Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5820dccf1eea8f4e9a8b4785/80
Foto: Facebook

Ovo su pozitivni učinci na tijelo ako svaki dan prošetate samo 800 metara više

Hodanje je najjednostavnija fizička aktivnost, no dobrobiti hodanja često znamo podcijeniti. Prohodate li svaki dan samo 800 metara više, u vašem tijelu dogodit će se značajne promjene odlične za zdravlje.

Da biste uspješno kontrolirali tjelesnu težinu i održavali zdravlje, dnevno biste trebali prohodati oko 10.000 koraka. Ta brojka čini se jako puno, naročito ako imate uredski posao i puno vremena provodite u automobilu. No spasa ipak ima, piše Zadovoljna

1. Srce će se manje naprezati

I najmanja promjena iz sjedilačkog načina života u bavljenje i najjednostavnijom fizičkom aktivnošću kao što je hodanje znatno poboljšava zdravlje te smanjuje rizik od srčanih bolesti. Kretanje omogućava mišićima da jače "pumpaju" krv kroz tijelo, čime se smanjuju otkucaji srca pa srce radi u normalnijem ritmuKratkim testom doznajte koliko je doista zdravo vaše srce.

2. Smanjuje se rizik od moždanog udara
Povećanje fizičke aktivnosti direktno umanjuje rizik od moždanog udara, a pomaže i u kontroliranju krvnog tlaka, što dodatno smanjuje rizik od moždanog udara. Znači, dvostruki dobitak!

3. Lakše mršavite i poboljšava se razina kolesterola
Hodanjem možda nećete brzo smršavjeti, ali nakon nekog vremena vidjet ćete rezultate. Prve rezultate možete vidjeti nakon otprilike 10 tjedana (čak i ako ste zadržali nezdrave navike, odnosno ako ste u životnim navikama promijenili samo količinu hodanja). Imate li visoku razinu lošeg kolesterola, 1.000 koraka više dnevno dovoljno je da to promijeni. Više kretanja potiče sagorijevanje kolesterola i drugih lipida u krvotoku koji bi inače mogli oštetiti krvne žile. 

4. Manje ćete biti pod stresom 
Kratka, brza šetnja možda je i najbolji način da razbistrite glavu i riješite se stresa. Naime, dok se krećete, tijelo proizvodi kemikalije endorfine odgovorne za dobro raspoloženje te se istovremeno smanjuje razina kortizola, hormona stresa zbog kojeg se možete osjećati loše i zbog kojeg se povećava rizik od mnoštva mentalnih i fizičkih zdravstvenih problema.

5. Kosti će vam ojačati 
Bilo kakva aktivnost u kojoj su kosti pod pritiskom težine tijela pridonosi jačanju kostiju i smanjuje rizik od osteoporoze. To se događa zbog toga što se kosti pri nošenju težine tijela više naprežu i na taj način jačaju. Takav pritisak na kosti također potiče stvaranje novih stanica u kostima.
hr Sat Jul 13 2019 10:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d7fc66129111cb0848b45bf/80
Foto: Pixabay

Ako ste nervozni i imate nesanice, Valerijana bi vam mogla pomoći

Patite od nesanice i odlučili ste pronaći rješenje? Jeste li znali da postoji biljka koja se koristi kako bi se olakšala nesanica i nervoza? Ta biljka se zove Ljekoviti odoljen ili Valerijana

Biljka u sebi sadrži različite kiseline, eterično ulje kao i druge supstance. Aktivne tvari u biljci djeluju umirujuće, pacijenti koji su uzimali ekstrakt korijena ove biljke lakše su tonuli u san, rjeđe su se budili, a ujutro nakon ustajanja osjećali su se odmoreno i svježe.

Zdravstvene dobrobiti valerijane

Prirodna pomoć za nesanicu: Istraživanja su pokazala kako će ova biljka omogućiti da brzo utonete u san, pa ako je nesanica vaš problem, možda ste pronašli rješenje. Za razliku od ostalih pripravaka, nakon korištenja valerijana nuspojave, poput jutarnje iscrpljenosti, će izostati. Ispitanici jedne studije su prijavili kako spavaju savršeno (njih 44 posto), dok je 89 posto reklo kako spavaju bolje.

Umiruje nervozu: Valerijana općenito djeluje umirujuće te je iznimno važan prirodan lijek koji će pomoći u ublažavanju stresa, tuge, straha i uznemirenosti. Njome postižemo unutarnju ravnotežu i time sprječavamo bolesti koje nastaju kao posljedica tih stanja, piše Ordinacija.hr

Snižava krvni tlak: Znamo da valerijana djeluje opuštajuće na tijelo i duh, pa i nije iznenađenje da može sniziti krvni tlak i tako čuvati zdravlje srca. Aktivne komponente koje smiruju također mogu utjecati na regulaciju krvnog tlaka. Svakako želite izbjeći nnekontrolirani visok tlak jer on povećava opasnost od ozbiljnih zdravstvenih problema, uključujući srčani i moždani udar.

Umiruje menstrualne grčeve: Opuštajuća svojstva ove biljke mogu biti pravi odabir za olakšavanje menstrualnih grčeva, koji su uobičajena pojava kod žena. Kako se smatra prirodnim sedativom i antispazmatikom, spriječiti će grčeve te će opustiti mišiće.

Kako se koristi valerijana?

Čest je sastojak većine lijekova za opuštanje, a može se nabaviti u obliku praha, čaja ili tinkture. Nažalost, ima neugodan miris ali okus nije toliko loš. Prema nekim navodima, rezultati se očituju tek nakon nekoliko tjedana korištenja valerijana. Za nesanicu se savjetuje konzumacija nekoliko sati prije spavanja. Posavjetujte se sa stručnom osobom prije korištenja kako bi se izbjegle moguće nuspojave. 

hr Mon Sep 16 2019 19:29:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d7fb4f129111ca2828b466e/80
Foto: GradOdrasta

U Splitu se u petak održava seminar "Grad na rubu katastrofe 19"

GradOdrasta, neformalna inicijativa splitskih arhitekata, urbanista i aktivista, organizira trodnevni seminar "Grad na rubu katastrofe 19" koji će se održati u prostorima bivšeg prodajnog centra Koteks od 20. do 22. rujna 2019.

"Grad na rubu katastrofe 19" trodnevno je aktivno druženje građana i profesionalaca (lokalnih i međunarodnih) sa svrhom približavanja pojma ‚odrasta‘ široj publici iz perspektive razvoja grada. Split, naime, pomiče granice onoga što je zamislivo, stvarno, zakonito i nadrealno u svom prostornom razvoju na gotovo svakodnevnoj osnovi. Polazište ovogodišnjeg seminara je problematiziranje potpune ovisnosti Splita o rastu turizma kao i svojevrsne dekadencije u koju grad zapada potpuno prepuštajući kvalitetu života urbanističkoj stihiji. Kako razmišljati o Splitu, stručnom i građanskom djelovanju koje nadilazi postojeće štetne prakse?

Kroz seminar želi se istaknuti važnost urbanizma za zdrav razvoj grada, urbanizma koji počiva na temeljima ekološke i socijalne pravednosti i odgovornih politika. Konačno, želi se iz grintavog kritičkog stanja prijeći u konstruktivno-zagovaračko i kao nova generacija arhitekata i aktivnih građana, amatera i profesionalaca ponuditi svoje ideje za bolji grad. 

Inicijativa GradOdrasta nastala je nakon što je grupa arhitekata i urbanista na poziv Zagrebačkog salona arhitekture napravila detaljnu analizu stanja prostora u Splitu za predstavljanje na 53. Zagrebačkom salonu arhitekture 2018. godine. Analiza je rezultirala kartografskim prikazom nazvanim Karta katastrofe, odnosno Disaster map, koja predstavlja skup podataka o komunalnim, prostornim i urbanističkim činjenicama o gradu Splitu, a koja je prezentirana na seminaru Grad na rubu katastrofe 2018.

"Referirajući se na degradaciju urbanog prostora i okoliša grada u kojem živimo, radimo i stvaramo, inicijativa kroz različite aktivnosti želi osvijestiti građane o pravu (i nužnosti) uključivanja u procese prostornog planiranja, opremiti ih potrebnim alatima i znanjima za pravovremeno reagiranje te mobilizirati struku", tvrde iz organizacije.

Ovogodišnji program seminara sastoji se od niza panela, predavanja i radnih grupa i osmišljen je kao početno mjesto susreta s ciljem razmjene znanja, iskustava i inspiracije i stvaranja građanskih akcija, inicijativa i (proto) institucija koje počivaju na okolišnoj i društvenoj odgovornosti, kooperativnosti, poštivanju građana i prirodnih granica te konsenzusa o minimalnim uvjetima za dobar i priuštljiv život u gradu Splitu.

Na seminaru sudjeluje predstavnici arhitektonske prakse Ecosistema Urbano (Barcelona), društveno-kulturnog centra La Casa Invisible (Malaga), inicijative kolektivnog stanovanja Co.Bustas (Vilnius), participativnog projekta Škograd (Beograd), Zelene Istre (Pula), Slučaja Savica (Zagreb), Društva arhitekata Split, …

Prijava za sudjelovanje na seminaru moguća je putem linka: https://forms.gle/SFXHWhgV1X6qbATJA

Grad na rubu katastrofe 19 sufinanciran je od strane FundActiona, Ministarstva kulture Republike Hrvatske i Splitsko-dalmatinske županije.
hr Mon Sep 16 2019 18:14:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5caee6e929111cc03d8b45fe/80

Evo nekoliko razloga zbog kojih bi trebali svaki dan doručkovati "posudicu punu proteina"

Zobena kaša svestrana je namirnica koja čuva srce i živce, pomaže u skidanju kilograma – ali i dobivanju mase, a najbolje je od svega što njome možete "prošvercati" na jelovnik i one namirnice na koje inače zaboravljate...

Zdjelica zobene kaše sjajan je pokretač metabolizma i obrok koji je dovoljno lagan da ne osjećate težinu satima nakon doručka, a najbolje je od svega što ovisno o izboru namirnica svako jutro može imati drukčiji okus.

No kako bi se iskoristile zdravstvene dobrobiti koje omogućuje, najbolje je izbjegavati gotove mješavine koje nerijetko sadrže aditive i previše šećera.

Kombinacije sjemenki, začina, orašastih plodova i voća koje se dodaju domaćoj zobenoj kaši bezbrojne su, a takav doručak omogućuje vam da „prošvercate“ i namirnice koje inače ne volite previše ili ih zaboravljate jesti.

Produljuje sitost

Zahvaljujući vlaknima i proteinima zobena kaša dobar je izbor za one koji paze na liniju ili provode mnogo vremena u teretani. Želite li pojačati dozu proteina, ubacite i badema, kvinoje te ih pripremite s domaćim kefirom ili mlijekom. Pritom pripazite na količine jer orašasti plodovi obiluju kalorijama. Ne zaboravite na žličicu cimeta koja regulira šećer u krvi i potiče metabolizam, piše punkufer.hr

Poboljšava probavu

Prehrana bogata vlaknima jedan je od načina na koji se sprečava nadutost i zatvor, a kako biste je dodatno potaknuli, ubacite i bobičasto voće, sušene ili svježe šljive te dio pahuljica zamijenite pšeničnim ili zobenim mekinjama.

Snižava kolesterol

Zob učinkovito snižava štetni kolesterol i čuva srce zahvaljujući beta-glukanu, zdravim masnim kiselinama, folnoj kiselini, kaliju i kalciju. Želite li dodatno ojačati srce i krvne žile, u jutarnju zdjelicu pahuljica ubacite i pola žličice kurkume, kuhani amarant, borovnice, avokado koji izmiksate s vodom, mlijekom ili jogurtom te superzdrave orahe.

Smiruje stres

Imate li grčeve u želucu pri pomisli da morate na posao, posudica zobenih pahuljica mogla bi vam pomoći da se smirite i poletniji krenete u novi radni dan. Razlog je tome koktel blagotvornih sastojaka koje smiruju živce, a želite li pojačati djelovanje – ubacite i sjemenke bundeve, koje obiluju cinkom, kao i orašaste plodove zbog magnezija.

Omogućuje zdravo debljanje  

Zdjelica zobene kaše prijateljica je dijete, ali pomaže i onima koji se žele udebljati nakon bolesti ili kako bi dobili na masi za dobivanje mišića. Želite li dobiti kilograme na zdrav način, u svoju kašu dodajte zdrave masti orašastih plodova, punomasni jogurt ili mlijeko, a ne zaboravite i na med te banane. Kokosova mast, avokado, pa čak i nekoliko kockica čokolade s puno kakaa dobar su izbor.

hr Mon Sep 16 2019 17:52:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/53ec8a521899426271000c4d/80

Evo zašto s godinama teže gubimo kilograme

Iako bi mnogi na ovo pitanje odgovorili s jednostavom riječi - prehrana, zapravo je ključ u nečemu drugome.
Kako idu godine, tako svatko od nas osjeća i primjećuje promjene na tijelu. Četiri sata sna više nisu dovoljna kao nekad, umor brže dolazi na oči, a nekako kao da se kilogrami sve više i više lijepe.

Je li zaista s godinama teže skinuti suvišne kilograme? Je, ali to nema nikakve veze s prehranom. Naime, postoji nekoliko razloga zbog kojih se s godinama lakše debljamo, a najvažniji od njih je gubitak mišićne mase. 

Mišićna masa određuje brzinu metabolizma, što znači - kada je mišićna masa veća, sagorijevamo više kalorija. Masa se počinje smanjivati oko tridesete godine, a proces smanjivanja najbrže se kreće do četrdesete. Stoga, to je savršeno vrijeme kada trebate poduzeti nešto da vaši mišići u potpunosti ne propadnu, piše RTL.

Uz smanjenje mišićne mase, krivac za teži gubitak kilograma i debljanje su i hormonalne promjene, stres, ali i manjak sna. 

hr Mon Sep 16 2019 16:32:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .