Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a884e082af47f0d008b465a/80

Evo zašto kosu nakon pranja ne smijete ostaviti dugo mokru

Kad smočimo kosu voda dolazi do folikula koje pritom povećavaju svoj volumen do 30 posto. Čestim povećavanjem i smanjenjem obujma, folikul puca te se tako uništavaju vlasi kose

Kad je kosa mokra molekularna struktura joj se počinje mijenjati. Voda se upija preko tvrdog vanjskog sloja vlasi kutikula i prodire u korteks, koji tom prilikom otiče. To znači da korteks trenutačno gubi snagu i teže drži težinu mokre kose. 

Inače, vlas kose se pretežno sastoji od bjelančevine keratina, cilindričnog je oblika, te ima tri sloja - kutikulu, korteks i medulu, gdje je kutikula vanjski sloj, korteks srednji i medula unutarnji sloj vlasi. Korijen leži zaštićen ispod površine u cjevastom uleknuću kojeg nazivamo folikul. To je zapravo ulegnuće epiderme (površinskog sloja kože) u dermu (unutarnji sloj).

Kad je kosa mokra dio vode se probija do folikula te je on sposoban upiti vode do 30 posto svoje vlastite težine. Što duže je folikul mokar sve više natiče. Budući da se folikul više puta iznova suši pa potom ponovo upija vodu iz kose, počinje pucati, trajno oštećujući korijen kose, piše Daily Mail

Bolje je brzo osušiti kosu fenom, nego ju pustiti da se prirodno suši, objašnjavaju stručnjaci.

Bitan je način sušenja kose

- Da ne bi pucala, mokru kosu se ne smije češljati četkom, već češljem širokih zubaca. Prije sušenja kosu treba dobro isušiti ručnikom (bez jakog trljanja), već laganim stiskanjem ručnika oko kose. Trljanjem se može slomiti već oslabjela vlas kose s rezultatom vlasi nejednakih dužina - savjetuje dr. Tim Moore, potpredsjednik australske tvrtke Smart Devices.

- Početak sušenja treba biti na niskim temperaturama kako bi se s kose prvo riješili kapljica vode, potom treba povećati temperaturu (ali ne na vruće) i osušiti kosu - objasnio je.

Dr. Moore je dodao da kosa kad je vlažna buja, što uzrokuje da kosa pod pritiskom puca, što rezultira i raspucalim vrhovima.

Mlako sušenje kose

Koristite li sušilo nakon svakog pranja kose, na nju nanesite regenerator koji se ne ispire. Također, nabavite sušilo koje ima mogućnost sušenja toplim, a ne vrućim zrakom, koji je najčešći uzrok mehaničkog oštećivanja kose.

Čuvajte se ovih greški:

  • Sušilo i pegla za kosu oštećuju kosu, zato prije oblikovanja koristite posebne proizvode koji sadrže ulja za zaštitu kose. Pazite da temperatura uređaja ne bude visoka

  • Zbog previše proizvoda kosa može izgledati i postati teška, dok se svakodnevnim pranjem ispiru sva prirodna ulja koja štite kosu od isušivanja i oštećenja. Da bi kosa bila sjajna odaberite kvalitetan šampon i regenerator, a ostale proizvode izbjegavajte što je više moguće. 

  • Četkanje od korijena kose može slomiti i oštetiti kosu na sredini, a naročito na vrhovima gdje je osobito tanka i lako se petlja. Kosu češljajte najprije od vrhova i lagano se krećite prema korijenu, piše 24 sata
hr Mon Sep 24 2018 21:05:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58360f511eea8f93dc8b47cd/80

Evo kako se riješiti smrada cigareta iz odjeće, kuće i automobila

Većinu ovih čudotvornih sastojaka već imate doma, ali ne znate da uspješno upijaju neugodne mirise iz kućanstva

Možda ste se uselili u novi dom ili kupili automobil u kojemu je prijašnji vlasnik pušio. Ili ste dopustili prijateljima da zapale jednu – dvije unutra jer vam je bilo neugodno reći im kako se kod vas ne puši. Koji god razlog bio, smrad koji ostaje nakon toga noćna je mora svakog nepušača.  Nasreću, postoje trikovi koji uspješno istjeruju cigaretni dim iz vašeg doma i s vaše odjeće.


Soda bikarbona

Posipajte sodu bikarbonu po namještaju i tepisima i ostavite da djeluje preko noći. Ona ima sposobnost upiti smrad dima, kao i bilo koji drugi miris koji vam se uvuče u dom. Idućega dana jednostavno usišite posipane površine. Ako je smrad i dalje prisutan, ponovite postupak.

Amonijak

Na zidove i stropove možete primijeniti amonijak pomiješan s vodom (ili bilo koje sredstvo za čišćenje na bazi amonijaka). Ljudi često zanemaruju ove dijelove prostorija, a upravo se na njima ponajviše talože slojevi dima. Ako amonijak ne pomogne, ipak ćete morati ponovno okrečiti sobu. Nova će boja prekriti staru koja je upila miris dima i problem bi trebao biti riješen.

Ocat

Iako ni on sam nema najugodniji miris na svijetu, učinkovit je na odjeći i tkaninama koje smrde po dimu. U posudu s vrućom vodom dodajte šalicu octa i objesite odjeću iznad nje da se pari. To bi trebalo pomoći ukloniti smrad. Ocat djeluje i u kući ako njime napunite posudice i postavite ih po prostorijama u svom domu.

Ugljen

Sve što trebate je postaviti zdjelice napunjene drvenim ugljenom u sobe koje se osjete na dim ili u automobil na nekoliko dana. Ugljen će vrlo uspješno izvući smrad cigareta iz prostora.

Jabuke

Prepolovite jabuku na pola i ostavite je tamo gdje treba izvući miris dima. Osim toga, vaš će dom mirisati na jabuke, što dođe kao svojevrstan bonus.

Parni čistač

Kao što zidovi i stropovi apsorbiraju cigaretni dim, isto vrijedi i za podove, osobito ako su obloženi tepisima. Za to je dobro imati parni čistač, kojim ćete dubinski očistiti tepihe i riješiti se neugodnih mirisa, piše Net.hr

hr Fri Apr 19 2019 18:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb9f41329111c52528b458a/80
Foto: Pixabay

Jednostavni trik s kojim će iznošene tenisice izgledati kao nove

Ukoliko se želite riješiti nabora na tenisicama i postići da one opet izgledaju kao da ste ih tek kupili, sve što vam treba su krpe ili čarape, mokri ručnik i pegla

Nabori su jedan od prvih znakova da tenisice više nisu nove. Ukoliko ih se želite riješiti, internet je 'ponudio' rješenje, koje na prvo pogled izgleda drastično, ali njegova autorica tvrdi da je jako efikasno. 

Sve što vam treba su čarape ili manje krpe, pegla i mokri ručnik.

Ovaj kućanski trik korisnice Shantel Dé Bonse na Twitteru je lajkalo čak 344 tisuće ljudi, a 130 tisuća ga je proslijedilo dalje što ukazuje da je učinkovit.

Postupak:

- u tenisice ugurajte čarape ili stare krpe, da se zategnu do mjere da ni ne vidite nabore
- smočite manji ručnik ili krpu i stavite na tenisicu bez da ga ocijedite
- ugrijte peglu i peglajte tenisicu preko ručnika, piše 24 sata

hr Fri Apr 19 2019 18:15:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c72b5000e49388bb68b46e3/80

Ovo je velika greška u pripremanju tjestenine

Većina ljudi je navikla jesti tjesteninu s raznim umacima, gdje sam umak preuzme okus i cijelo jelo. Ali, dugogodišnji proizvođač tjestenine, Giovanni Rana, kaže da je to u potpunosti krivo

Vrhunski talijanski proizvođač tjestenine, Giovanni Rana je zajedno sa svojom snahom Antonellom odlučio podijeliti tajnu za savršeno pripremljenu tjesteninu. Koliko god to jelo bilo jednostavno za pripremiti, ipak dosta nas radi jednu veliku grešku, prenosi 24 sata

Prvi dio tajne se odnosi na umak, točnije količinu umaka koju je potrebno dodati tjestenini kako bi iz nje izvukli najviše okusa. Dok većina ljudi skuhanoj tjestenini dodaje puno umaka kako bi jelo bilo ukusnije, Giovanni kaže da je to velika greška.

- Kad imate izvrsnu svježe skuhanu tjesteninu, osnovni okus je u samoj tjestenini. Potrebno je samo trunka maslinovog ulja i parmezana kako bi se svi okusi povezali. Ako želite jači okus, treba dodati samo jednu čajnu žlicu umaka - objasnio je, piše britanski Mirror

hr Fri Apr 19 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b839889cb557a3c828b4736/80
Foto: Pixabay

Što se događa u našem tijelu kada odemo na spavanje praznog želuca?

S vremena na vrijeme neće se dogoditi ništa posebno, ali ako vam to prijeđe u naviku...

Što se događa u našem tijelu kada odemo na spavanje praznog želuca?

Mnogi odlaze u krevet praznog želudca, ne jedu satima prije spavanja. 

Bez obzira koji razlog bio, ovo i nije baš tako dobra odluka kako mislite.

S vremena na vrijeme neće se dogoditi ništa posebno, ali ako vam to prijeđe u naviku...

U tom slučaju moglo bi utjecati na razinu inzulina, kolesterola i rad štitnjače, a to može dovesti do disbalansa hormona koji onda može uzrokovati brojne druge probleme.

Osjećaj gladi prije spavanja uzrokovt će nesanicu. Mozak će dobiti informaciju da ste gladni i neće vam dopustiti da čvrsto zaspite.

Gladovanje u večernjim satima neće vam pomoći ni kod mršavljenja. Tijelo će akumulirati masnoće kako bi "sačuvalo" energiju. Nerijetko osobe koje ne jedu navečer preskaču doručak. Takve će osobe češće biti loše raspoložene. - piše Večernji list.

hr Fri Apr 19 2019 15:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .