Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5b8bb521cb557aa9918b45d1/80
Foto: PIXABAY

Najljepša mama Hrvatske je Virovitičanka Ivana Štengl

U šibenskom kazalištu sinoć je treću godinu zaredom održan izbor za Najljepšu mamu Hrvatske, a tom prestižnom titulom okitila se Virovitičanka Ivana Štengl kojoj je krunu predala prošlogodišnja pobjednica Šibenčanka Jelena Živković. U kategoriji dijamant titulom najljepše okrunjena je Osiječanka Ines Novak. Šibenčanka Ana Vukičević dobila je titulu Miss mama fotogeničnosti.

Dodijeljeno je i sedam lenti po kategorijama, a u kategoriji elegancija lentu je osvojila Branka Vrbanec, titulu fotogeničnosti dobila je Šibenčanka Ana Vukičević, lentu fashion osvojila je Ljubica Radović, najljepša mama simpatičnosti je Maja Vincek, titulu glamur osvojila je Ankica Biondić, lentu za stil dobila je Marijana Jaman dok je miss osobnosti Elizabet Kozina.

Osamnaest natjecateljica iz cijele Hrvatske predstavile su se u tri izlaza, prvo su u haljinama Đine Grbin odgovarale na pitanja kako bi se bolje predstavile žiriju pa su tako neke ispričale što bi napravile da im dijete želi jesti sladoled u vrijeme ručka, kako bi se ponijele da im dijete dobije uši u vrtiću, bi li pustile kćer na manekenski tečaj i slično, piše Šibenik.in

U drugom izlazu natjecateljice su prezentirale svoje talente pa je tako pobjednica Ivana Štengl ispričala kako se bavi iscrtavanjem obrva s ciljem da pomogne ženama koje su oboljele od teških bolesti. Bilo je  tu i prezentiranja vještina plesa, joge, zumbe, pjevanja, slikanja, a jedna je natjecateljica izradila tortu u obliku šibenske katedrale što je potrajalo čak 14 sati.

Natjecateljice su se u finalnom izlazu prošetale u večernjim haljinama, a o pobjednici je odlučivao žiri kojeg su činili šibenski gradonačelnik Željko Burić, dogradonačelnik Danijel Mileta i direktor Turističke zajednice Dino Karađole, s obzirom da grad i TZ od početka podržavaju ovaj izbor. Burić, Mileta i Karađole pobjednicama su i uručili lente.

U žiriju su bili i dizajnerica nakita Ivana Slavica Vunić, Ivana Smoje, prva pratilja gospođe svijeta 2005, bivša manekenka Zorica Landeka, suprug vlasnice licence Luigi Verdecchia, Maria Rita Baranović, predstavnica generalnog talijanskog konzulata za Šibensko-kninsku županiju i Zoran Škugor, glazbeni menadžer.

Reviju kreacija domaće dizajnerice Karmen Herceg organizatorice su posvetile Željki Štokić Šibenčanki koja se natjecala na ovom izboru 2016. godine, a nakon što se dugi niz godina borila s opakom bolesti preminula je početkom ove godine.

- Ovo je treća godina da smo u Šibeniku, 2016. godine napravili smo pilot projekt pod talijanskom licencom Miss Mamma Italiana in Croatia. Odaziv medija i mama samih je bio toliko velik da sam odlučila registrirati našu hrvatsku licencu pod nazivom Najljepša mama Hrvatske. Prošle godine prijavilo se stotinjak mama, imali smo polufinale i finale. Ove je godine organizacijska formula drugačija, a 18 mama odabrano je na tri regionalna izbora održana u Osijeku, Splitu i Zagorju u termama Tuhelj – kazala je uoči izbora organizatorica izbora i vlasnica licence Maja Gnjidić Verdecchia.

Desna ruka u organizaciji ovog izbora Maji Gnjidić je Ljiljana Stamenković koja je s mamama radila i osmišljala koreografiju za večerašnji izbor.  Izbor u šibenskom kazalištuvodili su Valerio Baranović i Matea Erceg.

hr Sun Sep 02 2018 12:02:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b9ca3cbcb557af5ab8b45f7/80

Nećete vjerovati što sve dobrostojeći, moderni roditelji traže od dadilja

Poželjno je da dadilja danas zna baratati pištoljem, masirati, šišati ili pak voziti specijalno vozilo za led.. naravno sve to dobro se plaća

Donedavna je među dobrostojećim Njujorčanima bilo poželjno da dadilja njihove djece zna dodatni strani jezik kojem bi ih naučila te da zna kuhati zdravu, egzotičnu hranu, piše Život i stil.

Danas je situacija puno drugačija i veliki izazovi su stavljeni pred dadilje. Žene koje čuvaju djecu moraju vladati brojnim drugim vještinama. Prema anketi New York Posta roditelji očekuju da dadilja zna masirati, frizirati ili pak biti instruktorica joge. 

"Jedan otac je rekao da njega dadilja dvaput tjedno po 90 minuta masira. Naravno za to joj dodatno plati. Jedna obitelj tražila je dadilju koja zna voziti zamboni kako bi im mogla biti od koristi na klizanju. Drugoj obitelji je bilo važno da dadilja zna rukovati vatrenim oružjem kako bi plašila medvjede. Jedna majka je tražila dadilju koja zna šišati i raditi frizure kako bi njezine djevojčice i ona uvijek bile dotjerane.

"Dobrostojeće obitelji imaju svoj pogled na ovaj posao. Kada intervjuiraju dadilje vode računa o tome da dobiju što više usluga od jedne osobe. Naravno to i plate. Dadilja s puno vještina može godišnje zaraditi 185.000 dolara", kaže David Youdovin, šef tvrtke koja zapošljava dadilje i domaćice.   

hr Thu Sep 20 2018 19:50:57 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ba3c63acb557a44af8b47db/80
Foto: Pixabay

Svaki treći rabljeni auto ima neispravne zračne jastuke ili ih uopće nema! Evo kako ćete provjeriti!

Preko OBD konektora i dijagnostičkog uređaja može se utvrditi je li zračni jastuk (airbag) ispravan ili neispravan te je li uopće ugrađen, a 'crash data' otkriva i je li auto imao sudar. Provjera 'zlata vrijedi'...

Pri sudaru, čak i manjeg intenziteta, ako se otvori zračni jastuk (airbag), odnosno jastuci, cijena popravka 'leti u nebo'. Naime, uz sklop zračnog jastuka i njegovu oplatu u volanu ili armaturi, treba izmijeniti i sustav za aktiviranje te elektronički-inercijski senzorski sustav i upravljački elektronički modul, piše Autoportal.

Ako se sve ne napravi kako treba, na instrumentnoj ploči gori lampica sustava zračnog jastuka. No, kako su veliki troškovi u pitanju, mnogi potom, radi 'štednje', kod elektroničara trajno ugase signalnu lampicu, a u kućište vrate iskorišten zračni jastuk i stave samo novi plastični pokrov. 

Događa se i da se iz automobila koji se prodaje, pogotovo ako ide u izvoz, skida ispravni zračni jastuk, s aktivacijskim i senzorskim sklopom, prodaje na 'crnom' tržištu i 'pro forma' ugrađuje već iskorišteni. Dakle, pri kupnji rabljenog provjerite i tu mogućnost. 

Provjera se najbolje obavlja u ovlaštenom servisu ili kod dobrog auto-elektroničara, na dijagnostičkom uređaju. 

Dijagnostički se uređaj spaja preko OBD priključka te se unošenjem podataka o proizvođaču i vozilu ulazi u sigurnosni sustav, koji jasno pokazuje je li zračni jastuk ispravan ili neispravan, odnosno je li 'fake' ugrađen već iskorišteni (aktivirani). 

Preko 'crash data' usto se može provjeriti je li automobil imao sudar. Dakle, pri kupnji rabljenog auta ne idite 'grlom u jagode'. Uz sve bitne provjere, karoserije, podvozja, motora, prijenosa..., provjerite i stanje zračnih jastuka. Važno je, jer o tome, u sudaru, ovise životi vas i putnika u autu. 

Ako ste prevareni, popravak je skup, izlažete se neugodnostima pri traženju odštete, a ishođenje pravde na sudu dugotrajno je i neizvjesno te zahtjeva početna ulaganja, za odvjetnika, tužbu...

hr Thu Sep 20 2018 18:10:04 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5893389bb47398ce058b4573/80
Foto: Pixabay

Zašto se parovi najčešće razvode?

Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

Sreća, idila, romantika i samo ljubav. Na početku je uvijek sve savršeno, ili barem donekle savršeno. No, kada vas stvarni život opali po leđima, dođu i problemi… Nije svakom braku predodređen uspjeh, a to najbolje zna američki odvjetnik za razvode Andrew Vaughn, piše portal Živim.

On je u svojoj bogatoj karijeri vidio sve verzije propalih ljubavi te navodi 5 najčešćih razloga zašto parovi dolaze u njegov ured. Možda vam ovo pomogne da otvorite oči i na vrijeme riješite bračne razmirice.

 

Ne traže pomoć u slučaju depresije ili ovisnosti

Odbijanje pomoći kad je riječ o mentalnom zdravlju je veliki problem koji pogađa brojne parove.

- Dolaze mi ljudi koji vjerojatno ne bi ni došli u moj ured, da je njihov partner/partnerica potražio pomoć šest mjeseci ranije - govori odvjetnik. Dodaje da su muškarci ti koji su tvrdoglavi i koji odbijaju pričati o svojim problemima. Nakon godina nagovaranja, žena jednostavno dođe do točke pucanja.

Život s partnerom kojem je narušeno mentalno zdravlje veoma je izazovan i usprkos ogromnim naporima uloženim u spas braka, on se vrlo često raspada. Mnogi muškarci osjećaju kako gube muževnost kad priznaju da su depresivni, ali prava je snaga u tome da kažu da nisu dobro i da im je potrebna pomoć.

 

Frustracije oko novčanih problema

Ne moramo ni govoriti da je manjak novca problem te da ovo lako može eskalirati i dovesti do opakih bračnih svađa.

- Partneri koji se ne slažu oko financija i često raspravljaju o novcu imaju znatno veće šanse za razvod od onih čije se neslaganje vrti oko odgoja djece, odnosa s članovima obitelji ili seksa - rekao je.

 

Nevjera

Emocionalna nevjera vrlo često završi i kao ona fizička. I dok mnogi parovi zahvaljujući bračnom terapeutu ipak uspiju prevladati ovo teško razdoblje, nerijetko se događa da se osoba zaljubi u tu drugu osobu i onda spasa nema - govori odvjetnik.

 

Dodaje da je to povezano s nedostatkom intimnosti u braku i s uzimanjem partnera zdravo za gotovo. Intimnost treba njegovati, hraniti i održavati. I kada život uzme maha seks pada na kraj liste prioriteta. Kažu da on nije najvažniji, ali ako ga nema, onda dolazi do velikog problema.

 

Nedostatak brige

Rutina, rutina, rutina. Lako se zna dogoditi da partneri sve rjeđe pokazuju koliko se vole, cijene i koliko se brinu za osjećaje onoga drugog. Razgovaraju samo o djeci i onome što će jesti… Odvjetnik navodi kako brakovi imaju tendenciju da ne uspiju kad jedan (ili oba) partner prestane brinuti za drugog i kad se ljubav i prijateljstvo pretvore u ljutnju i zamjeranje.

- Nemojte da prođu tjedni ili mjeseci, a da ne odete na spoj. I nemojte uzimati partnera zdravo za gotovo. Mali znak pažnje, komplimenti, slatka poruka mogu učiniti čuda. Njegujte svoj odnos sa zdravom dozom ljubavi i pažnje - savjetuje.

 

Ne žele otići kod bračnog terapeuta

Začudili biste se koliko uspješna zna biti bračna terapija. Nedavno sam spasio 25-godišnji brak samo zato što sam uspio par nagovoriti da nju odu, kaže Vaughn. Dodaje da nije gotovo dok niste spremni porazgovarati sa stručnjakom i staviti stvari u perspektivu.

hr Thu Sep 20 2018 15:58:09 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58d77d89b47398cfd78b456d/80
Foto: Pixabay

Roboti će nam ukrasti posao? Proizvođači automobila se ne slažu

Već godinama slušamo lamentiranja pojedinih interesnih skupina kako će roboti ljudima ukrasti poslove, no baš kao što su i šivaće mašine ljudima samo povećale produktivnost, olakšale proizvodnju i smanjile troškove izrade, te samim time konačnu cijenu proizvoda - tako i robotika industriji donosi novu dimenziju

Ljudski faktor, ipak, još uvijek je nezamjenjiv, čemu svjedoče i podaci iz automobilske industrije.

Od 13 proizvođača automobila, čije su dionice javno izlistane na svjetskim burzama, a koji broje više od 100.000 zaposlenih - čak ih je 11 u posljednje četiri godine povećalo broj radnika i to za nezanemarivih 11 posto, piše Bloomberg.

Proizvođači automobila na najbrže rastućem kineskom tržištu preferiraju ljudski rad jer zahtjeva manje inicijalne investicije, dok na razvijenim tržištima kompanije koje su već prošle ciklus automatizacije većinom proširuju kadrove unutar sektora za istraživanje i razvoj kako bi se prilagodili nadolazećoj eri električnih i autonomnih vozila.

Upravo bi ove dvije sfere industrije i trebale izazvati tektonski poremećaj za proizvođače automobila i broj zaposlenih, budući da bi se potreba za sastavljanjem motora s unutarnjim izgaranjem trebala značajno smanjivati.

Od trinaest proizvođača nad kojima je provedeno istraživanje, samo su General Motors i Nissan zabilježili pad broja zaposlenika. GM, doduše, zbog prodaje Opela PSA grupi.

Nažalost Bloombergova analiza nema podatke o plaćama, pa tako ne znamo je li povećan broj radne snage bio praćen i rastom primanja zaposlenika, piše tportal.

hr Thu Sep 20 2018 15:57:37 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .