Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58a2231eb4739879468b45c7/80
Foto: Pixabay

Evo zašto ne možete smršaviti, a hranite se zdravo i vježbate

Konstantna izloženost stresu potiče pretjeranu proizvodnju hormona stresa kortizola, a ako je njegova razina povišena duži vremenski period - to može utjecati i na debljanje

Ako već neko vrijeme vježbate redovito i hranite se zdravo, a ne uspijevate smršavjeti, razlog može biti i povećana razina kortizola, piše Brightside. Riječ je o tzv. hormonu stresa. Kada tijelo proizvodi visoke razine kortizola to može prouzročiti niz zdravstvenih problema, a među njima i Cushingov sindrom, prenose 24sata.

Najčešće se taj hormon neprestano umnožava jednostavno zato što ste izloženi konstantnom stresu. No velika količina kortizola može uništavati mišiće i potaknuti metabolizam da reagira drugačije, zbog čega se na trbuhu može skupljati prekomjerna masnoća:

Ovo su simptomi povišenog kortizola:

promjene raspoloženja - ljutnja, anksioznost, depresijatrajni umor čak i ako ne radite ništa
glavoboljedrhtanje i/ili hipertenzija
slab ili pretjeran apetit i naglo debljanje bez vidljivog uzrokaprobavni problemi
često uriniranje, zatvor ili dijareja
problemi sa snom
gubitak pamćenja
pojava dlaka na licu i bora
oticanje lica i pojava masti na vratu

Kako ga smanjiti: 

Izbjegavajte ovu hranu: 

kofein
alkohol
jako slatku hranu
hranu s umjetnim zaslađivačima (pogotovo aspartamom)
kalij

Više jedite ovu hranu:

hranu bogatu fosfolipidima - skušu, heringu ili jegulju
hranu bogatu fenilalaninom - piletinu, jaja, smeđu rižu, brokulu, buču, artičoke i potočarku
hranu bogatu triptofanom - smeđu rižu, sou, meso, jaja, mlijeko i mliječne proizvode
hranu bogatu vitaminom B5: datulje, bademe, mlijekom losos, zobene pahuljice grahorice, cjelozrnate žitarice i sjemenke suncokreta

Jedite umjereno. Nemojte preskakati obroke jer to povećava kortizol. 

Vježbajte. Pokušajte vježbati tri puta na tjedan, ali ne više od 50 minuta jer to također može povisiti razinu kolesterola. 

Spavajte dovoljno. Važno je da liježete i budite se u isto vrijeme kako biste se dobro odmorili. 

Opustite se. Nađite svoj način za opuštanje, bilo da je riječ o šetnji, vježbanju, meditaciji ili molitvi. 

Izbjegavajte stimulanse - kavu, alkohol, energetska pića. 

Pojačajte anti-stress nadomjestke: vitamin C, vitami B5, folnu kiselinu, vitamin A, cink, magnezij, kalcij, krom, kamilicu i zobene pahuljice. 

Pijte puno vode. Neka vam uđe u naviku da popijete čašu vode kada se probudite i neposredno prije spavanja kako bi ostali hidrirani. 

Kako izgleda Cushingov sindrom:

Cushingov sindrom rezultat je pretjerane proizvodnje kortizola u tijelu. Mogu ga uzrokovati i oralni kortikosteroidi.

Simptomi Cushingovog sindroma su: 

povećanje masnog tkiva, posebno u licu te u središnjem i u gornjem dijelu tijela
ljubičaste strije
stanjivanje kože
sporije zarastanje kože akne
kod muškaraca je moguć i smanjen libido te plodnost i erektilna disfunkcija

Facebook komentari

hr Mon Feb 13 2017 22:24:07 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/570b54f50dfb8a70518b4d6a/80

Osam namirnica koje pomažu u smanjenju upala

Kronične upale u tijelu drže vaše tijelo pod konstantnim stresom. Nakon što upala dosegne svoj vrhunac, može rezultirati raznim bolestima, poput srčanih tegoba, dijabetesa i neurodegenerativnih poremećaja. Kako bi smanjili upale nutricionistkinja Alma Bunić otkrila je koju hranu bi trebali svakodnevno jesti
Hrana koju jedemo ima važnu ulogu za zdravlje našeg organizma, pa tako može i smanjiti upale koje se javljaju u tijelu, piše zadovoljna.hr.

Kako biste što bezbolnije i brže smirili upale, ali ih i prevenirali, donosimo vam listu namirnica koja će vam biti od velike pomoći.

1. Borovnica
Ta sitna bobica bogata je antocijanom koji je moćan antioksidans.. Zbog svog protuupalnog djelovanja pomoći će u borbi upala kao što su giht i osteoartritis. Borovcnie također poboljšavaju koncetraciju i daju energiju.

2. Sirovi kakao
Sirovi kakao izuzetno je bogat antioksidansima koji su odličan saveznik u borbi protiv raznih bolesti, istaknula je nutricionistkinja Alma Bunić. Sadrži najvišu koncentraciju antioksidansa u usporedbi s bilo kojom namirnicom. Uz to bogat je mineralima, pogotovo magnezijom, koji pomaže u borbi protiv stresa. Kakao sadrži polifenole koji štite od srčanih oboljenja, karcinoma i drugih bolesti.

3. Kokosovo i maslinovo ulje
Kokosovo ulje, baš kao i maslinovo djeluje antibakterijski i antivirusno. Liječi kardiovaskularne probleme i snižava kolesterol.

4 Cimet i kurkuma
Cejlonski cimet ima ljekovita svojstva. Pomaže kod upala i infekcija. Sadrži visoke razine antioksidanta i fenola koji pomažu kod infekcije. Kurkuma je naročito ljekovit začin je posjeduje anti-upalna svojstva, kazala je nutricionistkija Bunić.

Obnavlja crijevnu floru, smanjuje nadutost, smanjuje upale kod artritisa i s razlogom je jedan od najpopularnijih začina. Kurkuma u kombinaciji s medom odlična je kao prirodni antibiotik.

5. Orašasti plodovi
Orašasti plodovi bogati su omega 3 masnim kiselinama, pogotovo bademi, orasi i lješnjaci koji su krcati magnezijem, mineralom koji pomaže u jačanju imuniteta. Bogati su vlaknima koji daju osjećaj sitosti.

6. Peršin
Ima visoke nutritivne vrijednosti i odličan je izvor vitamina C. Liječi upale i dobar je izvor folne kisleine koja je dobra za zdravlje srca. Može smanjti učestalost gripa i prehlada zbog svog protuupalnog djelovanja.

7. Kelj
Peršin nije jedino povrće koje djeluje protuupalno. Kelj je namirnica koja ima snažno antioksidativno djelovanje. Jača imunitet zbog vitamina C koji izvrsno djeluje na krvožilni sustav i smanjuje rizik od srčanog udara.

Budite pažljivi s povrćem. Iako je špinat primjerice dobra i zdrava hrana ne bi ga trebale konzumirati osobe s bubrežnim problemima. Špinat može potaknuti bubrežni kamenac i stvaranje upala, napominje nutricionistkinja Alma.

8. Plava riba
Srdele, inćuni, skuša i tuna sadrže visoke razine omega 3 masnih kiselina koje su odlični čuvari krvožilnog sustava. Plava riba bogata je proteinima i vitaminima D i B. Odlične su za zdravlje kostiju jer poboljšavaju apsorbciju kalcija.

Treba napomenuti kako losos ne bi trebali konzumirati iako sadrži omega 3 masne kiseline. Naime, uz omega 3 losos sadrži i omega 6 masne kiseline koje djeluju upalno, istaknula je Bunić.

Sve te namirnice trebali bi jesti svakodnevno , a plavu ribu barem 2 do 3 puta tjedno. Važno je napomenuti kako nezdrava hrana može potaknuti i ubrzati taj proces upala u tijelu, dodala je nutricionistkinja Alma.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 18:46:30 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/59280ef4b9e03e7d1b8b45a3/80

Veterinarska klinika traži osobu koja bi po cijele dane mazila mačke

Veterinarska klinika Just Cats iz Dublina traži osobu koja bi na puno radno vrijeme mazila i grlila njihove mace pacijentice.
Naravno, postoji popis uvjeta koje idealni kandidat mora zadovoljiti tj pitanja na koja bi trebalo potvrdno odgovoriti kako bi postao njihova "mačkomazilica", piše zdrava krava

Pitanja su:
- Voliš li mačke?
- Imaš li prirođenu potrebu da im priđeš, maziš ih i slično?
- Jesi li ikada brojao mačiće prije spavanja?
- Hraniš li mačke lutalice na koje naiđeš?
- Osjećaš li se ugodno i nježno kada maziš neku mačku?

Dodatne kvalifikacije uključuju spremnost na češkanje koje traje satima i nježne razgovore koji će smiriti krznene pacijente, a odlična kvalifikacija je sposobnost razlikovanja različitih tipova mačjeg predenja.



Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 13:20:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5927f47db9e03ebc1a8b45e9/80

Umrla Laura Biagiotti, kraljica kašmira

Talijanska modna dizajnerica Laura Biagiotti, poznata kao "kraljica kašmira", preminula je u dobi od 73 godine, objavila je u petak njezina modna kuća.

Laura Biagiotti, osnivačica jedne od najvećih modnih kuća u Italiji, umrla je u bolnici u Rimu nakon srčanog udara. 

Svjetsku je slavu stekla svojim pletenim kreacijama zbog kojih ju New York Times nazvao "kraljicom kašira", nadimkom koji joj je ostao do kraja karijere.

Karijeru je počela 1965. sa svojom majkom Deliom,  koja je izrađivala odore za posade Alitalije. 

Prvu samostalnu kolekciju predstavila je 1972. godine u Firenci. 

Zajedno s drugim modnim dizajnerima, poput Ottavija Missonija i Gianfranca Ferrea, odlučila je preseliti iz Firence u Milan, iako je sama živjela u Rimu u dvorcu iz 11. stoljeća.

Laura Biagiotti poznata je i po ljubavi prema umjetninama te je sponzorirala obnovu nekoliko talijanskih povijesnih građevina.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 13:19:48 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/540eb38e189942375f000003/80
Foto: Screenshot YouTube

Spavajte duže jer nedostatak sna može udvostručiti rizik od smrt

Nedostatak sna može dvostruko povećati rizik od smrti zbog zatajenja srca ili moždanog udara kod osoba s višestrukim čimbenicima kardiovaskularnog rizika kao što su pretilost, povišen krvni tlak, povišen kolesterol i dijabetes, navodi se u studiji objavljenoj u srijedu.

Istraživači su nasumce izabrali 1.344 odrasle osobe kojih je prosječna dob bila 49 godina, među kojima je 42 posto muškaraca pristalo prespavati noć u laboratoriju.

Rezultati obavljenih ispitivanja i pretraga pokazuju da je više od 39 posto sudionika imalo barem tri faktora rizika koji zajedno čine metabolički sindrom, dodaju autori čija je studija objavljena u časopisu American Heart Association.

Tijekom razdoblja praćenja koje je u prosjeku trajalo više od 16 godina, 22 posto ih je umrlo.

Osobe koje pate od metaboličkog sindroma i koje su u laboratoriju spavale manje od 6 sati, bile su tijekom tih 16 godina više od dva puta izloženije riziku od smrti zbog srčanog zatajenja i moždanog udara u odnosu na one koje nisu imali te čimbenike kariovaskularnog rizika.

Iste osobe su usto imale gotovo dvaput veći rizik od smrti zbog drugih uzroka u odnosu na one koji nisu patili od metaboličkog sindroma.

Medicinske vlasti preporučuju odraslima šest do osam sati noćnog sna.

Kako navode autori, riječ je o prvoj ovakvoj studiji koja mjeri trajanje sna u laboratoriju.

Dosad su se istraživanja temeljila na odgovorima sudionika na upitnik.

No budući da je riječ o istraživanju, ova studija ne omogućuje da se ustanovi uzročna veza između osoba koje pate od metaboličkog sindroma i dvostrukog povećanja rizika od smrti, ističu istraživači.

Facebook komentari

hr Fri May 26 2017 08:50:32 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .