Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/588e72b53387e609008b4585/80
Foto: Pixabay

Provjetravanjem doma smanjujete rizik od bolesti: Zimi treba zračiti stan barem 4 puta

Istraživači su otkrili vezu između izloženosti zagađivačima u zatvorenom prostoru i kardiovaskularnih bolesti te potvrdili da kućni zagađivači zraka u 57 posto slučajeva mogu biti odgovorni za kardiovaskularne bolesti

Onečišćeni zrak u domu može povećati rizik od razvoja bolesti srca, nekih vrsta raka i problema s disanjem, tvrde stručnjaci u Velikoj Britaniji, koji su utvrdili da je ugroženo oko 15,3 milijuna domova. Utvrdili su da zrakom u kući cirkulira 900 različitih čestica i biološkog materijala s potencijalnim negativnim učinkom za zdravlje, uključujući spore plijesni, pelud, ugljični monoksid i perut ili čak i plin radon, plin bez boje i mirisa, koji se naziva tihim ubojicom jer ga nije moguće osjetiti u zraku - pišu 24 sata

Istraživači su otkrili vezu između izloženosti zagađivačima u zatvorenom prostoru i kardiovaskularnih bolesti te potvrdili da kućni zagađivači zraka u 57 posto slučajeva mogu biti odgovorni za kardiovaskularne bolesti, 23 posto za povećani rizik obolijevanja od raka pluća, 12 posto za astmu, a preostalih 8 posto povezano je s drugim respiratornim problemima.

Redovitim prozračivanjem doma rizik od bolesti mogli biste smanjiti za gotovo 40 posto. Pritom je najveća opasnost od plinova i spojeva kojih nismo svjesni. Vrlo je opasan ugljični monoksid, česti uzrok slučajnih smrti u domovima, koji se može razviti u nizu situacija: zbog neispravnog štednjaka dok kuhamo, zbog neispravnog sustava grijanja u stanovima koji se griju na plin, zbog začepljenih dimnjaka ili ako zapalimo tamjan, svijeću, a ima ga i u dimu cigarete.

Provjetravanje doma četiri puta na dan od tri do sedam minuta može smanjiti rizik od raznih vrsta bolesti, koje će se često manifestirati jednostavnim simptomima, kao što su kašalj, glavobolja, osip, suzenje očiju, kihanje, vrtoglavica, osjećaj umora, krvarenje iz nosa ili bolesti pluća. 

Tijekom dana u svakoj prostoriji povremeno otvorite prozor kako biste osigurali svježi zrak te povremeno otvorite vrata od kupaonice, ako nemate mehaničku ventilaciju, tj. ventilatore koji pokreću zrak. I prije spavanja korisno je nakratko napraviti propuh, od tri do pet minuta, radi izmjene zraka u prostorijama.

Posebno pazite na znakove plijesni u kući, jer je prisutnost plijesni odraz slabe ventilacije i povećane vlažnosti, a to bitno povećava rizik od respiratornih problema (alergije, astma i drugi problemi s dišnim putevima) i reakcija na koži. Sustav ventilacije u kupaonici mora biti kvalitetan i bez vlage. Cijeli članak pogledajte ovdje.

Facebook komentari

hr Sun Jan 29 2017 23:54:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5916ee8cb9e03e27088b462b/80

Loš, ali potreban: Stres potiče bolje pamćenje?

Način na koji kontrolirate emocije i koliko ste smireni pod stresom, uvelike utječe na vaše konačne rezultate. Međutim, koliko god može biti loš, stres je apsolutno potreban. Jer da bi nešto poduzeo, mozak mora osjetiti barem malu količinu stresa
Istraživanje kalifornijskog sveučilišta Berkeley, pokazalo je da iznenadni naleti stresa potiču mozak na obnavljanje stanica koje su zaslužne za bolje pamćenje. No to vrijedi samo ako stres nije dugotrajan.

Isprekidani stres je ono što mozak čini 'budnim' - objašnjava voditeljica istraživanja Elizabeth Kirby

dugotrajno izlaganje stresu loše utječe na zdravlje srca, mentalno zdravlje, tjelesnu težinu, ali i kognitivne sposobnosti. Top menadžeri razvili su strategije koje im pomažu nositi se sa stresom. I bez obzira na okolnosti, uz njih su manje anksiozni. Iako se neke od ovih 10 strategija možda čine očitima, važno je naučiti kada i kako ih upotrijebiti bez obzira na količinu stresa.

1. NAUČITE CIJENITI ONO ŠTO IMATE

Odvojite nekoliko minuta i prisjetite se na čemu ste zahvalni. Ova svakodnevna navika smanjuje hormon stresa za 23 posto.

2. PRESTANITE SE PITATI "ŠTO AKO"

Konačni ishod jednostavno je nemoguće predvidjeti. Prestanite se zamarati s mogućim scenarijima, nego se se fokusirajte na aktivnosti koje će vas smiriti i količinu stresa staviti pod kontrolu.

3. POZITIVNE MISLI OSLOBODIT ĆE VAS DUGOTRAJNOG STRESA

Pomozite mozgu da ne "vrluda" i svjesno mu plasirajte pozitivne misli. Ako imate loš dan i prepuni ste negativnog razmišljanja malo je teže preusmjeriti pažnju. Jedan od alata je da razmislite o danu i pronađete barem jednu pozitivnu stvar. Ukoliko je nema, vratite se unatrag, na jučer ili čak protekli tjedan.

4. ISKLJUČITE SE 

Ne možete biti dostupni 24/7. Napravite stanku. Namjerno isključite mobitel ili jednostavno uzmite odmor od provjeravanja elektroničke pošte. Ako si to ne možete dozvoliti tijekom tjedna, ovakve navike možete isprobati vikendom. Počnite tako da ste "offline" u vrijeme kada ste i inače najmanje traženi, na primjer nedjeljom ujutro.

5. OPREZNO S KAVOM

Prevelike količine kofeina potiču izlučivanje adrenalina. Tijelo je u preuzbuđenom stanju stresa i u ključnim situacijama, umjesto razuma, prevladavaju emocije.

6. NIŠTA BEZ SNA

Nikada nije dovoljno ponavljati koliko je spavanje važno za emocionalnu inteligenciju i stres. Kad spavamo, mozak se doslovno ponovno puni. Nedostatak sna podiže količinu stresa i ako nismo pod njegovim utjecajem.

7. RECITE "NE" NEGATIVNOM RAZMIŠLJANJU

Što više razmišljamo negativno, to više ono ima moć nad nama. Ako vjerujete negativnim unutarnjim glasovima, vrijeme je da ih zapišete na komad papira. Doslovno ostavite sve što radite i zapišite ono o čemu razmišljate. Ako usporite negativan trend, bit ćete racionalniji i lakše ćete razlučivati stvari. Ipak, izjave se ponekad i na papiru mogu činit kao činjenice. U tom slučaju obratite se bliskoj osobi. Neka ona bude vaš "glas razuma".

8. PROMIJENITE PERSPEKTIVU

Na okolnosti ne možete utjecati, ali možete utjecati na to kako na njih reagirate. Prije nego potrošite previše vremena na razmišljanje koliko je nešto negativno, stavite stvari u realne okvire. Pomoći će ako izlistate točno određene stvari zbog koji nešto nije kako bi trebalo biti.

9. DIŠITE

Budite u trenutku, svjesni svog daha. Tako će se mozak koncentrirati samo na ono što trenutačno obavlja. U trenucima stresa, pronađite miran kutak, sjednite uspravno i duboko dišite. Pokušajte razmišljati samo o disanju.

10. NE MORATE SVE SAMI

Kako bi ostali smireni i produktivni, detektirajte svoje slabe strane te za njih pronađite pomoć ljudi oko sebe. Ponekad jednostavan razgovor s kolegom može "razbistriti" stvari. Ljudi koji nisu emotivno uključeni u neki zadatak, lakše će uočiti problem, ukoliko postoji. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 14:01:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f3846cb47398542c8b4679/80
Foto: Pixabay

Ne bacajte ljuske luka!

Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti
Bacate li ljuske od luka kada ste u kuhinji i kuhate? Prije nego što ih bacite u knatu za smeće, dobro razmislite. Ljuske luka sadrže moćni antioksidans kvercetin koji regulira krvni tlak, sprječava kardiovaskularne bolesti.

1. Ako kuhate povrtnu juhu, slobodno ubacite i cijelu glavicu luka s ljuskama. Osim što će dobiti ljepšu boju, juha će biti puno ukusnija i zdravija zbog mikroelemenata kojih ima puno više nego u samom luku.

2. Ako ste primijetili da vaša biljka ne izgleda baš zdravo, pripremiti otopinu od ljuski luka i vode s kojom ćete zalijevati vašu biljku s vremena na vrijeme.

3. Čaj od luka može pomoći kod grčeva. U šalicu vruće vode ubacite jednu žlicu ljuski od luka i pustite neka odstoji 10 minuta. Procijedite i pijte oko 200 ml svake večeri. Važno je napomenuti kako čaj od luka ne bi trebale piti dojilje i trudnice.

4. Ljuske od luka uz usitnjenu koru od hrasta odličan su način za dobivanje svijetlosmeđe boje kose.

5. Ako volite peći svoj kruh, slobodno možete ubaciti jednu čajnu žličicu mljevenih ljuskica od luka. - piše Zadovoljna.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 13:58:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5856b0341eea8f5f658b45dc/80
Foto: Pixabay

Facebook priprema stroža pravila o objavljivanju na društvenoj mreži

Dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja

Facebook je nedavno najavio oštrija pravila koja bi se primjenjivala na sadržaj koji se objavljuje na toj društvenoj mreži.

No, dokument koji je procurio u javnost otkriva kako se najveća društvena mreža planira boriti protiv govora mržnje, terorizma, pornografije i samoozlijeđivanja.

A da im posao nije lak najbolje govore podaci prema kojima tjedno administratori na Facebooku dobiju prijavu za više od 6,5 milijuna potencijalno lažnih profila. - piše zimo.hr

Glavni je problem što Facebook do sad nije imao konkretnu politiku rješavanja pa su različiti administratori na različite načine rješavali isti problem.

Jedan od najvećih problema su korisnici koji koriste "live" funkciju za snimanje i emitiranje situacija u kojima pokušavaju samoubojstvo. Iako bi takav sadržaj Facebook trebao blokirati, prema dokumentu trebalo bi ga dopustiti kako se ne bi "cenzurirali ili kažnjavati ljude koji su u nevolji".

Iako iz Facebooka nisu željeli komentirati dokument ističu kako intenzivno rade na jačanju sigurnosne politike.

"Veoma nam je važno zaštititi ljude na Facebooku. Naporno radimo kako bi učinili Facebook što sigurnijim, a da očuvamo slobodu govora. To zahtjeva mnogo razmišljanja o detaljima i često teškim pitanjima", istaknula je u izjavi za Reuters Monica Bickert, Facebookova šefica za globalnu politiku.

Potvrdila je kako koriste softver koji prepoznaje i blokira uznemirujuće snimke, ali i istaknula kako je još uvijek u ranom stadiju razvoja. - piše zimo.hr

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5923ecd6b9e03e97178b45e2/80
Foto: Pixabay

Trešnje - prirodni lijek uz koji ćete lakše mršavjeti

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona
S dolaskom toplijih dana na svoje dolaze i ljubitelji trešanja, voća za koje se od davnina govori da pomaže u slučaju mnogih tegoba. Dobar su izvor vitamina C, B i A, bioflavonoida, elagične kiseline, antocijanina i melatonina - sastojaka koji pomažu u borbi protiv raka, u prevenciji srčanih bolesti, ali i u ublažavanju bolova uzrokovanim gihtom i artritisom, kao i glavoboljom. - piše tportal

Svaka trešnja sadrži tek četiri kalorije, čime je to voće jedno od onih s najnižim glikemijskim indeksom, a ujedno sadrži dobitnu kombinaciju anti-aging antioksidanta. U 100 grama svježih trešanja nalazi se 82 g vode, 0,2 g masti, 1 g bjelančevina, 16 g ugljikohidrata, 12 g šećera i 2,1 g vlakana.

Saveznice u borbi s brojnim bolestima

Osim što su ukusne, dokazano je da su itekako zdrave za mnogobrojne tegobe, pa su tako istraživanja pokazala da povoljno djeluju u slučaju dijabetesa jer snižavaju razinu šećera u krvi, kao i razinu LD kolesterola, a mogu biti od koristi i u prevenciji karcinoma debelog crijeva.

Isto tako, kliničke su studije dokazale da se konzumiranjem ovih crvenih i slatkih plodova ublažavaju bolovi povezani s gihtom, a osim toga, budući da su bogati kalijem, povoljno djeluju na izlučivanje vode iz organizma. Zanimljivo je i da su trešnje bogate antioksidantima, odnosno flavonidima, prirodnim protuupalnim sredstvima kojima se ublažavaju simptomi alergije i astme.

Pomažu i kod nesanice jer sadrže melatonin, baš poput breskvi, šljiva ili marelica. Osim toga, sadrže elagičnu kiselinu koja djeluje protuupalno i ublažava bolove u mišićima.

Pomažu u mršavljenju

Antibakterijske supstance pronađene u trešnjama sprečavaju stvaranje zubnih naslaga, ali i nastanak karijesa, kao i problema s desnima poput parodontoze.

Ono što će se svidjeti svima koji žele dovesti svoje tijelo u formu prije odlaska na plažu podatak je da antocijanin iz tamnih trešanja može smanjiti količinu masnih naslaga na trbuhu.

Možete ih jesti dok su svježe, od njih možete pripremati razne slastice, ali ih i smrznuti kako biste u njima mogli uživati i kada prođe sezona. - piše tportal 

Facebook komentari

hr Tue May 23 2017 10:03:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .