Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d067a6929111cded18b457a/80
Foto: PIXABAY

Znanstvenici tvrde: Za sreću je potrebno rano ustajati

'Tijekom studije poboljšalo se psihičko stanje ispitanika u grupi koja je rano ustajala', zaključuje koautor studije dr. Andrew Bagshaw

Istraživanje koje su zajedno proveli Sveučilište Birmingham u Velikoj Britaniji i Sveučilište Monash u Australiji pokazalo je da su ljudi koji rano ustaju sretniji.

U njemu su sudjelovale 22 zdrave osobe u dobi od 20-ak godina, a trajalo je šest tjedana. Svi ispitanici bili su "noćne ptice". U prosjeku su na spavanje odlazili oko 2:30, a budili se oko 10 sati ujutro, piše Život i stil.

U periodu od dva tjedna prije početka istraživanja nosili su mjerače za spavanje i ispunjavali upitnike o svojim dnevnim navikama i prehrani kako bi se definiro njihov životni stil.

Znanstvenici su ih potom podijelili u dvije skupine. Jednu koja će promijeniti ritam spavanja, opdnosno odlaziti na počinak tri sata ranije i buditi se tri sata ranije i drugu koja će ostati u istom ritmu kao i dotad.

Na početku pokusa i tri tjedna kasnije ispitanicima je uzet uzorak sline kako bi se izmjerila razina melatonina i kortizola u organizmu. Pokazalo se da je grupa koja je ustajala ranije i ranije išla na počinak imala niže razine kortizola.

Što je još važnije, njihov subjektivni doživljaj depresije i stresa se umanjio, odnosno svi ispitanici koji su usvojili nove navike spavanja, su se osjećali sretnije. Iako su se ranije budili, nisu osjećali umor i pospanost ujutro, a povećala im se i koncentracija te fizičk aaktivnost. Većina njih uvela je doručak u svoju prehranu. 

"Tijekom studije poboljšalo se psihičko stanje ispitanika u grupi koja je rano ustajala", zaključuje koautor studije dr. Andrew Bagshaw te predložio ljudima koji idu kasno na počinak da promijene tu naviku, za što im otprilike treba šest tjedana.

hr Sun Jun 16 2019 19:20:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5de49ade29111cd1128b45cb/80

Hit komedija 'Kakva ti je žena, takav ti je život' dolazi u Loru

Dragan Marinković- Maca autor je predstave koja ozbiljno utiče na psiho-fizičko stanje cijelog organizma.

'Kakva ti je žena, takav ti je život' je predstava koja izaziva bolove u trbuhu od smijeha, izaziva veliku količinu suza od smijeha ,a postoji i mogućnost gubljenja glasa od silnog smijeha.

Ova predstava će vas natjerati da razmislite dobro o sebi  i svijetu koji vas okružuje.

Mi smo generacija koja ne želi vezu...Listamo po aplikacijama u nadi da ćemo pronaći onu pravu osobu.  Željeli  bismo pronaći svoju srodnu dušu 'online'. Čitamo '5 načina kako da znaš da mu se sviđaš' i '7 načina kako da je osvojiš' misleći da možemo programirati osobu za vezu kao projekt na internetu.

Ipak, mi smo ti koji ne žele vezu. Želimo fasadu veze bez truda, držanje za ruke bez gledanja u oči, odugovlačenje bez ozbiljnog razgovora, obećanje bez stvarne posvećenosti. Želimo proslaviti godišnjicu bez onih 365 dana koji vode do nje.

Igramo igre bez pobjednika i na kraju ostanemo sami. Želimo tu ljubav kao iz filma, ali ništa ne činimo.

Je li volimo da nas vole ili volimo da volimo? Koliko brak mijenja odnos dvoje ljudi i samu vezu? Što je potrebno za skladan brak? Odgovore na  vječita pitanja o odnosu muškarca i žene,  Dragan Marinković-Maca donosi na originalan i samo njemu svojstven način.

Ovo je predstava koja će vas oraspoložiti, nasmijati, zabaviti  i zasigurno vas neće ostaviti ravnodušnim.

Ulaznice možete nabaviti preko sustava Eventim, Croatia-Tickets te na blagajni Dvorane Lore u Splitu.


hr Mon Dec 09 2019 10:30:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dee12f129111c8c208b45d8/80
Foto: Pixabay

Evo zašto ne bismo smjeli piti kavu i gazirana pića nakon treninga

Gazirana pića potiču dehidriranost organizma zbog čega se njihovo ispijanje ne preporučuje nakon vježbanja tijekom kojeg ste izgubili dosta vode iz tijela.

Kada ste žedni i trebate se hidratizirati nakon intenzivne aktivnosti poput trčanja, vožnje bicikla ili treninga u teretani, lako je posegnuti za pogrešnom stvari. Treba biti oprezan, jer neki napitci mogu vam donijeti više štete nego koristi, te smanjiti pozitivne učinke vaše vježbe. Evo koja pića trebate izbjegavati:

1. Gazirana pića
Nakon što ste sagorjeli kalorije u teretani, imate pravo na nagradu u vidu gaziranog pića, zar ne? Razmislite malo bolje.

'U gaziranim pićima koncentrirana je velika količina jednostavnih šećera koje tijelo brzo apsorbira,' ističe Vandana Sheth, glasnogovornica Akademije za nutricionizam i prehranu te dodaje: 'Riječ je o brzom izvoru energije, koja će izazvati njegov brzi pad, a neće ponuditi nikakvu nutricionističku korist.'

Uz to gazirana pića potiču dehidriranost organizma, što nije najsretnije rješenje nakon treninga. Ako želite piti nešto s 'mjehurićima', nutricionistica savjetuje mineralnu gaziranu vodu u koju ste stavili nešto svježeg limuna ili limete, piše punkufer.hr.

2. Alkoholna pića
Nakon vježbanja se želite nagraditi alkoholnim pićem? Pokušajte se suzdržati od tog poriva.
'Alkohol može biti diuretik zbog čega se dovodite u veći rizik od dehidracije, a manjak tekućine može prouzrokovati neugodan mamurluk,' pojašnjava nutricionistica Angela Ginn-Meadow.

Ista preporučuje da umjesto toga popijete prirodan voćni sok, a ako baš želite alkohol, lagano pivo je najbolja opcija jer hidratizira tijelo bolje od drugih alkoholnih pića.

3. Kava i kofeinski napici
'Srce kuca ubrzano, puni ste adrenalina i ne postoji nikakav razlog da dodajete kofein u ovu priču,' upozorava Angela Ginn-Meadow.

Pića s jakom kofeinskom bazom ne hidratiziraju organizam, niti ne nude pouzdani izvor energije. Umjesto toga dodajte nešto organskog kakaa u smoothie koji će vas oporaviti nakon fizičkog napora.

hr Mon Dec 09 2019 10:25:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c53381d0e4938a2948b45ba/80
Foto: Pixabay

Potvrđeno je: Ako zube ne perete redovito, uzrokujete probleme sa srcem

Loša oralna higijena u prostoru između zubi i desni izaziva množenje bakterija koje iz usne šupljine mogu dospjeti u krvotok

Prestižni European Journal of Preventive Cardiology objavio je da redovito pranje zubi smanjuje rizik od srčanih bolesti, što se nagađalo i prije, no sad je potvrđeno.

Naime, istraživanje o povezanosti između loše oralne higijene i zdravlja krvožilnog sustava službeno je potvrđeno, a relevantno je jer sadrži uzorak više od 160.000 ljudi te je trajalo punih deset godina. Ispitanici su na početku istraživanja bili stari između 40 i 70 godina, različitog zdravstvenog stanja, imovinskih prilika i životnih navika.

"Rano je preporučiti redovito pranje zubi kao preventivu fibrilaciji atrija i kongestivnom zatajenju srca, no sve je jasnije da upalna stanja izazivaju probleme u krvožilnom sustavu", kazao je prvi čovjek istraživačkog tima dr. Tae-Jin Song, javlja RTL.

Što se istraživanja tiče, konkretno je pokazalo da ljudi koji tri i više puta dnevno peru zube imaju deset posto manje izglede za razvoj fibrilacije atrija i 12 posto manje izglede za zatajenje srca.

Konačni rezultat se pojašnjava već prije iznesenom pretpostavkom da loša oralna higijena u prostoru između zubi i desni izaziva množenje bakterija koje iz usne šupljine mogu dospjeti u krvotok. Bakterije zatim izazivaju upalno stanje koje pogoduje nastanku kardiovaskularnih problema.

hr Mon Dec 09 2019 09:19:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/54c545b5486f9f6e0f8b4cc5/80

Prepoznajte znakove lošeg imuniteta: Ovo je njih 10

Osim što obrana tijela pada uz previše šećera, to može potaknuti i prenizak unos vode. Ona eliminira otrove nakupljene u tijelu. Ako vam je mokraća tamna, znači da ste blizu dehidracije


Autor: 24sataNedjelja, 08.12.2019. u 17:30

Zbog šećera se leukociti ne mogu boriti s bakterijama čak pet sati, dugotrajna suhoća nosa ukazuje na slab imunitet, a stres je redovito uzročnik obolijevanja. Dok neki ljudi prežive sezonu gripe i prehlade bez bolesti, drugi se nikako ne mogu riješiti šmrcanja, kašlja, herpesa i drugih znakova oslabljenog imuniteta. 

Do sada su znanstvena istraživanja utvrdila da sklonost sezonskim virozama i prehladama može imati veze i sa životnim navikama, koje itekako mogu biti štetne, a među njima su i količina šećera te vode koju popijemo na dan. Ako vam se stalno jede slatko, to ne samo da će rezultirati nakupljanjem neželjenih kilograma, već će oslabiti i sposobnost bijelih krvnih zrnaca da ubijaju bakterije. 

Američki stručnjaci otkrili su da nakon 100 grama pojedenog šećera leukociti narednih pet sati nisu sposobni boriti se s bakterijama, piše 24sata

Najbolje bi bilo izbjegavati stresne situacije. Ne obavljajte više aktivnost odjednom, nego se posvetite jednoj uključujući sva osjetila. Za prevladavanje stresa postoji mnogo načina: tjelesna aktivnost, meditacija, masaža. 

U svakom slučaju ključno je svom tijelu pružiti dovoljno opuštanja i energije. 

10 znakova lošeg imuniteta:

Suhoća očijuGlavoboljeOpadanje kose, krhki noktiPojava herpesaProblemi s probavom (proljev, zatvor, nadutost)Osipi, kožne alergije, ekcemiUčestale infekcije (koristite ili antibiotike više od dva puta na godinu ili imate česte infekcije gornjih dišnih puteva)Neobjašnjiv gubitak ili gomilanje kilograma iako niste promijenili prehrambene navikeStalan umor i iscrpljenostPovišena tjelesna temperatura bez drugih simptoma 
hr Sun Dec 08 2019 17:46:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .