Article

http://www.dalmacijanews.hr/files/59f56f39b9e03ea9948b45e9/80

Krstulović Opara: Europsko prvenstvo će se igrati u Splitu

Splitski gradonačelnik Andro Krstulović Opara u ponedjeljak je odbacio mogućnost neodigravanja utakmica europskog rukometnog prvenstva u splitskoj Spaladium areni, te je ocijenio tendencioznim medijske napise koje dovode u pitanje domaćinstvo Splita za to natjecanje.

"Europsko prvenstvo će biti u Splitu i mi ćemo ga ovdje otvoriti, a Grad će platiti najam Spaladium areni onoliko koliko mi smatramo da treba i druga strana neće biti zakinuta," rekao je Krstulović Opara novinarima u Splitu.

Po njegovim riječima Grad Split je postigao dobar sporazum sa svojim partnerima.

"Naći ćemo rješenje da svi budemo zadovoljni i nikakvih pitanja o upitnosti Europskog prvenstva nema," poručio je splitski gradonačelnik.

Komentirajući medijske napise koji spominju mogućnost da se skupina koja bi se trebala igrati u Splitu, premjesti u neki drugi grad, jer Split još nije potpisao ugovor, Krstulović Opara je kazao kako su takvi napisi tendenciozni.

"Neke tendenciozne vijesti i napisi bili su samo u službi pritiskanja mene i zauzimanja boljih pozicija od strane nekih drugih 'igrača'," rekao je gradonačelnik. 

Objasnio je kako je po pitanju novca "tvrd pregovarač i ne pristaje na cijene koje Grad ne treba platiti iz proračuna."

Na upit o kojim novčanim iznosima se radi on je uzvratio riječima: "Nećemo licitirati."

Europsko prvenstvo će održati od 12. do 28. siječnja iduće godine. U Splitu bi se trebale igrati utakmice skupine A, a osim hrvatske reprezentacije u toj skupini igraju Srbija, Švedska i Island. 

Budući da se Europskoj rukometnoj federaciji (EHF) do ponedjeljka 27. studenog moraju dostaviti potpisani ugovori sa svim gradovima domaćinima prvenstva, Splitu je upućena požurnica te se pokušava dogovoriti potpisivanje ugovora.

"U zadnjih par dana veliki je pritisak Europske rukometne federacije prema Hrvatskom rukometnom savezu u smislu dostavljanja potpisanih ugovora sa svim gradovima organizatorima Europskog prvenstva. Imamo trenutno problem što iz grada Splita nemamo potpisan ugovor. Naime, mi taj ugovor trebamo do ponedjeljka dostaviti u EHF. Mi smo sa Splitom dogovorili sve uvjete iz ugovora, ali još formalno nismo dobili navedeni ugovor i pokušavamo što prije ishoditi potpisivanje. Prije deset dana je u Gradsko poglavarstvo Splita poslana požurnica da se ugovor potpiše. Nismo još dobili nikakav termin, a mi smo zbog toga morali zaustaviti daljnju prodaju ulaznica jer moramo predati potpisani ugovor da bi se sve nastavilo," kazao je predsjednik HRS-a Tomislav Grahovac ranije u ponedjeljak.

hr Mon Nov 20 2017 17:51:41 GMT+0100 (CET) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc684f0e4938a50e8b45c7/80
Foto: Čitateljica

Požar kod City Centra pod kontrolom

Vatrogasci su izašli na teren.
14:29 - Požar je pod kontrolom i nema veće opasnosti. Na teren su izašla 24 vatrogasca JVP-a Split, DVD-a Split, DVD-a Žrnovnica i DVD-a Podstrana.

Na terenu je ukupno osam vozila.

13:35 - Čitatelji tvrde da je opožareno veće područje, a vatrogasci i dalje gase vatru.

13:30 - Kod City Centra u Splitu izbio je požar na otvorenom, javljaju iz vatrogasne postaje te tvrde kako je na teren izašlo nekoliko vozila koja rade na njegovom gašenju.




hr Sun Oct 21 2018 13:45:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc5f6f0e4938610b8b468d/80
Foto: PIXABAY

Komentar tragične nesreće u Splitu: Radarskim kamerama obuzdajmo gradsku jurnjavu

Krajnje je vrijeme da počnemo učinkovito kontrolirati, kažnjavati te iz prometa uklanjati vozače kojima gradske prometnice služe za utrkivanje i iživljavanje, komentirao je Željko Marušić.

Jeziva nesreća u Splitu, u kojoj je sinoć, u sudaru BMW-a Serije 3 (E46; 1998. - 2006.), Mercedes-Benza B-klase (W246, 2012. - 2018.) i Fiat Punta (2005. - 2018.) smrtno stradao 19-godišnjak, a teško su stradale dvije osobe, zbog nedostatka bitnih informacija teško je precizno rekonstruirati, no tragičan ishod te deformacije i položaj vozila ukazuje na sljedeće, protivno Zakonu o sigurnosti prometa na cestama:

- gradsku jurnjavu (čl. 51. i čl. 53.)

- protupropisno pretjecanje (čl. 66. do čl. 75.)

- korištenje mobilnog uređaja (čl. 196.)

- nevezivanje sigurnosnim pojasom (čl. 163.)

- brzu vožnju na lošim ili nedovoljno dobrim gumama

Tragičan ishod, uz veliko oštećenje, razmjerno sigurnog, premda u drugoj polovici 1990-ih  konstruiranog BMW-a Serije 3, ali koje ipak nije bilo toliko da je morao biti smrtonosan, ukazuju na nedopustivu, svima poznatu realnost, da se osobe na stražnjim sjedalima uglavnom ne vezuju, a česti su slučajevi lažnog, 'frajerskog' vezivanja na prednjim sjedalima iza leđa, kako bi se utišao sigurnosni zvučni signal!

No prije svega, ovdje je bila riječ o pogibeljno prebrzoj vožnji po skliskom splitskom asfaltu, prometnicom koja mnogima izgleda 'kao stvorena' za gradsku jurnjavu, jer ima geometriju trkaće staze.

Najbolji lijek za to je postavljanje radarskih kamera visoke razlučivosti na svim brzim gradskim prometnicama te opasnim raskrižjima, kojima bi se uz brzinu, nepropisno pretjecanje, prolaske kroz crveno, nezaustavljanje na pješačkim prijelazima..., učinkovito kontroliralo i sankcioniralo nepropisno korištenje 'pametnih telefona' i nevezivanje. 

A pred svim nesemaforiziranim pješačkim prijelazima treba postavljati vibracijske trake i 'ležeće policajce'!

Nažalost, oštećenja BMW-a Serije 3 nisu bila baš brutalna, vidjeli smo stotine neusporedivo težih gdje su svi preživjeli. Ali udar u masivniji i sigurniji Mercedes-Benz B-klase, očito je bio najopasniji, poput udara šakom u sljepoočnicu, jer vozač i putnici nisu mogli računati na zaštitu prednjom 'deformacijskom zonom' vozila.

BMW-serije 3, od 'nultog', pa do nedavno predstavljenog sedme generacije koncipira se tehnikom lovačkog zrakoplova - kako bi bio okretan, dinamičan i pružao užitak vožnja izvorno, hardverski je dinamički nestabilan, sklon preupravljivosti (oversteer), bočnom zanošenju stražnjeg dijela ('pirueti', najopasnijem ishodu na kolniku), nakon čega pogibeljno, polubočno ili bočno udara u drugi auto ili prepreku (ne može koristiti prednju deformacijsku zonu i posljedice su teške), a softverski se, sustavima dinamičke stabilnosti, prvenstveno ESP-om, naravno ABS-om, a u novije vrijeme i vektoriranjem snage na stražnjoj pogonskoj osi (aktivnim mehaničkim diferencijalom) dovodi u dinamički stabilno i samostabilizirajuće stanje. To podrazumijeva važnu 'sitnicu' - vožnju s dobrim gumama. 

Zbog toga, za snažna vozila sa stražnjim pogonom, starije generacije, pogotovo bez sustava ESP, koja su znatno rizičnija za izazivanje teških nesreća, od običnih s prednjim pogonom (izvorno dinamički stabilnih) trebalo bi uvesti skuplje osiguranje od autoodgovornosti.

hr Sun Oct 21 2018 13:13:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5a268e16b9e03e611a8b458f/80
Foto: HŽ

Brzi vlak sa 68 putnika iskočio iz tračnica, promet obustavljen

Prometovao je na relaciji Zagreb - Osijek. U nezgodi nema ozlijeđenih.
Jutros oko 7.30 sati u Prikraju kod Vrbovca brzi putnički vlak iskočio je iz tračnica, javila je zagrebačka policija.

Oštećene su dvije prednje osovine, a promet na toj željezničkoj trasi je u prekidu.

Vlak je sa zagrebačkog Glavnog kolodvora krenuo jutros u 6.54 i nije vozio prebrzo. Uzrok nesreće navodno je bila tračnica ostavljena preblizu pruge. 

- Ovo je samo kulminacija u užasnog poslovanja i pružanja usluga HŽ-a prema putnicima. Vlakovi skoro svakodnevno kasne i putnici su konstantno frustrirani. Vjerujte mi to jako dobro znam, jer svakodnevno vlakom iz Koprivnice putujem u Zagreb, tvrdi jedna od osoba koja je bila u vlaku.

Policijski očevid je u tijeku, a prijevoz putnika na dionici između Dugog Sela i Vrbovca organizirali su autobusima, stoji u priopćenju HŽ Infrastrukture, javlja 24sata.hr

hr Sun Oct 21 2018 11:11:50 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska
http://www.dalmacijanews.hr/files/5bcc40ff0e4938f1048b487d/80
Foto: PIXABAY

Magla i skliski kolnici danas vam mogu stvarati probleme u prometu, kod Pirovca oštećena ograda na autocesti

Iz hrvatskog autokluba javljaju kako bi vozači zbog uvjeta na cestama trebali voziti s upaljenim kratkim svjetlima.

Kolnici su mjestimice mokri i skliski u središnjoj i sjeverozapadnoj Hrvatskoj, Slavoniji, Lici, Gorskom kotaru i Dalmaciji. Također, iz HAK-a poručuju kako su mogući odroni. Naglašavaju da vozači motornih vozila i tijekom dana u uvjetima smanjene vidljivosti (magla, oblačno vrijeme, jaki pljuskovi, itd.) voze s upaljenim kratkim svjetlima, bez obzira na ljetno računanje vremena.

Zbog vjetra, na Jadranskoj magistrali (DC8) između Novog Vinodolskog i Karlobaga zabranjen je promet za autobuse na kat, vozila s kamp-prikolicama i motocikle (I. skupina vozila), a između Karlobaga i Svete Marije Magdalene postavljena je dodatna zabrana za dostavna vozila i vozila s natkrivenim teretnim prostorom (I. i II. skupina vozila).

Jak vjetar puše na dionicama autocesta: A1 između vijadukta Božići i južnog ulaza u tunel Sv. Rok te A6 Rijeka-Zagreb između Kikovice i tunela Tuhobić. Vozi se uz ograničenja brzine, no autoceste su otvorene za sve skupine vozila, tvrdi HAK.

Zbog oštećene centralne zaštitne ograde na čvoru Pirovac u oba smjera, vozi se usporeno uz ograničenje brzine 80 km/h.
hr Sun Oct 21 2018 11:04:00 GMT+0200 (CEST) STO POSTO d.o.o.
Hrvatske mornarice 10 21000 Split
Vijesti:Hrvatska

Pročitajte još . . .