Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58d50d74b4739845d18b459d/80
Foto: Pixabay

Pola sata hodanja na dan čuva žene od rizika zatajenja srca

Fizička aktivnost pomaže u održavanju rada srca i pravilnom pumpanju krvi. Rizik se zbog redovitog hodanja smanjuje za devet posto, pokazalo je istraživanje

Zatajenje srca češće pogađa žene u dobi iznad 60 godina od svih ostalih skupina. Kako je liječenje ove bolesti često, kao i problema s lošijim pumpanjem krvi zbog slabljenja srčanog mišića, znanstvenici i liječnici sve više proučavaju preventivu. Tako je nedavno objavljeno istraživanje sveučilišta u Buffalu u New Yorku koje se bavilo utjecajem fizičke aktivnosti na zdravlje upravo kod bolesnika s oslabjelim srčanim mišićem. Pokazalo se kako je upravo hodanje najdjelotvornije u očuvanju funkcije pumpanja krvi od svih aktivnosti.

Komplikacije i liječenje

- Za svakih dodatnih 30 do 45 minuta dnevne fizičke aktivnosti, rizik od zatajenja srca smanjio se za devet posto - kažu autori u studiji, pri čemu ističu kako intenzitet same aktivnosti nije imao nikakav utjecaj na rezultate. Odnosno, kod oboljelih je značajno pomagala već i dulja svakodnevna šetnja.

- Otkriće kako se hodanje pokazalo vrlo djelotvornim u prevenciji zatajenja srca jako je važno u smislu javnog zdravlja jer može značajno smanjiti komplikacije i troškove liječenja. Pritom, upravo je hodanje fizička aktivnost koju primjenjuje većina ljudi starije dobi - rekao je jedan od voditelja istraživanja, prof. Michael LaMonte.

Zatajenje srca može obuhvatiti lijevu, desnu ili obje srčane klijetke, a zbog lošeg rada ili lošeg stanja samog srca stradaju ostali organi, poput jetre, jer im ne dolazi dovoljno krvi.U opasnosti su i probavni trakt, ruke, noge, a dodatno će bolest otežati i visoki krvni tlak. Simptomi koji mogu upozoravati na problem su ubrzano i otežano disanje, umor i loša koncentracija, oticanje ruku i nogu, oticanje trbuha, kao i naglo debljanje ili mršavljenje.

Smanjuje se i stres

Stručno postavljena dijagnoza i terapija neophodni su kod ovakvog tipa bolesti, no svakako si možete pomoći kvalitetnijim načinom života. Od promjene prehrane iz koje treba izbaciti masniju i hranu bogatu šećerom i konzervansima te ubaciti namirnice poput lanenih sjemenki, umjerena, ali redovna fizička aktivnost sigurno će pomoći u tome da se bolest prebrzo ne razvije. Aktivnosti poput hodanja, posebno ističu autori studije, utječu na smanjenje stresa koji vrlo negativno utječe na rad srca.
Iako se oštećen srčani mišić ne može izliječiti, zdravijim životom može se osigurati kvalitetniji životni vijek.

Kretanje je dokazano učinkovito protiv 'staračkih' bolesti

Najmanje 50 posto promjena koje se javljaju starenjem može se pripisati atrofiji uslijed neaktivnosti, stoga je kretanje najvažnije u prevenciji bolesti, ističu u Zavodu za javno zdravstvo Zagreba. Svaka osoba je, bez obzira na kronološku dob, sposobna za određenu vrstu tjelovježbe, a fiziološka starost procjenjuje se u smanjenju sposobnosti za fizičku aktivnost, piše 24sata.hr

hr Sat Sep 22 2018 14:17:14 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c68e70e4938b3b38b460b/80
Foto: PIXABAY

Zašto sami sebi dugujemo da svaki dan provedemo neko vrijeme u tišini?

Nova istraživanja pokazuju da te manjak samoće može dovesti do gubitka sposobnosti razumijevanja tko si i što ti je važno
Ideas Ted prenosi istraživanje E.O. Wilsona, biologa i prirodoslovca s Harvarda, "Half Earth" o borbi za naš planet, u kojem predlaže da se polovica Zemljine površine odredi i zaštiti kao konzervatorij. Ističe da su ljudi od 1970. godine uništili više od 30 posto šuma i morskog ekosustava, prema Svjetskom fondu za prirodu. Uništavanje je bila nenamjerna posljedica rasta stanovništva, želje za povećanim materijalnim bogatstvom i udobnošću te povezane potrebe za većom energijom.

Na sličan način uništavamo svoje unutarnje biće kroz suživot s tehnologijom.  Uništavanje našeg unutarnjeg bića zbog žičane povezanosti još je novija i suptilnija pojava. Nedostatak vremena za usporenost,  razmišljanje, privatnost i samoću, tišinu, nemogućnost mirnog sjedenja u stolici petnaest minuta bez vanjske stimulacije - sve to dogodilo se vrlo brzo i gotovo nevidljivo.

Prije sto pedeset godina telefon nije postojao, prije pedeset godina internet nije postojao, a prije dvadeset pet godina Google nije postojao. 

Što možemo učiniti? 

Wilson predlaže da moramo stvoriti novu naviku uma, kao pojedinci, ali i kao društvo. Potreban nam je mentalni stav koji cijeni i štiti mir, privatnost, samoću, sporost, osobnu refleksiju, koji poštuje unutarnje ja, koji omogućuje svakome od nas da lutamo bez rasporeda unutar vlastitog uma.  Na Wilsonovo kontroverzno razmišljanje o prirodi, nadovezuju se psiholozi sa sličnim prijedlozima za ljudski um: polovica našeg vremena dok smo budni, treba biti rezervirana za razmišljanje u tišini. Inače, uništavamo unutarnje ja i naše kreativne kapacitete. Različiti trenuci tijekom dana mogu biti posvećeni kontemplaciji i miru, slobodi od vanjskog svijeta.

Da bi se razvile nove navike uma, različite skupine moraju koristiti različite metode.

Neka preporuke su: 

Učenici - desetominutno razdoblje tišine tijekom školskog dana. Učenici mogu tiho zapisivati misli u bilježnicu za to vrijeme. Različite škole imaju različite kulture i svaka škola će znati kako najbolje uspostaviti ovo razdoblje šutnje

Studenti - "introspektivni" intenzivni tečajevi koje stvara svaki odjel. Svaki bi student trebao polagati barem jedan takav tečaj svakog semestra. Introspektivni tečajevi, koji se temelje na određenoj temi odjela - primjerice, povijesti ili kemije - imat će smanjeno opterećenje čitanja i zadataka te ohrabriti učenike da iskoriste slobodno vrijeme kako bi razmislili o tome što uče i povezali ga sa svojim životom i životnim ciljevima. 

Radno mjesto - u mirnoj sobi zaposlenike se može poticati da provode pola sata svaki dan meditirajući, razmišljajući ili jednostavno šuteći. Pametni telefoni i računala neće biti dopušteni u tihoj sobi. Ovo razdoblje tišine ne bi bilo dio redovite pauze za ručak. 

Obitelji - isključiti se tijekom večeri, možda za vrijeme večere treba isključiti sve telefone, mobitele, računala i ostale uređaje. Večera bi trebala biti vrijeme za tihi razgovor.  Pojedinci bi trebali razmišljati o tome kako provode svoje vrijeme svaki dan, pola sata dnevno trebaju biti udaljeni od tehnologije, kao što je šetnja, čitanje ili jednostavno sjedenje u tišini, piše miss7zdrava.hr

Za stvoriti nove navike treba vremena

Vjerujem da možemo razviti nove navike uma s tehnologijom, ali trebat će vremena. Najprije moramo prepoznati opasnost. Svakako, mlađi bi ljudi trebali preuzeti odgovornost za svoju ovisnost o tehnologiji koja šteti njihovom unutarnjem biću. Ali zar ne bi mi koji smo stvorili taj svijet trebali preuzeti više odgovornosti? Mi smo same žrtve, ali smo i počinitelji. Ne dugujemo li našoj djeci svijet u kojem se njihovi kontemplativni životi cijene i podupiru? Zar to ne dugujemo sebi? 
hr Tue Feb 19 2019 21:37:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c34db0e49381eb28b4661/80
Foto: PIXABAY

Savršeno se nadopunjuju: Između ova dva horoskopska znaka postoji posebna strast

Oni su potpuno suprotni znakovi, ali su pravi primjer da se suprotnosti magnetski privlače

Djevica je za Ribe sigurno sklonište i oslonac koji im je u životu često potreban, a Ribe Djevici mogu pružiti bajkovitu ljubav o kojoj često maštaju. 

Dok Djevica razmišlja, Riba mašta i sanja i baš tako Djevica može pomoći Ribama da se njihova maštanja ostvare. 

Ljubav Djevice i Ribe može biti velika inspiracija i pokretačka snaga u životu. Oni će se međusobno dopunjavati i jedno u drugome će buditi i osloboditi one najlepše osobine koje će doprinjeti ostvarenju kvalitetne i skladne ljubavne veze, tvrdi superzena.net

Ova dva znaka su komplementarna jer se voda i zemlja dobro uklapaju. Dok su Ribe suosjećajne, prilagodljive, blage i intuitivne, Djevice su racionalne i pragmatične i baš zato oni jedno u drugome mogu pronaći ono što im nedostaje.

Ova dva znaka nisu za prolaznu avanturu. Oni teže za čvršćim u dubljim vezivanjem te kada se nađu teže ka ostvarenju ozbiljne i dugotrajne veze.
hr Tue Feb 19 2019 17:55:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6c24d50e493807b48b45b5/80
Foto: PIXABAY

Crveni domaći koktel od samo tri sastojka tjera umor i višak kilograma

Bilo da trebate detoksikaciju, poticaj za skidanje kilograma ili se želite riješiti dosadnog umora, iskušajte domaći sok od mrkve, jabuke i cikle...

Sok od jabuke, mrkve i cikle obiluje zdravim sastojcima, zbog čega se i koristi za mršavljenje, liječenje i prevenciju bolesti. Recept je jednostavan: dovoljno je izmiksati po jednu dobro očišćenu jabuku, ciklu i mrkvu u sok koji se pije polaganim gutljajima. Preporučuje se za doručak jer najbolje djeluje kad se pije na prazan želudac.

Možete, ali i ne morate dodati malo meda i limuna, ali šećer valja izbjegavati. 
Korjenasti plod cikle odličan je izvor folne kiseline koji snižava krvni tlak, prevenira kardiovaskularne bolesti. S druge strane, nedostatak ovog vitamina iz B skupine dovodi do anemije, ali i probavnih smetnji. 

Čak 88 posto sastava mrkve otpada na vodu. Zbog toga ovo povrće ima nisku kalorijsku vrijednost te ju je preporučljivo grickati kada ste na dijeti.


Mrkve su ujedno i najveći biljni izvori vitamina A, koji tijelo sintetizira iz karotenoida. Beta-karoten iz mrkve pomaže u zaštiti organizma od bolesti krvožilnog sustava, u poboljšanju vida te jamči lijep izgled kože, piše punkufer.hr

Superzdravi napitak sadrži vitamine A, B1, B2, B6, C, E i K te folnu kiselinu, cink, bakar, željezo, kalcij, kalij, fosfor, magnezij, natrij i mangan. Koktel zdravih sastojaka potiče mršavljenje, poboljšava vid i pamćenje, usporava starenje i jača imunitet. Preporučuje se protiv proljetnog umora i nezaobilazan je napitak detoksikacijskih programa.

Želite li se poigrati sastojcima, dodati možete i đumbir ili naranču kako bi napitak bio osvježavajući. 

hr Tue Feb 19 2019 16:46:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5c6be2ec0e493807b28b463a/80

Desetodnevne maškare u Metkoviću: Evo programa

Mala povorka će biti 24. veljače, velika povorka 3. ožujka, a završne maškare 5. ožujka 2019. godine.
U Metkoviću se od 24. veljače do 5. ožujka 2019. održavaju tradicionalne Pokladne svečanosti, u organizaciji Metkovskog pokladnog društva.

Tijekom desetodnevnog programa, neće nedostajati zabave pod šatorom od 24. veljače 2019. godine na Trgu kralja Tomislava.


Mala povorka će biti 24. veljače, velika povorka 3. ožujka, a završne maškare 5. ožujka 2019. godine.

Gala zabava će se održati u hotelu Narona 2. ožujka u 20 sati i u glazbenom dijelu programa nastupa grupa Narona.



hr Tue Feb 19 2019 12:05:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .