Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/585abc681eea8ff4788b45a9/80
Foto: Facebook

Novi detalji kornatske tragedije: Moguće da su vatrogasci gorjeli dva puta

Je li moguće da su vatrogasci na Kornatima kobnog 30. kolovoza 2007. dvaput gorjeli? Tako tvrdi geolog Goran Kniewald, koji je kao vještak za okolišnu forenziku svojedobno bio i član ekspertne skupine Interpola.
On je jučer na Županijskom sudu u Zadru potvrdio kako je moguće da su vatrogasci tog kobnog dana dvaput gorjeli, piše Zadarski.

Kniewald je to rekao nakon što ga je otac stradalog vatrogasca Igor Marinović pitao je li to moguće s obzirom da se ne zna što se dogodilo s vatrom nakon posljednjeg SOS poziva vatrogasaca upućenog u 15:20 sati, piše index.hr.

"Ne može se isključiti mogućnost dvostrukog gorenja"

- Ne postoji južni krak požara na fotografijama koje mi imamo. Što se desilo s vatrom nakon zadnjeg SOS poziva, ne znamo - rekao je Marinović, otac preminulog Ivana.

Kniewald je potvrdio kako se ne može isključiti teorija da su vatrogasci gorjeli dvaput jer, kako je rekao, postoji mogućnost da je čelo južnog kraka požara progrediralo većom brzinom od stražnjeg dijela.

- Moglo je tako klancem najprije proći čelo požara, a onda zadnji krak. Ne može se isključiti mogućnost da su zbog toga vatrogasci gorjeli dvaput - zaključio je geolog Kniewald na suđenju Draženu Slavici.

Imali su sedam do deset sekundi za bijeg 

Prije nego što ih je u klancu iznad uvale Šipnat 30. kolovoza 2007. godine sustigla nezapamćena toplina, koja se prema njima kretala brzinom od 40 metara u sekundi, vatrogasci su imali svega sedam do deset sekundi za bijeg. 

Brzina vruće mase čija je temperatura dosezala i dvije tisuće stupnjeva koja ih je sustigla dok su se kretali prema kruški s vodom, razvila se nakon što je požar u klancu došao u eruptivnu fazu što se dogodilo u trenutku dok su vatrogasci prolazili posljednjih 420 metara klanca.

U trenutku kad se erupcija topline počela kretati prema njima vatrogasci su od te vruće mase bili udaljeni oko 280 metara, moglo se doznati od jedanaest vještaka i znanstvenika iz dva istraživačka tima koji su u srijedu odgovarali na pitanja suca Borisa Radmana o okolnostima nezapamćene vatrogasne tragedije u Hrvatskoj. 

Skrenuli su na zapovijed Dine Klarića
 

Jesu li neposredno prije fatalnog trenuka mogli vidjeti što im je "za petama" odnosno jesu li "gledali smrti u oči", nije se moglo sasvim razjasniti. 

- Vatrogasci su se, dok su bili u klancu, mogli okrenuti i vidjeti položaj plamena južnog kraka požara s eruptivnim efektom, a je li bilo dima ne znamo - rekao je Kniewald. Dodao je kako su im životi postali konkretno ugroženi tek nakon što su skrenuli u klanac kroz koji su išli po krušku s vodom. 

Tamo su, naime, skrenuli odlukom zapovjednika požarišta na terenu Dine Klarića, kako bi izbjegli sjeverni krak požara. No, nisu znali da postoji i južni krak požara, koji se sa sjevernim spojio nakon što su kročili u sudbonosni klanac.

Požar su trebali gasiti kanaderi i helikopteri 

- Ne može se zaključiti je li bio prosjeka kroz koji su vatrogasci mogli prijeći na opožarenu površinu i je li taj sjeverni požar bilo uopće moguće preskočiti. Na to pitanje ne možemo dati odgovor, ali je očito da su vatrogasci sa zapovjednikom odlučili skrenuti u klanac kako bi zaobišli sjeverni krak požara - rekao je Kniewald. 

Vještaci su zaključili i kako su vatrogasci iz helikoptera mogli vidjeti klanac, te da kruška s vodom nije bila spuštena na mjesto adekvatno za gašenje požara jer je riječ o minimalnoj površini za slijetanje. Da je požar ugašen u roku od 30 minuta ne bi se niti proširio Kornatom, a u začetku ga je trebao ugasiti Nacionalni park Kornati ili radnici koji su izvodili radove na Karauli. No, oni nisu imali osiguranu protupožarnu zaštitu. 

Kad se požar već razbuktao, trebale su ga gasiti zračne snage, odnosno minimalno dva kanadera i dva helikoptera. Dok su bili na tlu, vatrogasci nisu mogli vidjeti kanader niti s njim stupiti u kontakt, ali su to mogli učiniti dok su bili u helikopteru, utvrdili su vještaci.
hr Thu Apr 19 2018 09:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcccd820e49380a0b8b46d0/80
Foto: Pixabay

Novi detalji iskakanja vlaka: "Ostavili su šinu, da je bio zavoj bilo bi mrtvih"

Jutros je kod Vrbovca vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica. Nasreću, nije bilo ozlijeđenih.
Kako je javljeno, oštećene su prednje dvije osovine na vlaku. Riječ je o vlaku koji je vozio iz Zagreba prema Osijeku.

Nesreću izazvala šina ostavljena među tračnicama?

No da je tragediju spriječilo samo to što je na dijelu na kojem je iskočio vlak pruga bila ravna, potvrdio je dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović. Kaže da je nesreću izazvala zamjenska šina koju su radnici ostavili između tračnica kojima je onda naišao putnički vlak.

"Noćas su istovarili tu šinu. To se ne može dogoditi kada sustav funkcionira. Pruga se ne može ujutro nakon radova otvoriti ako ju netko prije toga nije pregledao. Očito to nitko od nadležnih iz HŽ infrastrukture nije napravio. Oni su odgovorni, a ne radnici. Ovo je jedna opomena upravi HŽ infrastrukture da ona nije građevinska firma što bi oni silno željeli da bude jer se tu vrte novci, nego su firma koja je dužna osigurati sigurno i nesmetano prometovanje putnika i stvari po dobro održavanim prugama", ogorčen je Petrović.


"Da je bio i najmanji zavoj, bilo bi mrtvih"

Naglasio je koliko je u ovom izlijetanju bilo sreće.

"To je čista sreća da to nije bilo u nekakvom i najmanjem zavoju. Kada je ta šina podigla kotač, da je bio zavoj, vlak bi inercijom produžio ravno. A pruga bi išla lijevo. I onda bi bilo svašta. Ovo je isto što se dogodilo u Rudinama gdje je bilo šestero mrtvih. Naime ni tamo netko nije poštivao procedure pa smo imali mrtve. Ni ovdje se nisu poštivale procedure, ali eto Bog je dao da je bila ravna pruga. Od velike tragedije dijelio nas je i najblaži zavoj kroz koji bi taj vlak inače prošao sa 160 km/h bez ikakvih problema. A ovdje bi sa 100 vjerojatno bilo mrtvih", rekao je za Index dopredsjednik sindikata.

"Nemaju pojma o željeznici"

Kaže da ostavljanje šina među tračnicama nije neuobičajeno, ali da je to ovdje učinjeno posebno neoprezno. 

"Točno je da se šine za zamjenu inače ostavljaju unutar kolosijeka, ali se ne smiju staviti blizu onih tračnica po kojima vlak putuje. Kad ona dođe skroz do nje, onda vlak kad nailazi kako kotač ima onaj vijenac koji ga drži u kolosijeku, taj vijenac se penje na ovu šinu koja se podigla i vlak logično iskače van. Ljudi koji su to istovarili su nekakvi izvođači, podizvođači, oni nemaju pojma o željeznici. Oni su građevinari, ali za očekivati je da uprava HŽ infrastrukture ili ovi ispod uprave imaju pojma o željeznici. No očito je da ni oni nemaju pojma", zaključio je dopredsjednik Sindikata strojovođa Hrvatske Dalibor Petrović.


HŽ infrastruktura osniva povjerenstvo koje bi trebalo ispitati okolnosti nesreće

Kako doznajemo, strojovođa vlaka je bio u potpunom šoku nakon nesreće. Iako nije ozlijeđen, Hitna ga je prevezla na preventivni pregled.

Dobar dio dana trajao je policijski očevid, a mjesto nesreće obišli su i članovi uprave HŽ infrastrukture koji su najavili kako će osnovati povjerenstvo kako bi ispitali sve okolnosti nesreće. Istaknuli su kako je najvažnije da nitko nije ozlijeđen, piše Index

hr Sun Oct 21 2018 21:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcccc270e4938be0a8b4708/80

Ponovljeni kotarski izbori na Žnjanu: Pobjedu odnio HDZ

Prošli put je na izbore izašlo 600 birača, a ovog puta njih 1035. Nevažećih je bilo tek 15 listića.
O interesu za ponovljene kotarske izbore svjedoči činjenica da je ovog puta izašlo čak 435 birača više no prošli put.


Sudeći po neslužbenim informacijama, relativnu pobjedu odnio je HDZ s tri vijećnička mjesta. Stranka Pametno je dobila dva mjesta. Jedno mjesto je pripalo i HNS-u te HSP-u.

U vijeće nisu ušli zastupnici MOST-a, HSS-a/HSLS-a, te SDP-a. 

Pretpostavka je da će kotarsku većinu činiti 3 vijećnika HDZ-a te jedan HNS-a.

Glasovi su se rasporedili na sljedeći način:

HDZ 381 glas (36,81%)
Pametno 196 
glasova  (18,94%)
HNS 161 
glas (15,56 %)


HSP 96 
glasova  (9,28%)

MOST 77 
glasova  (7,7%)
HSS/HSLS 61 
glasova (5,89%)
SDP 48 
glasova  (4,63%)


hr Sun Oct 21 2018 20:55:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bccb0c70e4938f1048b48cb/80
Foto: Pixabay

Požar kod Podprologa: Vatrogasci na terenu

Gori trava i nisko raslinje...
Požar kod Podprologa u Duborvačko-neretvanskoj planuo je oko 18 sati. Gori trava i nisko raslinje. Vatrogasci su na terenu, a gašenje im otežava jak vjetar.

Uskoro opširnije...
hr Sun Oct 21 2018 19:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc37760e493802018b49a5/80

Pronađen Ante Vuković koji je nestao u petak

Ante Vuković nestao je u petak popodne na području Solina u Matoševoj ulici.
Osamdesetogodišnjak koji se udaljio iz stana u petak nakon čega mu se izgubio svaki trag pronađen je zahvaljujući informacijama građana. 

Obitelj se zahvaljuje svima na pomoći!


hr Sun Oct 21 2018 19:00:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .