Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/589d8b69b473988e308b461d/80
Foto: Pixabay

Pet vrsta hrane koju treba jesti nakon teretane

Elektroliti osiguravaju ravnotežu tekućine u organizmu, pomažu radu mišića i živaca. Nakon vježbanja i znojenja potrebno ih je nadoknaditi ovom vrstom namirnica.
Većina osoba nakon vježbanja nalijeva se vodom kako bi nadoknadila tekućinu izgubljenu znojenjem. No sportaši koji treniraju za maratone ili provode sate igrajući tenis na suncu znaju da trebaju nadoknaditi i elektrolite koje su izgubili vježbanjem.

Elektroliti osiguravaju ravnotežu tekućine u organizmu, pomažu radu mišića i živaca. Oni su sastavni dio energetskih pića koja su puna šećerom i kalorijama, no mnogo je bolji izbor hrana bogata mineralima, koji tijelo oporavljaju od napora.

Nakon vježbanja trebali biste nadoknaditi ovih 5 minerala u organizmu:

Natrij
Sol pomaže tijelu da zadrži vodu i da bude hidratizirano na duže staze. No to ne znači da biste nakon vježbanja trebali navaliti na čips i druge slane grickalice. 800 miligrama natrija izgubljenih vježbanjem s litrom znoja povratit će kombinacija čokoladnog mlijeka s pecivom namazanim maslacem od kikirikija. Sportaši prije napora znaju jesti slano jelo poput juhe, kako bi tijelo pripremili za napore tijekom vježbanja.

Klorid
Klorid se, baš poput natrija, može naći u kuhinjskoj soli i procesiranoj hrani kao što su salame, umaci, konzervirana juha i čips. Mineral koji je važan za održavanje ravnoteže tekućina u tijelu, krvni tlak i pH-vrijednost tekućina u organizmu bolje je nadoknaditi cjelovitim namirnicama poput maslina, morske trave, raži, rajčice, salata i celera.

Kalij

U sat vremena snažnog treninga možete izgubiti 200 do 600 miligrama kalija. Riječ je o mineralu koji podržava rad srca, regulira krvni tlak, prevenira gubitak koštane srži i nastanak bubrežnih kamenaca, a ima vitalnu ulogu za rad mišića.

Ovaj gubitak možete nadoknaditi konzumacijom banane ili druge hrane bogate ovim mineralom, poput slatkog krumpira, graška, graha, avokada i zelenog lisnatog povrća, kao što su špinat i kelj. U torbu sa sportskom opremom možete spremiti i svježe ili sušeno voće poput lubenice, grožđica ili šljiva.

Kalcij
Istraživanje sveučilišta McMaster u Velikoj Britaniji pokazalo je da napitci bogati kalcijem poput mlijeka bolje rehidriraju tijelo nakon vježbanja od vode ili energetskih pića. Mlijeko tijelu daje porciju ugljikohidrata, kalcija, natrija i kalija uz visoke količine proteina, što je kombinacija koja pomaže pri oporavku mišića. Stručnjaci savjetuju da zato na jelovnik stavite hranu bogatu kalcijem poput mlijeka sa žitaricama ili jogurt.

Magnezij
Zajedno s kalcijem, magnezij je važan mineral koji pomaže radu mišića, živaca, izgradnji kostiju i aktivaciji određenih enzima. Nakon vježbanja magnezij u tijelu možete nadoknaditi konzumacijom zelenog lisnatog povrća, cjelovitih žitarica, orašastih plodova ili leće. Dodatna pogodnost ovoga minerala jest ta što zaustavlja umor, pa vam hrana bogata ovim mineralom daje energije nakon vježbanja., piše punkufer.hr

hr Fri Jan 26 2018 21:06:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf62700e493827118b45fb/80
Foto: Prometne zgode i nezgode

Kinez stigao unajmljenim autom beogradskih tablica pa Splićanima ostavio poruku

Svjesan mogućih posljedica ostavio je ceduljicu na automobilu i objasnio o čemu se radi...
Mnogo je primjera netrpeljivosti između Hrvata i Srba, a čini se kako je ovaj turist iz Kine s istom i upoznat.

Naime, unajmio je automobil u Srbiji i s beogradskih tablicama stigao u Split. Svjesan mogućih posljedica, a nije prvi put da se takvo nešto ili bar slično dogodilo u gradu pod Marjanom, ostavio je ceduljicu na automobilu i objasnio o čemu se radi... 
- Molim vas, nemojte mi ukrasti registracijsku pločicu. Molim vas. Iz Kine sam, žao mi je, unajmio sam auto u Srbiji. Hvala. - napisao je. 


Inače, fotografija je objavljena na Facebook stranici "Prometne zgode i nezgode". 
hr Tue Oct 23 2018 20:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf56bf0e49380f008b4b09/80

Što se događa u tijelu kada popijemo gazirano piće?

Osim što tijelo "napada" poveća količina šećera, istodobno djeluje tako da organizmu "oduzima" vitamine i minerale

Gazirana pića obiluju fruktoznim šećerom i praznim kalorijama pa ih svakako trebalo izbjegavati piti učestalo.

Farmaceut Niraj Naik prije nekoliko godina upozorio je da jedno gazirano piće može učiniti mnogo više štete nego što mislimo. 

Prvih deset minuta

Tijelo "pogađa" poveća količina šećera, kao da ste pojeli 10 jušnih žlica šećera, ali nećete osjetiti promjene u svom organizmu zahvaljujući djelovanju fosforne kiseline. Osim što tijelo "napada" poveća količina šećera, istodobno djeluje tako da organizmu "oduzima" vitamine i minerale. Osim nezdravog djelovanja iznutra, tamno gazirano piće ostavit će i neugodne mrlje na zubima. Ako ih često pijete, vaši zubi će potamnjeti.

Nakon 20 minuta

Razina šećera u krvi raste i prouzročuje pojačano izlučivanje inzulina. Jetra reagira tako da pretvara šećer u masne zalihe.

Nakon 40 minuta

Dolazi do apsorpcije kofeina. Krvni tlak raste, a kao odgovor na to jetra distribuira više šećera u krvotok. Receptori za adenozin u mozgu su sada blokirani i sprečavaju osjećaj umora i pospanosti.

Nakon 45 minuta

U tijelu se događa pojačano izlučivanje dopamina koji stvara osjećaj sreće, sličan onome kada osoba konzumira heroin. - prenosi Večernji list.

hr Tue Oct 23 2018 19:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcf3e170e493873128b45af/80
Foto: Facebook

"Kako je Flegmarin postao kapetan": Predstavljanje romana Magdalene Mrcele

U programu sudjeluju će sudjelovati glumica Ana Perković, profesor glazbene umjetnosti Ivan Bošnjak i glazbenik Bruno Jakobljević, a moderatorica će biti Vesna Žižić
U Gradskoj knjižnici Solin održat će se predstavljanje romana "Kako je Flegmarin postao kapetan" autorice Magdalene Mrčele, dobitnice književne nagrade "Zvonko" za najbolji neobjavljeni prozni rukopis za djecu i mlade 2017.godine.


Predstavljanje će se održati u petak, 26. listopada u Teatrinu GK Solin s početkom u 19 sati. 
U programu sudjeluju će sudjelovati glumica Ana Perković, profesor glazbene umjetnosti Ivan Bošnjak 
i glazbenik Bruno Jakobljević, a moderatorica će biti Vesna Žižić.
hr Tue Oct 23 2018 17:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/589d68f0b473987c2b8b4723/80
Foto: Pixabay

Kaštelanska zavičajna radionica u odjelu Gradske knjižnice Kaštela u Kaštel Sućurcu

U srijedu 24. listopada, u 11.00 sati
U sklopu Mjeseca hrvatske knjige 2018., čija je ovogodišnja tema "kulturna baština", u odjelu Gradske knjižnice Kaštela u Kaštel Sućurcu u srijedu 24. listopada u 11.00 sati, održat će se “Kaštelanska zavičajna radionica”.

Učenici 4. razreda OŠ kneza Mislava iz Kaštel Sućurca, predvođeni učiteljicom Milojkom Vicetin upoznat će se s pjesničkim stvaralaštvom sućuračkog pjesnika Miroslava Luketina Sarajčeva koji piše i stvara na sućuračkoj čakavštini.
 
hr Tue Oct 23 2018 17:22:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .