Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/57750b97d84d642f538b46aa/80

CARNet-ovo istraživanje: Mnoge hrvatske škole su digitalne početnice

Ukupna vrijednost pilot projekta "e-Škole" iznosi gotovo 307 milijuna kuna, a većim se dijelom - čak 85 posto sufinancira iz strukturnih fondova Europske unije

Hrvatska akademska i istraživačka mreža - CARNet provodi projekt "e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola" u sklopu kojega je tijekom listopada provedena evaluacija razine digitalne zrelosti u deset posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola, a rezultati su pokazali da su na skali od 1 (digitalno neosviještene škole) do 5 (digitalno zrele škole) naše škole dobile prosječnu ocjenu 2 što ih svrstava u kategoriju digitalnih početnica.

Digitalna zrelost sve je važnija u modernom obrazovnom sustavu zbog sve veće važnosti digitalne tehnologije u svakodnevnome životu i radu. Smatra se da je neka škola digitalno zrela kada su u život i rad škole u visokome stupnju integrirane informacijske i komunikacijske tehnologije (IKT), njihovo korištenje u nastavnim i poslovnim procesima nije sporadično ili slučajno, već sustavno, stoji u CARNet-ovu priopćenju o rezultatima provedenog istraživanja.

Uz adekvatno opremljene učionice i kabinete, digitalno zrela škola ima i djelatnike osposobljene za rad s IKTopremom, novac za održavanje tog statusa te podržavajuće okruženje. Nastavnici u takvoj školi koriste tehnologiju za unaprjeđenje poučavanja, usmjeravaju nastavu na učenika, razvijaju vlastite digitalne obrazovne sadržaje, a učenici kroz nastavu razvijaju vlastite digitalne kompetencije (znanja i vještine) što će im omogućiti bolju spremnost za nastavak školovanja i veću konkurentnost na tržištu rada.

Pred nama je još puno posla do digitalno zrelih škola - 82 posto su digitalne početnice

Među 151 evaluiranom školom nema nijedne digitalno napredne ni digitalno zrele škole, ali isto tako nijedne digitalno neosviještene škole. Velika većina škola, 82 posto, spada u digitalne početnice, dok se otprilike svaka peta škola može smatrati zlatnom sredinom, tj. digitalno osposobljenom.

CARNetovi partneri na pilot projektu "e-Škole" su Agencija za odgoj i obrazovanje, Agencija za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih te Fakultet organizacije i informatike (FOI) Sveučilišta u Zagrebu (FOI).

Jedna od aktivnosti u sklopu projekta je i sustavni razvoj digitalne zrelosti škola, a kako bi napredak bio što kvalitetniji CARNet i FOI izradili su strateški dokument "Okvir digitalne zrelosti škola" usklađen s Europskim okvirom za digitalno zrele obrazovne institucije. Autori znanstvene metodologije su FOI-evi stručnjaci, a strateški dokument prepoznaje pet razina digitalne zrelosti škola: neosviještene, početnice, osposobljene, napredne i zrele, te pet područja kroz koje se te razine mogu promatrati - vodstvo, planiranje i upravljanje, IKT u poučavanju ili učenju, razvoj digitalnih kompetencija, IKT kultura te IKT infrastruktura.

Naslabiji rezultat na strateškome pristupu, najbolji u IKT kulturi

Promatrajući pojedina područja evaluacije, najlošiji rezultat zabilježen je na području vođenja, planiranja i upravljanja, dakle strateškoga pristupa digitalnoj zrelosti, dok su škole najbolji rezultat postigle na području IKT kulture - kultura suradnje putem digitalne tehnologije, povezivanje nastavnika i učenika te dijeljenje iskustava, gdje su u prosjeku dosegle razinu digitalne osposobljenosti.

Ističe se kako je vrlo važan podatak da je, zahvaljujući "Okviru digitalne zrelosti škola" i pripadajućim instrumentima, prvi put u Hrvatskoj moguć dubinski uvid u stanje digitalne zrelosti osnovnih i srednjih škola te identificiranje područja i mogućnosti poboljšanja u korištenju tehnologija. Primjena ovog jedinstvenog cjelovitog koncepta u domaćim školama tek slijedi, a postoji mogućnost da se uz prilagodbu počne koristiti i izvan Hrvatske s obzirom na to da su interes za ovim konceptom pokazali i stručnjaci iz drugih zemalja.

V.d. ravnatelja CARNet-a Zvonimira Stanića smatra da, osim ulaganja u IKT opremu, treba i kontinuirano poticati nastavnike da tu opremu koriste na prikladan način  jer, uvjeren je, tehnologija ne može zamijeniti nastavnika, ali mu može pomoći u nastavnome procesu, a projekt vidi i kao izniman prostor za napredak hrvatskih škola i njihovih djelatnika.

Navodi se kako mogućnost napretka potvrđuje i ranije istraživanje Centra za primijenjenu psihologiju (CPP) Filozofskoga fakulteta u Rijeci koje je provedeno na uzorku od 20 škola odnosno više od 600 nastavnika i 2750 učenika 7. i 8. razreda osnovnih škola te 1. i 2. razreda srednjih škola. Iako velika većina, više od 90 posto nastavnika osnovnih i srednjih škola ima pristup računalu i internetu, kod kuće i u školi, tek ih manji broj, 42 posto svakodnevno koristi računalo u školi, a u samoj nastavi s učenicima tek nekoliko puta mjesečno. Prednosti korištenja tehnologije više prepoznaju nastavnici prirodoslovnih predmeta i matematike, nastavnici u osnovnim školama te oni koji su u poučavanju više usmjereni na razvoj kompetencija učenika.

Najvažniji razlozi korištenja IKT-a kod učenika su gotovo svakodnevno korištenje društvenih mreža i zabavnih sadržaja, a u školi ju rijetko koriste i to uglavnom za međusobnu razmjenu gradiva i zadataka vezanih uz školu, kao što su pisanje referata ili lektire, a tehnologiju više koriste učenici srednjih škola.

Ukupna vrijednost pilot projekta "e-Škole" iznosi gotovo 307 milijuna kuna, a većim se dijelom - čak 85 posto sufinancira iz strukturnih fondova Europske unije (Europski fond za regionalni razvoj i Europski socijalni fond).

Facebook komentari

hr Sun Nov 27 2016 09:15:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5883d8351eea8f83188b45b0/80
Foto: ŠibenikIN

Pao u more dok je pecao na rivi: "Momak iz Gradskog parkinga skočio je za njim i izvukao ga van"

Muškarac star oko 60 godina pao je u more dok je večeras lovio ribu s mula Krke, a za njim je odmah skočio djelatnik Gradskog parkinga Mate Makarin koji je izvukao van, prepričali su nam svjedoci događaja. Na mjesto nesreće brzo su došli vatrogasci i hitna te je muškarac odmah prevezen u bolnicu

Mate Makarin radio je svoju smjenu na parkingu kada je vidio da djelatnik s obližnje benzinske pumpe trči prema rivi.

- Nisam ja jedini pomagao, bilo je još ljudi koji su odmah priskočili u pomoć. Vidio sam čovjeka s pumpe kako trči prema rivi, a trčali su i još neki turisti. Kada sam došao do rive vidio sam da je čovjek u moru s glavom prema dolje. Turisti su rekli da je upao prije niti minutu pa sam pomislio kako postoji mogućnost da je još živ. Skočio sam za njim, čuo da se zakašljao i shvatio da je živ – ispričao je Makarin za ŠibenikIN.

Priču su potvrdili i svjedoci iz obližnjeg restorana.

- Bila sam u restoranu Tomaseo kada smo vidjeli da na rivu dolaze vatrogasci s upaljenim rotirkama. Mi iz restorana nismo mogli vidjeti što se točno događa, ali prema riječima ljudi koji su bili bliže, za muškarcem je odmah skočio momak iz Gradskog parkinga koji je radio u naplatnoj kućici na mulu Krke. Ribar je navodno bio poprilično pripit kada je pao u more, a kada su ga izvukli vani nije bio pri svijesti – kazala je jedna od svjedokinja događaja.

U Centru 112 potvrdili su da su dobili dojavu da je čovjek pao u more kod restorana Tomaseo te da ga je hitna prevezla u bolnicu, javlja ŠibenikIN.



Facebook komentari

hr Sat Jan 21 2017 23:01:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5883c5841eea8f42198b4580/80
Foto: Ferata

Hrvace: Organiziran prosvjed protiv gradnje plinske elektrane Peruča

Oko 200 žitelja Hrvaca i okolnih naselja okupilo se u subotu na prosvjednom skupu protiv gradnje plinske elektrane Peruča upozorivši kako bi ona izazvala onečišćenje okoliša i demografsko odumiranje Cetinske krajine u Dalmatinskoj zagori, a prosvjednicima se pridružio i saborski zastupnik Željko Glasnović

Foto: Ferata

Organizator skupa Željko Domazet je istaknuo kako se projekt gradnje termoelektrane Peruča već nekoliko godina priprema u tajnosti. - Moramo zaustaviti tajkune i korumpirane političare u njihovom naumu da grade plinsku elktranu Peruča koja bi uništila ovo Bogom dano područje - istaknuo je Domazet.

Rekao je kako žitelji Hrvaca i susjednih mjesta ne znaju ništa o projektu gradnje te elektrane i pozvao je lokalne i čelnike Splitsko-dalmatinske županije te predstavnike nadležnih ministarstava da izvijeste javnost o čemu se radi.

- Mi smo protiv bilo kakve gradnje plinske lektrane na području Peručkog jezera jer bi gradnja te elktrane značila kraj nas, naše djece na ovom području. Mi želimo ostati ovdje i graditi našu budućnost - kazao je Domazet.

Saborski zastupnik Željko Glasnović je istaknuo  kako on osobno daje potporu svima koji su protiv "sulude ideje" o gradnji plinske elektrane Peruča, ocijenivši da bi se njome sustavno uništavao hrvatski narod Cetinske krajine.

- To me podsjeća na bivši sustav koji je izvršio ekocid na ovim prostorima i drugdje. Sjećamo se azbesta, vidimo sad kakve probleme imamo u Bosanskom Brodu zbog zastarjele tehnologije. Ne smijemo staviti profit ispred najvažnijih resursa, vode i zraka - poručio je Glasnović.

Kako je početkom listopada prošle godine izvijestila tvrtka MCC, riječ je o projektu Vis Viva, vrijednom oko milijardu eura, u sklopu kojeg je predviđena izgradnja četiriju elektroenergetskih objekta u Dalmatinskoj zagori - plinske elektrane Peruče, koja će kombinirano proizvoditi električnu i toplinsku energiju (kombi-kogeneracijska plinska elektrana), reverzibilne hidroelektrane (RHE) Vrdovo, spojnog dalekovoda Hrvace-Konjsko i spojnog plinovoda Dugopolje-Peruča.

Projekt Vis Viva jedan je od dvaju strateških projekta na području Hrvatske objavljenih na Europskom portalu projekta ulaganja (EPPU). Taj projekt je istaknut u izvješću o provedbi ulaganja za Europu u Republici Hrvatskoj od 25. rujna 2015. do 31. srpnja 2016., prihvaćenom na sjednici Vlade 28. rujna prošle godine.

Facebook komentari

hr Sat Jan 21 2017 21:20:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5883af421eea8f4b178b45a4/80
Foto: HGSS, Rade Popadić

Potraga za izgubljenim dječacima na Mosoru završila sretno: U ranu večer HGSS ih spustio u Žrnovnicu

Jedan se dječak sam spustio, a drugoga su uz pomoć mobitela locirali i pronašli spašavatelji splitskog HGSS-a
Tijekom subote je na dežurni telefon HGSS Stanice Split stigla dojava o dvojici zalutalih maloljetnika na putu od planinarskom doma na Mosoru do Žrnovnice. Ubrzo je pokrenuta akcija potrage.

Jedan se maloljetnik sam spustio do Žrnovnice, a drugi je lociran uz pomoć mobilnog telefona. Prema njemu se uputila ekipa splitske stanice HGSS-a.

Nešto prije 19 sati pronađen je i drugi izgubljeni dječak. Ekipa HGSS-a se s njime potom spustila prema Žrnovnici. Dječaci su u dobrom stanju i nije bilo potrebe liječničke pomoći nakon spuštanja.

"Djeco i mladi, upišite planinarske škole"

Za Dalmacija News subotnju potragu komentirao je Frane Bebić, pročelnik HGSS-a, stanice Split.

- Drago nam je da je današnja potraga bila brza i efikasna. Djeca vole istraživati teren, a danas je dvoje mladih momaka krenilo od Kamena i TTTS-a uzbrdo prema Mosoru. Preporučio bih svim mladima koje zanima istraživanje prirode i planina, da upišu jednu od nekoliko planinarskih škola u Splitu ili bilo gdje drugdje. Tamo se štošta pametno može naučiti jer su predavači iskusni planinari i ostali stručni ljudi.

Bebić je naglasio korisnost pametnih telefona u planini.

- I današnji slučaj nam kazuje koliko je korisno imati pametni telefon u planini. Imati mobitel uza se nikako ne znači da ste potpuno sigurni i da će sve biti u redu; baterija se po hladnoći brzo isprazni, signali na planini su općenito loši. Ipak, kao i danas, mobitelom se lako kontaktira HGSS ili druga služba, te je potraga kudikamo lakša, brža i uspješnija.

Akcija spašavanja na Perunu prije točno godinu dana

Inače, prije točno godinu dana splitski HGSS spasio je tri izgubljena 11-godišnjaka s Peruna. Oni su također imali mobitele ali nisu zvali 112, već su putem interneta potražili kontakt HGSS-a. Uz pomoć WhatsAppa su poslali svoju točnu GPS lokaciju te su ih spašavatelji brzo pronašli.



Facebook komentari

hr Sat Jan 21 2017 19:50:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/585e23ce1eea8f78868b45f2/80
Foto: Rade Popadić

Ministarstvo djelomično uvažilo žalbu za terminal za kruzere u Dubrovniku

Ministarstvo mora, pomorstva i infrastrukture poništilo je odluku Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik iz srpnja prošle godine, kojom se poništavao predugovor o koncesiji za Terminal za kruzere u dubrovačkoj luci Gruž s tvrtkom ''Dubrovnik international cruise port investment'' (DICPI), potvrdili su u subotu iz tog Ministarstva objasnivši da je žalba koncesionara ''djelomično usvojena''
 Kako se navodi u odgovoru iz Ministarstva, žalba DICPI-ja je djelomično usvojena, a odluke Upravnog vijeća dubrovačke Lučke uprave od 20. srpnja 2016. su poništene zbog niza formalnih razloga.

 ''U upravnom postupku rješavanja žalbe trgovačkog društva Dubrovnik International Cruise Port Investment d.o.o. Zagreb, protiv Odluke Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik od 20. srpnja 2016. godine u postupku implementacije Odluke o dodjeli koncesije u svrhu izgradnje i gospodarskog korištenja pomorskog dobra te obavljanja lučkih i ostalih gospodarskih djelatnosti na pomorskom dobru u luci Dubrovnik, u predmetu izgradnje putničkog terminala u subrovačkoj luci Gruž, djelomično je usvojena žalba. Zbog niza formalnih razloga poništene su Odluke Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik donesene na 98. sjednici Upravnog vijeća održane 20. srpnja 2016.', navodi se u odgovoru Ministarstva u kojem se ne precizira što točno znači ''djelomično usvojena žalba'', niti formalni razlozi raskidanja predugovora.

  Upravno vijeće Lučke uprave Dubrovnik, predugovor o Terminalu u Gružu raskinulo je jer do 15. srpnja prošle godine nije usuglašen tekst glavnog ugovora, čime je aktiviran članak 2.5 aneksa predugovora koji predviđa raskidanje bez obveza ijednoj strani. Rok za usuglašavanje teksta ugovora bio je prvo u travnju prošle godine, a nakon odobrenog prvog produljenja roka, koncesionar Dubrovnik International Cruise Port Investment (DICPI), čiji su osnivači francusko-turski konzorcij koji čine Global Ports Holding (GPH) i Bouygues Batiment International (BBI), tražio je novu odgodu do 1. studenoga koja nije odobrena.

 Ministar pomorstva, prometa i infrastrukture Oleg Butković ranije je izjavio kako je predugovor raskinut, među ostalim i zato što su iz DICPI-a tražili državna jamstva za projekt terminala, što je bilo potpuno u suprotnosti s uvjetima natječaja o koncesiji, kao i da su predlagali povećanje cijene po putniku, što također nije bilo sukladno natječaju.

 Protiv usvajanja prijedloga glavnog ugovora u srpnju 2016. godine, koje je ponudio investitor glasovali su predsjednik Upravnog vijeća Lučke uprave Dubrovnik Žarko Koboević, te članovi Ivan Margaretić, Željan Matić, Nikola Beusan, Božidar Memed te Jelka Musladin. Predstavnica Ministarstva pomorstva, prometa i infrastrukture Nina Perko na sjednicu Upravnog vijeća dubrovačke Lučke uprave nije došla, a dubrovački gradonačelnik Andro Vlahušić, protiv kojeg je HDZ svojedobno najavio podnošenje kaznene prijave zbog njegove uloge u cijelom projektu, bio je suzdržan.


Facebook komentari

hr Sat Jan 21 2017 18:33:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .