Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5505a2211766fd460a8b467a/80
Foto: CROPIX

Lovrinović: Ako Vlada zbog ičega padne, bit će to zbog Agrokora

Komentirao je i najave o rasprodaji Agrokorovih tvrtki koje nisu u osnovnom poslovanju

Predsjednik stranke Promijenimo Hrvatsku Ivan Lovrinović izjavio je u ponedjeljak da se rad saborskog Istražnog povjerenstva za Agrokor, čiji je i on član, ne smije ukinuti jer javnost treba saznati istinu, te ocijenio kako je Agrokor toliko kompleksan problem da ako Vlada zbog ičega padne, bit će to baš zbog toga koncerna.

"Ne smije se onemogućiti i ukinuti rad povjerenstva, i predsjednica je stala na naši stranu, a ako do toga dođe, mi ćemo nastaviti istraživanje jer je ugrožena demokracija i transparentnost u Hrvatskoj", ustvrdio je Lovrinović u Oporbenom zarezu Hrvatskog radija.

 Komentirao je i najave o rasprodaji Agrokorovih tvrtki koje nisu u osnovnom poslovanju.

 "U procesu reanimacije, imovinsko-financijsko restrukturiranje će morati biti sveobuhvatno. Jedan dio imovine kompanije će morati biti prodan, no treba sačuvati one kompanije koje mogu sinergijski djelovati, zadržati što veći broj radnika te zadržati što više domaćih dobavljača", rekao je Lovrinović

 Opetovano je kometirao izbacivanje iz stranke aktualnog državnog tajnika Jure Martinovića te saborskog zastupnika Ivice Mišića koji se, kaže, nisu držali programa na kojem je stranka Promijenimo Hrvatsku ušla u Hrvatski sabor.

 "Mi ostajemo čvrsto u oporbi. Izgubili smo jednog zastupnika i Klub. No časnije je biti bez Kluba i zastupati program i ciljeve koje smo obećali nego imati raskošnu sobu. Radije ću sjediti na podu u sabornici i pisati na nekoj klupi", poručio je Lovrinović.

 Ponovio je i kako podržava inicijativu SDP-a za opoziv Vlade jer smatra da je to jedini način da premijer Andrej Plenković dođe u Sabor i odgovori na neka pitanja među kojima i ono tko je pisao 'lex Agrokor'.

 "Stranka koja je Hrvatsku dovela u ovakvu situaciju ne može nas iz nje i izvesti", uvjeren je Lovrinović.

 Bio je kritičan i prema najavama uvođenja eura, ocijenivši  kako euro nije pitanje licitiranja 'za' ili 'protiv' već ozbiljan problem, no "svodi se na to hoće li poskupiti kava ili će se zaokruživati cijene".

 "Hrvatska bar pet-deset godina nije spremna uopće razmišljati o tome, a kamo li pokrenuti uvođenje eura", rekao je Lovrinović.

 Upitan treba li građanima prepustiti na referendumu da odluče žele li euro ili ne Lovrinović je uzvratio kako je referendum najveći oblik demokracije.

 "Ako se vidi da se stručni i znanstveni argumenti ne uvažavaju, da se želi pošto-poto politički nešto napraviti na štetu Hrvatske onda nećemo imati druge nego da se i mi pridružimo zahtjevima za referendum", zaključio je čelnik Promijenimo Hrvatsku Lovrinović.

hr Mon Nov 06 2017 17:29:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc5f6f0e4938610b8b468d/80
Foto: PIXABAY

Komentar tragične nesreće u Splitu: Radarskim kamerama obuzdajmo gradsku jurnjavu

Krajnje je vrijeme da počnemo učinkovito kontrolirati, kažnjavati te iz prometa uklanjati vozače kojima gradske prometnice služe za utrkivanje i iživljavanje, komentirao je Željko Marušić.

Jeziva nesreća u Splitu, u kojoj je sinoć, u sudaru BMW-a Serije 3 (E46; 1998. - 2006.), Mercedes-Benza B-klase (W246, 2012. - 2018.) i Fiat Punta (2005. - 2018.) smrtno stradao 19-godišnjak, a teško su stradale dvije osobe, zbog nedostatka bitnih informacija teško je precizno rekonstruirati, no tragičan ishod te deformacije i položaj vozila ukazuje na sljedeće, protivno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama:

- gradsku jurnjavu (čl. 51. i čl. 53.)

- protupropisno pretjecanje (čl. 66. do čl. 75.)

- korištenje mobilnog uređaja (čl. 196.)

- nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163.)

- brzu vožnju na lošim ili nedovoljno dobrim gumama

Tragičan ishod, uz veliko oštećenje, razmjerno sigurnog, premda u drugoj polovici 1990-ih  konstruiranog BMW-a Serije 3, ali koje ipak nije bilo toliko da je morao biti smrtonosan, ukazuju na nedopustivu, svima poznatu realnost, da se osobe na stražnjim sjedalima uglavnom ne vezuju, a česti su slučajevi lažnog, 'frajerskog' vezivanja na prednjim sjedalima iza leđa, kako bi se utišao sigurnosni zvučni signal!

No prije svega, ovdje je bila riječ o pogibeljno prebrzoj vožnji po skliskom splitskom asfaltu, prometnicom koja mnogima izgleda 'kao stvorena' za gradsku jurnjavu, jer ima geometriju trkaće staze.

Najbolji lijek za to je postavljanje radarskih kamera visoke razlučivosti na svim brzim gradskim prometnicama te opasnim raskrižjima, kojima bi se uz brzinu, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno, nezaustavljanje na pješačkim prijelazima..., učinkovito kontroliralo i sankcioniralo nepropisno korištenje 'pametnih telefona' i nevezivanje. 

A pred svim nesemaforiziranim pješačkim prijelazima treba postavljati vibracijske trake i 'ležeće policajce'!

Nažalost, oštećenja BMW-a Serije 3 nisu bila baš brutalna, vidjeli smo stotine neusporedivo težih gdje su svi preživjeli. Ali udar u masivniji i sigurniji Mercedes-Benz B-klase, očito je bio najopasniji, poput udara šakom u sljepoočnicu, jer vozač i putnici nisu mogli računati na zaštitu prednjom 'deformacijskom zonom' vozila.

BMW-serije 3, od 'nultog', pa do nedavno predstavljenog sedme generacije koncipira se tehnikom lovačkog zrakoplova - kako bi bio okretan, dinamičan i pružao užitak vožnja izvorno, hardverski je dinamički nestabilan, sklon preupravljivosti (oversteer), bočnom zanošenju stražnjeg dijela ('pirueti', najopasnijem ishodu na kolniku), nakon čega pogibeljno, polubočno ili bočno udara u drugi auto ili prepreku (ne može koristiti prednju deformacijsku zonu i posljedice su teške), a softverski se, sustavima dinamičke stabilnosti, prvenstveno ESP-om, naravno ABS-om, a u novije vrijeme i vektoriranjem snage na stražnjoj pogonskoj osi (aktivnim mehaničkim diferencijalom) dovodi u dinamički stabilno i samostabilizirajuće stanje. To podrazumijeva važnu 'sitnicu' - vožnju s dobrim gumama. 

Zbog toga, za snažna vozila sa stražnjim pogonom, starije generacije, pogotovo bez sustava ESP, koja su znatno rizičnija za izazivanje teških nesreća, od običnih s prednjim pogonom (izvorno dinamički stabilnih) trebalo bi uvesti skuplje osiguranje od autoodgovornosti.

hr Sun Oct 21 2018 13:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a268e16b9e03e611a8b458f/80
Foto: HŽ

Brzi vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica, promet obustavljen

Prometovao je na relaciji Zagreb - Osijek. U nezgodi nema ozlijeđenih.
Jutros oko 7.30 sati u Prikraju kod Vrbovca brzi putnički vlak iskočio je iz tračnica, javila je zagrebačka policija.

Oštećene su dvije prednje osovine, a promet na toj željezničkoj trasi je u prekidu.

Vlak je sa zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo jutros u 6.54 i nije vozio prebrzo. Uzrok nesreće navodno je bila tračnica ostavljena preblizu pruge. 

- Ovo je samo kulminacija u užasnog poslovanja i pružanja usluga HŽ-a prema putnicima. Vlakovi skoro svakodnevno kasne i putnici su konstantno frustrirani. Vjerujte mi to jako dobro znam, jer svakodnevno vlakom iz Koprivnice putujem u Zagreb, tvrdi jedna od osoba koja je bila u vlaku.

Policijski očevid je u tijeku, a prijevoz putnika na dionici između Dugog Sela i Vrbovca organizirali su autobusima, stoji u priopćenju HŽ Infrastrukture, javlja 24sata.hr

hr Sun Oct 21 2018 11:11:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc40ff0e4938f1048b487d/80
Foto: PIXABAY

Magla i skliski kolnici danas vam mogu stvarati probleme u prometu, kod Pirovca oštećena ograda na autocesti

Iz hrvatskog autokluba javljaju kako bi vozači zbog uvjeta na cestama trebali voziti s upaljenim kratkim svjetlima.

Kolnici su mjestimice mokri i skliski u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Gorskom kotaru i Dalmaciji. Također, iz HAK-a poručuju kako su mogući odroni. Naglašavaju da vozači motornih vozila i tijekom dana u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, oblačno vrijeme, jaki pljuskovi, itd.) voze s upaljenim kratkim svjetlima, bez obzira na ljetno računanje vremena.

Zbog vjetra, na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Karlobaga zabranjen je promet za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupina vozila), a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene postavljena je dodatna zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina vozila).

Jak vjetar puše na dionicama autocesta: A1 između vijadukta Božići i južnog ulaza u tunel Sv. Rok te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine, no autoceste su otvorene za sve skupine vozila, tvrdi HAK.

Zbog oštećene centralne zaštitne ograde na čvoru Pirovac u oba smjera, vozi se usporeno uz ograničenje brzine 80 km/h.
hr Sun Oct 21 2018 11:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc3db70e4938610b8b4678/80
Foto: PIXABAY

Vodički maslinari zadovoljni urodom, tvrde: 'Maslina je tri puta više nego prošle godine'

Vodički maslinari itekako su zadovoljni ovogodišnjim urodom maslina, a iako je bila poprilično neobična maslinarska godina, uz naglo zahlađenje krajem veljače i pretoplu jesen, masline su u vodičkom zaleđu rodile duplo bolje nego prošlu godinu.

- Više sam nego zadovoljan urodom, iako je iza nas neobična maslinarska godina. Bila je dosta topla zima, a onda je naglo zahladilo krajem veljače kad je bilo i snijega. Jesen je bila topla i nije bilo kiša pa je visok postotak ulja u maslinama, takozvani radman, jer u plodovima nema vode. Zanimljivo je i što su mlade masline puno bolje rodile od starih. Kako je zahladilo krajem veljače, ove su godine bolje prošli maslinari koji nisu vršili ranu rezidbu i gnjojidbu jer je maslina u tom slučaju išla ranije u vegetaciju i stradala tijekom leda i hladnoće – ispričao nam je iskusni vodički maslinar Niko.

Niko u vodičkom polju ima 200 stabala maslina u četiri maslinika, a maslinarstvo je obiteljska tradicija kao i kod većine Vodičana.

- Sto stabala sam naslijedio, a sto mladih sam posadio prije 12 godina. Ove su godine mlade masline puno bolje rodile, iako su plodovi manji i pomalo već i smežurani. Svake godine u berbu krećemo kada masline promijene boju iz zelene u zlatno žutu, neovisno o datumu. Klima se mijenja, a u ranijoj berbi ulje je kvalitetnije tako da više ne vrijedi ona stara 'mrtvi dan, skale van' – priča nam Niko.

Vodički maslinari zadovoljni su radmanom, odnosno postotkom ulja iz maslina, pa je tako Niko za prvu turu od 404 kilograma maslina dobio 62 kilograma ulja (što preračunato iznosi 68 litara ulja), i to  je postotak od 15,5. Urod maslina je tako u vodičkom polju ove godine dva do tri puta veći nego prošle godine, prenosi Šibenik.in

- Ove godine imat ćemo oko 2.500 do 3.000 kilograma maslina, dok smo prošle godine imali oko 1.000 kilograma. U berbi sudjeluje cijela obitelj, a masline održavamo na normalnoj visini da su na dohvat ruke jer nismo planinari nego maslinari. Masline beremo rukama bez paražola i strojeva jer se tako najbolje očuva plod, a masline odmah idu u preradu kako bi ulje bilo što kvalitetnije – zaključuje Niko.


hr Sun Oct 21 2018 10:50:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .