Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/53da01ed179942807463a6b4/80

Zima, zima, led: Evo kako da vam bude toplo, a računi mali

Postoje trikovi kako da vam u kući bude toplo, a da to ne rezultira većim troškovima

Teška je to dilema - smanjiti grijanje, smrzavati se i tako štedjeti novac ili učiniti dom ugodno toplim - što može značiti plaćanje velikih računa za grijanje i bankrot kućnog budžeta - piše 24sata.

Postoje trikovi kako da vam u kući bude toplo, a da to ne rezultira većim troškovima. Sve što trebate napraviti je - pripaziti na ovih deset stvari:

1. Provjerite bježi li vam toplina kroz loše izolirane prozore i vrata Brtvljenje prozora i vrata je najbrža i najjeftinija opcija za rješavanje izlaska topline. Gumena traka duga 6 metara stoji oko 18 kuna. Ako želite malo efikasniju, tada kupite silikonsku čijih devet metara stoji oko 60 kuna. 

2. Ako nemate termostat, svakako ga nabavite, vrijedi svaku kunu Ugradnja automatskog termostata na radijatore je, također, mjera uštede jer održava temperaturu prostora na istoj razini. Osim toga, odlična je odluka nabaviti i digitalni timer kojim možete odrediti kada će se grijanje paliti ili gasiti, odnosno pojačati ili smanjiti. Npr, namjestite ga da se upali ili pojača sat vremena prije dolaska kući, tako grijanje neće raditi cijeli dan, a u domu će biti toplo. 

3. Iskoristite svu energiju koja izlazi iz radijatora Iza radijatora koji se nalaze na vanjskim zidovima, ispod prozora, stavite reflektirajuću foliju. Tako će prolaz topline biti usmjeren na prostor, a ne na prozor. Dobro je i staviti dodatnu toplinsku izolaciju iza radijatora koji se nalaze na vanjskim zidovima, npr. stiropor. Na taj način će se ponovno gubiti manje topline.

4. Budite mudri s provjetravanjem kuće, da ima svježeg zraka, a toplina ne bježi Izbjegavajte držanje prozora i balkonskih vrata “na kipu” jer će vam tako toplina izlaziti, a kvaliteta zraka neće postati idealna. Umjesto toga provjetrite dom nekoliko puta dnevno po pet minuta, pa prozore ili vrata skroz zatvorite.

5. Zavjese i rolete koristite noću kako bi više topline ostalo u stanuSpuštanjem vanjskih i unutarnjih roleta toplina će se dulje zadržavati u prostoru i nije loše to napraviti noću. Tijekom dana, ako je vani sunčano, razmaknite zavjese da bi toplina sunca ulazila u dom i tako ga dodatno zagrijala.

6. Ako dimnjak ne koristite, zatvorite ga Imate li u kući dimnjake koje koristite povremeno, bilo bi dobro da ih zatvorite (ostavite otvore za prozračivanje) jer je nekorišteni dimnjak kao rupa u plafonu kroz koju ulazi hladan zrak. Stručnjaci procjenjuju da se kroz otvoreni dimnjak gubi oko 25 posto energije potrebne za zagrijavanje prostora.

7. Pripazite da vam se toplina ne gubi već na startu - izolirajte kotao  Ako vam je kotao za centralno grijanje u hladnom prostoru kuće, bilo bi dobro da cijevi toplinski izolirate posebnim navlakama.

8. Tijekom vrlo hladnih dana ne gasite grijanje, smanjite ga ako niste kod kuće Puno energije se troši zagrijavanjem hladnog prostora pa pokušajte držati temperaturu podjednakom - tijekom dana na oko 20, a noću na 15 stupnjeva.

9. Ako imate parket ili pločice, zimi ih prekrijte tepihom Na pločice ili parket stavite tepih, bit će vam toplije za noge, a i to će poslužiti kao svojevrsna izolacija koja će sprječavati gubitak topline kroz hladan pod. Kada dođu topliji dani, tepih zarolajte i spremite.

10. Pazite na nešto ispred ili iznad radijatora ne ometa širenje topline prostorom Daska postavljena iznad radijatora je prepreka toplom zraku da izlazi kroz prozor pa ju je dobro imati. Radijatore nemojte zaklanjati zavjesama ili namještajem jer to onemogućuje zagrijavanje prostora pravilno.

Dodatni savjeti:

Dodatno ćete zagrijati dom ako nakon završetka pečenja ostavite vrata pećnice otvorenima. Također, neki ljudi štede na grijanju tako da za ekstremno hladnih noći na prozore stavljaju plastičnu foliju s mjehurićima (koja se inače koristi kod zaštite pri transportu, prodaju je na metre i nije skupa). Ona pomaže da više topline ostane u prostoru - piše 24sata

Facebook komentari

hr Mon Nov 14 2016 22:01:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5445651e1899420d5c0000d5/80
Foto: Screenshot

"Razbijač masnoća" ubrzava metabolizam i čisti tijelo od toksina

Recept za jednostavan napitak koji će pokrenuti metabolizam. Ovi sastojci ubrzavaju metabolizam i čiste tijelo od toksina i viška masnoća koje su se nagomilale u tijelu.
Kao i kod svake dijete, važno je držati se pravila. Što se tiče ovog napitka, važno ga je napraviti prema uputama i piti ga redovito. Preostaje samo uživati u sjajnim rezultatima koji bi se trebali pokazati za 30-ak dana.

Sastojci:
šalica soka od rajčica
1/4 šalica soka od limuna
žličica naribanog đumbira
jedna ljuta papričica (ili pola žličice papra)
dvije stabljike celera (srednje veličine)


Pomiješajte sok od rajčice, limunov sok, đumbir i mljevenu ljutu papričicu. Dobit ćete 220 ml napitka. Poslužite ga u staklenim čašama i dodajte napitku cijele stabljike celera. Celer se jede istovremeno s ispijanjem napitka. Dnevno između obroka pripremite ukupno tri čaše ovog razbijača masnoća, a ako pripremite veću količinu napitka čuvajte ga u hladnjaku, piše Zdrava krava


Facebook komentari

hr Wed Dec 13 2017 09:45:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a2fd3c3b9e03ed8248b4577/80
Foto: Facebook

˝Sportko pomaže!˝: Humanitarna akcija za djecu s poteškoćama u razvoju iz Centra za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj u Splitu

Polaznici Sportkovog program iz Splita, Solina, Imotskog, Omiša i Dugopolja sudjelovati će na priredbi u sportskoj dvorani Komercijalno - trgovačke škole (Matoševa 60,Split) u subotu, 16. prosinca od 11 sati

Sportska akademija Sportko već niz godina organizira različite sportsko-humanitarne projekte, te razne programe za djecu i mlade. Uoči Božića, Sportko priređuje 5. humanitarno – sportsku priredbu ˝Sportko pomaže!˝, kojoj je cilj uveseliti Božićne blagdane djeci s poteškoćama u razvoju iz Centra za odgoj i obrazovanje Slava Raškaj u Splitu.

Polaznici Sportkovog program iz Splita, Solina, Imotskog, Omiša i Dugopolja sudjelovati će na priredbi u sportskoj dvorani Komercijalno - trgovačke škole (Matoševa 60,Split) u subotu, 16. prosinca od 11 sati.

Naši mali sportaši i njihovi roditelji uvijek izraze spremnost u donacijama i naravi da potpomognu ovoj priredbi. Najčešće se doniraju pelene za djecu, potrošni materijala za održavanje higijene, didaktičke igračke te sportski rekviziti.

Na priredbi se očekuje 300-tinjak djece sportaša i preko 700 gledatelja.

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 14:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58a824b6b47398da5a8b456b/80
Foto: Pixabay

Rad za računalom i važnost pauza svakih sat vremena

Istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici pokazalo je da nije toliko važno koliko zaposlenici dugo rade, već na koji način planiraju svoj radni dan

 Osobe čiji je posao vezan uz višesatni rad za računalom moraju praviti stanke od po pet do petnaest minuta svakih sat vremena, jer u suprotnom zurenje u ekran može rezultirati oštećenjem vida, glavoboljom i boli u vratu i leđima, podsjetili su njemački liječnici. 

Istraživanje koje su proveli njemački znanstvenici pokazalo je da nije toliko važno koliko zaposlenici dugo rade, već na koji način planiraju svoj radni dan.

Pokazalo se da su osobe koje su pazile da redovito odlaze na kratke pauze bile puno odmornije i produktivnije od onih koje su radile više sati "u komadu".

Najboljim se pokazao omjer od 52 minute rada, nakon čega bi uslijedilo pet do petnaest minuta odmora. Usto su zaposlenici koji su se pridržavali ovakvog rasporeda imali izvrsnu razinu usredotočenosti na posao. Čitavih su sat vremena bili u potpunosti posvećeni radnoj zadaći, što znači da pritom nisu provjeravali ni Facebook ni privatni email.

Kad su osjetili laganu slabost, a to je obično bilo nakon sat vremena, uzeli su kratak predah tijekom kojeg bi se odvojili od posla, što im je omogućilo da se radu vrate odmorni i produktivni.

Njemački su znanstvenici podsjetili da mozak prirodno funkcionira s naglim rastom i padom energije. Ona obično raste sat vremena, nakon čega slijedi 5 do 10 minuta dug pad.

Objasnili su da uzimanje pauze ne znači nastavak sjedenja za kompjuterom i dopisivanje s prijateljima. U pauzi treba ustati, prošetati po prostoriji ili, ako je moguće, izaći izvan zgrade. Baterije se mogu napuniti razgovorom s kolegama, kratkom šetnjom, čitanjem.

Upozoravaju kako ne treba čekati da organizam bude toliko iscrpljen da vam tijelo samo 'poruči' da trebate predah. Ukoliko vam se to dogodi, prekasno je, jer ste već umorni i dekoncentrirani. 

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 12:52:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58c51114b47398c5ba8b457d/80
Foto: Pixabay

Stručnjak za pluća otkriva kako povremeno pušenje utječe na naše tijelo

Svoju tvrdnju potkrepljuje medicinskim dokazima...

Jeste li pušač ili samo povremeno zapalite? Dr. Richard Russel, savjetnik za zdravlje pluća pri britanskoj Udruzi za plućne bolesti tvrdi da ne postoje povremeni pušači i da je to termin koji su pušači izmislili kako bi opravdali svoje navike.

Naime, vaš organizam računa svaku popušenu cigaretu pa bila ona samo uz piće, samo u društvu ili neko drugo "samo". 

 - Kad god pušite - povremeno ili uvijek, udišete otrovne kemikalije. Čak i to povremeno pušenje izlaže vaše tijelo riziku. Jedina sigurna strana kada govorimo o pušenju je da ne pušite. - kaže Russell. 

Svoju tvrdnju potkrepljuje medicinskim dokazima.  

- Znanstvenici sa Sveučilišta Bristol ustvrdili su da svaka cigareta koju čovjek popuši, skraćuje život za 11 minuta. Dugogodišnja studija pokazala je da su ljudi koji su pušili jednu do četiri cigarete dnevno imali puno viši rizik od prijevremene smrti od nepušača. - dodaje liječnik.

Razlog tome je činjenica da pušenje oslabljuje pluća i izlaže ih infekcijama. Također, pušenje umanjuje vašu sposobnost disanja i opskrbu krvi kisikom. Tijelo koje nije dovoljno opskrbljeno kisikom propada, što se jasno vidi na koži i kosi.

Znanstvenici sa Instituta Wellcome Trust Sanger su analizirali DNK tzv. povremenih pušača i otkrili da čak i najmanja količina popušenih cigareta izaziva mutacije na DNK koje mogu dovesti do razvoja raka. 

No, nije sve tako crno. Jednom kada prestanete pušiti, vaše tijelo se počinje oporavljati i to odmah. Stoga, što čekate? - piše Život i stil

Facebook komentari

hr Tue Dec 12 2017 12:07:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .