Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5d4ea7b029111c4a428b45c1/80

Ove godine 31 posada na Maratonu lađa

Utrka autohtonih neretvanskih plovila, Maraton lađa, održava se po 22. put, a na ruti dugoj 22,5 kilometara od Metkovića, preko Opuzena do Ploča natjecat će se 31 lađarska posada. Ove godine prvi put na maratonu sudjeluje i Hrvatska ratna mornarica.
Minutu prije 17 sati lađarske će posade, svaka sastavljena od bubnjara, kormilara te deset veslača, krenuti rutom koji najbolji među njima prođu za nešto više od dva sata. Prolazi se od mosta u Metkoviću, preko Opuzena do centra Ploča. Uz novčane nagrade, prve tri pobjedničke ekipe dobivaju medalje, zlato, srebro i broncu, a najbolja ekipa osvaja i pobjednički brončani štit kneza Domagoja i manji štit u trajno vlasništvo.
 
Sve posade plove na istovjetnim lađama, napravljenima po uzoru na autohtona plovila koja su stotinama godina u dolini Neretve služila kao osnovno sredstvo za prijevoz tereta. Razlika između tradicionalnih i maratonskih lađa u tome je što su potonje plastificirane, zbog lakšeg održavanja. Tradicionalno, lađa je građena od kvalitetnog drva, ima oblik lista, može prevesti od 30 do 35 osoba te do tri i pol tone tereta, i potrajati od 80 do 100 godina.

Ovogodišnja utrka je prilika kominskim Gusarima da opravdaju status najtrofejnije posade natjecanja s ukupno 13 osvojenih medalja. Ta je ekipa prošle godine ostvarila najlošiji rezultat posljednjih deset godina, osvojivši treće mjesto, dok je prvo pripalo posadi Stablina iz Ploča, a drugo mjesto posadi Argo iz Bjelovara. Iako nisu stanovnici doline Neretve, ekipi Argo to je bila druga srebrna medalja po redu, dok je o njihovoj pobjedi na Maratonsku lađa 2016. godine snimljen i dokumentarni film.

Natjecanje je dobilo internacionalni karakter kada je odlučeno da uz žitelje Neretve i potomaka iseljenika iz tog kraja, na Maratonu lađa mogu sudjelovati iz drugih mjesta i država. Do sada su, od posada Hrvata iz inozemstva nastupali potomci iseljenika iz Australije, ekipa hrvatske manjine u Italiji iz pokrajine Mollisse, ekipa Salašari Somborski iz Srbije te više ekipa iz susjedne BiH.

hr Sat Aug 10 2019 13:17:53 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dad917929111c15bf8b45db/80

Nakon što je ponovno spriječeno odlaganje u Sinju, vrgoračko smeće stiglo u Split!

Kamion s vrgoračkim smećem parkirao se ispred Sveučilišne knjižnice u Splitu
Kamion s vrgoračkim otpadom ni jutros nije uspio ući u Sinj.

Miro Bulj s nekolicinom Sinjana je ponovno spriječio da vrgoračko smeće završi u Deponiju Mojanka. Zatim se kamion uputio prema Splitu.


Tako se kamion s vrgoračkim smećem parkirao ispred Sveučilišne knjižnice u Splitu kako bi upozorili na probleme koji će nastati zatvaranjem vrgoračkog odlagališta. 

Miro Bulj je kazao kako je ovo problem za cijelu Splitsko-dalmatinsku županiju. 

- Odluka ministra Tomislava Ćorića dovela je do ove pozicije gdje će Vrgorčani morati voziti 120 kilometara kako bi se riješili svog smeća. Isto tako, doveo ih je do toga da će morati plaćati smeće duplo više. No, u jedno sam siguran, u Sinj i Cetinski kraj neće se ni kesa odložiti. Sinj neće dopustiti da se tu odlaže otpad pa će morati donijeti novo i pametnije rješenje. - rekao je Bulj. 

hr Mon Oct 21 2019 13:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dad77d429111c75c08b4580/80
Foto: Dubravka Pajk

Završena Viška regata: Ukupno 179 posada, više od 1.000 jedriličara iz 15 zemalja

Uz tradicionalno brojne hrvatske, slovenske, talijanske i slovačke jedriličare, na ovogodišnjoj regati natjecali su se i Austrijanci, Brazilci, Česi, Finci, Francuzi, Nijemci, Crnogorci, Srbi, Rusi, Nizozemci i Šveđani

Po broju prijava rekordna 75. Viška regata  opravdala je sva očekivanja: sudjelovalo je rekordnih 179 posada te više od 1.000 jedriličara iz čak 15 zemalja. Uz tradicionalno brojne hrvatske, slovenske, talijanske i slovačke jedriličare, na ovogodišnjoj regati natjecali su se i Austrijanci, Brazilci, Česi, Finci, Francuzi, Nijemci, Crnogorci, Srbi, Rusi, Nizozemci i Šveđani.

U dvije etape najbrži brod ovog jubilarnog 75. izdanja je Labudov POLET FURIOSO s kormilarom Nikolom Deškovićem koji je u luku Vis prvog dana regatavanja došao prvi, a u drugoj nedjeljnoj etapi prema Splitu treći. Ukupno jedreno vrijeme u oba plova mu je bilo najbolje, te je tako ova posada osigurala pokal najbrže jedrilice prema kriteriju najbržeg jedrenog vremena. 

Pobjednik 75. Viške regate za krstaše razreda ORC, te ujedno i službeni pobjednik 75. Viške regate je jedrilica DUBROVNIK s kormilarom Denisom Vukasom. Pobjednik u kategoriji krstaša razreda OPEN je jedrilica POLET FURIOSO s kormilarom  Nikolom Deškovićem

Nedjeljna druga etapa od Visa do Splita bila je izuzetno atraktivna, jer se startalo po jugoistočnom vjetru snage 20 čvorova, a od punte Brača jedriličare je dočekao levenat koji je jedrilice ekspresno doveo do cilja. Slovenska posada na brodu CleanSport One2 ove uvjete iskoristila je najbolje i trebalo joj je samo 2 sata i 23 minute da dođe do cilja što joj ipak bilo dovoljno samo za poziciju drugog najbržeg broda regate. „Mornarevac“ Mate Arapov na svojoj Fatamorgani 2 bio je treći najbrži brod ovogodišnje 'Viške'. Za razliku od prvog dana kada je organizator zbog nedostatka vjetra podno Sustipana bio prisiljen start premjestiti podno otoka Šolte, druga etapa jedriličarima je ponudila uvjete za toliko željeni užitak jedrenja ove najpopularnije i najveće hrvatske regate krstaša.

Na svečanosti koja je započela u nedjelju u 20 sati u J.K. Labud, uz sve navedene posade, pokale su primile najbolje posade po skupinama prema svim razvrstanjima. Posebno dirljivo je bilo u trenutku kada je SrdjanCicarelli  sin preminule Labudove legende Lukse Cicarellia, predao prelazni pehar posadi jedrilice OVERLOAD, osvajaču Lukša CicarelIi CUPA, ustanovljenog ove godine. Ova jedrilica je Komišku, Mrdujsku i Višku regatu odjedrila po OPEN-u prema sustavu bodovanja koji je tako kreiran da omogući jedrilicama, da ukoliko uspješno odjedre sve 3 regate, budu u poziciji za osvajanje ovog trofeja.

Zanimljivo je i da su među natjecateljima bila i mnoga poznata lica: između ostalih i naš proslavljeni skijaš i zaljubljenik u more i jedrenje Ivica Kostelić,glazbenik Jurica Pađen, te ugledni poslovni ljudi poput proslavljenog hrvatskogkošarkaša Željka Jerkova, Joška Berketa vlasnik Marine Kaštela,Nike Deškovića, vlasnika njemačke tvrtke za on-line trgovinu automobilima Instamotion, Darka Smrkinića, vlasnika zadarskog Radija 057 i Saše Kekovića, crnogorski građevinski poduzetnik. Također, u ovogodišnjoj regati sudjelovalo je i gotovo 200 jedriličarki.

„Od ove godine započeli smo s novim iskoracima u organizaciji i pozicioniranju Viške regate, što vjerujemo da su i sudionici mogli primijetiti, a već sutra krećemo s pripremama za iduću Višku koja će biti još bolja i atraktivnija. Također, u želji da se mladima udahnu prave vrijednosti, te da im se razvija poštovanje prema jedriličarskim velikanima iz prošlih generacija, u J.K. Labudu  potičemo da jedrenje i nadalje ostane sport duhovne elite, koja poštuje more i prkosi vitru s jednim jedinim argumentom u mislima, športskim odgojem i zdravim duhom“, rekao je Ante Mlikota, predsjednik Jedriličarskog kuba Labud iz Splita.

 

hr Mon Oct 21 2019 11:18:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d4963a729111cec3b8b456e/80
Foto: MUP

Automobil oborio pješakinju: Policija traži očevice prometne nesreće u Splitu

Policija moli sve očevice ove prometne nesreće da se jave osobno u Postaju prometne policije Split ili na brojeve telefona 021/ 504-036 ; 504-010

Jučer oko 19.45 sati na raskrižju Pojišanske ulice s Kapucinskom poljanom  u Splitu  dogodila se prometna nesreća u kojoj je osobno vozilo Mazda udarilo  78-godišnju pješakinju koja je zadobila teške i po život opasne ozlijede, te je  hospitalizirana u splitskoj bolnici.

Policija moli sve očevice ove prometne nesreće da se jave osobno u Postaju prometne policije Split ili na brojeve telefona 021/  504-036 ; 504-010.

hr Mon Oct 21 2019 11:10:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ce63cc129111cc59d8b4593/80

Bablje ljeto se nastavlja: Vakula najavio iznadprosječno toplo vrijeme

I u novome tjednu, srednja najviša temperatura zraka bit će kao malo kada
I u novome se tjednu nastavlja većinom suho, sunčano i iznadprosječno toplo vrijeme, još uglavnom u ponedjeljak ponegdje i relativno vjetrovito, uz umjeren, gdjekad i jak jugozapadnjak, na Jadranu i jugo. Magla će još u ponedjeljak biti rijetka i kratkotrajna pojava, a od utorka češća i dugotrajnija, ne samo po nizinama unutrašnjosti nego i na Jadranu. - piše HRT-ov Zoran Vakula

Posljednjih je 9 dana, od 12. listopada, od kada je u većini Hrvatske počelo ovo iznadprosječno toplo razdoblje - srednja najviša temperatura zraka u mnogim krajevima Hrvatske visoka kao rijetko kada u ovom dijelu listopada. Na postaji DHMZ-a u zagrebačkome Maksimiru, primjerice, gdje se mjeri od 1949. godine, viša je bila samo 2014., a na splitskome Marjanu još i 2018. godine, pri čemu razdoblje iznadprosječno visoke najviše dnevne temperature zraka traje 11 dana, od 10. listopada.

I u novome tjednu, od 21. do 27. listopada - srednja najviša temperatura zraka bit će kao malo kada. Ponegdje vjerojatno i rekordno visoka, uz poneki novi rekord i na pojedini nadnevak, posebice do četvrtka.

Tjedan u kojem završava listopad i počinje studeni sigurno će biti hladniji - što je, uostalom, i uobičajeno - ali još nije dovoljno pouzdano hoće li se temperatura zraka sniziti ispod prosječne, pa bi se povećala i vjerojatnost mraza pri tlu, koji bi mogao naštetiti cvijeću. Uoči blagdana Svih svetih to ne bi bilo prvi put. Dapače. Premda mnogima ne željeno, to bi bilo puno "normalnije" od ovog vremena koje ćemo imati u novom radnom tjednu. - prognoza je Zorana Vakule.
hr Mon Oct 21 2019 08:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .