U strahu od Turske: Hrvatski hotelijeri mahnito snižavaju cijene čak i u špici sezone

I najveći hotelijer Valamar Rivijera, i Plava Laguna, i Liburnija Rivijera, ali i kompanija Bluesun – svi oni su na tržištu prisutni s ponudama posebnih cijena na koje su se lani odlučivali ipak tek s početkom glavne sezone, kad je negdje u drugom dijelu lipnja postalo jasno kako su godine dvoznamenkastog rasta broja gostiju za nama.

Kakva je situacija s ovogodišnjim bookingom i hoće li, u odnosu na prošle godine kad ih se prozivalo zbog previsokih cijena, sad korigirati iznose koje traže za svoje usluge, nijedna od glavnih hotelskih kuća nije htjela komentirati za novine, ali iz sektora doznajemo kako nema mjesta zabrinutosti s obzirom na to da hotelijeri zapravo pokazuju kako su svladali tehniku upravljanja prihodima, piše novac.hr

Novo stanje

– Pogrešno je uspoređivati ovogodišnju cjenovnu politiku hotelijera s prošlogodišnjom jer je stanje na emitivnim i konkurentskim tržištima bitno drukčije. Vjerujem da većina hotelijera kontinuirano prati vlastite booking trendove jer je to jedini način da definiraju pravu cijenu u pravom trenutku. Davno su prošla vremena kad se u jesen formirala cijena za iduću godinu po sezonama, a onda se više nije mijenjala. Danas su hotelijerima od pomoći tehnološka rješenja putem kojih je moguće u dnevnoj dinamici pratiti cijene konkurenata te ovisno o vlastitom booking trendu, upravljati cijenama kroz kanale prodaje – upozorava konzultantica i senior partner iz tvrtke HD Consulting Sanja Čižmar.

Ipak, to praćenje trendova te posljedično snižavanje cijena u suprotnosti je s porukama koje je hotelijerima s najvećeg turističkog sajma u Berlinu u ožujku slao ministar turizma Gari Cappelli.

On je tada turističkim kompanijama poručivao da nipošto ne popuste pred pritiskom turoperatera koji europske hotelijere nagovaraju da značajno snize cijene soba, uz izliku kako će jedino tako moći konkurirati agresivnim turskim hotelijerima, čije su cijene smještaja daleko ispod prosječnih europskih.

Jedan sugovornik Jutarnjeg lista i dobro upućen izvor iz turističkog sektora otkriva nam kako prosječna cijena pansiona po osobi na Jadranu za dan iznosi 61 euro, u Turskoj je tu uslugu moguće dobiti za 51 euro, a najniže prosječne cijene vrijede u Tunisu gdje dan pansiona stoji samo 38 eura.

– Neki kažu da su naši hotelijeri već snizili cijene, ali može se reći da je to sniženje došlo puno prekasno, posebno s obzirom na činjenicu da je naša konkurencija bitno ranije krenula s korekcijom cijena – misli naš sugovornik koji upozorava da su lani prve naznake problema na turističkom tržištu stigle negdje s početkom lipnja.

Nordijsko ljeto

Uzroci su, tvrdi, mnogobrojni: od izrazito toplog nordijskog ljeta zbog kojeg veliki dio turista nije odlazio na putovanje nego su osvježenje tražili u vlastitim zemljama, preko političke situacije u Švedskoj koja je pola godine bila bez vlade, da bi na kraju vlast preuzeli “zeleni” koji su uveli taksu od 15 eura po putniku na avioprijevoz, pa sve do povratka tržišta Sjeverne Afrike i Turske kao i nesigurnosti oko Brexita.

Disrupcija na tržištu bilo je dakle na biranje, a sve to, nastavlja naš sugovornik, rezultiralo je nikad lošijim prosincem i siječnjem ove godine, takozvanim “turn off year” razdobljem u kojemu se inače tradicionalno proda najveći dio smještajnih jedinica.

– Osim toga, raniji je booking ove godine izostao i zbog činjenice da se veliki broj putnika koji su lani odmor rezervirali na vrijeme osjetio prevarenim. Oni su, naime, svoje hotele i sobe platili na početku godine, a kako su hotelijeri od lipnja naglo počeli snižavati cijene zbog slabije popunjenosti, ispalo je da su popuste i bolje prilike ugrabili oni koji su čekali, dok su vjerni turisti zapravo nastradali. Stoga su ove godine svi oprezniji s ranim rezervacijama, svjesni da bi im čekanje ipak moglo uštedjeti novac – smatra naš sugovornik.

I Sanja Čižmar poručuje kako će se glavna bitka ove godine voditi za visoku sezonu, dva ljetna mjeseca kada su i cijene najviše, a pritom će najmanje problema, kaže, imati oni hotelijeri koji su investirali i modernizirali svoj proizvod.

– Već današnji trendovi pokazuju da takvi hotelijeri generalno imaju manje problema u privlačenju potražnje. Iskustvo pokazuje da se prvo pune najbolji hoteli, a oni općenito imaju i najveće stope zauzetosti. Informacije s tržišta govore i da hoteli s dobrim proizvodom imaju i dobar booking za posezonu – kaže Čižmar.

POSLJEDNJE DODANO: