Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/5a17cde6b9e03e26098b46b8/80
Foto: Pixabay / Ilustracija

Stanje na domaćem tržištu rada: Za koga žele raditi Hrvati

Više od polovice ispitanika (61%) u idućih godinu dana planira promijeniti posao. Četvrtina ispitanika (24%) posao planira promijeniti samo ako će na to biti prisiljeni

Portal MojPosao je za vrijeme trajanja 8. regionalnih Virtualnih dana karijera i znanja (11. do 18. listopada 2017.) proveo je istraživanje čiji je cilj bio utvrditi stanje na hrvatskom tržištu rada. 

U istraživanju je sudjelovalo gotovo 300 ispitanika: 55% zaposlenih, 37% nezaposlenih, dok se 7% ispitanika još školuje. - piše Poslovni

Zaposleni Hrvati u ovoj godini ne očekuju ni povišicu ni napredovanje

Do kraja ove godine većina ispitanika ne očekuje niti povišicu (59%) niti napredovanje (66%). Ove godine povišicu je već dobilo 13% ispitanika, a napredovalo je njih 10%.

Više od polovice ispitanika (61%) u idućih godinu dana planira promijeniti posao. Četvrtina ispitanika (24%) posao planira promijeniti samo ako će na to biti prisiljeni.

Hrvati žele raditi za "strance"

Većina ispitanika ne boji se za svoje radno mjesto (66%). Još je dobar dio onih koji strepe za sigurnost radnog mjesta (26%), iako je takvih ispitanika znatno manje u odnosu na prošlu godinu (32%).

Kada bi mogli birati idealnog poslodavca, najviše ispitanika izabralo bi stranog vlasnika (37%), slično kao i u prošlogodišnjem istraživanju. Trećina ispitanika (26%) najradije bi radili za sebe, što je manje nego prošle godine kada je to izjavilo 30% ispitanika. Čak 17% ispitanika radilo bi za državu. 

Na radnom mjestu ispitanicima nije najvažniji novac, već međuljudski odnosi (35%). Novac te priznanje za obavljen rad važni su za 28%, odnosno 25% ispitanika, dok je 7% ispitanika izjavilo da im je na radnom mjestu najvažnija dinamičnost posla.

Nezaposleni su spremni raditi i izvan struke

Poražavajuća je činjenica da najviše zaposlenih ispitanika (51%) smatra kako je za dobivanje posla najvažnija veza. Među nezaposlenima je takvih još i više (64%). Gotovo polovica zaposlenih ispitanika (45%) izdvaja iskustvo kao najvažniji element za dobivanje posla, što je nešto manje nego prošle godine kada je to smatralo 53% ispitanika. Više od polovice nezaposlenih ispitanika (56%) smatra kako je za dobivanje posla važno iskustvo. Visokih 47% nezaposlenih ispitanika smatra kako je za dobivanje posla važna sreća. Znanja i vještine navelo je 43% zaposlenih te 39% nezaposlenih ispitanika. Važnost preporuke prepoznalo je svega 32% ispitanika, bilo zaposlenih, bilo nezaposlenih. Formalno obrazovanje najvažnijim smatra petina ispitanika.

Većina ispitanika (57%) koji se još školuju smatraju da je za dobivanje posla najvažnije iskustvo te veza (48%). Trećina ispitanika (33%) smatra kako je za dobivanje posla važna preporuka, a jednak broj ispitanika (33%) smatra da su za dobivanje posla važni znanja i vještine. Zanimljivo je da 29% ispitanika smatra da je za dobivanje posla najvažnija sreća. Isti postotak ispitanih smatra da su za dobivanje posla važni formalno obrazovanje (29%) te dodatne edukacije (29%).

Gotovo polovica nezaposlenih ispitanika (43%) su bez posla jer im nije produžen ugovor, dok 15% nije pronašlo posao nakon završetka školovanja. Bez posla je uslijed gospodarske krize ostalo 10% ispitanika, a 10% ispitanika je odlučilo potražiti bolju priliku i sami su dali otkaz.

Polovica nezaposlenih ispitanika (47%) bez posla je manje od tri mjeseca, dok je 19% ispitanika nezaposleno do pola godine.

Za 67% nezaposlenih ispitanika pri odabiru radnog mjesta najvažnija stavka je novac, a 57% ispitanika je navelo mogućnost profesionalnog usavršavanja i napredovanja kao glavni kriterij prilikom odabira radnog mjesta. Sigurnost posla najvažnija je za 51% ispitanika, a za njih 50% to je radno vrijeme. Za 39% ispitanika važna je socijalna odgovornost poslodavca, a za njih 32% blizina posla. Za 29% ispitanika pri odabiru posla važna je reputacija tvrtke.

Većina nezaposlenih ispitanika (60%) traži bilo kakav posao; bilo u struci, bilo izvan nje. Gotovo trećina (30%) traži posao isključivo u struci, dok ih 10% traži posao isključivo izvan struke.

Gotovo polovica ispitanika (45%) spremna je volontirati do mjesec dana, ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja, a 30% bi ih volontiralo i do tri mjeseca. Petina ispitanika (19%) nije spremna volontirati čak niti ukoliko bi postojala mogućnost stalnog zaposlenja.

Za vrijeme školovanja mladi još ne znaju čime se žele baviti

Najviše ispitanika koji se školuju (32%) očekuju da će posao naći u roku jednog do tri mjeseca, a 14% da će posao pronaći u od mjesec dana od završetka školovanja. Da će posao tražiti više od godine dana smatra 19% ispitanika. Manji dio ispitanika, njih 10%, kaže kako ih posao već čeka. Većina ispitanika (52%) smatra kako je najbolje vrijeme za traženje posla odmah po završetku školovanja, dok ih 48% smatra kako posao treba tražiti još za vrijeme školovanja.

Nešto više od trećine ispitanika (38%) koji se još školuju smatraju da su na radnom mjestu najvažniji međuljudski odnosi, dok je novac najvažniji faktor za 29% ispitanika. Za 14% ispitanika najvažnija je dinamičnost posla, a isto toliko njih (14%) najvažnijim smatra priznanje za obavljen rad.

Gotovo dvije trećine ispitanika koji se još školuju (62%) još uvijek ne znaju točno čime se žele baviti u životu, iako imaju neke ideje. Trećina ispitanika (33%) točno zna čime se žele baviti, dok ih 5% uopće ne zna čime se žele baviti u životu.

Trećini ispitanika (33%) karijera je jako važna u životu. Najveći broj ispitanika (52%) izjavio je da im je karijera važna, ali ne i jako važna, dok 10% ispitanika kaže da im je "svejedno". Manje je broj onih ispitanika (5%) kojima karijera nije važna. - piše Poslovni

hr Fri Nov 24 2017 08:46:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5ae5f4202af47f77948b4892/80
Foto: Dalmacija News

Nakon Svjetskog prvenstva najsretniji su trgovci: Hrvati potrošili više od devet milijardi kuna

Uoči Svjetskoga nogometnog prvenstva u Rusiji šefovi domaćih trgovačkih lanaca veselo su čekali početak natjecanja znajući da veliki sportski događaji redovito pospješuju prodaju...

No oni, kao ni većina naših sugrađana, ni u snovima nisu očekivali da će Hrvatska igrati u finalu mundijala i ostvariti najveći sportski uspjeh u povijesti zemlje. S takvim uspjehom išla je i rekordna prodaja.

Od početka Svjetskog prvenstva prodaja piva, mesa, suhomesnatih proizvoda, grickalica i navijačkih rekvizita je eksplodirala, javlja Tportal.

U Sparu su postigli dvoznamenkast rast u segmentima grickalica, piva i mesa za roštilj te se hvale time kako su navijačke rekvizite gotovo rasprodali.

U Lidlu, drugom najvećem trgovačkom lancu, za Tportal kažu: "Općenito gledajući, u Lidlu Hrvatska Svjetsko prvenstvo je imalo pozitivan utjecaj na prodaju u usporedbi s istim razdobljem prošle godine."

Najveći rast u Konzumu bilježi kategorija pića i to s 25 posto više u odnosu na mjesec prije Svjetskog nogometnog prvenstva, u kategorija grickalica količinski je prodano 58 posto, dok je u kategoriji bijele tehnike prodano deset puta više televizora nego uobičajeno.

Zanimljivi su podaci i da je u mjesec dana prodano čak dva milijuna komada Zvijezdine majoneze, Deset milijuna PIK-ovih ćevapa i 2,2 milijuna kobasica. Cijeli članak pogledajte ovdje

hr Wed Jul 18 2018 21:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b470a4acb557af6028b4c86/80
Foto: PIXABAY

Prodaja rabljene odjeće luksuznih brendova sve zanimljivija modnim divovima, a zarada bilježi rekorde

‘Second-hand’ segment raste dvostruko brže od luksuznog.

Prodaja rabljene odjeće poznatih modnih brendova (second-hand) raste dvostruko brže od prodaje luksuznog segmenta što je nagnalo najveće svjetske kompanije na razmišljanje o ulasku u taj segment. Chanelove torbice, Guccijeve haljine i Rolexovi satovi - ponekad za svega trećinu cijene novog artikla - sve više na specijalizirane internetske trgovine rabljenom odjećom privlače mlađu klijentelu kojoj su štedljivost, ali i zaštita okoliša visoko na ljestvici vrijednosti, piše poslovni.hr

Optimistične prognoze

Kako piše Reuters, analitičari Berenberga smatraju da globalno tržište rabljene odjeće trenutno vrijedi 25 milijardi dolara, a idućih godina rast će do deset posto godišnje. To je više nego dvostruko od projiciranog rasta prodaje luksuzne robe. Optimistične prognoze u neku ruku ni čude s obzirom na cijene odjeće i obuće koje se prodaju na web trgovinama. Tako se Balenciagine ženske štikle iz prošlogodišnje kolekcije mogu pronaći za 374 eura dok nove stoje 876 eura. Givenchyjeva haljina stoji 1210 eura, trećinu originalne cijene. Međutim, dio robe prodaje se po višim cijenama jer s vremenom, kao i automobili-oldtimeri, dobiva na cijeni, naravno, ako se radi o očuvanom primjerku. Tako se kožna Hermes Birkin torba iz 2009. u web trgovini RealReal prodaje za 21.130 eura dok nova stoji oko 15.000 eura.

Zbog takvog zanimanja za kupnju rabljene odjeće američki RealReal planira za dvije godine uvrstiti svoje dionice na burzi. Do tog vremena prodaja bi se trebala udvostručiti na čak milijardu dolara, očekuje osnivačica kompanije i izvršna direktorica, Julie Wainwright. Kako za Reuters otkriva Wainwright, kompanija osnovana koja je u sedam godina postojanja narasla na 600 zaposlenih u pregovorima je o potencijalnom partnerstvu s francuskim divom luksuzne robe, kompanijom LVMH, ali i Guccijevim vlasnikom, tvrtkom Kering.

Prema ocjeni analitičara, kompanije koje stoje iza luksuznih modnih brendova su shvatile kako više ne mogu ignorirati tržište rabljene robe. Istovremeno su smanjile strahovanja da će tržište rabljene robe “razvodniti” njihovu ekskluzivnost i kanibalizirati prodaju najnovijih kolekcija. “Mislim da smo prošli točku kada su oni mogli smatrati da smo prijetnja. 

Za mnoge milenijalce prvo iskustvo kupnje luksuznih modnih brendova događa se na našoj stranici”, istaknula je Wainwright. Za sada nema bitnijih naznaka da bi luksuzni brendovi osnovali vlastite trgovine rabljene robe, ističu iz RealReala, ali i ostalih web trgovina koje se bave prodajom takve robe.

Cilj razgovora o partnerstvu je, kako dodaju, da luksuzne kompanije shvate kako “izvući” neku vrijednost iz tog sektora. Kako navodi Reuters, LVMH nije odgovorio na upit o komentaru dok su iz Keringa poručili kako “testiraju suradnju s RealRealom”, bez detaljnijeg pojašnjenja. Web trgovine rabljenom odjećom prihode ostvaruju od provizije koje uzimaju na cijenu koju postavljaju (pre)prodavači. Provizija se kreće od 10 do 50 posto, ovisno o proizvodu i koliko robe prodavač prodaje putem pojedine web trgovine. Međutim, i na tom tržištu počela je vladati bespoštedna konkurencija. RealReal pritišće, primjerice ThredUP koji je lani ušao na tržište, ali i već etablirani Vestiaire Collective.

hr Thu Jul 12 2018 09:59:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b41c3e7cb557ab3148b45c7/80
Foto: PIXABAY

Broj poduzetnika u Hrvatskoj se učetverostručio

U proteklih 15 godina je broj poduzetnika u turističko-ugostiteljskoj djelatnosti u Hrvatskoj gotovo učetverostručen, pokazuje analiza Financijske agencije (Fina).

Naime, 2003. godine je u tom sektoru bilo registrirano 2771 poduzetnik, a do 2007. se to povećalo za 50 posto na 4153 poduzetnika. Tijekom 2012. godine se njihov broj povećao za dodatnih 43 posto, a do lani i za još 75 posto te je njihov broj dostigao 10.339 subjekata. Broj zaposlenih povećan je s 35.777, koliko ih je bilo 2003. godine, na 68.526 zaposlenih u 2017, piše poslovnidnevnik.hr

Najveći ukupan prihod u promatranoj djelatnosti ostvaren je 2017., u iznosu od 26 milijardi kuna, što je 170,3 posto više u odnosu na 2003. Promatrano po županijama, najveći ukupan prihod u 2017. ostvarilo je 1055 poduzetnika u Istarskoj županiji, u iznosu od 6,3 milijardi kuna.

Lider među tvrtkama je Valamar Riviera koji je lani imao prihod od 1,7 milijardi kuna. Lani je zabilježena i najveća dobit ovog sektora u zadnjih 15 godina s iznosom od 2,6 milijardi kuna, što je za 163,4 posto više nego 2003. Najveći gubitaš u 2017. godini bilo je zagrebačko društvo “Dvadeset Osam”, a koje e ima tvrtku kćer “Dvadeset Devet” koja je također u gubitku, sa 126,3 milijuna kuna. 

Prema pokazatelju produktivnosti mjerenom prosječnim prihodom po zaposlenom, koji je u 2003. godini iznosio nešto manje od 269 tisuća kuna, 2017. je bila uspješnija jer je taj pokazatelj narastao za 41 posto te je iznosio 379,6 tisuća kuna prihoda po zaposlenom. Dobit razdoblje po zaposlenom je u 2003. iznosila 27,2 tisuće kuna, a u 2017. godini narasla je za 38 posto na 37,3 tisuće kuna porasla je s 3091 kunu u 2003. na 4653 kune u 2017. godini.

hr Sun Jul 08 2018 09:57:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis
http://www.dalmacijanews.hr/files/5b3f544fcb557a4d0c8b462f/80

Ljetna škola poduzetništva u Splitu: Od ideje do prve zarade

Klub mladih Split uz potporu Splitsko-dalmatinske županije organizira ljetnu školu pokretanja vlastitog poduzetništva

Zasićen si od sezonskog rada i imaš ideju za pokretanje vlastitog posla? Zašto više čekati? Na žalost svih nas, ljeto ne traje cijelu godinu zato dođi na ovu 8-tjednu edukaciju s kojom ćeš svoju ideju dovesti na novu razinu! Klub mladih Split uz potporu Splitsko-dalmatinske županije, baš za takve poput tebe organizira ljetnu školu pokretanja vlastitog poduzetništva! Glavni predavač na ovoj edukaciji je Michael Freer, mladi poduzetnik iz Ujedinjenog Kraljestva s trenutnom adresom u Splitu.

Prolazit će se kroz brojne korake kojima će se testirati izvedivost tvoje ideje, a ako ona to ne bude, učinit će se nešto što će zaista funkcionirati! Obuhvaćeni predmeti koji će se učiti:

·         Ideja i stvaranje robnih marki

·         Razvoj proizvoda

·         Profiliranje korisnika

·         Istraživanje tržišta

·         Financijsko planiranje

·         Marketing

·         Testiranje

·         Pokretanje tvrtke i ulaganja

Zainteresiran/a si? Do ostvarenja tvog sna i pokretanja vlastitog „bizmisa“ dijeli te samo 8 utoraka, a prvi je već 17. Srpnja!

Samo 10 polaznika/ca će imati tu sreću da besplatno polazi ovu edukaciju, zato ne čekaj i ne riskiraj još jednu sezonu, PRIJAVI SE ODMAH - https://goo.gl/forms/iAjwVqTtqmBQu79X2

Svi polaznici će dobiti certifikate o položenom tečaju te biznis plan potreban za pokretanje svog biznisa. Promijeni svoju sudbinu, #budipromjena !

 

hr Fri Jul 06 2018 13:37:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Biznis

Pročitajte još . . .