Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5cd6fa6329111c5e7e8b462f/80
Foto: Pixabay

Nutricionisti otkrili što nikada ne bi pojeli

Tri poznate nutricionistice objasnile su nam zašto određenu hranu ili namirnice nikad ne bi kušale i zašto. Kažu kako salata može biti kontaminirana bakterijama, a kikiriki maslac jako mastan

Nutricionisti pomažu ljudima u odabiru kvalitetnih namirnica, odgajaju ih u prehrambenom smislu i upozoravaju na opasnosti koje nam prijete u hrani. No što oni nikad ne bi pojeli?

Tako dipl. ing. prof. Ivana Purić za 24sata kaže kako joj je na prvome mjestu liste zabranjenih namirnica bijeli kruh.

- Pekarske proizvode rijetko jedem jer su puni soli i sadrže vrlo velike količine, a ne sadrže vlakna. Vrlo rijetko pijem alkohol te izbjegavam hranu koja je energetska bomba. U samo jednoj žlici kikiriki maslaca unesete kalorija koliko je u jednom punom obroku - kazala je prof. Purić dodajući kako izbjegava i hranu iz fast fooda zato što nema naviku ondje jesti i ne odgovara joj takav tip prehrane.

- Gazirana pića ne pijem jer su puna šećera. Kolu popijem iznimno, možda jednu čašu na godinu. U toj jednoj čaši je oko 28 grama šećera. Ne pijem instant napitke obogaćene vitaminima. To je samo šećer, a vitamini koji odaju dojam da je riječ o zdravom piću su oni koji se ne apsorbiraju u organizmu, tako da su bezvrijedni - zaključila je.

Voditeljica Centra za nutricionizam, Diana Gluhak, mag. nutr., nikad ne jede jagode jer je na njih alergična.

- Iz kuhinja na javnim mjestima izbjegavam jesti zelenu salatu. To je rizična namirnica koja je često kontaminirana raznim bakterijama. Radije biram ukiseljene salate ili jednostavno uzimam više povrća kao prilog jer je termički obrađeno - kazala je dodajući kako su na njezinoj listi zabranjenih i namirnice iz fast food restorana te gazirana pića.

- Osim što sadrže prekomjerne količine jednostavnih šećera i trans masnih kiselina, iznimno su kalorični, a sadrže male količine hranjivih tvari. To znači da gorimo “na suho”, a da ne spominjem da mi nisu ugodna mirisa. Jedino kad bih pojela fast food je na putovanju u daleku zemlju, gdje ne prepoznajem lokalnu hranu, jer fast food restorani pogotovo globalni lanci, imaju vrlo visoke higijenske standarde i mogu biti sigurniji izbor nego lokalna hrana - pojasnila je.

Ističe i kako su kokice iz mikrovalne također vrlo opasna namirnica koju nikad ne konzumira.

- Pečenjem kokica u vrećicama iz mikrovalne nastaju spojevi koji nisu poželjni za ljudsko zdravlje, a često su prethodno zasoljene ili sadrže topljene zamjene za sir. Kokice napravim na starinski način, u loncu na malo svinjske masti. I na kraju, hladetina i fileki. Nema nekog posebnog razloga zašto ih ne jedem, osim zato što to zaista ne volim. I mi nutricionisti smo ljudi, ima stvari koje ne volimo jesti - nasmijala se. Njezina kolegica, dipl.ing. nutricionistica i aromaterapeutkinja Nina Ivičić izdvojila je hrenovke kao hranu kojoj ne prilazi.

- Sadrže štetne aditive i otpatke mesne industrije. Na drugom su mjestu gumeni bomboni jer sadrže štetne boje i ostale aditive, a zatim na mojem tanjuru nećete pronaći ni jetrica. Bilo da je riječ o pilećim, telećim ili jetricama bilo koje druge industrijski uzgojene životinje. Sadrže toksine i aditive, hormone i antibiotike - ističe Ivičić. Kazala je i kako se kora citrusnog voća koje kupujemo u trgovinama tretira pesticidima, pa je ne bi kušala, a zaključuje i kako se na listi opasnih namirnica koje ne želi u svojoj blizini nalaze i one s aspartamom - sladilom koje je potencijalni karcinogen.

Kola

 U samo jednoj čaši ovog napitka, kažu sugovornici, nalazi se 28 grama šećera.     

Jetrica

Iznutrice industrijski uzgojenih životinja pune su toksina, antibiotika i drugih štetnih spojeva. Jetra je glavni pročistač tijela i u njoj ostaju toksini.

Gumeni bomboni

Boje, arome i aditivi koji su štetni za zdravlje nalaze se u gumenim bombonima. 

Zelena salata

- Iz kuhinja na javnim mjestima izbjegavam jesti zelenu salatu. To je rizična namirnica koja je često kontaminirana bakterijama - mag. nutr. Diana Gluhak pažljivo bira što jesti. 

Kikiriki maslac

- Izbjegavam hranu koja je energetska bomba. U samo jednoj žlici maslaca od kikirikija unesete kalorija koliko je u jednom punom obroku - prof. Iva Purić savjetuje kako izbjeći višak kalorija. 

Kora citrusa

- Kora citrusnog voća koje kupujemo u trgovinama tretirana je pesticidima, pa je nikad ne bih kušala - dipl. ing. Nina Ivičić oprezna je kad je riječ o kori citrusa, piše 24sata.hr

hr Mon May 27 2019 15:12:15 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d49a68c29111cfd3c8b4571/80
Foto: Pixabay

Manjak ovog vitamina povezan je s kraćim životnim vijekom?

Može li manjak ovog vitamina biti odgovoran za kraći život? Znanstvenici su u velikoj studiji otkrili nešto sasvim neočekivano

Već je dobro poznato da je kvalitetan način života ključan u dugovječnosti. No, velika studija otkrila je i koji je vitamin povezans dužim životom. Istraživanje je provedeno na više od 78 tisuća odraslih osoba u Australiji, a trajalo je 20 godina. 

Znanstvenici su otkrili da su osobe s niskim razinama vitamina D u krvi imale čak tri puta veću šansu da preminu za vrijeme istraživanja. 

No, od čega bi točno ljudi mogli ranije umrijeti? Stručnjaci tvrde da je manjak vitamina D bio povezan sa smrću zbog komplikacije dijabetesa. 

Rezultate su predstavili na godišnjoj konferencije Europskog udruženja za istraživanje dijabetesa u barceloni. Ipak, naglasili su da istraživanje ne dokazuje da je sam manjak vitamina D odgovoran za kraći život.

Napomenuli su kako rezultati pokzuju da je manjak tog vitamina imao brojne posljedice na zdravlje. U pitanju nisu bile samo slabije kosti, već i povećani rizik od dijabetesa, visokog krvnog tlaka, autoimunih bolesti te tumora. 

"Uloga vitamina D izgleda nije samo da olakša apsorpciju kalcija i ojač kosti", kaže Connie Diekman koja je sudjelovala u studiji.

Naglasila je i da je potrebno više istraživanja na ovu temu, piše zivotistil.hr

hr Sun Sep 22 2019 21:37:33 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d876f1429111ca68e8b4589/80
Foto: Pixabay

Koristite mobitel dok sjedite na zahodu?: Zbog ove navike možete imati zdravstvene probleme

Nepromišljeno gledanje u telefon može biti jednako loše za vaša crijeva kao i za vaše oči, upozoravaju liječnici

Liječnica Sarah Jarvis objasnila je produljeno sjedenje na zahodu može biti štetno i da liječnici ne preporučuju korištenje telefona ili knjige tijekom obavljanja nužde. Nepromišljeno gledanje u telefon može biti jednako loše za vaša crijeva kao i za vaše oči, upozoravaju liječnici. Liječnica Jarvis rekla je da korištenje mobitela u toaletu može dovesti do hemeroida. To su nabubrene i velike venske nakupine koje mogu biti smještene u rektalnom kanalu ili na čmaru. - piše RTL

Ovaj veći rizik od hemeroida ne uzrokuje telefon nego vrijeme koje provodite dok sjedite na zahodu, u svakom slučaju se ono produljuje. Ali i naprezanje koje se događa dok se prazne crijeva stvara pritisak na donjem dijelu rektuma i povećava rizik od hemeroida. 

- Zatvor i naprezanje radi pražnjenja crijeva glavni su faktor rizika za dobivanje hemeroida. Ovo stanje češće je kod trudnica i starijih ljudi. Ali problem isto tako može biti i dugotrajno sjedenje na zahodu. - kaže dr. Sarah Jarvis za The Sun.

Iako je mnogim ljudima ovo svakodnevna navika, liječnici je svakako ne preporučuju. Hemeroidi su mnogo češći nego što ljudi misle, a to je zato što mnogi pate u tišini. Gotovo tri od četiri odrasle osobe povremeno će imati hemeroide, navodi Klinika Mayo. Liječnici preporučuju prehranu punu vlakana i puno vode kod ovakvih problema.

Simptomi hemeroida: 

  • svijetlo crvena krv u stolici
  • svrbež oko anusa
  • nakon nužde i dalje osjećate potrebu da trebate isprazniti crijeva
  • gnojna sluz na donjem rublju ili na toaletnom papiru nakon brisanja
hr Sun Sep 22 2019 14:54:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5af97b222af47f0fc98b4573/80
Foto: Pixabay

Starenje nije "najveći krivac" za sijedu kosu

Neka istraživanja povezuju prerano dobivanje sijedih s bolestima srca i gubitkom koštane mase. Pušenje cigareta također može dovesti do preranog dobivanja sijedih...
Većina ljudi dobije sijede već oko 30. godine života, a do 50. i polovina glave može biti prekrivena sijedim vlasima. Uzročnici ove pojave su mnogobrojni - od starenja, nasljednih faktora, preko stresa do raznih zdravstvenih problema.

Znanstvenici su otkrili da za sijedu kosu nije najveći krivac samo starenje, već previše stresa, koji na ovu pojavu utječe indirektno. Stanice zadužene za proizvodnju pigmenta, koji daje boju kosi, nestaju kada je tijelo previše izloženo djelovanju kortizola, hormona stresa, pokazalo je istraživanje.  

Tako je upravo dokazano da se boja dlake gubi onoga trenutka kada ste najviše izloženi stresu. Kada folikula dlake jednom prestane proizvoditi pigmentne stanice koje stvaraju melanin, kosa ostaje trajno sijeda, jer ne postoji mogućnost regeneracije tih stanica.  

Sijeda kosa u ranijoj dobi, oko 20. godine, može ukazivati na zdravstvene probleme kao što su:  

Neurofibromatoza
 
Ova bolest je poznata i kao Recklinghausenova bolest i spada u skupinu nasljednih bolesti koja izaziva rast tumora duž živaca i nenormalni razvoj kostiju i kože.  

Tuberozna skleroza  

Neuobičajeno, nasljedno stanje koje izaziva benigne tumore u više organa, uključujući mozak, srce, bubrege, oči, pluća i kožu.  

Bolesti štitne žlijezde  

Poremećaj funkcije štitne žlijezde može se manifestirati i kao vitiligo. To je autoimuna bolest koja dovodi do toga da se melanociti, stanice u korijenu folikule dlake koje proizvode pigment, izgube ili budu uništene. Uzrok tome može biti slabljenje imunološkog sustava kad on napada vlasište, a ne samu infekciju.  

Neka istraživanja povezuju prerano dobivanje sijedih s bolestima srca i gubitkom koštane mase. Pušenje cigareta također može dovesti do preranog dobivanja sijedih.  

Prehrana se može smatrati uzročnikom nastanka sijedih i povezuje se s nedostatkom vitamina B12 u tijelu. Konzumiranje ribe kao što su losos, sardine i tuna, povećana konzumacija mliječnih proizvoda, ali i mesa kao što su govedina i janjetina stvaraju spomenuti vitamin, a korisne su i iznutrice, posebice životinjska jetra.  

Čupanje sijedih dlaka nije preporučljivo. Nije u pitanju vjerovanje da će vam izrasti umjesto te jedne, dvije ili tri nove, nego se folikul dlake može oštetiti i dlaka više neće rasti. To može dovesti do znatnog prorjeđivanja kose. A i tako samo odlažete nešto do čega će neminovno doći.

Kako se na ovu pojavu ne može stopostotno utjecati, jedino što preostaje je da jednostavno prihvatite činjenicu da sijedite. Ono što je najvažnije, ako je ova pojava povezana s nekim zdravstvenim problemom, jest da je na vrijeme utvrdite. - piše N1
hr Sun Sep 22 2019 14:36:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c3dc0ab4739829b58b45b4/80
Foto: Pixabay

Obratite pozornost na ove trikove kojima se džepari koriste

Rijetki su oni trenuci u kojima kradljivci miruju i ne pokušavaju pronaći noviji i brži način na koji će vam oduzeti novac ili vrijedne stvari

Jedni od najopasnijih kradljivaca svakako su džepari koji nikada ne miruju, a najbolje 'posluju' u velikim gužvama. Najčešća mjesta gdje ih možete vidjeti su vozila javnog gradskog prijevoza, na stranicama za autobuse ili tramvaje ili pak u trgovačkim centrima. Gdje god da je velika koncentracija ljudi, nalaze se i oni i budno promatraju svaki korak.

Temom džepara zabavili su se i korisnici društvene mreže Quora koji su među sobom podijelili savjete za izbjegavnje ovih delikvenata. Osim uobičajenih savjeta o tome kako treba novac odvajati od kartica i nositi na različitim mjestima ponudili su i neka zanimljivija rješenja. Mnogi europski gradovi u svojim vozilima javnom prijevoza ili na stanicima imaju upozorenja koja prolaznike upozoravaju na džepare.

Najlogičnija reakcija na to bila bi da se pregledaju torbe i džepovi u kojima se drže vrijedne stvari. Prema savjetima koje su podijelili, upravo to je potpuno krivo jer tako samo dajemo do znanja gdje se nalaze. Rješenje za ovaj problem leži u tome da se vrijedne stvari poput novčanika ili mobitela spreme u za to neočekivana mjesta.

Jedan od komentatora i sam je nekoć bio džepar, a savjetovao je da se novčanici nikada ne nose u stražnjem džepu ukoliko su većih dimenzija budući da ga to čini izrazito jednostavnim za neopaženo izvlačenje. Još jedna od metoda kojima neopaženo kradu je i ta da 'prosjaci' dolaze u restorane i kafiće. Pretvaraju se da prodaju neke artikle kako bi mogli kupiti hranu, a nerijetko govore i kako im je novac potreban za dijete znajući da to potiče veći stupanj empatije kod pojedinaca. Oni tada sa stvarima koje prodaju naprave pomutnju na stolu za vrijeme koje lopov uspije uzeti željeno sa stola. - piše Večernji list

hr Sun Sep 22 2019 10:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .