  ljubitelje klapske pjesme s ciljem njegovanja lijepe tradicije i  promoviranja kulturne baštine.

Ove godine prijavljeno je osam mladih klapa, koje će se stručnom žiriju i publici pokušati prezentirati u što boljem svijetlu, u borbi za titulu najbolje. 

Detalje o događaju možete pogledati OVDJE
hr Thu Mar 21 2019 16:01:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c93a4bd29111caa168b459c/80

Veselje u Slatinama: Energetski obnovljen vrtić 'Morski Konjić'

Zamjenica gradonačelnika Jelena Hrgović Tomaš podijelila je radost okupljenih i čestitala svima koji su sudjelovali u realizaciji projekta

Presijecanjem vrpce i pjesmom veselih mališana, u Slatinama je danas obilježen završetak provedbe projekta energetske obnove dječjeg vrtića Morski Konjić. Za ovaj projekt su Dječji vrtić Radost i Razvojna agencija Split – RaST d.o.o. na natječaju HEP Opskrbe "ZelEn" osigurali 560 tisuća kuna bespovratnih sredstva, a stručne službe Grada Splita izradile su tehničku dokumentaciju koja je poslužila za prijavu na spomenuti poziv.


Zamjenica gradonačelnika Jelena Hrgović Tomaš podijelila je radost okupljenih i čestitala svima koji su sudjelovali u realizaciji projekta: - Pri apliciranju vodili smo se načelom najudaljenije točke i posebno smo sretni da je baš ovo prvi vrtić koji je prijavio i realizirao projekt. Ako je ovolika transformacija moguća za samo dva mjeseca, tko kaže da ne isplati sanjati, kazala je zamjenica Hrgović Tomaš, istaknuvši kako ova obnova znači puno za poboljšanje uvjeta vrtićke djece ovih krajeva ali i podizanje ekološke svijesti najmlađih.

 

Endica Radić Hozo, ravnateljica DV Radost, u čijem je sastavu i vrtić u Slatinama, napomenula je kako je pored energetske obnove uređena i unutrašnjost vrtića, čime je vremenom nagrižena zgrada u potpunosti sanirana i podignuta na europski standard usluge. Tina Jakaša, direktorica HEP Opskrbe istaknula je kako je ovakve projekte omogućio Fond ZelEn-a i kupci koji su prepoznali važnost obnovljivih izvora energije te da je današnji projekt jedan od 9 realiziranih u sklopu društveno odgovornog poslovanja koji provodi tvrtka. Vlasta Zanki, direktorica HEP ESCO-a istaknula je kako će vrtić ovim projektom značajno smanjiti potrošnju električne energije.


Inače, upravo je HEP ESCO proveo  nabavu potrebnu za radove na obnovi vanjske fasade, toplinske izolacije ravnog i kosog krova te zamjenu vanjske stolarije, a na istom objektu obavljeni su i radovi rekonstrukcije rasvjete i gromobranske instalacije s procijenjenom vrijednosti od 31.000 kuna.

hr Thu Mar 21 2019 15:51:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5643455bb118e197148b47c9/80

Jandroković se ruga ministrici Žalac: "Možda netko je sabotira i protiv nje lobira"

Na pitanje novinara da komentira tvrdnje ministrice Žalac da joj netko podmeće odgovara stihom Vojka V.

Predsjednik Sabora i glavni tajnik HDZ-a Gordan Jandroković komentirao je slučaj ministrice Gabrijele Žalac. - piše N1

- Pokazala je ugovore i to je to, nemam što dodati", prvo je kratko rekao Gordan Jandroković. Na pitanje novinara vjeruje li joj odgovora: Rekla je da auto nije njezin, da je ugovor na roditelje, što se dogodilo ja spoznaja nemam. - kazao je.

Na pitanje novinara da komentira tvrdnje ministrice Žalac da joj netko podmeće odgovara stihom Vojka V.: "Možda netko je sabotira i protiv nje lobira, možda je Vlada, možda su Srbi, možda masoni." 

Video pogledajte OVDJE.

hr Thu Mar 21 2019 14:02:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .