Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c557c4c0e493858968b4607/80
Foto: PIXABAY

Debljate se, a ne znate razlog? Bez ova četiri vitamina i minerala zaboravite na mršavljenje

Gubljenje kilograma obično uopće nije lako, kao što se čini prije početka procesa. Nemojte zaboraviti da postoji nekoliko vitamina i minerala čijom konzumacijom za vrijeme mršavljenja možete osigurati svome tijelu bolje i učinkovitije funkcioniranje

Dobro izbalansirana prehrana može ispuniti većinu vaših potreba za hranjivim tvarima, no ako ste na korigiranoj prehrani, u bilo kojem procesu mršavljenja, suplementi vitamina i minerala mogu vam pružiti sigurnost da vaš organizam dobiva sve što mu treba, kao i dodatni poticaj koji vam je potreban da ostanete na pravom putu zdravog mršavljenja.

Vitamini i minerali koji vam mogu pomoći u procesu gubljenja kilograma, kao i ubrzanja i općeg uravnoteženja metabolizma su:

Kompleks B vitamina

– tiamin (vitamin B-1)

– riboflavin (vitamin B-2)

– niacin (vitamin B-3)

– pantotenska kiselina (vitamin B-5)

– piridoksin (vitamin B-6)

– biotin (vitamin B-7)

– folna kiselina (vitamin B-9)

– kobalamin (B-12)

Ti su vitamini neophodni za potpuno funkcioniranje metabolizma. Glavna funkcija vitamina B je da pomogne tijelu da metabolizira ugljikohidrate, proteine i masti te da iskoristi energiju dobivenu iz hrane.

Vitamine B grupe možete naći u raznim namirnicama: grah, leća, mlijeko, jaja, meso, integralne žitarice, krumpir, banane…

Vitamin B-12 ne nalazi se ni u jednom biljnom proizvodu. Stoga, ako ste vegetarijanac tvrdi dnevno.hr, morate uzimati dodatke (suplemente).

Vitamin D

Potreban je za zdravlje imunosnog sustava. Tijelo može dobiti sav vitamin D koji je potreban izlaganjem suncu, no većina ljudi danas provodi previše vremena u zatvorenom prostoru. Odgovarajuća razina vitamina D može pomoći i kod depresije.

Sunce, dakle, predstavlja najbolji izvor vitamina D. Ima ga i u nekim namirnicama: sardina, tuna, losos, žumanjak, mlijeko, jogurt i neke žitarice.

Željezo

Ima važnu ulogu. Ponajprije, omogućuje tijelu da stvori energiju iz hranjivih tvari. Usto, pomaže u prijenosu kisika u sve stanice tijela, uključujući i mišiće. Premalo željeza može dovesti do anemije.

Željeza ima u nekim namirnicama: meso, školjke, grah, špinat.

Tijelo bolje apsorbira željezo iz mesa nego iz biljnih izvora. Konzumiranje hrane bogate željezom zajedno s izvorom vitamina C, kao što su jagode ili rajčica, može pomoći u poboljšanju apsorpcije željeza.

Magnezij

Neophodan je za proizvodnju energije u tijelu. Ovaj mineral djeluje kao kofaktor u više od 300 enzimskih reakcija, koje su odgovorne za širok spektar aktivnosti u našem tijelu, uključujući: kontrolu glukoze u krvi, reguliranje krvnog tlaka, održavanje koštanog i živčanog sustava.

Hrana koja je bogata magnezijem uključuje: zeleno povrće (zelena salata, brokula, špinat), orasi i mahunarke.

hr Sat Feb 02 2019 12:17:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d56763d29111cc44c8b45a6/80
Foto: Pixabay

Ovo su znakovi kroničnog umora koje ne smijemo zanemariti

Kako bi se kronični umor izliječio ili barem ublažio, bitno je promijeniti životne navike te se zdravije hraniti, baviti se fizičkom aktivnošću koja nas opušta, ići ranije spavati i slično.

Da je vrijeme za promjene, pokazat će vam idućih pet simptoma kroničnog umora koje ne smijete ignorirati.

1. Ne možete zaspati ili se budite noću

Oko 80 posto ljudi koji pate od kroničnog umora ima problema sa spavanjem. To se može manifestirati kao nemogućnost da zaspimo, a kada napokon utonemo u san, on je često isprekidan, odnosno vrlo se lako probudimo usred noći. A kada se probudimo iz sna, često se osjećamo kao da uopće nismo spavali. Kada i odspavate preporučenih 7-8 sati u komadu, ne osjećate se naspavano, piše Zadovoljna

2. Teško se koncentrirate

Ljudi pretpostavljaju da je simptom kroničnog umora jedino konstantni osjećaj umora, ali postoje i drugi znakovi kao što su povećana zaboravljivost, poteškoće s koncentracijom te učestala pojava da nas druge stvari lako ometu pri onome što radimo. Osobe s kroničnim umorom opisuju taj osjećaj kao da su stalno okruženi gustom sivom maglom, kao da im je mozak jednako umoran kao i tijelo.

3. Osjećate se izmoždeno poslije svake aktivnosti

Bilo da je riječ o odlasku u šetnju ili slušanju kako se vaši rođaci svađaju tijekom božićnog ručka, poslije bilo kakve razine fizičkog ili emocionalnog stresa osjećate se kao da ste bili u ratu. Ako su vaše tijelo ili um izloženi i najmanjem naporu, osjećate se potpuno izmoždeno. 

4. Teško vam je stajati na nogama

Osobama koje muči kronični umor, i stajanje na nogama može biti teško. Štoviše, simptomi kroničnog umora mogu postati puno izraženiji kada stoje nego kada leže. Stručnjaci vjeruju da osobe sa sindromom kroničnog umora doživljavaju stanje zvano ortostatska intolerancija pri kojemu dotok krvi u mozak slabi kada stoje uspravno.

5. Osjećate bolove po cijelom tijelu

Glavobolje koje se vraćaju, bol u zglobovima, mišićima, pa čak i bolno grlo koje ne prolazi mogu biti znakovi kroničnog umora. Često nema crvenila niti otjecanja – osoba samo osjeća bol koja se može širiti duboko u mišiće i zglobove.

hr Sat Aug 17 2019 17:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a3782c8b9e03e8a298b465c/80
Foto: Pixabay

Ovako smanjite račune za vodu i uštedite

Nije važno želite li smanjiti potrošnju vode zbog odgovornosti za očuvanje okoliša, ili da biste smanjili račune, važno je svakodnevno se držati nekih pravila koja će pomoći da se potrošnja vode smanji

Ne perite voće pod neograničenim mlazom vode

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne rashlađujte je istjecanjem

Ne ostavljajte pipu otvorenu dok ispirete voće i  povrće. Uz takav mlaz potrošit ćete i do 12 litara vode u minuti. Umjesto toga, perite voće i povrće u zdjeli, tako da možete pustiti točno onoliko vode koliko vam treba. Osim toga, vodu u kojoj ste oprali voće i povrće možete iskoristiti za zalijevanje vrta.

Ne perite rublje i posuđe ručno

Sve rublje koje se može prati u perilici radije perite tako, a ne ručno. Isto vrijedi i za perilicu posuđa. Naime, većina perilica danas koristi manje vode nego što biste trebali za ručno pranje, a mnoge imaju i štedne programe koje možete koristiti kad je to moguće. 

Provjeravajte ispravnost cijevi i slavina

Vodite računa da crijeva za dovod vode u perilicu rublja ili perilicu suđa ne propuštaju, odnosno ako primijetite da voda curi, odmah ih zamijenite. Također, pazite da vam slavine ne kapaju. Jedna slavina koja pomalo kapa dovest će do toga da nepotrebno potrošite  i do 9 litara vode na dan, pišu 24sata


hr Sat Aug 17 2019 17:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57d52529111c844e8b4598/80
Foto: Facebook

Vrsaljko ima dvojnika

Fotograija je pronašla svoj put do nogometaša
Po svemu sudeći Šime Vrsaljko ima dvojnika. Facebook je ekslodirao zbog slike muškarca koji sliči na popularnog nogometaša.

Fotografija je zapela za oko i nogometašu pa ju je podijelio na svom Instagram profilu i poručio: "Ako mi vidite brata blizanca recite mu da ga čekam kući. Brate, čuvaj mi se na toj bicikli."








hr Sat Aug 17 2019 12:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d57c39729111cc64c8b45f4/80
Foto: TZG Omiš

Marko Tolja sinoć raznježio Omišane

Omiš ima bogat glazbeni, sportski i gastro program..
Ove godine Gusarska bitka u Omišu održati će se čak tri dana i ponuditi posjetiteljima bogat program glazbenih, sportskih i gastro događanja za sve uzraste. Sinoć je na prvoj večeri, popularno nazvanoj " Večeri Evergreena" nastupio riječki pop, swing i jazz glazbenik Marko Tolja u pratnji izvrsnog Big Band Makarska.

Oduševljena publika uživala je u ovom koncertu prepunom dobre vibre i još boljih hitova.

Danas je na rasporedu Dječji gusarski dan s početkom u 18:30 sati, nakon kojeg će nastupiti Maja Šuput. Više informacija o programu događanja Gusarske bitke u Omišu možete pronaći na FB stranici Gusarska bitka
hr Sat Aug 17 2019 11:06:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .