Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5c53381d0e4938a2948b45ba/80
Foto: Pixabay

Devet namirnica koje zubari ne jedu i tvrde da ne biste trebali ni vi

Određena hrana u kojoj često volite uživati ujedno bi mogla biti i najveća opasnost za vaše zube i desni. Vrhunski stomatolozi za Reader's Digest izdvojili su neke od namirnica koje gotovo nikada ne jedu, a ne biste trebali ni vi, jer upravo one mogu izazvati najveći štetu u usnoj šupljini.

Kokice

"Svakodnevno mi u ordinaciju dolaze ljudi sa zubima ispucalim od grickanja prepečenih zrna kukuruza, a da uopće ne spominjem ljusku koja se zavuče ispod zubnog mesa i uzrokuje bol", kaže stomatolog iz New Yorka, Johnatan Neman, piše Index.hr

Sušeno voće

"Koliko god okus sušenog ananasa bio ukusan ili kao i zdravstvene prednosti vlakana u suhim šljivama tjerale na to da ih jedete, trebate znati da je sušeno voće prva katastrofa za vaše zube. Osim što sadrži visoku koncentraciju šećera, sušeno voće lijepi se za neravnu površinu kutnjaka i tako uzrokuje pojavu karijesa", objasnio je dr. Neman.

Sjemenke

"Zaboravite na bučine sjemenke koje vjerojatno uvijek imate u smočnici, ako želite da vam zubi budu lijepi i zdravi. Kada prednjim zubima lomite njihovu ljusku i čistite ih, dovodite se u rizik od oštećenja cakline na jedinicama", ističe dr. Neman.

Topla voda s limunom

"Ako ste čuli da dobro započeti dan s toplom voda s limunom, razmislite dvaput prije nego usvojite ovu naviku jer mogli biste tako oštetiti caklinu na zubima. Redovito izlaganje zubi kiseloj hrani i pićima može doslovno otopiti caklinu te unutrašnji sloj zuba izložiti štetnim utjecajima", kaže stomatologinja Raha Sepehrara.

Led

"Vrijeme je da prestanete iz gušta drobiti led vlastitim zubima. On je jednostavno pretvrd za zubnu caklinu te uzrokuje mehanička oštećenja na zubima i pukotine. Čak može i odlomiti komad zuba", ističe stomatolog Jon Marashi.

Energetski napitci

Dr. Marashi napominje kako su energetska pića izrazito štetna za zube: "Osim što su jako kiseli i imaju nizak pH, energetski napitci prave su šećerne bombe. Uočio sam trend porasta karijesa među studentima koji redovito piju energetska pića, jer ih cijelu noć drže budnima dok se pripremaju za ispite ili se provode po klubovima. Tekućina ravnomjerno prekriva sve zube i ima jednako loš učinak na njih."

Konzervirano voće

"Premda je voće uvijek zdrav izbor, ono konzervirano posve je druga priča. Ako je natopljeno sirupom i prekriveno šećerom, nisu ništa puno drugačiji od samih slatkiša", kaže dr. Krysta Manning, vlasnica Solstice Dental & Aesthetics u Louisvilleu.

Gumeni bomboni

Stomatolog Lawrence Fung kaže kako bi gumene bombone trebalo potpuno izbjegavati: "Gumene bombone svih boja i oblika izbjegavajte u širokome luku jer uništavaju zube. Oni se prilikom žvakanja lijepe i za najmanje dostupna mjesta na zubima. Poznato je da, što duže su zubi u kontaktu sa šećerom, to se u usnoj šupljini proizvodi više kiseline je uzrok množenja bakterija koje stvaraju karijes."

Meso s roštilja

"Meso s roštilja, poput mariniranih svinjskih rebara, vjerojatno je najgore što se može dogoditi vašim zubima zbog karameliziranog šećera koji umak sadrži. Uz to, postoji opasnost od odlamanja komadića zuba ako zagrizete u dio mesa na kojem je karamelizirani šećer suviše otvrdnuo", zaključuje stomatolog Frederick Baker.

hr Sun Jun 09 2019 18:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/56f94b7b0890d2ff368b5bab/80

Svjetski dan glazbe u Splitu: Bogat i zanimljiv program na nekoliko lokacija

Prvi dan ljeta ponovno će se glazbom obilježiti na nekoliko lokacija u Dioklecijanovom mjestu

U organizaciji Hrvatske glazbene unije, podružnice u Splitu, 21. će lipnja glazba se čuti diljem Splita. Od ranih jutarnjih sati do noćnih Splićani i njihovi gosti imat će priliku uživati u taktovima glazbe povodom Svjetskog dana glazbe.

Tako će od 8:30 sati na Bačvicama odzvanjati svjetski pop evergreenovi u akustičnoj verziji, a 15 minuta prije 11 sati svoju promenadu od Voćnog trga započeti će Orkestar HRM-a.

Na Zlatnim vratima će od 19 sati svoju pop rock priču pričati splitski glazbeni entuzijasti, a sve prisutne će na Rivi zabavljati Noa & Funkbalsters te Jukebox live band.  Za one koji će potegnuti do Voćnog trga zabava je zagarantirana uz swing, rock i countri u izvedbi klape Friži, Šetača, Combo projecta, Swingin’4 i grupe 058.


PROMENADA Orkestra HRM
10,45 - 12,00 h
Voćni trg, Pjaca, Peristil

BAČVICE PLAŽA (kod Žbirca)
08,30 – 10,30 h
HDD trio Magic wish 

ZLATNA VRATA
19,00 - 22,30h
G & A quitar duo,  Rock band, Cortez Afterfire, Fortuna band, Grupa Poludi

RIVA
20,00 - 23,00n h
Noa & Funkbalsters, Jukebox live band

VOĆNI TRG
20,00 – 24,00 h
klapa Friži, Šetači, Combo project, Swingin’4,  058

 

hr Wed Jun 19 2019 18:53:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a040d9fb9e03e439d8b4744/80
Foto: Pixabay

Kako ponovno uživati u čokoladi nakon dijete, a da se ne udebljate

Ako ste postigli željenu težinu i ne želite se ponovno ugojiti, postoji način da uvedete čokoladu u svoju ishranu, a da ne pokvarite postignuti rezultat

Postići idealnu težinu mnogima nije lako, pa se zbog toga odriču slatkog, ali i drugih nezdravih ugljikohidrata. Ako ste postigli željenu težinu i ne želite se ponovno ugojiti, postoji način da uvedete čokoladu u svoju ishranu, a da ne pokvarite postignuti rezultat.

Kada završite s dijetom, nemojte odmah skočiti na čokoladu. Ili pak, ako to i učinite, nemojte ju pojesti baš cijelu. Potrebno je polako povećavati unos kalorija do normalnog unosa, odnosno oko 100 do 200 kalorija tjedno. Ako ste do sada unosili 1000 kalorija dnevno, bit će vam potrebno najmanje pet tjedana da dođete do dnevnog unosa od 2000 kalorija.

Zbog povratka na uobičajeni ržim prehrane mogli bi ste imati probavne smetnje. Jedite đumbir, jogurt i drugu hranu bogatu vlaknima.

Vježbajte i kada završite s dijetom, jer je tjelovježba svakako kjuč zdravlja. Ako počnete jesti više, što vjerojatno hoćete nakon dijete na kojoj ste smanjili obroke, a ne budete se kretali kao tijekom dijete, brzo će vam se vratiti izgubljeno. Brzo hodanje i bicikl dobre su opcije, i uz njih vam redić čokolade neće smetati.

Proteine jedite u svakom obroku, jer suzbijaju apetit. Oni smanjuju hormon odgovoran za glad, zbog čega ćete se osjećati siti mnogo duže. Pri svakom obroku uzimajte najmanje 20 grama proteina, a birajte one manje masne, poput ribe. peradi i mliječnih proizvoda s niskim udjelom masti.

Kada osjetite glas nemojte posezati za grickalicama, jer ćete tako brzo vratiti neželjene kilograme. Umijesto sladoleda, na primjer, uzmite smrznuti jogurt s bananom. 

Na koncu, ako vam se jedna od pet skinutih kila i vrati, nije panika. Pripazite dodatno na to što jedete, kao i koliko jedete, i druga se neželjena kila neće vratiti. - piše Večernji list.

hr Wed Jun 19 2019 14:21:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d091a5f29111c4cd58b4583/80
Foto: Pixabay

Objavljen program ovogodišnjih “Imotskih sila”

Pučko otvoreno učilište Imotski objavilo je program ovogodišnjih, 43. “Imotskih sila”, koja počinju 5. srpnja 2019. godine u 21 sat, predstavom Hasanaginica, na tvrđavi Topana.
Ovogodišnja sila traje do 8. kolovoza, a svih 10 programa za publiku je besplatno. U slučaju vremenskih neprilika, svi programi predviđeni na otvorenom, održat će se u kino dvorani. Kompletan program nalazi se na priloženom plakatu, javlja Radio Imotski


hr Tue Jun 18 2019 19:07:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5d090c9629111c49d58b4575/80
Foto: PIXABAY

Ovo je pet namirnica koje ljeti trebate uvrstiti u jelovnik

Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica koje će nas zasititi.

Nakon kišnog svibnja konačno je stiglo pravo ljeto pa je vrijeme da uživamo u njemu i u pogledu hrane. Teška, pržena hrana rijetko će kome sada dobro sjedati na želudac, pa je najbolje iskoristiti ove vruće dane za lagane obroke od lokalnih namirica, koje će nas zasititi, a od kojih nećemo brojati kile viška.

1. Borovnice

Na tržnicama, a i u centrima plave se bobice koje mnogi vole. Spadaju u kategoriju superhrane jer su pune antioksidansa i stoga pomažu u borbi s upalama. Ako ih ne volite same, ubacite ih u kolač, tvrdi punkufer.hr

2. Rajčice

Još jedna superhrana u kojoj uživamo svakog ljeta, od cherry rajčica koje idealno odgovaraju kao mali zalogaj uz svaki obrok, preko slasnog volovskog srca, do šljivara koji najbolje paše za domaći paradajz sos. Bogate su antioksidansima, a čuvaju zdravlje kože i kose.

3. Tikvice

Možemo ih pripremiti na bezbroj načina, od pohanih, preko popečaka od tikvice do punjenih tikvica zapečenih u rolu. Nemaju mnogo kalorija, a pune su vitamina C.

4. Krastavci

Idealna namirnica za ljetno osvježenje, a nama najviše odgovara uz vrhnje i kopar. Sadrži silicij, kalij, magnezij, vitamin C, zahvaljujući čemu je dobar za kožu, a posebno se preporučuje osobama s visokim krvnim tlakom.

5. Mladi grah

Sadrži gotovo sve esencijalne aminokiseline, lecitin, kalij, kalcij, željezo, fosfor, magnezij, cink i natrij. Odličan je izvor bjelančevina, folne kiseline, vitamina B6, K, B2 i B3. Ako vam se ne jede varivo, iskoristite ga za gravče na tavče, sa svježim domaćim rajčicama, paprikom i mrkvom.

hr Tue Jun 18 2019 18:09:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .