Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/589d8b69b473988e308b461d/80
Foto: Pixabay

Pet vrsta hrane koju treba jesti nakon teretane

Elektroliti osiguravaju ravnotežu tekućine u organizmu, pomažu radu mišića i živaca. Nakon vježbanja i znojenja potrebno ih je nadoknaditi ovom vrstom namirnica.
Većina osoba nakon vježbanja nalijeva se vodom kako bi nadoknadila tekućinu izgubljenu znojenjem. No sportaši koji treniraju za maratone ili provode sate igrajući tenis na suncu znaju da trebaju nadoknaditi i elektrolite koje su izgubili vježbanjem.

Elektroliti osiguravaju ravnotežu tekućine u organizmu, pomažu radu mišića i živaca. Oni su sastavni dio energetskih pića koja su puna šećerom i kalorijama, no mnogo je bolji izbor hrana bogata mineralima, koji tijelo oporavljaju od napora.

Nakon vježbanja trebali biste nadoknaditi ovih 5 minerala u organizmu:

Natrij
Sol pomaže tijelu da zadrži vodu i da bude hidratizirano na duže staze. No to ne znači da biste nakon vježbanja trebali navaliti na čips i druge slane grickalice. 800 miligrama natrija izgubljenih vježbanjem s litrom znoja povratit će kombinacija čokoladnog mlijeka s pecivom namazanim maslacem od kikirikija. Sportaši prije napora znaju jesti slano jelo poput juhe, kako bi tijelo pripremili za napore tijekom vježbanja.

Klorid
Klorid se, baš poput natrija, može naći u kuhinjskoj soli i procesiranoj hrani kao što su salame, umaci, konzervirana juha i čips. Mineral koji je važan za održavanje ravnoteže tekućina u tijelu, krvni tlak i pH-vrijednost tekućina u organizmu bolje je nadoknaditi cjelovitim namirnicama poput maslina, morske trave, raži, rajčice, salata i celera.

Kalij

U sat vremena snažnog treninga možete izgubiti 200 do 600 miligrama kalija. Riječ je o mineralu koji podržava rad srca, regulira krvni tlak, prevenira gubitak koštane srži i nastanak bubrežnih kamenaca, a ima vitalnu ulogu za rad mišića.

Ovaj gubitak možete nadoknaditi konzumacijom banane ili druge hrane bogate ovim mineralom, poput slatkog krumpira, graška, graha, avokada i zelenog lisnatog povrća, kao što su špinat i kelj. U torbu sa sportskom opremom možete spremiti i svježe ili sušeno voće poput lubenice, grožđica ili šljiva.

Kalcij
Istraživanje sveučilišta McMaster u Velikoj Britaniji pokazalo je da napitci bogati kalcijem poput mlijeka bolje rehidriraju tijelo nakon vježbanja od vode ili energetskih pića. Mlijeko tijelu daje porciju ugljikohidrata, kalcija, natrija i kalija uz visoke količine proteina, što je kombinacija koja pomaže pri oporavku mišića. Stručnjaci savjetuju da zato na jelovnik stavite hranu bogatu kalcijem poput mlijeka sa žitaricama ili jogurt.

Magnezij
Zajedno s kalcijem, magnezij je važan mineral koji pomaže radu mišića, živaca, izgradnji kostiju i aktivaciji određenih enzima. Nakon vježbanja magnezij u tijelu možete nadoknaditi konzumacijom zelenog lisnatog povrća, cjelovitih žitarica, orašastih plodova ili leće. Dodatna pogodnost ovoga minerala jest ta što zaustavlja umor, pa vam hrana bogata ovim mineralom daje energije nakon vježbanja., piše punkufer.hr

hr Fri Jan 26 2018 21:06:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c67159d0e49387aab8b4693/80
Foto: PIXABAY

Od vrha do dna: Kako očistiti kuhinju za samo 5 minuta?

Uza samo nekoliko pravila vaša kuhinja će biti potpuno čista. Vrlo je važno da se pridržavate pravila 'od vrha prema dnu'

Ako želite brzo očistiti kuhinju, slijedite stara pravila "od vrha do dna" i od "naprijed prema natrag". 

- To štedi vrijeme i nećete udvostručili posao - kaže Kulaga. 

- Ako očistite prednji dio štednjaka prije nego gornjeg dijela, morat ćete ponovno očistiti dio ispod - dodaje.

Imate li svijetle ormare, nekoliko masnih mrlja može učiniti cijelu kuhinju prljavom. Danny Lipford, stručnjak za domaćinstvo i voditelj televizijske i radio emisije "Homeowner", ima veliki savjet o tome kako brzo očistiti kuhinju: 

- Zagrijte vlažnu spužvu u mikrovalnoj pećnici na minutu, a zatim dodajte deterdžente s citrusima. Topla spužva uklonit će mrlje i smanjiti vrijeme čišćenja. 

Sudoper mora biti čist

Sjajni kuhinjski sudoper od nehrđajućeg čelika najvažniji je dio vaše kuhinje. Za brzo čišćenje sudopera bez grebanja, koristite vlažnu spužvicu i sodu bikarbonu.

- Soda bikarbone uklonit će mrlje bez grebanja po površini - kaže Kathleen McEvoy za Msn.com. 

- Nakon što očistite mrlje, ispunite bocu za prskanje octom i isperite sudoper - objašnjava McEvoy. 

Ocat djeluje kao dezinfekcijsko sredstvo. Isperite vodom i sudoper će zasjati kao novi.

Vrlo je važno da osvježite zrak, probajte naći prirodna sredstva ili mirisne svjeće koje će pomoći da vaša kuhinja djeluje svježije. I jedna od najvažnih stvari je da pod vaše kuhinje bude čist i svjež, piše životistil.hr

hr Fri Feb 15 2019 20:40:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6707e90e493803ad8b4604/80
Foto: PIXABAY

Konačno razbijen mit: Ovo je prava istina o prvom obroku u danu

Može li obavezni doručak pomoći u mršavljenju? Pitanje je to na koje godinama pokušavaju odgovoriti brojne studije, ali zasad zajedničkog stava na tu temu - nema!
Naime, i najnovija studija koja se bavi doručkom, upravo objavljena u jednom od najstarijih medicinskih magazina na svijetu, BMJ, kaže kako nema dokaza da obavezni doručak može pomoći u skidanju kilograma, odnosno da će preskakanje prvog dnevnog obroka “gomilati kilograme”.

Razotkrivanje

Istraživači sa Sveučilišta Monash u australskom Melbourneu analizirali su 13 nasumičnih kontrolnih studija uglavnom iz SAD-a i Ujedinjenog Kraljevstva u proteklih 28 godina i tvrde da su time uspjeli razotkriti dva najčešća mita vezana uz doručak. Prije svega, nisu pronašli nikakve dokaze da doručak može pomoći u gubitku težine.

Naime, neki su tvrdili da taj obrok ubrzava sagorijevanje kalorija na početku dana te da sprečava kasnije prejedanje. Također, nema dokaza da preskakanje doručka povećava osjećaj gladi tijekom dana.

Stručnjaci tvrde da su sudionici istraživanja bili različitih tjelesnih težina, odnosno neki su bili deblji, a neki mršaviji i imali su različite navike u odabiru namirnica za doručak. Istraživanje je pokazalo da je zapravo ukupni dnevni unos kalorija veći kod ljudi koji su jeli doručak nego kod onih koji su ga preskakali.

Gladni i lakši

Također, oni koji su izostavljali doručak u prosjeku su bili pola kilograma lakši od onih koji ujutro jedu prvi obrok. Dio istraživača u ovoj studiji usredotočio se na učinke prehrane ili preskakanje doručka na bilo kakvu promjenu tjelesne težine, a drugi na utjecaj doručka na dnevni unos kalorija. Njihov je zaključak da obavezni doručak nije idealna strategija za mršavljenje. Zaključuju da je, kad se nekom preporučuje “obavezni doručak” zbog smanjenja kalorija, nužan oprez jer to, kažu, može imati suprotni učinak.

U članku povezanom s ovim istraživanjem Tim Spector, profesor genetičke epidemiologije na londonskom King’s Collegeu, ističe da valja znati da prehrana ili preskakanje doručka može imati različite učinke na različite osobe jer je svaki metabolizam jedinstven. “Ista mjerila ne odgovaraju svima i propisane smjernice za prehranu nerijetko se temelje na pogrešnim informacijama pa sve više djeluju kontraproduktivno jer se time umanjuju važne zdravstvene poruke. Dok ne stignu kvalitetne smjernice neće biti štete ako pokušamo s vlastitim eksperimentima u prehrani, odnosno u želji da smršavimo, uključujući i preskakanje doručka”, kaže Spector.

Posljednjih godina baš oko uloge doručka u prehrani vode se stručne, ali i nestručne rasprave i svatko ima “dokaz” za vlastitu teoriju. “Obavezno jedite doručak jer ćete ubrzati metabolizam. Nemojte jesti doručak jer će se tijekom dana brže ‘istopiti’ masti.” Nije čudo da smo zbunjeni jer jedinstvenog odgovora nema, piše Jutarnji.hr

Slušajte tijelo

Kažu znalci da je to pitanje ne za milijun, već za milijarde dolara, a da decidirani odgovor zapravo i ne postoji. Zbog sve te “zbunjole” stručnjaci sve više preporučuju da treba osluškivati vlastito tijelo, uzeti u obzir stanje organizma, ali i godine. Među ostalim, odlučimo li se na, primjerice, restriktivni jelovnik ili, pak, na “zdravu prehranu” nužno je priznati samom sebi hoćemo li dugoročno izdržati tu životnu promjenu. Ako je odgovor negativan, dogodit će se isto ono što se događa nakon dijeta, kilogrami će se vrlo brzo vratiti zajedno sa starim prehrambenim navikama.

Preskače li se doručak, a onda se tijekom dana, a ponekad i noći, sve kompenzira prekomjernom količinom hrane, onda to sigurno neće dobro utjecati na gubitak težine. Sreće za mentalno zdravlje neće biti ni ako zbog propuštenog doručka sve do ručka intenzivno razmišljamo o hrani.

Dnevni unos energije

No, ako izostane taj negativni efekt, odnosno ako to znači manje kalorija u jednom danu, onda će efekt sigurno biti gubitak kilograma, jer bit i je u tome da se smanji dnevni unos energije. Stručnjaci drže da bi preskakanje doručka ili njegovo odgađanje moglo poboljšati i stanični oporavak jer kad je organizam u režimu gladovanja smanjuje se potencijalni “otpad” i kreće oporavak stanica. Kažu da bi to moglo imati protuupalni učinak zbog smanjenja razine C reaktivnog proteina te zaštitu od oksidativnog stresa.

Uostalom, i znanstvenica Krista Varady, sa čikaškog Sveučilišta Illinois, tvrdi da zasad nema dokaza da preskakanje doručka usporava metabolizam te tako pridonosi povećanju tjelesne težine.

Preskakanje doručka ili ne, ali i “filozofije” o tome koja hrana deblja, a koja ne, razne liposukcijske ili UN dijete s kojima se “prepolovimo” u kratkom vremenu sve više gube bitku sa sve češćim razumnim savjetima. Naime, kad se radi o višku kilograma sve je jasno - ako unosimo više energije od one koju potrošimo, kilogrami će se “slagati”.

Brzina i količina potrošnje kalorija ovisi o tome jesmo li ili nismo aktivni. Osim toga, dob visina, spol, omjer mišića i masti, gustoća kostiju, način života i naše opće zdravlje također imaju veliku ulogu u tome hoćemo li se ili nećemo udebljati od istih namirnica i iste količine hrane.

Spori metabolizam

Stručnjaci preporučuju da svatko za sebe izračuna količinu dnevnih kalorija koje treba unositi jer se s dobi usporava metabolizam, što znači da treba manje jesti, odnosno unositi manje kalorija kako godine prolaze. Preporučuje se izračun tzv. indeksa bazalnog metabolizma (BMR), minimalne količine energije koju organizam treba da bi funkcionirao u stanju mirovanja, koji ovisi o spolu dobi, visini, težini.

No, tu priča oko izračuna potrebnih kalorija ne završava jer dobiveni BMR treba dodatno pomnožiti s određenim brojem ovisno o tome kolika nam je dnevna aktivnost. Riječju, ako je ona veća, onda je moguće više jesti, odnosno unositi više kalorija, a da se istodobno ne deblja. Veliki utjecaj na količinu potrebnih kalorija ima i dob s obzirom na činjenicu da se s godinama usporava bazalni metabolizam. Stručnjaci ističu da je u dobi od 19 do 25 godina preporučeni dnevni unos za žene 2000 kalorija, ali nakon 51 godine pada na 1600.

Dakako, sve su to “odokativne”, odnosno uprosječene vrijednosti i zato stručnjaci savjetuju da svako treba naći svoju idealnu brojku kad je riječ o unosu kalorija i optimalnu vrstu hrane za svoj organizam. U toj priči izbor tipa doručak ili ne ovisit će prije svega o tome što najbolje odgovara našem organizmu. Brojanje kalorija nije samo pitanje onoga što jedemo već prije svega koliko i kako trošimo kalorije.

hr Fri Feb 15 2019 19:41:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6703680e4938b2ae8b4591/80
Foto: PIXABAY

Evo što Hrvati najviše kupuju online

Čak 11 posto web-trgovaca planira otvoriti fizičku trgovinu kako bi pridobili povjerenje kupaca.

Kupovina na internetu u posljednjih je nekoliko godina u Hrvatskoj prerasla iz egzotične aktivnosti u nešto potpuno normalno. Više se nitko ne čudi kad nešto naručujete putem interneta, a i sve više trgovaca otvara svoje web shopove.

No iako i kod nas već možete kupiti automobil preko interneta, hrvatski web shopovi još uvijek spadaju u male “trgovine”.

Istraživanje koje je među svojim članovima provela Udruga eCommerceHrvatska pokazalo je kako većina internetskih trgovina u Hrvatskoj ima godišnji promet do 300 tisuća kuna.

Zanimljivo je kako Hrvati najčešće na internetu kupuju Tehniku i opremu (više od 30 posto ispitanih), prehrambene proizvode i odjeću i obuću.

Kako je prilikom predstavljanja istraživanja istaknuo Claudio Kramarić iz Algebre, posebno je zanimljiv način na koji prodavatelji dostavljaju robu kupcima. Tako čak trećina web shopova svojim kupcima nudi različite prijevoznike - od pošte, preko dostavne tvrtke pa do vlastitog preuzimanja. No zanimljivo je da 12 posto web shopova ulaže u vlastitu dostavu i tako osiguravaju potpuno pozitivno korisničko iskustvo kupcima.

Iako je kupcima vjerojatno najlakše platiti robu karticom, trgovcima je draže virmansko plaćanje (30 %), plaćanje pouzećem (25 %) te kartično plaćanje (20 %). Samo desetak posto trgovaca istaknulo je PayPal kao preferirani oblik plaćanja. No, kako je istaknuo Kramarić, trgovci bi trebali češće nuditi PayPal kao mogućnost plaćanja, pogotovo ako planiraju prodavati svoje proizvode i izvan granica Hrvatske, kao što to čini 37 posto internetskih trgovaca u Hrvatskoj.

Možda je najzanimljiviji podatak da Hrvati više vjeruju web shopovima koji uz internetsku imaju i fizičku trgovinu. Upravo zbog toga čak 11 posto internetskih trgovaca razmišlja o otvaranju klasične trgovine.

Problem je što u 40 posto internetskih trgovina radi samo jedna osoba koja, prema potrebi, angažiraju dodatnu pomoć ili stručnjake sa specifičnim zanima. No, dodaje Kramarić, outsourcing je trend koji nije karakterističan samo za internetsku trgovinu već i za poslovanje općenito.

Kako su internetske trgovine većinom male tvrtke s jednim ili dva zaposlena, najveći je problem za vlasnike komplicirana administracija, tehnički problemi s kojima se susreću, ali muči ih i pronalazak kupaca, odnosno kako “natjerati” kupce da zaista kupe nešto u njihovu web shopu, piše zimo.hr

Na kraju je pozvao sve vlasnike web shopova da se za bilo kakve savjete ili pomoć obrate Udruzi eCommerce Hrvatska.

hr Fri Feb 15 2019 19:22:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c66de490e49387aab8b4670/80
Foto: PIXABAY

Zdravstveni rizik: Znate li što se događa vašem tijelu kada pijete dva dijetalna gazirana pića na dan?

Dva dijetalna gazirana pića, što je u prosjeku nešto više od pola litre napitka na dan, mogu kod žena povećati rizik od srčanog i moždanog udara za trećinu.
Ljubitelji gaziranih pića, oprez! Mnogi će, u nadi da biraju zdraviju opciju, posegnuti za dijetalnim gaziranim pićima, no istraživanja pokazuju da je i kod ispijanja takvih pića potreban oprez.

Dva dijetalna gazirana pića, što je u prosjeku nešto više od pola litre napitka na dan, mogu kod žena povećati rizik od srčanog i moždanog udara  za trećinu. Istraživanje je obuhvatilo više od 80 tisuća žena, a prvo je koje je istraživalo postoji li poveznica kod ispijanja dijetalnih gaziranih pića i specifičnih vrsta zdravstvenih prijetnji kod žena. 

Žene koje redovito piju gazirana pića imaju 31 posto veći rizik od moždanog udara prouzročenog krvnim ugruškom, a 29 posto veći rizik od razvijanja srčanih oboljenja, navodi se. Rezultati istraživanja pokazali su i da postoji 16 posto veći rizik od prerane smrti.  Istraživači nisu naveli koja su pića žene pile, ali navode kako je rizik povećan ako je riječ o ženama koje imaju višak kilograma i piju gazirane napitke. 

Stručnjaci napominju kako je pravi izazov u današnje vrijeme postaviti okvire  i preporuke o konzumiranju određenih sastojaka o kojma još nema dovoljno saznanja na koji način utječu na zdravlje, poput umjetnih sladila. Istraživanje je objavljeno u časopisu Stroke, a obuhvatilo je ukupno 81,714 žena sudionica u dobi od 50 to 79 u razdoblju od 1993. do 1998. godine. Stručnjaci su otada pratili zdravlje tih žena idućih 12 godina. Svake tri godine sudjelovale su u evaluaciji i odgovarale na pitanja koliko su konzumirale dijetalnih i zašećerenih napitaka, gaziranih napitaka, voća i slično, tvrdi Večernji list.
hr Fri Feb 15 2019 16:44:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .