Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5ca3473129111c2e2f8b45aa/80

Ovo su namirnice koje trebate uključiti u vaš jelovnik ovoga proljeća

Dosta vam je jednoličnog zimskog jelovnika? U nastavku pročitajte što jesti ovog proljeća

Neke namirnice s ove liste su pomalo egzotične, no zbog svoje nutritivne vrijednosti svakako zaslužuju naći se na vašem jelovniku. S druge strane, ovdje su i na neke dobro poznate namirnice iz našeg podneblja koji isto tako imaju skrivene nutritivne talente te su pravi dragulji za vaš proljetni jelovnik.

Avokado

Ovaj mali zeleni plod skriva u sebi veliko nutritivno bogatstvo stoga ne iznenađuje činjenica da su svi ludi za ovom zanimljivom voćkom. Njegovi najjači aduti su u prvom redu bogatstvo kalija, vitamina E i folne kiseline.

Avokado je mekan i kremast zbog visokog udjela masti i to nezasićenih masti poput onih u maslinovom ulju. Bogat je prehrambenim vlaknima i proteinima, a može se pohvaliti i sadržajem karotenoida i biljnih sterola za zdravo srce. Neutralnog je okusa pa se jede u kombinacijama s drugim namirnicama poput voća u frapeima, u voćnim i povrtnim salatama ili se maže na kruh kao namaz pripremljen s češnjakom.

Matcha čaj

Cijenjena matcha, japanski zeleni čaj u prahu, nezaobilazni je dio japanskih čajnih ceremonija. Priprema tako da se listići zelenog čaja beru prije uobičajenog vremena berbe, a zatim se pare, suše i kamenim mlinom melju u fini prah. Matcha čaj je slatkastog okusa, a obiluje antioksidansima, vitaminima i mineralima.

Chia sjemenke

Riječ chia potječe iz starog indijanskog jezika i u izravnom prijevodu znači „uljnat“. Ove jestive sjemenke pustinjske biljke iz porodice metvice kultivirali su još drevni Azteci, a dozrijevaju u zemljama Latinske Amerike.

Chia je prava riznica nutrijenata - značajan je izvor omega-3 masnih kiselina, bogata je prehrambenim vlaknima, proteinima, aminokiselinama, antioksidansima te sadrži čitav spektar mikronutrijenata uključujući kalcij, B vitamine, cink, bor, kalij, bakar i fosfor.

Zanimljivo, konzumacija svega dvije žlice sjemenki osigurava otprilike 7 grama vlakana (što je četvrtina dnevno preporučenog unosa). Stavite li jednu žlicu chia sjemenki u čaši vode, nakon pola sata dočekat će vas sasvim drugačija konzistencija tekućine – smjesa se pretvara u gotovo čvrstu želatinu.

Srdela

Kvalitete male plave ribe iz Jadranskog mora svima su dobro poznate. Sardine obiluju kvalitetnim masnoćama – omega – 3 masnim kiselinama koje blagotvorno djeluju na zdravlje srca i krvnih žila. Osim toga, izvanredan su izvor biološki vrijednih proteina te kalcija, poglavito ukoliko se jedu s kostima.

Ova super hrana iz Jadrana dostupna je svima, kako zbog cijene, tako i zbog činjenice da po nju ne moramo juriti na tržnicu, već je spremna odmah za upotrebu kao sardina. Važno je naglasiti da je mit kako konzervirana hrana sadrži konzervanse, već je njena trajnost produžena samo isključivo pakiranjem – konzervom koja štiti namirnicu od kvarenja.

Mladi luk

Na popisu neophodnih namirnica ovog proljeća nemoguće je ne spomenuti mladi luk, svima dobro poznatu namirnicu. Mladi luk pripada obitelji Alliumčiji se članovi mogu pohvaliti visokim udjelom spojeva sa sumporom koji imaju blagotvorno djelovanje za naše zdravlje. Obično se ne rabi za kuhanje, već se jede u salatama i u sendvičima. Ipak, može odlično poslužiti lagano prepržen u proljetnim fritajama ili kao dodatak pirjanom povrću.

Šparoge

Poznati gorkasti okus šparoga neodoljivo nam najavljuje dugo očekivane tople proljetne dane. Šparoga je biljka iz porodice ljiljana koja raste samoniklo, ali se i uzgaja, pa se u mnogim zemljama koristi kao delikatesno povrće.

Šparoge su siromašne kalorijama, čak 93 % sastava čini voda, a njihova najveća vrijednost leži u bogatstvu vitamina i minerala koje sadrže. Vrlo su dobar izvor prehrambenih vlakana, posebice lignina, te za zdravlje korisnih fitokemikalija poput beta karotena, luteina i zeaksantina. Sadrže i aminokiselinu asparagin koja je odgovorna za snažno detoksikacijsko djelovanje. - piše tportal

hr Tue Apr 02 2019 13:27:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc1f31229111c1c5d8b4582/80
Foto: Pixabay

Popularan način vježbanja može izazvati ozljede koljena i zglobova

Novo istraživanje pokazuje da težak trening, loša kondicija i slabo istezanje mogu izazvati ozljede kod puno vježbača

Intervalni trening visokog intenziteta (HIIT) je za vježbanje kao kolagen u prehrani. U posljednje vrijeme jako popularan među vježbačima i to zbog dobrih razloga. Sastoji se od izmjeničnih kratkih nizova aktivnosti s kratkim razdobljima odmora s kojima se povećava izdržljivost i pojačano sagorijevaju masnoća. Nedavno je utvrđeno da učinkovito smanjuje naslage na trbuhu, ali postoji i jedna loša strana ovakvog načina vježbanja - povećava se rizik od ozljeda. 

Novo istraživanje objavljeno u časopisu Journal of Sports Medicine and Physical Fitness otkrilo je da je HIIT odličan za jačanje kondicije i izgradnju mišićne mase, ali i da uzrokuje veliki broj ozljeda osobito uganuća, naprezanja koljena i gležnjeva te ozljede ramena. Istraživači su analizirali podatke od 2007. do 2016. i otkrili da se broj ozljeda povećava svake godine. 

"Ove vježbe se predstavljaju kao da odgovaraju svima. Međutim, mnogi sportaši osobito amateri nemaju fleksibilnost, pokretljivost, osnovnu snagu i razvijene mišiće za izvođenje ovih vježbi. Postoje jaki dokazi da ove vrste ozljeda, posebno kod ponavljajućih preopterećenja koljena, mogu dovesti do osteoartritisa", kaže koautor istraživanja Joseph Ippolito za Mbgmovement

Uz ovakav trening, lošu kondiciju, loš oporavak od vježbanja i preopterećenja mišića lako može doći do ozljeda. Stručnjaci upozoravaju da ne treba izbjegavati ove treninge, ali treba stvoriti rutinu vježbanja, pojačati fleksibilnost uz istezanje i stvoriti snagu i ravnotežu kroz manje zahtjevne vježbe te se zatim odlučiti na HIIT, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 19:49:28 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/58f0bf7cb473983b228b4661/80

Djelatnik Hitne pomoći otkrio trik koji može spasiti život djeteta

Uz jedan trik vezan za dječju sjedalicu u automobilu možete spasiti život svog djeteta

Na Facebooku je osvanulo upozorenje djelatnika Hitne pomoći koji je roditeljima otkrio trik kojim mogu spasiti svoje dijete. 

- Često dođemo do sudarenog automobila u kojem su djeca, a premlada su da znaju bilo kakve informacije, a roditelji nisu pri svijesti", započeo je. 

Objasnio je da, u slučaju sudara, život djeteta može biti spašen ako su vitalne informacije lako dostupne. Roditelji bi zato trebao zakačiti papirić ili tkaninu na dječju sjedalicu u automobilu. 

Na tome bi trebali napisati sve ključne informacije potrebne u slučaju nesreće: ime djeteta, datum rođenja, imena roditelja, kontakte za hitne slučajeve i sva medicinska stanja. 

Ne samo da će to pomoći timu Hitne pomoći da identificiraju dijete, ali također im puno znači u tretiranju djeteta. Alergije na lijekove i druge supstance trebali bi napisati negdje, kao i sva druga kronična stanja. 

- Potrebne su vam dvije minute, a možete spasiti život svog djeteta", dodao je djelatnik. 

Roditelji su brzinom munje počeli dijeliti korisne informacije, a mnogi su već dodali natpise na svoje sjedalice, piše zivotistil.hr

hr Thu Apr 25 2019 17:11:22 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc18d7829111cfc5b8b4594/80
Foto: PIXABAY

Određuje vaša kilaža: Evo koliko vode dnevno trebate piti da biste lakše skinuli kilograme

Uspješnost dijete povećava se s unosom dovoljne količine vode, a koliko vode točno morate popiti, određuje vaša kilaža.

Svaka dijeta i način mršavljenja podrazumijeva i ispijanje dovoljnih količina vode, a prema općoj računici preporučeni dnevni unos vode su dvije litre, odnosno osam čaša vode. No želite li uvelike povećati svoje šanse za mršavljenje i uspjeh dijete te iz vode izvući maksimum, u obzir morate uzeti svoju tjelesnu težinu, odnosno kilograme i prema toj brojci odrediti koliko točno vode morate popiti.

Evo koliko vode dnevno vaše tijelo treba da biste smršavjeli s obzirom na vašu tjelesnu težinu:

60 kilograma - 2 litre vode (5-6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

65 kilograma - 2,1 litra vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

70 kilograma - 2,3 litre vode (oko 6 serviranja vode od 3,5 decilitra)

75 kilograma - 2,5 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

80 kilograma - 2,6 litre vode (oko 7 serviranja vode od 3,5 decilitra)

85 kilograma - 2,8 litara vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

90 kilograma - 3 litre vode (oko 8 serviranja vode od 3,5 decilitra)

95 kilograma - 3,2 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

100 kilograma - 3,3 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

105 kilograma - 3,4 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

110 kilograma - 3,6 litre vode (oko 9 serviranja vode od 3,5 decilitra)

115 i više kilograma - 3,7 litre vode (10-11 serviranja vode od 3,5 decilitra)

Savjeti kako da tijekom dana unesete dovoljnu količinu vode i tako zadovoljite važno pravilo svake dijete:

1. Prije svakog obroka popijte dvije čaše vode od 2,5 decilitra. Jedete li triput dnevno na taj način unijet ćete 1,5 litru vode.

2. Ujutro čim se probudite i navečer prije spavanja popijte dvije velike čaše vode i na taj način unijet ćete do 1 litru vode.

Savjet: Ako se zbog vode koju popijete prije spavanja budite noću jer morate mokriti, tu čašu vode popijte također ujutro. Za još bolji učinak vodi možete dodati limun ili druge dodatke, piše Zadovoljna.hr

hr Thu Apr 25 2019 12:35:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cc16f7829111c445a8b45ed/80
Foto: circusnext

Otvoren europski natječaj poznate pariške organizacije za umjetnike i grupe u produkciji predstava suvremenog cirkusa

Circusnext PLaTFoRMa, posvećena razvoju i promociji suvremenog cirkusa u Europi, otvorila je natječaj za dodjeljivanje sredstava za produkciju predstava neafirmiranih suvremenih cirkuskih autora u ediciji 2019./2021. Rok prijave projekata je 7. lipnja 2019. godine u 12:00 sati (GMT + 1).

Prijaviti se mogu svi pojedinci ili grupe koji ispunjavaju sljedeće kriterije prihvatljivosti:

TKO?

- punoljetni umjetnici s prebivalištem u Europi

- projekt se može prijaviti individualno ili ispred umjetničke grupe (postojanje pravnog oblika djelovanja nije uvjet)

- umjetnici ne smiju biti studenti cirkuskih akademija u trenutku prijave (također, formalno cirkusko obrazovanje nije uvjet za prijavu)

- umjetnici ne mogu biti Jeunes Talents Cirque Europe ili circusnext laureati iz prethodnih edicija

- neafirmirani umjetnici*

- umjetnici koji su slobodni za izvedbe na selekcijskom tjednu u Neerpeltu (11. - 16. svibnja 2020.) i završnoj javnoj prezentaciji u Parizu (21. – 23. siječnja 2021.)

*Neafirmirani suvremeni cirkuski umjetnici su:

- oni umjetnici koji nemaju izrazitog izvedbenog međunarodnog iskustva s prijašnjim produkcijama

- oni umjetnici koji za produkciju predstave koju prijavljuju ili prijašnje produkcije nisu primili izdašnu produkcijsku potporu od tijela lokalne, regionalne i nacionalne samouprave

Kriterij neafirmiranosti primjenjuje se na sve članove skupine koji su navedeni kao autori projekta (ako je jedan od autora projekta afirmirani umjetnik takva prijava neće biti prihvatljiva). Isto tako out-side-eye koji je afirmirani umjetnik i uz to je naveden kao koautor projekta čini projekt neprihvatljivim.

KAKAV PROJEKT?

- projekt produkcije predstave suvremenog cirkusa koja je u fazi kreacije (predstava ne smije već biti premijerno izvedena i njena premijera ne smije biti planirana prije završne javne prezentacije u Parizu (siječanj 2021.))

- projekt koji se realizira u jednoj od ovih EU zemalja

(projekt se prijavljuje pod onom zemljom u kojoj se njegov najveći dio realizira ili odakle umjetnici potječu/žive)

Kriteriji odabira projekata su:

- originalnost projekta (kreativnost, singularnost)

- koherentnost i relevantnost

- kvaliteta izvedbe (umjetnička izvrsnost, kvaliteta tehničke izvedbe i prisutnosti na sceni) te

- sposobnost da se projekt dovede do realizacije.

KAKO i KADA SE PRIJAVITI?

Prijavnica s obaveznom dodatnom dokumentacijom šalje se online putem circusnext internet stranice.

Detaljne upute o prijavi i o projektu nalaze se na linku.

Prijave su otvorene do 7. lipnja 2019. godine, do 12:00 (GMT +1).

Umjetnici koji se prijavljuju ispred sljedećih zemalja: Hrvatska, Srbija, Slovenija, Bosna i Hercegovina, Crna Gora, Albanija, Sjeverna Makedonija za sva pitanja mogu se obratiti regionalnim partnerima na projektu na mail circusnextbalkan@gmail.com  ili direktno koordinatoru projekta na info@circusnext.eu.

Potpora 

Podrška circusnext PLaTFoRMe ostvaruje se kroz financijsku potpore za produkciju predstava suvremenog cirkusa, rezidencijske potpore s work-in-progress prezentacijama diljem Europe, mentorstva, umrežavanja s međunarodnim stručnjacima s područja suvremenog cirkusa i povećanja vidljivosti tj. promocije rada circusnext laureata i predselektiranih umjetnika/grupa.

Razlika u potpori između šest laureatskih i šest predselektiranih umjetnika/grupa je u financijskoj potpori za produkciju predstave i sudjelovanju na završnoj prezentaciji u Parizu.

Kalendar projekta:

Rezultati prvog kruga selekcije biti će poznati u rujnu 2019. godine. U studenom 2019. godine članovi circusnext PLaTFoRMe održat će selekcijski sastanak na kojem će odlučiti o 12 predselektiranih umjetnika/grupa. Tim umjetnicima biti će pružena rezidencijska potpora s work-in-progress prezentacijama diljem Europe radi pripreme izvedbenog materijala za selekcijski tjedan u belgijskom gradu Neerpeltu od 11. do 16. svibnja 2020. godine. Na selekcijskom tjednu umjetnički žiri projekta odabrat će 6 laureata edicije 2019-2021 koji će osigurati financijsku potporu za produkciju predstave suvremenog cirkusa.  U siječnju 2020. godine laureati projekta predstavit će se na završnoj prezentaciji u Parizu koju posjeti više od 500 programatora, distributera i (ko)producenata iz sektora.

circusnext PLaTFoRM projekt je financiran sredstvima Kreativne Europe, kroz podprogram platforme, u iznosu od 500.000,00 €. Projekt je započeo 1. studenoga 2017. godine i završava 3. listopada 2021. godine.

Projektom koordinira pariška organizacija circusnext, a u projektu sudjeluje 22 organizacija iz 15 europskih zemalja – La Breche, La Cascada, La Grainerie,  (Francuska), Circuscentrum, Espace Catastrophe, Latitude 50 (Belgija), Circus Futures (Engleska i Irska), Cirqueon (Češka), Sarabanda (Italija), Festival Circolo (Nizozemska), Subtopia (Švedska), Cirko (Finska), Festival Perspectives, STAMP festival, Tollhaus Karlsruhe (Njemačka), Centro Cultural Vila Flor, Teatro da Didascalia (Portugal), Lithuanian Dance Information Centre (Litva), Workshops of Culture of Lublin (Poljska), zagrebačka Cirkorama, beogradska Cirkusfera i splitski ROOM 100.

CircusNext PLaTFoRM nastavak je projekata Circus Next i Jeunes Talents Cirque Europe kroz koji je europska suvremena cirkuska scena identificirala i podržala osam generacija umjetnika, ukupno 84 umjetničke grupa iz Europe, od kojih su neki izrasli u prave zvijezde suvremene cirkuske scene.  U ediciji 2017/2019 slovenska cirkuska grupa MISMO NISMO odabrana je kao jedan od laureata projekta.


hr Thu Apr 25 2019 10:28:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .