Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59cd0aa5b9e03e0e708b45cd/80

Mandolinisti iz Njemačke nastupaju u Imotskom

Ulaz za sve posjetitelje je besplatan,a koncert će se održati 8. listopada u Glazbenoj školi ˝Dr. fra Ivan Glibotić˝
U goste Mandolinskom orkestru iz Imotskog stižu gosti iz Njemačke, koji će prigodan koncert održati u Glazbenoj školi “Dr. fra Ivan Glibotić“ u Imotskom, 8. listopada. Na koncertu će im se u posljednje dvije skladbe pridružiti i članovi Mandolinskog orkestra Imotski. Takoće orkestri zajednički izvesti skladbe Hermanna Ambrosiusa: Suita br. 6 te skladbu hrvatskog skladatelja Vlade Sunka: Kaštelanska zvona. Pozivaju se svi ljubitelji glazbe da dođu na ovaj koncert.
Ulaz za sve posjetitelje je besplatan.

Predstavimo goste koji nastupaju:Saarländisches Zupforchester (SZO) – izborni mandolinski orkestar njemačke savezne pokrajine Sarske – utemeljen je prije više od 60 godina. Kao jedan od vodećih njemačkih orkestara svoje vrste SZO radi svoga ambicioznog umjetničkog djelovanja već desetljećima uživa visoki ugled u zemlji i svijetu. Iza orkestra su nebrojeni domaći imeđunarodni koncerti i festivalski nastupi kao i turneje kroz Njemačku, Italiju, Švedsku, Švicarsku, Španjolsku, Francusku, Sjedinjene Američke Države, Luksemburg, Japan i Hrvatsku.

 O
visokim glazbenim dometima orkestra svjedoči između ostaloga i deset do sada objavljenih nosača zvuka kao i televizijske i radijske snimke više od 500 različitih djela.Orkestar je usko vezan uz pedagoške aktivnosti i rad s mladima Mandolinističkog saveza Sarske te je privržen tradiciji (majstorskih) tečajeva i glazbenog usavršavanja njegovih članova. U svojim redovima SZO – uz nekoliko profesionalnih instrumentalista – objedinjava uglavnom ambiciozne, vrsno obučene amatere iz brojnih mandolinskih društava Sarske od kojih su mnogi bivši finalisti odnosno pobjednici natjecanja mladih glazbenika. Orkestar trenutno
čini 40-ak iskusnih svirača svih uzrasta, a osobito raduje veliki udio omladine.

Zaštitna obilježja SZO-a su profinjen zvuk i zahtjevan, slojevit repertoar sa skladbama iz pet stoljeća glazbenog stvaralaštva. Orkestar se osobito istaknuo interpretacijama suvremenih djela, opusa međunarodno afirmiranih skladatelja kao i aktualnih žanrova. Članovi SZO-a redovito nastupaju i u raznim komornim sastavima poput gitarističkog ansambla ili mandolinističkog kvarteta.Tijekom svoje duge povijesti SZO je svirao pod ravnanjem poznatih i proslavljenih dirigenata kao što su Siegfried Behrend (Berlin), Marcel Wengler (Luksemburg) i Helmut Fackler (Saarbrücken). Svi su oni odreda skladali i vlastite kompozicije za orkestar. Od 1988. umjetničkivoditelj SZO-a je akademski gitarist Reiner Stutz
hr Thu Sep 28 2017 16:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59db5367b9e03ecc7a8b45d2/80
Foto: Pixabay

Tri vitamina bez kojih nijedna žena ne bi smjela dočekati zimu

Vitamin A sprječava starenje kože, vitamin C štiti je od štetnog utjecaja sunca, a vitamin E briše bore.

Vitamini A, E i C smanjuju oštećenja prouzrokovana djelovanjem slobodnih radikala, sunčevih zraka, zagađenog zraka i dima te oporavljaju kožu oštećenu sunčevim zrakama, piše portal Živim.

Zaključak je to opsežnog istraživanja Sheldona Pinnella, jednog od vodećih američkih dermatologa i znanstvenika sa Sveučilišta Duke. On je, naime, potvrdio da se lokalnom primjenom ovih vitamina koži pruža značajna zaštita od štetnih vanjskih utjecaja.

Vjerojatno je zato kozmetička industrija posljednjih godina izbacila toliko seruma i kremica obogaćenih spomenutim vitaminima... Njihov blagotvoran učinak na kožu, a svi znamo koliko nam to s godinama postane važno, je neupitan, pa ih je poželjno ubaciti u svakodnevnu njegu, a vitaminima A, E i C dodatno obogatiti prehranu.

 

Vitamin E

Vitamine E je važan antioksidans i štiti kožu od oksidativnog staničnog oštećenja kože, koje smanjuje kolagen i uzrok je suhe kože i bora.

Hrana bogata vitaminom E: klice žitarica, jetra, jaja, orašasto voće, avokado, papaja i mango, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, zelje, zelena salata), slatki krumpir (batat), kupine, paprike babure, kivi, kokos, rajčica, mrkva, sjemenke suncokreta, masline, brokula, šparoge, kukuruz, jaja, hladno prešana biljna ulja (maslinovo, kukuruzno, sojino, suncokretovo).

 

Vitamin C

Još jedan odličan antioksidans je i vitamin C, koji ne samo da štiti kožu od vanjskih oštećenja, već obnavlja i kolagen koji koži daje elastičnost i jača kapilare, a nastaje pretvaranjem amino-kiseline prolin u hidroksiprolin. Ovaj vitamin neophodan je za jak imunitet, ali i za zaštitu kože od štetnog sunčevog zračenja. Kako biste unijeli potrebnu količinu ovog vitamina, potrudite se da svakog dana pojedete dovoljno voća i povrća.

Hrana bogata vitaminom C: kivi, papaja, jagode, naranče, limun, dinja, grejp, maline, limeta, mango, borovnice, brusnice, kupine, ananas, grožđe, marelice, šljive, lubenica, banana, mrkva, trešnje, breskve, jabuke, kruške, krastavci, celer, brokula, cvjetača, češnjak, zelje, rajčica, sok od rajčice, tikvice, šparoge, zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata, peršin).

 

Bet-karoten

Lijepe i žive boje voća i povrća koje nas mame da ih jedemo rezultat su karotenoida, prirodnih pigmenata kojih ima mnogo u prirodi i sastavni su dio biljaka. Jedan od karotenoida je i beta-karoten koji se pretvara u vitamin A i jedan je od ključnih faktora održavanja zdravlja kože. Ne samo da djeluje kao antioksidans, nego i sprječava starenje kože, štiti je od UV zračenja i štetnosti koju izaziva pušenje. Interesantno je da preveliki unos beta-karotena može obojiti kožu u žutu boju, dok je optimalan unos čini sjajnijom.

Hrana bogata beta-karotenom: zeleno lisnato povrće (špinat, blitva, kelj, poriluk, zelena salata), brokula, mrkva, rajčica, bundeva, slatki krumpir (batat), lubenica, dinja, marelica, mango, papaja, naranča, kruška.

hr Wed Sep 26 2018 08:37:07 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b967462cb557aea998b4879/80

Malim promjenama do čiste kože: krivac za akne je...vaš deterdžent?

Akne su problem koji se može javiti iz niz razloga, ali ovog se nikada ne bi sjetili

Upaljenu kožu i akne može uzrokovati prava lepeza čimbenika pa je teško odgonetnuti što točno šteti vašem tipu kože. Krivac može biti prehrana, proizvodi, navike pranja lica i bezbroj ostalih stvari na koje ni ne pomislimo. 

Jedan od njih je upravo naš deterdžent, a stvar ne mora biti uvijek u plahtama i ručnicima za koje se zna da su puni bakterija pa mogu naštetiti koži. 

Korisnica Reddita izazvala je niz reakcija svojom teorijom. Akne kojih se nije mogla riješiti nagnale su je na izazov da eliminira proizvode kako bi suzila izbor stvari koje iritiraju njenu kožu. Došla je do zanimljivog zaključka da joj se stanje poboljšalo tek kada je sasvim 'ogolila' svoju praksu pranja odjeće, plahti, ručnika itd. te ostala samo na nježnom sredstvu za pranje.

"Koža mi se drastično oporavila, a moj dermatolog potvrdio je da proizvodi za omekšavanje mogu biti znatni okidači akni kod nekih ljudi", napisala je. Posebno se osvrnula na tzv. maramice za sušilicu. 

"Navodno mogu obložiti tkanine s tankim slojem voska i masnoće koja začepljuje naše pore po noći."

razgovoru s Independentom liječnica Meghan Freely nadodala je kako su deterdženti bez mirisa jedini dobar izbor za osobe s osjetljivijom kožom, a u slučaju da koristimo omekšivače dobro je dodatno isprati jastučnice i plahte, piše Život i stil.

hr Wed Sep 26 2018 08:21:53 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/587937da1eea8f31f18b45b0/80
Foto: Pixabay

Koristite Chrome? Ovaj potez Googlea mogao bi vas naljutiti

Nakon što je godinama bilo moguće surfati webom koristeći web preglednik Chrome bez logiranja, u Googleu su odlučili potiho ukinuti tu mogućnost. Zašto? Žele više naših podataka, uvjereni su stručnjaci

Novo izdanje web preglednika Chrome 69 donosi više izmjena, nadogradnji i novih značajki, ali i odaje informacije o vašim običajima pri sufranju, piše tportal.

Naime, čim se ulogirate u neko od web odredišta i servisa pod Googleovim okriljem automatski bivate ulogirani i u Chrome, a taj web preglednik potom šalje vašu povijest surfanja webom i druge podatke Googleu.

U prethodnim izdanjima Chromea mogli ste posjetiti Gmail, YouTube i druga Googleova web odredišta bez da se ujedno logirate i u web preglednik. Iako to logiranje sa sobom donosi određene prednosti i pogodnosti, više je razloga vezanih uz zaštitu privatnosti zbog kojih je mudrije zadržati određene podatke na svom računalu i ne dijeliti ih s Googleom.

Ujedno to znači kako ćete morati biti dodatno oprezni kad koristite neko javno dostupno računalo kako ne biste ostali ulogirani negdje gdje to ne bi bilo pametno.

Nisu obavijestili korisnike

Slučajno ili ne, iz Googlea o ovoj ne baš maloj promjeni nisu obavijestili korisnike. U odgovoru na izraze zabrinutosti stručnjaka za računalnu sigurnost su, navodno, istaknuli kako se Chrome treba tako ponašati. Zašto? Pa, cilj je izbjeći komplikacije koje se pojavljuju kad je netko udrugi ulogiran u Chrome, a netko drugi koristi isti preglednik kako bi se ulogirao u vlastiti korisnički račun pri Googleu pri posjetu Googleovom web odredištu.

U Googleu također tvrde kako to što su korisnici automatski ulogirani u Chrome ne znači kako će i njihovi podaci biti automatski poslani Googleu jer bi za prijenos podataka trebalo uključiti značajku Sync.

Stručnjak za kriptografiju sa Sveučilišta John Hopkins Matthew Green na svom je blogu tu praksu nazvao mračnim obrascem, što je izraz namijenjen opisivanju korisničkog sučelja osmišljenog kako bi zavaralo ili navelo ljude na krivi put, piše Business Insider.

Ako ste inače obično ulogirani istovremeno u Googleove servise i Chrome, s ovom promjenom nećete imati problema. Ali ako niste ili vam se ne sviđa to što Google prikuplja sve više podataka o vašim navikama online, vrijeme je za prijelaz na sigurniji web preglednik.

Želite spriječiti automatsko učitavanje vaše povijesti pregledavanja weba dok koristite Chrome? Otvorite Settings u Chromeu. Pod vašim korisničkim imenom vidjet ćete Sync. Kliknite na to, pa isključite sve što ne želite da se sinkronizira online, uključujući i povijest surfanja webom.

Treba napomenuti kako lozinke i bookmarkovi po početnim postavkama nisu sinkronizirani kad se automatski ulogirate u Chrome 69, piše Tech Radar.

hr Tue Sep 25 2018 19:30:54 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/54170253189942740900000d/80
Foto: Screenshot YouTube

Imate želju za određenim tipom hrane? Tijelo vam šalje poruku

Što se krije iza želje za slatkom, slanom ili masnom hranom?

Kada osjećate stres imate potrebu pojesti komad čokoladne torte dok vaš najbolji prijatelj u istoj situaciji poseže za tjesteninom. Zašto različiti ljudi imaju različite želje kada je hrana u pitanju? Saznajte u nastavku teksta.

Imate potrebu jesti slano…

Za početak, možda ste samo žedni. Kada ste dehidrirani, potrebno vam je više soli koja vraća elektrolite u ravnotežu. Popijte prvo čašu vode, a ako nakon sat vremena još imate potrebu za slanom hranom, postoji šansa da osjećate veliki stres (sol umiruje žlijezde koje izlučuju adrenalin) ili vam nedostaje minerala (koji se nalaze u prirodnim solima kao što je recimo himalajska sol). Pojedite nešto slano, ali ako želja ne prestaje, posjetite doktora jer je moguće da imate problem s nadbubrežnom žlijezdom koja luči adrenalin, piše jolie.hr.

Imate potrebu jesti ugljikohidrate i kruh…

Hrana o kojoj ste ovisni upravo je ona hrana koju jedete skoro svakodnevno. Ako već unosite velike količine bijelog kruha i tjestenine, to ćete poželjeti jesti i za večeru. Također, ovaj tip hrane mnogima predstavlja hranu za utjehu za kojom će posegnuti iza lošeg ili stresnog dana. Zamijenite spomenute namirnice za kompleksne ugljikohidrate poput kruha od cjelovitih žitarica (pšenica, raž, ječam, mekinje,…) koji će vas duže držati sitima te potaknuti probavu.

Imate potrebu jesti sir…

Postoji šansa da ste ovisni o siru! Sir sadrži protein kazein koji, kada se razloži, može imati smirujući utjecaj na tijelo. O siru možete sanjati i ako vaš način prehrane ne uključuje dovoljno masnoća. Jedite ga, ali u umjerenim količinama!

Imate potrebu jesti čokoladu…

Možda su vam hormoni u disbalansu. Žene to pogotovo mogu osjetiti za vrijeme mjesečnice kada tijelo pokušava obnoviti zalihe magnezija i željeza – koji se prirodno nalaze u kakaovcu. Izaberite kvalitetnu čokoladu koja ima barem 70 posto kakaa.

Imate potrebu jesti crveno meso…

Vjerojatno nemate želju baš za burgerom nego za željezom i vitaminom B12 koji se prirodno nalaze u crvenom mesu. Vegetarijanci u ovom slučaju trebaju povećati unos biljnih proteina koji se nalaze u grahu, kvinoji i slično.

Imate potrebu jesti masnu hranu…

Cijeli dan razmišljate o prženoj piletini? Vaše tijelo želi omega-3 masne kiseline, povećajte unos namirnica kao što su losos, sjemenke lana, chia sjemenke, orasi…

Imate potrebu jesti slatko…

Za razliku od soli, šećer nema ulogu u razvitku našeg tijela. Kada se osjećate loše ili imate težak dan, šećer će vam pružiti trenutnu utjehu i omogućiti brzi rast energije (koja će brzo pasti pa ćete opet imati potrebu za šećerom…). Pojedite neko voće kao što je banana koja će trenutno utažiti želju. Iako je teško maknuti ovisnost o slatkome, dajte tijelu šansu i izbjegavajte slatko barem 10-ak dana, nakon toga više nećete osjećati toliku potrebu.

hr Tue Sep 25 2018 17:03:03 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .