Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/58f39188b4739801308b45ac/80

Znakovi koji pokazuju da ste inteligentniji nego što mislite

Znatiželja je, između ostalog, osobina inteligentnih ljudi jer je njihov način razmišljanja puno suptiliniji, što znači da su dugoročno zainteresirani za otkrivanje novih stvari i osobni razvoj

Znatiželja je, između ostalog, osobina inteligentnih ljudi jer je njihov način razmišljanja puno suptiliniji, što znači da su dugoročno zainteresirani za otkrivanje novih stvari i osobni razvoj.

1. Išli ste u glazbenu školu

Sviranje glazbenog instrumenta pomaže u razvoju djeteta. Jedna od studija tvrdi da samo mjesec dana učenja glazbenih nota može pomoći djeci između četvrte i šeste godine da značajno poboljšaju svoje rezultate na testovima i olakša im učenje.

2. Najstariji ste od braće i sestara u obitelji

Jedno zanimljivo istraživanje pokazalo je da starija braća i sestre u obitelji imaju malo veće, ali značajne prednosti kada je u pitanju IQ u odnosu na njihovu mlađu braću i sestre. To je razlog zašto su najstariji obično nešto uspješniji od najmlađih u obitelji.

3. Imate vitku figuru

Studija iz 2006. otkrila je jednu zanimljivu povezanost - što je nečiji struk širi, niže su njegove kognitivne sposobnosti. Prema drugim istraživanjima, 11-godišnja djeca koja imaju loše rezultate na testovima sklonija su razviti pretilost do 40. godine. Velika je vjerojatnost da će njihovi pametniji vršnjaci bolje učiti, težiti boljem obrazovanju i nakon svega izgledat će puno zdravije.

4. Majka vas je dojila

Znanstvenici iz Velike Britanije i Novog Zelanda proučavali su oko 3000 djece i otkrili su da oni koje su majke dojile imaju u prosjeku 7 bodova više na testovima inteligencije od onih koje nisu.

5. Voljeli ste čitati još kao dijete

Sjećate li se da ste voljeli čitati još od djetinjstva? Velike su šanse da ste vrlo pametni, pogotovo ako je vaša ljubav prema knjigama započela kad ste još bili jako mali.

Tijekom jednog istraživanja dvije tisuće parova blizanaca, pokazalo se da su djeca koja su naučila čitati ranije postizala bolje rezultate na testovima kasnije u životu. Autori studije vjeruju da čitanje od rane dobi poboljšava verbalne, kao i neverbalne sposobnosti.

6. Ljevak ste

Među zločincima postoji veliki broj ljevorukih ljudi. Pa iako stručnjaci još nisu objasnili ovaj fenomen, najnovije istraživanje pokazuje da su ljevoruki ljudi skloni kreativnom načinu razmišljanja koji se koristi za rješavanje problema i zadataka. Ljevoruki su često više inventivni i znaju bolje izaći iz teških situacija.

7. Često se brinete

Sve više i više studija dokazuje kako bi ljudi koji se često brinu oko nekih stvari mogli biti inteligentniji od 'kulera'. To se može objasniti time da oni uvijek razmišljaju o mogućim posljedicama i pokušavaju osigurati da sve ispadne što je moguće bolje.

8. Visoki ste

Visoka djeca studiraju bolje od svojih vršnjaka, a kad odrastu, zarađuju više novca, pokazala su istraživanja provedena na Sveučilištu Princeton.

9. Nasmijavate ljude

Smisao za humor i visoka inteligencija itekako su povezani. U jednom je istraživanju oko 400 učenika položilo test inteligencije nakon čega su morali smisliti zabavne naslove za prizore iz crtanih filmova. Možete li pogoditi čiji su se naslovi pokazali smješnijima?

10. Radoznali ste

Profesor poslovne psihologije na jednom londonskom sveučilištu došao je do zaključka da je znatiželja važna osobina inteligentnih ljudi. Radoznali ljudi imaju rafiniraniji oblik razmišljanja, što znači da su dugoročno zainteresirani za otkrivanje novih stvari i osobni razvoj.

11. Težite savršenstvu

Ljudi koji su pametni obično su perfekcionisti. Nikada nisu potpuno zadovoljni. Ako se bave sportom, uložit će dodatno vrijeme trenirajući kako bi bili još bolji. Ako nisu zadovoljni svojim izgledom, otrčat će dodatni kilometar da stanu u željene traperice. Oni svoj život stalno nadograđuju i razvijaju.

12. Noćna ste ptica

Iako može zvučati neozbiljno, ljudi koji vole biti budni noću, uglavnom su inteligentniji od ranoranioca. Priroda nam nije dala sposobnost za rad i kreativnost noću, pa su, na temelju toga, znanstvenici zaključili da kasniji odlazak u krevet proširuje granice naših sposobnosti. Jer, kako bismo preživjeli s tako malo sna.

13. Pišete neuredno

Možda imate 'švrakopis', no to je jedan pokazatelj "kreativnog poremećaja" koji predstavlja "gorivo" za one s kreativnom prirodom. - pišu 24sata

hr Tue Oct 29 2019 14:34:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5cb4947629111cec4a8b4592/80
Foto: PIXABAY

Šest jednostavnih promjena u navikama za ravan i lijep trbuh

Neka vam ne bude neugodno ostaviti nešto hrane na tanjuru i ne razmišljajte na način "pojest ću jer je šteta baciti" - uvijek je bolje višak baciti u smeće nego "u sebe".

1. Naučite se opustiti

U naslagama masnoće u trbušnoj šupljini postoji četiri puta više receptora za kortizol (hormon stresa) u usporedbi sa masnoćom koja se nalazi tik ispod kože, pokazalo je to istraživanje objavljeno u časopisu Psychosomatic Medicine.

Drugim riječima, ako ste stalno pod stresom, masnoća na trbuhu se taloži brže nego na drugim dijelovima tijela. Osim toga, stres utječe na vas i na druge negativne načine, stoga je važno naučiti se opustiti - meditirajte, vježbajte, družite se s ljudima koji vas nasmijavaju...

2. Pazite što jedete

50/30/20 je postotak koji bi u prehrani trebali zauzimati ugljikohidrati, proteini i masti da bi izgledali najbolje i držali masne naslage na trbuhu podalje od sebe, kaže Diana Lipson-Burge, dijetetičarka iz Kalifornije.

Na primjer, ako u tijelo na dan unesete ukupno 1800 kalorija - 900 bi se moralo odnositi na zdrave ugljikohidrate (povrće, voće, grah, cjelovite žitarice), 540 na proteine (npr. orasi, nemasno meso) i 360 na masti (maslinovo ulje, sojino ulje, losos, orasi...).

3. Izgradite mišiće

Studija provedena na više od 10.000 ljudi, objavljena u časopisu Obesity, otkrila je da su pojedinci koji su tijekom 12 godina svaki dan vježbali sa utezima po 25 minuta, u konačnici imali manje centimetara u struku od onih koji su istu količinu vremena provodili vježbajući aerobne vježbe.

4. Usredotočite se na vlakna

Vlakna pomažu da se dulje osjećamo sitima jer se sporije probavljaju. Osim toga, pospješuju metabolizam, a što metabolizam brže radi, sporije se debljamo - zato pazite da ih redovito unosite u organizam.

5. Spavajte dovoljno

Šest do sedam sati spavanja tijekom noći može pomoći u sprječavanju gomilanja sala na trbuhu, pokazalo je to istraživanje objavljeno u časopisu Sleep. Ljudi koji su spavali pet i manje sati ili osam i više sati imali su veće količine trbušne masti, a bili su i pod većim rizikom od pojave dijabetesa tipa 2.

Istraživači pretpostavljaju da 'ekstremni' obrasci spavanja (previše ili premalo) mijenjaju osjećaj za glad i neke hormone te mogu poremetiti dnevnu ravnotežu kalorija - navodeći vas da jedete previše i manje vježbate.

6. Prestanite jesti ranije

Ne čekajte da se tijekom obroka počnete osjećati napunjeni kao 'punjena paprika', već prestanite jesti kada više ne osjećate glad, a i dalje bi rado jeli. Na taj način ćete unositi manje kalorija, bit ćete siti, a i probava će vam bolje raditi jer neće biti pretrpana hranom.

Neka vam ne bude neugodno ostaviti nešto na tanjuru i ne razmišljajte na način 'pojest ću jer je šteta baciti' - uvijek je bolje višak baciti u smeće nego 'u sebe'. - prenose 24sata



hr Thu Nov 21 2019 19:09:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bdb427f0e4938de168b48a7/80
Foto: Pixabay

Zadnji korak u zaštiti okoliša je recikliranje: Smanjimo otpad!

Jedno od rješenja za manje otpada je i kupovanje iz rinfuze. Na taj način uzimate samo onoliko koliko vam uistinu treba, a i sa proizvodom ne kupujete i ambalažu, već možete donijeti svoju.

Život s nula otpada potpuna je promjena u načinu života u kojemu se odričemo stvari koje nam ne trebaju. To može biti uzimanje hrane i pića za van, gomilanje odjeće i obuće te kućnih potrepština koje samo zauzimaju mjesto u kući.

Otpad treba smanjivati postupno. Ne bacajte nego ponovno upotrijebite sve što možete. Donirajte ili prodajte. Odbijte sve što stvara otpad, primjerice plastičnu slamku. Kupujte nužno i pripremajte svježu hranu. Kompostirajte i tek na kraju reciklirajte.

Jedno od rješenja za manje otpada je i kupovanje iz rinfuze. Na taj način uzimate samo onoliko koliko vam uistinu treba, a i sa proizvodom ne kupujete i ambalažu, već možete donijeti svoju.

"Pažljivim odvajanjem otpada, suzdržavanjem od kupnje nepotrebnih stvari, pogotovo tekstila koji je među najvećim zagađivačima okoliša, recikliranjem, ponovnom uporabom, kompostiranjem, zamjenom staroga za novo, izbacivanjem plastike iz svakodnevne uporabe te drukčijim pristupom kupnji moguće je znatno popraviti navike i podići kvalitetu života u društvu", savjetuje Bea Johnson, autorica knjige 'Zero Waste Home: The Ultimate Guide to Simplifying Your Life by Reducing Your Waste'. - piše 24sata.

hr Thu Nov 21 2019 18:25:00 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5dd68f1229111c71f88b463b/80

Split Tech City poziva: IT-evci, zaigrajte humanitarni cageball turnir!

Je li vam teško zamisliti da netko u današnje doba nema mobitel, laptop ili pristup internetu? Brojne obitelji nose se s teškim egzistencijalnim uvjetima, u kojima je tehnologija luksuz, a ne nužnost.

Zbog toga splitske IT tvrtke i udruge, okupljene u inicijativu Split Tech City, drugu godinu zaredom organiziraju humanitarni cageball turnir, zahvaljujući kojem će prikupljati donacije za kupnju prvih laptopa nekolicini djece iz potrebitih splitskih obitelji.

Split Tech Cup 2019 održat će se 7.12. u Sportskom centru Mačak, a okupit će splitsku tehnološku zajednicu u činjenju dobrih djela kroz sport, rekreaciju i druženje.

"Želimo doprinijeti približavanju tehnologije i otvaranju novih mogućnosti djeci i mladima iz siromašnih obitelji.  Mi im svojom gestom želimo pružiti nadu u svjetliju budućnost", objašnjavaju organizatori.

Lani su okupili 22 ekipe i kupili ukupno 11 laptopa za potrebite obitelji, no ni tu njihova akcija nije stala; u suradnji s Udrugom mladih programera DUMP, organizirali su besplatne radionice programiranja za djecu iz spomenutih obitelji.

"Pozivamo vas da sudjelujete u našoj inicijativi i kroz sportsko druženje još jednom pomognete u nabavci laptopa za splitsku djecu, kojima ćemo naknadno organizirati i besplatno sudjelovanje na radionicama osnova web developmenta", pozivaju iz Split Tech Cityja sve zainteresirane.

Pravo sudjelovanja imaju splitske IT tvrtke, udruge i inicijative, ali i IT-evci pojedinci koji okupe ekipu. Jedna tvrtka može prijaviti više timova, a važno je da je barem jedan član ekipe zaposlen u prijavljenoj tvrtki.

Prijave timova traju do 2.12., a prijaviti se možete ovdje.

Sve informacije možete vidjeti na službenoj stranici turnira.

hr Thu Nov 21 2019 14:20:30 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bd5f4c40e4938de168b46d6/80
Foto: Pixabay

Tri namirnice koje imaju najbolji okus u studenom

Iako smo na pragu zime, Hrvatska, srećom, i dalje obiluje domaćim voćem i povrćem koje obiluje hranjivim tvarima, a koje je posebno dobro konzumirati u studenom.
MANDARINA

Na tržištu se može naći već u listopadu, no ovo citrusno voće prepuno vitamina koje jača imunitet najbolje je kupiti u studenom, kada ima najviše nutrijenata. Mandarina je i dobar izvor kalija, snižava krvni tlak, uravnotežuje ritam srca i čuva zdravlje kardiovaskularnog sustava.

PROKULICE

Prokulica ili kelj pupčar na vrhuncu je zrelosti u studenom. Iskoristite to povrće iz reda kupusnjača i uživajte u bogatstvu vitamina, minerala, prehrambenih vlakana i drugih korisnih nutrijenata. One smanjuju umor, povećavaju energiju, potiču probavu i jačaju imunološki sustav.

KUPUS

U svoju prehranu uvrstite i što je moguće više kupusa – po mogućnosti svježeg. Kupus ima antiupalna svojstva, čisti tijelo od toksina, poboljšava probavu, a pomaže i kod bolesti dišnog puteva. Najlakši način za uživanje u ovoj namirnici? Nasjeckajte ga na trakice i napravite ukusnu salatu, piše punkufer.hr
hr Thu Nov 21 2019 14:12:54 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Magazin

Pročitajte još . . .