Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/595e9058b9e03eb3328b46eb/80

Majka Antonije Bilić: ˝Spremna sam oprostiti kao majka i vjernica˝

Draganu Paravinju prepolovljena kazna, umjesto 40, odslužit će 20 godina zatvora. Paravinja bi trebao ići u BiH i u Srbiju na daljnja suđenja, gdje ga čekaju postupci koji su bili u prekidu, kaže odvjetnik Vinko Ljubičić
Nakon šest godina procesa, Vrhovni sud prepolovio je kaznu Draganu Paravinji koji će zbog ubojstva i pokušaja silovanja maloljetne Antonije Bilić iz Drniša, umjesto nepravomoćno presuđenih 40 godina, odslužiti 20 godina zatvora., piše večernji.hr

Ta jedinstvena kazna zatvora ujedno je i najveća mjera kazne koju je moguće izreći za stjecaj predmetnih kaznenih djela u odnosu na olakotne i otegotne okolnostima utvrđene u pobijanoj presudi. Uzimajući u obzir roditeljski status Dragana Paravinje kao olakotnu okolnost, a osobito imajući na umu onu otegotnu – da je optuženik višekratno osuđivana osoba zbog silovanja počinjenih gotovo istovjetnim obrascem, što govori o ustrajnosti u činjenju nedjela s elementima nasilja – Vrhovni sud je zaključio da je upravo jedinstvena kazna od 20 godina u pravoj mjeri izraz društvene osude za počinjena djela, u koju će mu biti uračunato i vrijeme provedeno u pritvoru i istražnom zatvoru.

Temeljem navedenih činjenica, u obrazloženju se zaključno navodi da su kazne zatvora od pet godina i osam mjeseci za silovanje u pokušaju i od 15 godina za ubojstvo primjerene za počinjenje nedjela koje je u crno zavilo obitelj Bilić te duboko potreslo Hrvatsku. – Upravo sam saznao za presudu. Ne možemo ništa učiniti u ovome trenutku jer se radi o presudi koja je donijeta od samog Vrhovnog suda, dakle, najvišeg suda u RH – kazao nam je Vinko Ljubičić, odvjetnik obitelji Bilić. – Što se tiče oštećenih, mi ne možemo biti zadovoljni kaznom koja je prepolovljena, a posljedica tako izrečene kazne je prekvalifikacija kaznenog djela s teškog ubojstva na obično ubojstvo. Mukama i agoniji obitelji Bilić konačno je došao kraj, no obitelj nije zadovoljna i ne može biti zadovoljna jer smatramo da je kazna prethodno izrečena i u Šibeniku i u Splitu kod Županijskih sudova bila objektivna. Međutim, presudu Vrhovnog suda treba respektirati. Za ovo kazneno djelo koje je prihvatio Vrhovni sud radi se o maksimalnoj kazni – kaže odvjetnik Ljubičić, dodajući da je riječ o pravomoćnoj presudi koja se može pobijati jedino izvanrednim pravnim lijekom pod određenim okolnostima, ali smatra da je teško očekivati da bi naknadno moglo doći do izmjene.


– Čuo sam se s obitelji Bilić i oni su to prihvatili dosta teško. Pogodilo ih je takvo smanjenje kazne, ali su na neki način zadovoljni time što se konačno sve okončalo – kaže odvjetnik. S obzirom na vrijeme koje je proveo u zatvoru, a koje će biti oduzeto od jedinstvene kazne – pitamo odvjetnika Ljubičića je li moguće da Dragan Paravinja za nekoliko godina zatraži prijevremeno puštanje na slobodu?

 – Prema mojim saznanjima, on bi trebao sada ići u Bosnu i Hercegovinu i u Srbiju na daljnja suđenja, gdje ga čekaju sudski postupci koji su na neki način bili u prekidu dok se ovaj postupak u Hrvatskoj ne okonča – kazao je odvjetnik Ljubičić dodajući da je teško očekivati da će Paravinja ubrzo na slobodu jer se radi o iznimno teškim kaznenim djelima.

– Iluzorno je očekivati da će u njegovu slučaju brzo i olako doći do resocijalizacije – zaključio je odvjetnik Ljubičić. Potom smo pokušali kontaktirati Anu Bilić, sestru pokojne Antonije koju je hrvatska javnost dobro upoznala tijekom potrage za nesretnom djevojkom, no nije odgovarala na poruke. Kako smo doznali, otpočela je novi život daleko od rodnih Krički i obiteljske tragedije, udala se u Rijeci, rodila djevojčicu i trenutačno očekuje drugo dijete.

No, njezina i Antonijina majka Milka kazala je da čovjek koji oprosti, rastereti i sebe od svega.
 – Oprostiti za ubojstvo nije mala stvar. Ali to ne može oprostiti čovjek sam bez Boga. Nema tu snagu. Spremna sam oprostiti i kao majka i kao vjernica. U svojoj duši sam to već i učinila, da je i mom srcu lakše – rekla je majka Antonije Bilić., piše večernji.hr
hr Thu Jul 06 2017 21:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addeee02af47fe4928b45ae/80

Potpisan ugovor za izgradnju Pelješkog mosta

HGK zainteresirana za posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru

HGK će okupiti hrvatske tvrtke u konzorcij koji će pregovarati s kineskim konzorcijem za dobivanje dijela poslova na gradnji Pelješkog mosta. Komora je zainteresirana posredovanje u približavanju domaće proizvodnje i usluga kineskom partneru. Kontakt sa savjetnicima kineskog veleposlanika već je ostvaren, a u razgovorima je istaknuto kako se radi o trenutno najvećem hrvatskom projektu od iznimnog strateškog značaja za Republiku Hrvatsku koji bi trebao omogućiti bolju i lakšu suradnju hrvatskih i kineskih tvrtki ne samo u građevinskom sektoru“, istaknula je potpredsjednica za graditeljstvo, promet i veze HGK Mirjana Čagalj prilikom potpisivanja ugovora za izgradnju mosta kopno-Pelješac između Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation.

O prilici da hrvatske tvrtke dobiju dio podizvođačkog kolača govorio je i premijer Andrej Plenković, dodavši kako je ovo projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena.

"Smatram da vrijeme, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo i dugoročna vrata suradnje s Kinom", istaknuo je Plenković.

„Današnjim potpisivanjem ugovora započet ćemo s prvom od četiriju faza cestovnog povezivanja samog juga Hrvatske. Most će biti generator regionalnog i lokalnog razvoja te omogućiti teritorijalnu povezanost Hrvatske. Stoga je i EK prepoznao projekt kao strateški te ga podupro u maksimalnom iznosu od 85 posto“, naglasio je ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković.

Kineski veleposlanik u Hrvatskoj Hu Zhaoming poručio je kako je potpisom ugovora otvoreno novo poglavlje u odnosu Hrvatske i Kine.

„Naši politički odnosi okreću novu stranicu, a projekt pokazuje i političko povjerenje između naših zemalja. Kineska ulaganja u Hrvatsku povećana su više od sto puta, a prošle godine stiglo je i 60 posto više turista. Kineski konzorcij nije slučajno dobio posao izgradnje Pelješkog mosta, većina Hrvata vjeruje kako bi upravo Kina trebala biti najveći gospodarski partner sljedećih deset godina“, kazao je Hu Zhaoming.

Prema dosadašnjim iskustvima s kineskim izvođačima na europskim gradilištima procjenjuje se da bi domaće kompanije mogle isposlovati i do 40 posto udjela u realizaciji projekta vrijednog 2,08 milijardi kuna bez PDV-a, a HGK će nastojati okupiti što više zainteresiranih tvrtki kako bi se hrvatsko gospodarstvo uključilo u što većem obujmu.


hr Mon Apr 23 2018 16:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5adde3df2af47fb68d8b46e6/80

Zajedničko promicanje Poljica kao povijesne regije i turističke destinacije

U prigodi blagdana svetog Jure zaštitnika Poljica, gradonačelnik Grada Splita Andro Krstulović Opara primio je danas predsjednika novoosnovanog „Saveza za Poljica“ Antu Mekinića, dopredsjednika dr. sc. Zorana Mihanovića te dr. Ivu Banovića i Vesnu Bulić Baketić.

Oni su s misijom i vizijom svoje Udruge upoznali gradonačelnika, a on je s njima podijelio svoje slaganje kako Poljica, unatoč svojoj političkoj rascijepljenosti, trebaju integrirati po pitanju prepoznatljivosti kao hrvatske povijesne regije. Pritom je važno istaknuti sve prednosti koje Poljica baštine.

Predsjednik Mekinić rekao je kako Split smatraju glavnim gradom Poljica i prozorom u svijet, jer su ga izgradili i čuvali, na što je gradonačelnik dodao kako Poljica nisu samo zaleđe Splita već i budućnost razvoja cijele ove regije.

„Savez za Poljica“ udruga je građana sa sjedištem u Poljicima čija je zadaća objedinjavanje povijesne regije povezivanjem postojećih povijesno-kulturnih sadržaja i prirodnih resursa u cilju revitalizacije, gospodarskog razvoja i demografske obnove. To bi rezultiralo brendiranjem Poljica kao suvremene hrvatske povijesne regije i jedinstvene turističke destinacije.

U sadržajnom razgovoru s gradonačelnikom predstavnici Udruge prošli su brojne teme koje daju za pravo očekivati da se za hrvatsku povijesnu regiju poznatiju kako Poljica očekuju novi dani. Jedan od prvih koraka je uspostava svojevrsnog Kulturno-informativnog centra Poljica u Splitu gdje bi na jednom mjestu bile dostupne sve povijesno-tradicijske informacije, robe i usluge s područja nekoć slavne Poljičke knežije.

hr Mon Apr 23 2018 15:48:41 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addb1a02af47f46928b45ad/80
Foto: dnevnik.hr

Država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za kupovinu električnog automobila

Jedan od koraka prema očuvanju okoliša jest smanjenje štetnih ispušnih plinova iz vozila. U skladu s tim, država je pripremila 12 milijuna kuna poticaja za sve koji žele kupiti električno vozilo. Subvencionira se sve od automobila do bicikala, a poticaji su dostupni od srijede.

Država je pripremila novih 12 milijuna kuna za sufinanciranje električnih automobila s najviše 80 tisuća kuna, plug-in hibrida, koji se pune na struju, a mogu trošiti i gorivo, s 40 tisuća kuna, električnih skutera i motocikala s 20 tisuća kuna te električnih bicikala s 5 tisuća kuna, piše dnevnik.hr.

- Naravno da je potrebno ići u tome smjeru i svjetska automobilska industrija ide u tome smjeru. Najmanje što možemo učiniti jest dati jedan dodatni impuls - rekao je ministar zaštite okoliša i energetike Tomislav Ćorić.

No država još treba riješiti pitanje električnih punionica. Trenutačno ih je u Hrvatskoj 200-tinjak. Najviše na području Zagreba, najmanje prema Slavoniji i Dalmaciji. Problem mogu biti i česta stajanja. Primjerice, na putu od Zagreba do Splita, s prosječnim električnim automobilom čiji je doseg 130 kilometara, na punjenje ćete morati stati najmanje dva puta.

- Mi smo svjesni toga da je potrebno izgraditi još značajan broj punionica, one moraju biti pokrivene zemljopisno i po pojedinim prometnim pravcima. Međutim, u ovom trenutku postoje i automobili koji se pune za 300 kilometara - govori Dubravko Ponoš iz Fonda za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost.

No automobili s takvim dosegom prilično su skupi, cijena im se penje i do 300 tisuća kuna. Ipak, diljem Hrvatske punjenje je na javnim punionicama potpuno besplatno.

Uštede s električnim automobilima

Ako ćete automobili puniti na javnim punionicama, to je besplatno. Ako se ipak odlučite puniti ga svake večeri kao što kod kuće punite mobitel, za jedno prosječno punjenje potrošit ćete otprilike 7 kuna, što je dovoljno da prijeđete sto kilometara, a u usporedbi s tim, za 100 prijeđenih kilometara trebate 70 kuna goriva.

Svi koji žele do državnih potpora od srijede se mogu javiti Fondu za zaštitu okoliša. Nužno je dostaviti im ponudu za električno vozilo koju ste dobili u autokući, koji oni provjere i sukladno tomu vam odobre poticaje ili ne.

Dodjela sredstava ide po modelu tko prvi, njegovo.



hr Mon Apr 23 2018 12:12:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5addaf7c2af47f658c8b4718/80
Foto: HINA

U Dubrovniku potpisan ugovor o izgradnji Pelješkog mosta

Predstavnici Hrvatskih cesta i kineskog konzorcija China Road and Bridge Corporation potpisali su u ponedjeljak ugovor za izgradnju mosta kopno-Pelješac s pristupnim cestama, vrijedan 2,08 milijardi kuna (bez PDV-a).
Ugovor su potpisali predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić i opunomoćeni predstavnik konzorcija/zajednice ponuditelja Zhang Xiaoyuan, piše index.hr.

"Jedan od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju"

Premijer Andrej Plenković izjavio je uoči potpisivanja tog ugovora da je Pelješki most projekt kojim Hrvatska postaje jedinstvena. 

- Smatram da vrijeme koje je pred nama, nakon što se ugovor potpiše, da se on izvede u roku i da omogući brzu realizaciju ovog projekta u sljedeće tri do četiri godine. Na taj način rješavamo strateški pitanje povezanosti ovog dijela Hrvatske s ostatkom zemlje, dobivamo veliki investicijski projekt, imamo konkretnu vidljivost našeg članstva u EU, a otvaramo dugoročna vrata suradnje s Kinom - istaknuo je premijer.  

Predsjednik Uprave Hrvatskih cesta Josip Škorić ocijenio je da je Pelješki most "jedan je od građevinskih pothvata koji će obilježiti našu generaciju". 

- Došli smo do trenutka kad je ostvarenje ideje o povezivanju hrvatskog juga čvrstom vezom potpuno izvjesno - istaknuo je, dodavši da je potpisivanjem ugovora za izgradnju mosta kopno - Pelješac okončan jedan od najvrjednijih i najsloženijih postupaka ugovaranja projekta koji su Hrvatske ceste dosad imale.

"To je najvažniji geostrateški, povijesni hrvatski projekt"

Dubrovačko-neretvanski župan Nikola Dobroslavić rekao je da potpisom ugovora kreće realizacija projekta povezivanja dvaju odvojenih dijelova EU i Hrvatske Pelješkim mostom, čvrstom vezom koja će spojiti Hrvatsku u jednu cjelinu. 

- To je najvažniji geostrateški, povijesni hrvatski projekt - kazao je, dodavši da će taj projekt, osim prometnog povezivanja, dati snažan poticaja gospodarskom razvoju cijele županije, a posebice Pelješca, Korčule, Mljeta i Lastova.

Ministar mora, prometa i infrastrukture Oleg Butković izjavio je kako je Pelješki most prva od četiri faze projekta  "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" te kako se nada da će cijeli projekt biti gotovo do 2022. godine. Po njegovim riječima, Hrvatske ceste već su raspisale natječaj za 480 milijuna kuna vrijednu drugu fazu, a do kraja godine ići će natječaj i za treću i četvrtu fazu.

Škorić je ujedno s predsjednikom Uprave Instituta IGH Oliverom Kumrićem potpisao i ugovor o stručnom nadzoru nad izvođenjem radova na izgradnji mosta, a vrijednost tog ugovora je 49,4 milijuna kuna (bez PDV-a). 

Ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura


Pelješki most bit će dug 2,4 kilometra i visok 55 metara, imat će četiri prometna traka, a njegova će gradnja trajati 36 mjeseci od početka radova.

Pelješki most prva je od ukupno četiri faze projekta "Cestovna povezanost s južnom Dalmacijom" za čije je sufinanciranje Europska komisija, u lipnju prošle godine, odobrila 357 milijuna eura bespovratnih sredstava ili 85 posto prihvatljivih troškova. 

Naime, ukupna vrijednost projekta je 526 milijuna eura s uključenim PDV-om, a vrijednost prihvatljivih troškova 420 milijuna eura, od čega se sredstvima Europske unije sufinancira 85 posto, dakle s 357 milijuna eura.

Europska unija financira i popratnu infrastrukturu: pristupne ceste, tunele, dodatne mostove i vijadukte kao i obilaznicu kod grada Stona dužine 8 kilometara. Isto tako, poboljšat će se postojeća cesta D414. Svi radovi trebali bi završiti do 2022. godine.
hr Mon Apr 23 2018 12:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .